رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الفصل السابع 7 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الجزء السابع
رواية وحش الصعيد الجزء الثالث البارت السابع
رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الحلقة السابعة
اوس بغضب…. ندي اخرسيييي
ندي بغضب… زعلان علشان خطافت الرجاله دي وكانت رايحه تضربها
اوس مسك ايديها ولوها ورا ظهرها واتكلم بغضب وتحذير… اياك اياك تفكري تمدي ايدك عليها هقط*عها ليكي
وخطفت ايه منك هيا اصلا ملكي من زمان
ندي بصتلو بصدمه وغضب… ملكك ملكك ازاي
اوس ببرود… ملكي ومراتي من زمان كمان
ندي بصريخ… من زمان ازاي يعني كنت مقضيها معها
قلم نزل عل خد ندي من قوه القلم بقها نزف… اخرسي اخرسييي ال بتكلمي عنها دي مراتي واشرف منك ومن عشره زيك
ندي بغضب… ماهو باين عشان كدا كانت معاك دلوقتي ولو مرجعتش كان زماني نايمه عل وداني ومعرفش
اتجوزتها امتي اتجوزتها امتي عليا
اوس… متجوزتهاش عليكي انتي ال جايه عليها انا ولين متجوزين بقالنا 7سنين
لين كانت مصدومه من الكلام اال بينقال ليها
اوس… من اول ماتمت السن القانوني وفي اخر الشهر دا كان السر دا هيتكشف واهو انتي كشفتيه قبل ماتكمل الشهر
برافو برافو يندي بجد
ندي كانت مصدومه فيه.. يعني انت اتجوزتني بعدها
اوس ببرود… قصدك انجبرت عليكي مش اتجوزتك
لين كانت بتعيط بهستريه… مستحيل مستحيل
اوس لف ليها واتكلم بحزن… دي الحقيقه يالين
لين كانت بتبص عليه… وقربت منه براحه… ومره واحده قلم نزل عل وشه منها… واتكلمت بغضب… اياك تنطق اسمي علي لسانك الو*سخ دا انا بكر*هك طل*قني طلقني يااوس بقولك كانت بتكلمو وبتضرب فيه
اوس كان واقف ساكت حتي ممسكش ايديها او منعهاها سابها تضرب وتزعق
ندي كانت واقفه فرحانه فيه
لين بغضب وصريخ…. طلقن*ييييييي بقولك
اوس بغضب الدنيا كلها… لا لا لا مش هط*لقك يالين واياك تتنطقي الكلمه دي تاني
لين بغضب وزعيق… لا هطلق*ني مش بمزاجك عارف لي عشان انا مش بتاعتك مش بحبك مش بحبك انا بحب حازم وبس مش انت
اوس بغضب مماثل… مش عاوزك تحبيني وياريت تتعملي مع الوضع وتتعيشي معاه لانه دا الوقع ومش هيتغير فهمتي ومفيش طلا*ق
ندي بتصقيف… برافو يالين ممثله شاطره اوي انتي ال مش عاوزه دلوقتي امال كنتي في حضنه ازاي ومتقوليش انه مكنش برضاكي انتي كنتي معاه وانا شايفكم بعنيا ومش انا لوحدي ال هشوفكم لازم البيت كلو يشوفكم ويعرفوا انتو كنتو بتعملو ايه وحازم يعرف حبيبتو عل حقيقتها وبصت للين بقرف
وخرجت وندات عليهم بصوت عالي
عند لينا كانت هتموت من الرعب من فجر
فجر بصلها وكان كاتم ضحكتو عليها بلعافيه واتصنع الجديه
فجر… كنتي بتكلمي مين
لينا بخوف… الفون وقع من ايديها… كنت بكلم كنت بكلم اه وحده صحبتي
اياد كان لسا عل الخط وفي سره… قلبتني وحده صبرك عليا
لينا بخوف… في حاجه يابابا
فجر… اه حسين كلمني
لينا… اممم في حاجه
فجر… اصبري عليا مستعجله لي
لينا بتوتر… عادي يعني يابابا
فجر… قال انه مش مستريح في الجوازه دي وقال انه مش هيكمل فيها
لينا بفرحه… بجد يابابا احلف
فجر… ولله ورفع حاجبه… مالك فرحانه كدا لي
لينا بتوتر… مفيش وربنا يكملو مع ال تستحقه
فجر… طيب ياقلبي كملي كلام مع صحبتك دي وسلميلي عليها واتكلم بخبث… وقوللها روحي نامي عندك شغل بكرا في الارشيف كتير وخرج يضحك
لينا… كانت فاتحه بقها
ومسكت الفون وكلمت اياد… الو اياد انت لسا معايا
اياد بغيظ… انا صحبتك قلبتني بنت
لينا بصدمه… بابا كان عارف اني بكلمك
اياد… عرف ازاي
لينا… بيقولي سلميلي عل صحبتك وقولها نامي بدري عشان عندك شغل في الارشيف كتير بكرا
اياد… يبقي عرف بس سيبك مبروك ياقلبي
لينا بخجل.. الله يبارك فيك
اياد.. مفيش حاجه يافروالتي
لينا… حاجه زي ايه
اياد… مثلا ياقلبي ياحبيبي بحبكك بو*سه اي حاجه
لينا بخجل قفلت في وشه
اياد بص للفون بصدمه… ولله بحب مج*نونه
اياد سمع زعيق ندي راح يشوف في ايه
ندي بصوت عالي…. حازززززم عميييي سيف
اوس بغضب… ندي اتمسي وقولي يمساااا احسلك
ندي بغضب… لا لازم الكل يعرف حاززززززم
لين كانت بتعيط بهستريه
اوس كان واقف في النص بينهم كان عاوز يروح يهدي لين ويسكت ندي
سيف بزعيق… صوتك طالع لي
ندي بمسكنه… ابنك ابنك بيخ*وني ياعمي
سيف… بيخ*ونك كيف
حازم وانس واياد والكل نزلو عل صوت ندي
حازم… في ايه بتنديلي لي
ندي بغضب… لو مش عارف تملي عينها مبتبقاش راجل
حازم.. بغضب… انتي اي ال جن*ان ال بتقوليه دا واملا عين مين
ندي بزعيق… قصدي ست الحسن السندرلا بتاعتك لين
انس… بغضب… مالها لين وبتكلمي عليها بطريقه دي لي
ندي بقرف… عشان اختك خطافت رجاله متجوزين
سهر… متتلمي بق والا عشان احنا سكتين ليكي تسوقي فيها
ندي بغضب… ماطبعا عشان ابنك ال غلطان اما لو كنت انا كان زمانك معلقالي المشنقه
سيف بغضب… ندي احترمي نفسك واعرفي انك بتكلمي حماتك
ندي بغضب… وبقرف… انا ميشرفنيش انها تبقي فلاحه زيها حماتي وندي نزلت عل الارض من القلم ال خدتو من اوس لاتاني مره بس المره دي كان اقوي
اوس بغضب جحيمي… انتي اتجوزتي كل الحدود وامي خط احمر ياندي فاهمه خط احمر
ندي قامت وبصت عليه بغضب ودموع… دا تاني قلم تدهولي الاول عشان لين والتاني عشان امك
حازم… بستغراب… ويضربك لي عشان لين
ندي بغضب وومكر… لان الست لين كانت في حضنه
حازم بصلها بصدمه وبص للين لقها بتعيط والفستان بتاعها نازل من عل كتفها لان اوس فك السوسته بتاعتو
حازم كان مصدوم وراح عند لين
حازم… لين قولي الكلام ده مش حقيقه
لين كانت بتعيط بس
حازم بقي يهز فيها ويزعق…. لين ردي عليا دا مش حقيقي لين ال مخلتنيش المس شعرايه منها مش بتعمل كده
ندي… شوفت اهي مش بتكلم ودا دليل عل انها مش قادره توجهك
حازم… بغضب… لين وكان رفع ايدوا عشان يضربها بس ايدوا كانت هتكسر من الايدي ال مسكتها
كان اوس واياد وانس التلاته كانت ايد حازم في وسطهم
التلاته في صوت واحد… اياك تقكر تقرب عليها
حازم خاف منهم ونزل ايدوا
اياد… انا سكت من الصبح عشان مقدر حالتك بس هتمد ايدك هتخرج منها متحمل انت فاهم
انس… لين معملتش حاجه غلط
حازم بصدمه وسخريه… معملتش حاجه غلط اما لوعملت بقا يا استاذ انس
اوس… لين معملتش حاجه غلط فعلا وكلام ندي صح
ندي بصتلو لانها متوقعتش انه يعترف
وحازم… بغضب… كلامها صح يعني لين كانت في حضنك
اوس وقف في النص بينو وبين لين
… ببرود… اه كانت في حضن جوزها
حازم بصدمه… جوزها
اوس.. ببرود… اه جوزها
سيف غمض عينه وسهر ورودي بصو لبعض واياد وانس فضلو سكتين ومصطفي كان في المستشفي مكانش في البيت
سيف في سره… غبي غبي يااوس مش وقته خالص
حازم رجع لورا خطوتين وكان هيقع بس لحق نفسو وبقا يبص عليهم بصدمه… انا بحلم صح انس قولي اني بحلم دا حلم لا مش حلم دا كابوس كابوس وبق يزعق… ويقول لي يا لين لي عاملتلك ايه عشان تكسرني كدا
لين قربت منه… بدموع… حازم
حازم زقها وكانت هتقع بس وقعت في حضن سيف
لين بعدت عن سيف… حازم اسمعني ولله العظيم انا مكنت اعرف بلكلام دا نا زي زيك لسا عارفه انهارده
ندي… كد*ابه امال كنتي في حضنه بتعملي ايه
ادام مش عارفه وجايبه حازم هنا عشان تقيضها انتي واوس والاسم انك خطيبت حازم
لين… بدموع… ولله ماكنت اعرف انا بحبك انت ياحازم وعاوزك انتي بس انا مابحبش اوس
حازم… انا مش مصدقك ابعدي عني وزقها بس المره دي جات في حضن اوس
حازم شافهم كدا دمع وطلع عل الاوضه كان بيلم هدومه
لين زقت اوس وطلعت ورا حازم
لين بدموع… حازم عشان خاطري اسمعني
حازم كان بيلم هدومه وبيعيط خلص لم الهدوم وقفل الشنطه ونزل وكانت لين بتجري ورا
حازم خرج من البيت ولين كانت بتجري ورا وتكعبلت ووقعت عل الارض
لين… اه حازم وفضلت تعيط
انس واياد راحو لعندها وقوموها
لين بدموع… انس حازم حازم مشي من غير مايسمعني
انس بحنيه وحضنها… اهدي اهدي ياقلبي
وفضل يملس عل شعرها واياد كان بيطبطب عليها
ندي بسخريه… انت اختارتها وهيا اختارت حازم وسابتهم وطلعت عل اوضتها
سسيف بصلو بغضب واخد سهر ورودي وطلع عل فوق
انس واياد اخدوا لين وطالعو
فضل اوس لوحدوا ونزل عل ركبه وعيونه دمعت
الكل كان حزين
عند سيف كانت سهر بتعيط عل حاله ابنها
سيف رن عل رعد
رعد كان نايمين
رعد رد بنوم… الو
سيف… الو يارعد انتو لازم تنزلو ضروري
رعد قام وقعد عل السرير وقمر قامت معاه
… اوعك تقول عرفت
قمر بخوف وشاورت بايدها… في ايه
رعد فتح الاسبيكر
سيف… اه عرفت وحكا ليهم ال حصل كله
رعد… بكرا هحجز او طياره هتنزل مصر
سيف… ماشي وقفل
قمر بخوف… ده ال كنت خايفه منه بنتك عنيده ومش هتسكت
رعد… ربنا يسترها لان الجاي مش ساهل ابدا
الصبح لين لبست وراحت الاوتيل ال حازم قاعد فيه وعرفت مكانه من الجي بي اس
حازم فتح الباب لقها هيا كان هيقفل بس هيا حطت رجليها ودخلت
حازم بقرف… اي ال جابك وياترا جوزك عارف انك هنا
لين بدموع… انا هخليهنا يطلقني ولو رفض هرفع عليه قضيه خلع
حازم انا بحبك انت بس
حازم… يعني تجوزيني
لين… موافقها
حازم حضنها… خلاص بكرا خطوبتنا
لين بدموع فرحه… موافقه
رعد وقمر وصلو الصعيد
سيف… اهلا بيكم سلم عليهم
قمر… فين لين
لين من وراها… مامي
وجريت عليها خضنتها
قمر بدموع… عامله ايه ياقلبي
لين… الحمدلله تعرفي يامامي ان انا وزومه خطوبتنا بكرا
الكل بصو لبعض بصدمه… ازاي
سيف.. انتي متجوزه
لين بقوه… انا رفعت قضيه خلع
اوس من وراها