روايات

رواية عشقت زين الرجال الفصل الثاني عشر 12 بقلم ضحى ابراهيم

رواية عشقت زين الرجال الفصل الثاني عشر 12 بقلم ضحى ابراهيم

رواية عشقت زين الرجال البارت الثاني عشر

رواية عشقت زين الرجال الجزء الثاني عشر

رواية عشقت زين الرجال
رواية عشقت زين الرجال

رواية عشقت زين الرجال الحلقة الثانية عشر

– بس يا جدو زين يعرف ولا لا
– لا عرف الصبح انا جولتله جبل ما يروح الشغل
– خلاص يا جدي انا موافقه
– هتروحوا امتا
– انا مستنيه زين وحازم وفريحه جهزت خلاص
– صباح الفل والياسمين علي الناس الكسلانه اللي بتصحي متاخر
– صباح النور 😂😂😂😂😂
– اخبارك يا جدي
– زين وعال اووي يا ولدي يلا روحوا
خرجوا وحازم ركب حور ورا وهيركب جمبها
– انت بتعمل اي يا ازكي اخواتك
– هركب جمب خطيبتي
– اذا كان انا مراتي مركبتش جمبها انت هتركب جمب خطيبتك
– انت بقيت عامل كدا ليه
– الصاعيده دمهم حامي ويلا اركب جمبي
ركبوا ومشيوا ودخلوا مول كبير
– تحبوا نبتدي بمين
– نبدا بحور احسن
راحوا اشتروا فستان عجب فريحه اووي كان منفوش وشكلها تحفه فيه
– دورك يا زينه البنات

 

 

– لا بلاش ضحي انهارده انا مستعجل و ورايا شغل
ضحي زعلت بس مبينتش
– يلا يا حازم دورك
حازم عجبه بدله لبني نفس فستان فريحه في اللون
ضحي قالت
– يلا يا زين دورك
– يلا
– اي رايك في دي
– لو سمحتي انا بنقي حاجتي بنفسي وبعدين دي حريه ولا دي كمان هضايقك
ضحي اتكسفت لان زين قال كدا قدام الناس في المحل وقدام حازم وفريحه
– ضحي انتي ممكن تستني بره عشان اعرف انقي براحتي انتي مش مدياني فرصه
ضحي شافت انه زودها
– خلاص انا خارجه
– اجي معاكي يا ضحي
– لا يا فريحه خليكي
ضحي خرجت ومشيت و سابتهم

 

 

– زين انت زودتها اووي هي عملت اي لدا كله
– انا معملتش حاجه يا حازم لدا كله
– معملتش حاجه احرجتها قدامنا وقدام بتوع المحل وتقول معملتش حاجه
– حازم انت مالك متعصب كدا ليه انت اي دخلك اصلا
– معاك حق انا ماشي
– حازم استني خدني معاك روحني
– انتي راحه فين انتي كمان
– تعرف انها خسارة فيك بكره تندم يا اخويا نقي براحتك يلا يا حازم
مشيوا وزين اتعصب وروح البيت وطلع علي اوضة ضحي
ملقاهاش موجوده
– فريحه فين ضحي
– مش عارفه انا فكراها في اوضتها
– مش موجوده انا دورت عليها في المول ملقيتهاش قولت يمكن روحت وفونها مقفول
نروح لحته تانيه
ضحي خرجت من المول وراحت تتمشي علي البحر
كان في راجل عجوز قاعد ولقي ضحي بتعيط
فجأة ضحي حست بإيد علي كتفها
– مالك يا بنتي دموعك علي خدك ليه وانتي لسه صغيرة
– عارف لما تكون وحيد في الدنيا دي ملكش حد واقرب شخص لقلبك بيجرحك وتحس انه مش عايز وجودك في حياته
– اهدي يا بنتي ربنا معاكي انتي مش لوحدك واهلك معاكي
– اهلي هما فين ما ماتوا من زمان انا عمري ما نطقت كلمه بابا او ماما لحد انا اتحرمت من حنان الام والاب عايشه مستخبيه عن الناس كأني عامله عامله او قاتله حد والشخص الوحيد اللي حبيتها وقولت هيعوضني مش شاطر غير في جرح قلبي طب انا ذنبي اي محدش بيختار اهله

 

 

– انتي عارفه انا خسرت ابني الكبير هو ومراته وابنه اللي في بطنها اتقتل طبعا انا مستحملتش فبعدت مش قادر اصدق اني ابني راح بس اخوه مصمم ياخد حق اخوه بس انتي عارفه انا عارف ان دا قدره ونصيبه عشان كدا بعدت كل حاجه كانت بتفكرني بإبني
– ياااااه واضح اني مش لوحدي
– سامحي يا بنتي وربنا هيعوضك عارفه انا كل يوم باجي هنا عشان احكي للبحر واشكيله اللي فيا بس برجع وانا مفيش في قلبي حاجه طول ما انتي بتحكي وترمي همومك للبحر هتحسي ان هم انزاح من علي قلبك
– بس هما واحشوني اووي
– وانا كمان ابني وحشني مسيرنا يوم هنشوفهم
– اتمني اشوفهم قريب اوووي
– متقوليش علي نفسك كدا يا بنتي انتي لسه صغيره
– مش حضرتك قولت لكل واحد قدره ونصيبه موجود
– معاكي حق يلا روحي دلوقتي الجو اتاخر
– اتمني نتقابل تاني واشوفك
– اكيد ان شاء الله هنتقابل
مشيت ضحي وروحت واول ما دخلت البيت
زين جري عليها حضنها
– انتي عبيطه كنتي فين كل دا قلقتيني عليكي
بعدت عن زين
– انا كويسه يا جماعه
ضحي قالت كدا وطلعت وزين اتضايق لما بعدت عنه وطلع الاوضه
ضحي كانت لسه هتدخل الحمام لقت اللي مسك دراعها
– من امتااا ردي عليا
ضحي ردت ببرود عليه
– من امتا ازاي مش فاهمه
– من امتا وانتي بتبعدي عني انا قلقت عليكي وقلبت الدنيا وانتي في الاخر تعامليني ببرود
– والله كتر الف خير تعبتك معايا بعد كدا متتعبش نفسك
– متعبش نفسي انتي بتتكلمي ازاي انتي عارفه انا مين انا زين
– اي يعني زين انت مكبر الموضوع اووي
– انا مكبر الموضوع انتي ازاي كدا كل دا عشان قولتلك استنيني بره
– زين انا مصدعه لو سمحت سيب ايدي وخليني ارتاح انا تعبانه
– تعبانه حاسه بإيه
ضحي بعصبيه وزعيق
– زين الله ابعد عني بقاااا اي دا
– مش هابعد عنك ومتعليش صوتك
– هو دا اللي هامك اني معليش صوتي انا تعبت تعبت منك خلاص مبقتش قادره استحمل
– تعبتي مني لايه كل دا
– لايه كل دا ما انت هتقول اي غير كدا انت اصلا مبشوفش نفسك بتعاملنا ازاي ليه هو احنا عبيد عندك اسمع يا زين بكره لما الكل يبعد عنك هيبقي بسبب معاملتك لينا اللي زي الزفت هتيجي في يوم مش هتلاقيني جمبك لاني تعبت من الوعود اللي بتديهالي وبتخلفها
– انا بحبك
– مش كل مشكله تحصل تنهيها بكلمه بحبك انا استحملت كتير لكن لما تيجي علي كرامتي فاسفه مش عايزاك في حياتي كرامتي عندي اهم منك انت شخصيا انا طول عمري بحترمك وبعاملك كويس بس اي جزاء كل دا معامله زفت كإنك بتتفضل عليا بحبك اقولك علي حاجه طلقني وروح اتجوز من بنات مصر مش دا اللي انت كنت عاوزه
– اخرسيييييييييي

 

 

 

زين ضربها بالقلم
– القلم دا عشان تحرمي تنطقي كلمه طلقني واضح اني هوريكي الوش التاني
– دا علي اساس انك ملاك نازل من السما صح
امشي يا زين مش عايزه اشوف وشك
زين واقف مصدوم من ضحي
– انتي ازاي بقيتي كدا ردي عليا ضحي انا بحبك متعمليش فيا كدا
– انت اللي خلتني كدا يا زين ولازم تتحمل
– انا اسف سامحيني انا مقدرش اطلقك مقدرش اعيش من غيرك
– متقدرش عارف يا زين انت شخص غبي ومغفل مجرد ما مازن ضحك عليك وقالك كلام غلط عليا صدقته يا تري هي دي الثقه اللي انت مديهاني
– انتي عرفتي منين الكلام دا

 

 

 

– هو دا اللي همك بجد وعشان اوريك اني مش زيك في رساله جاتلي من شخص معرفوش وقالي ان مازن انه ضحك عليك وقالك انه انا بحبه ومش بحبك انت واني بكلمه من وراك وانت صدقت بكل سهوله ومكنتش عايز الفرح يتم واتصلت بجد وحور بتشتري هدوم وقولتله انك هتاجل الفرح
– انتي عرفتي ازاي
– كنت جايه عشان تختار معايا الفستان بتاع فرحنا وسمعتك بتكلم جدو عارف عمري ما كنت اتوقع انك هتخليني في يوم اقول الكلام دا بس انت خلتني اقوله للاسف انا مش عايزاك في حياتي تاني الشخص اللي يخون ثقتي فيه ويشك في شرفي واخلاقي مش عايزاه في حياتي دلوقتي هقولك انت خسرتني يا زين في الوقت اللي شكيت فيا
ضحي سابت زين وجريت راحت عند جدها
– جدو
– مالك يا حبيبه جدك بتعيطي ليه
– انت قولتلي قبل كدا اني عمري ما باخد خطوه في حياتي الا وبكون عامله حسابها كويس انا عايزه اطلق من زين
وووووووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زين الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى