رواية رسالة قدر الفصل الثاني 2 بقلم لارين كمال
رواية رسالة قدر الجزء الثاني
رواية رسالة قدر البارت الثاني
رواية رسالة قدر الحلقة الثانية
تالين ردت عليها بعياط: كفايه ياحور كفايه
وقامت تجري وهي بتجري خبطت ف حد
اسفه
الشب-عادي ولا يهمك
ياسين: يحيي يلا بسرعهه المحاضره هنتأخر
يحيي يابني رد
يحيي: ها ا اي كنت بتقول اي
ياسين:لا دا انت مش معايا خالص سرحت ف اي
يحيي-ولا حاجه تعاله نقعد
ياسين: نقعد اي عندنا محاضره
يحيي: محاضره اي دلوقتي تعاله بس
______________________________’_______________
كانت ماشيه وهي بت’عيط ومش مركزه
اي القمر مالو مين الي مزعله بس استني قوليلي
تالين: لو سمحت ابعد و عديني
الشب-مينفعش بس لازم نوجب معاكي وناخد حقك من الي مزعلك
الشب التاني-مينفعش القمر يزعل
تالين بد’موع اكترر: لو سمحتو عدوني
يحيي وقف قصادها ووقفها وراه ضهره: شكرا ليكم مش محتاجين مساعدتكم اتفضلو
الشب: يلا يااسلام
يحيي لتالين-انا اسف بنيابه عن اي حد مزعلك بس ممكن تهدي ونقعد عشان باين هيغمي’ عليكي من كتر العيا’ط
تالين مشيت معاه من غير كلام
يحيي:ممكن تهدي وتحكيلي مالك يمكن اقدر اساعدك
تالين قامت: وانا مش محتاجهه مساعده لا منك ولا من حد شكرا ليك
وسابته ومشيت
يحيي: استني طيب يا
هي اسمها اي
_______________________________________
فينك يابنتي فضلت اندهه عليكي كتيرر وانتي معبرتنيش ومشيتي
تالين: مفيش ياحور
حور: طيب ممكن تهدي
تاين حاضر
في بيت تالين))))))))_________**
ام تالين: اهي تالين جت اهي كنا بنجيب لسه ف سيرتك
تالين: خير في حاجه
ام تالين: خير يقلب امك بس بنرن ع احمد مكنش بيرد كنا عوزين نعزمهم عندنا بكره ع الغداء
تالين بسخريه: مهو مش هيرد يماما
ام تالين: اوعو تكونو متخنقين
تالين: لا يحببتي سبنا بعض بس
ام تالين: يالهو’يي ينص’بتي لي يابنتي حصل اي وامتي اصلا
تالين وهي داخله اوضتها: امبارح ومش عوزه اسمع سيرته ف البيت بعد اذنكم
ام تالين: شايف يامحمود شايف بنتك
محمود: بنتي مبتغلطش انا عارف ان فيه حاجه كبيره حصلت وصلتها للبرود دا اكيد احمد عملها حاجه
ام تالين: عمل اي يراجل انت هتجنني انت وبنتك لازم نعرف حصل اي
محمود: سيبيها وهي لما ترتاح هتحكلنا من نفسها
ام تالين: ماشي
اقوم طيب احط الاكل
محمود: ايوا يلا ونادي ابنك يوسف وانا هدخل لتالين وهجبها وهاجي
ام تالين: طيب
_______________________________________
انت متخلف يلاا تسبها لي حرام عليك هي معملتش ليك حاجه حرام هانت عليك تسبها
احمد-باله لتسكت يشادي مش ناقص وجع دماغ
شادي: سكت ريعك يابعيد يبني البنت كانت بتحبك تسبها كده بسهوله فين حبك ليها ايام زمانن ولا الا تالين لا مش هقدر اعيش من غيرها يبني انت كنت هت’موت عليها طول عمرك ولما بقت خلاص ملكك تسبها انت اي يااخي مر’يض لازم تتعا’لج حالتك بقت صعبهه بجد يااحمد دا انت تعبتها كتيرر والبنت استحملت ونسيت وعدت وانت اي تعرف انا دي لو اختي لكنت مو’تك ورميتك للكلاب والهي
احمد-خلاصت خلاص انت لي محسيني انك محامي الدفاع بتاع اهلها وانا المريض والشرير بقا
شادي- بطل بس تعيش دور الضحيه والمظلو’م وصدقني يااحمد انت مش هتعرف قيمتها دلوقتي وهتند’م اووي ع كل لحظه وجعتها فيها ولو حصل وحاولت ترجعلها تاني انا الي هقف ف وشك وهبعدك عنها
وقام وسابه
_______________________________________
ابو تالين محمود-توته ممكن ادخل
محمود: تالين انتي فين
تالين خرجت من الحمام وهي بتنشف وشها: هنا يبابا
محمود: اي يقلبي خضتيني عليكي
تالين: لا متقلقش انا كويسه
محمود: ها قوليلي عمله ايه
تالين: الحمدلله كويسه
محمود: طيب ممكن اتكلم معاكي واعرف الي حصل
تالين: الي حصل كتيرر اووي يبابا وانا مش عوزه اتكلم فيه خالص
محمود: طيب فين دهب احمد وحاجتو
تالين: الدبله ادتهالو وحجاتو اهي ف الشنطه السوده دي ابقي ابعتها ليه ومحدش يتكلم معااه او يجبلي سيرته لو سمحت
محمود: يعني كده خلاص يبنتي
تالين: ايوا خلاص ولا كأنو دخل حياتي من اساسه ولا كأنيب اتخطبت
لما يكون بني ادم هنعمله قيمه ونتكلم عنه لكن دا حيوا’ن ومر’يض نفسيا* ف محدش يتكلم عنه ف البيت خالص
محمود مسح الدمعه الي نزلت ع خدها وكمل كلامه: طيب انتي كويسه وهتبقي كويسه
تالين: ايوا يبابا ولا نطلع عشان جعانه اووي
محمود بضحكه قال: يلا يقلب بابا
___________________________________
ف بيت يحيي)))))))***
يبني بقالك ساعه عمال تقلب ع الفيس بتعمل اي
يحيي: بعمل Search عليها ع الفيس يمكن القيها
ياسين: عرفت اسمها منين اصلا ولي كل دا اوعا تكون معجب بيها يايحيي
يحيي: ياريته كان اعجااب بس
ياسين قام وقرب منه واتكلم: اومال اي يصاحبي بتدور عليها لي
يحيي: فاكر البنت الي كنت بحلم بيها من سنين
ياسين: ايوا ودي مالها ومال البنت دي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)