رواية الحور الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الحور الجزء الرابع
رواية الحور البارت الرابع
رواية الحور الحلقة الرابعة
تاني يوم دق دق
يوسف ببتسامه: صباح الفل والياسمين على احلى عيون في الدنيا
حور ببتسامه: صباح الخير ايه الرضى دا كله
يوسف قعد جبها : لا ابدا اصلي مزاجي حلو
حور بستغراب : ربنا يبسطك يا سيدي
يوسف في ايده كيس
حور بطفوله ايه الكيس دا
يوسف: دي هدوم ليكي يارب تعجبك وتطلع مقاسك انتي M صح
حور بضحك: اه بس انا لبسي وو بتبص تلاقي عليه دم بتحط ايدها على بوقها بخوف : ايههه هو الي حصل يا يوسف
يوسف : محصلش حاجه قومي بقى قيسي اللبس فرجيني
حور اخدت نفس بصعوبه اههه ..
يوسف : يلا قومي
حور : يلا اطلع
ضحك يوسف وقام خرج من الاوضه وهو طالع يارب ذوقي يعجبك ..واه هروح اجيب اكل
حور: المستشفى هتجيب
يوسف : ماشي يلا لما تخلصي نادي عليا
….
ادم صحى واخد شاور وراح لدولابه الكبير …لبس تشيرت موف وبنطون جينس اسود وسرح شعره البني وهو بيحط البرفيوم
دق دق
ادم : ادخل
الجده بفرح: ما شاء الله لا قوه الا بالله حفيدي عسل يا ناس
ادم قرب باس ايدها : ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا …قومتى من سريرك ليه مش الدكتور قال ترتاحي
الجده وهيا بتقعد: يابني انا كويسه متاخفش… وبعدين قلي رايح ب الشياكه دي على فين
ادم نزل قعد عند رجليها : عشان افسح حلى ميمي في الدنيا
الجده بضحك : يابكاش ..
ادم باس ايدها اجهزي ياقمري عشان هروح مشاور واجي اخدك
الجده: ادم تتخيل في يوم شملنا ممكن يرجع تاني وعمك يرجع
ادم اتنهد : كل شي جايز …
….
في المستشفى
يوسف دخل لدكتور واخد من تقرير بحالته
وراح لغرفه حور دق دق
حور بفرح : ادخل ادخل
يوسف بضحك : ايه القمر دا ياناس
حور بصت في الارض واتكسفت …. في جروح في جسمي هو انا داستين عربيه ولا ليه
يوسف: عملتي حادثه
حور : لون الفستان حلو اوي
يوسف : انتي الي محليها
حور: عايزه اخرج
دق دق
دخلت بنت وجابت الاكل
يوسف اقعدي بقى كلي
قعدت حور:وبدأت تاكل
يوسف: انا وانتي هنقعد في أوتيل لحد ما اظبط الدنيا كدا
حور : شكرا انك واقف جبي وبتساعدني
يوسف : يلا خلصي اكلك وأنا هنزل اجيب
حاجه واجي
….
عند ياسين ومها
قام عضمه مكسر وبيتوجع
ياسين : صباح الخير يا ماما
الام : مها اتصلت عليك كتير
ياسين : اوعي تكوني قلتي لها حاجه يا ماما
الام : عيب انا برضو
ترننن تررررن
راح فتح الباب وبرق: مهاا
…..
عند خالد … راح ولقى انوخسر في ثفقه كبيره
ووقع من طوله والاسعاف
……
ادم خرج وراح على المطعم.. ومنها طلع على الشركه
ادم بيدخل بكل ..هدوء وقلع نضارته…هايدي ياسين جيه
هايدي السكريتره : لا لسه
ادم :تمام.. لو سمحتى هاتلي عصير مانجا على كتبي
السكرتيره في نفسها: ايه المدير الفرفوش دا الناس بتطلب قهوه ودا طالب عصير مانجا
…..
عند ياسين
فتح الباب … مهااا
بص لولدته .. كدا ياماما برضو
الام : انا مليش دعوه
مها دخلت: تبقا متشلفط وماتقوليش
ياسين : كدا يا ماما برضو
الام انا راحه احضر الفطار
ياسين :اتفضلي وقعدو
لحظه وقام دخل المطبخ
ياسين : كدا برضو ياماما تقولي لها انا مكنتش عايزها تشوفني كدا
مها من ورا : انا اول واحده المفروض تكون جبك في تعبك قبل فرحك …بقلم الكاتبه الصغيره 🤍✍🏻
….
عند حور
يوسف دق دق
حور ادخل
يوسف دخل وهو شايل كيس
حور : اتأخرت ليه انا خفت
يوسف وهو بيقرب وقال بحنيه: متاخفيش طول مااحنا سوا … انا حاسس اني مسؤول عنك
حور : انا اكبر … وقامت من السرير يلا بقى نروح انا زهقت من المستشفى .. ونظرت بطرف عينها ايه الكيس دا
يوسف بمرح : دا هديا جايبها ليا
حور سحبته بفرح دا ليا
يوسف : بقلك ليا
حور وهيا بتفتح : ايوه ايوه ليا … موبايلللل 😍🤩🤩🤩
….
ياسين موبايله رن
ياسين : الو
ادم : انت فين يابني
ياسين : هفطر واجي لك
ادم : همك على بطنك ….وانت ارفع منى
ياسين : ههه متقرش بقى
….
بعد شويه ادم خلص شغل بسرعه وهو خارج
هايدي : ادم بيه حضرتك.. مش هتعمل انترفيو لل..
ادم :المسابقه لسه قدامه مهله … اديهم وقت …
السكريتره: بس في ناس برا
ادم بزهق : طب دخليهم
….
عند حور
وهما في العربيه
حور : هو انت جيت مصر ليه
يوسف : عشان اشتغل هنا … واخد الميراث
حور : دا انا برضو جايه لميراث خالي
بوصي احنا هنطلع على أوتيل هحجز لك هناك وانا هسافر … شرم الشيخ عشان اشوف شغلي هناك انتي عايزه تفضلي في القاهره صح
حور ايوه
…
ياسين وصل الشركه
ودخل مكتب ادم
ياسين بمرح: ايه ياعم دا انا المضروب
ادم : ماانا اضرب في دماغي برضو
ياسين: وهو بيقعد : ومن جه التسبييل فففووو … صفر
ادم : طب جد بقى عايزك تقابل الباقين ..ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحور)