روايات

رواية زهرة زين الفصل الرابع 4 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية زهرة زين الفصل الرابع 4 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية زهرة زين الجزء الرابع

رواية زهرة زين البارت الرابع

رواية زهرة زين الحلقة الرابعة

وبعدين زهره أغمي عليها والنسوان فضلت تصو*ت لغايت لما عسكري جه وشاف ال حصل واتصل بزين .
جارا الرد……
زين بجمود:خير يا عسكري في اي.
العسكري بخو*ف:زين باشا البنت ال خلتني أخدها اخر وحده الستات اتلموا عليها وضرب*وها .
زين بصدمه:اي وانت بتعمل اي يا غب*ي اتصل بالمستشفي بسرعه خليهم يجيوا ياخدوها وانا حسابي مع الستات دول .
العسكري:تمام يا زين باشا.
زين :اقفل وابعتلي اسم المستشفي في رساله.
العسكري:تمام يا زين باشا.
زين:سلام (وقفل).
بعد شويه زين وصلتله رساله وراح المستشفي عند زهره .
_____
(في المستشفي )
زين وصل وسأل في الاستقبال وعرف أن زهره في اوضة الطوارئ.
بعد قليل الدكتور طلع وزين قرب منه.
زين:هي عامله اي دلوقتي.
الدكتور:هي مين وانت مين.
زين بعصبيه:هو اي انا مين وهي مين بقولك اي مش ناقص استهبال المريضه ال اسمها زهره عامله اي أما انا زين الاسيوطي.
الدكتور بخو*ف:زين باشا ال ما يعرفك يجهلك والله يا باشا ما كنت اعرف المريضه كويسه بس حصل كس*ر في دراعها ووشها ميلان كد*مات وهي محتاجه رعايه ياريت تخلي بالك منها هي تكون اختك صح.
زين بغض*ب:انت مالك اختي ولا لا انت بتحشر نفسك ليه امشي من وشي.
الدكتور مشي بخو*ف وزين طلع موبايل واتصل بشخص.
زين:الو
الشخص:الو يا زين باشا .
زين ببرود:عاوزاك تشيل اسم زهره المحمدي من قضيه بتاع شقة الدعار*ه.
الشخص:بس يا زين باشا هي اتمسكت هناك وفي شاهدين.
زين بغضب:لما اقول حاجه تتنفذ وملكش دعوه بالباقي.
الشخص:تمام كله هيتنفذ .
زين ببرود:تمام سلام.
_____
(في شقة هبه)
خالد كان مع هبه وخالد جاله موبايل .
جارا الرد…….
خالد:خلصت الورق ولا لسه.
المحامي:ورق الطلاق خلص وهبعته علي بيت ابوها بس لو حد قراءه هنروح في داهيه.
خالد بيرود:لا متخفش محدش هيعرف يعني هي مجرد ما توقع بيت ابوها هيكون ملكي بس انت كتبت في ورق الطلاق أن هي هتبعلي البيت صح .
المحامي:اه يا خالد باشا.
خالد:تمام ابعت ومتخفش مفيش حد هيقراء مرات ابوها جاهله اصلا وابنها مش متعلم في ابعت وانجز عاوز الموضوع يخلص.
المحامي: تمام مع السلامه.
خالد لما المحامي قفل هبه بصتله ف خالد قال:في اي بتبصي كده لي.
هبه:ورق اي وبيت عمي هيكون ملكك ازاي.
خالد ببرود:ورق الطلاق والمحامي كاتب فيه أن زهره هتتخلي عن البيت يعني هي مش هتكون عارفه وهي بتوقع الورق بتاع الطلاق فهمتي .
هبه بطمع:اه فهمت بس انا هاخد نص البيت.
خالد بعصبيه:لا طبعا اي ال بتقوليه ده.
هبه:خلاص مش هتجوزك .
خالد بضيق:خلاص يا هبه هكتبلك نص الشقه .
هبه بفرحه:ماش يا حبيبي.
خالد:انا هقوم امشي بق احسن امي لو طلعت ومش لاقتني هتشك اني روحت ليكي.
هبه:ماش .
خالد مشي وهبه راحت ناحية الموبايل.
هبه :الو يا سامي وحشتني اوي.
سامي بخبث:وانتي وحشاني اوي عامله اي يا قلبي
هبه:انا كويسه عندي خبر حلو ليك.
سامي:خبر اي.
هبه: خالد هيكتبلي نص الشقه بتاعت عمي وقريب اوي هتجوزه واخد منه كل حاجه.
سامي بطمع:بجد يا حببتي يعني هيكون ليكي الشقه طب اي رايك اكتب نصها ب اسمي وانتي النص التاني لما تاخديه من خالد هيكون ليكي.
هبه بحب:عادي يا سامي فلوسي هي فلوسك بس لما الشقه تكون ملكه.
سامي:ماش يا قلبي اي رايك تجيلي بكره.
هبه :ماش انت اصلا وحشني.
سامي:وانتي كمان انا هستنكي مش تتأخري تمام.
هبه:تمام مع السلامه.
سامي :مع السلامه يا قلبي.
سامي بعد ما قفل بص لصاحبه ال قال: هبه صح.
سامي:اه.
صاحبه:مش كنتم سبتوا بعض.
سامي :لا دي خطه عشان هبه تضحك علي ابن عمها وتاخد ال معاه.
صاحبه:يا ولاد الاعيبه يعني انتم هتخلوا خالد المحمدي يفلس ولا هتعملوا اي فهمني .
سامي :………

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى