رواية بعت نفسي الفصل الخامس والسبعون 75 بقلم نسرين
رواية بعت نفسي الجزء الخامس والسبعون
رواية بعت نفسي البارت الخامس والسبعون
رواية بعت نفسي الحلقة الخامسة والسبعون
**مليكة عم محمد هو أنت تعرفو؟
*عم مدبولي آه أعرفو ما هو جا القصر بعد ما ولدت علشان يعرفهم ويساعدوه يبثو العقد الجواز أو رحيم باشا يسجل إلى ولدتيه ساعتها ما سمعتش ولدت آية ما الست عصمت كانت مسيطرة ماخلتش رحيم باشا يتكلم
**مليكه يعني هما أصلا كانو عارفين إن ولدت قبل ما أروح ليهم؟
*ياسين هو أنت روحتي؟
*مليكه يومين قبل ما الولاد يكملو سنه يوم ما خالد تعب واتحجز في المستشفى ومكانش معايا فلوس اعالجو
سيبت ماما صباح في المستشفى، وروحت الإسكندرية القصر والشركة
دا انا حتى قولتلو حفيدك تعبان ومش معايا فلوس
قالي أنت جايه تشحتي
لولا أنك أديتني فلوس فرحك وعلشان المستشفى كان ابني مات
وعايزني ارجع بعد العداب كله اعيش معاه
قولو يا ياسين انا اتعذبت قد إيه علشان أصرف على خواتي وولادي اشتغل ليل ونهار بنام ساعتين يا دوب أريح جسمي قولو بدخل جمعيات قد إيه علشان اعرف أوفر فلوس المدرسة كنت مدخلاهم مدرسة خاصة على قدي بس ماقدرتش على مصاريفها، ودخلتهم مدرسة حكومية
جدك قال ليا بي الحرف الواحد لو قربت منك حايقتلني، وانت مش بتخلف يبقى البنت اللي مخلفها بنت مين؟؟ ليه جدك مافكرش أنو ظلمني ويقولك الحقيقة كنت دورت عليا
قولي حاتقول لي ولادك إيه ؟؟
الحارة وكذبنا عليهم
بس ولادك مش حايسكتو،
وانهارت عياط
*ياسين قام حضنها
بالله عليكي ماتعمليش في نفسك كده
* مليكه آاااأاااه انا موجوعة أوي وخايفه على ولادي
*أدهم كفاية يا مليكة تعذب نفسك، وتعذبيني معاكي والله حاخد ليكي حقك من كل حد فرقنا عن بعض
ومش حاكذب عليكي لما عملت العملية قالولي بعد الحادث بقا عندي مشكلة أني أخلف انت عارفة حالتي بعد ما اتحسنت بفضلك بس لما مشيتي تعبت
وعملت تحاليل DNA في فرنسا علشان أعرف إذا كانت بنتي ولا لا عارف إنو صعب أتكلم في الموضوع بس علشان تعرفين أني انا كمان اتعذبت واتجوزت كامليا غصب عني
*وداد قولو يا مدبولي
*عم مدبولي اسكتي يا وداد مش وقتو
*وداد لا وقتو ما خلاص العمر مابقاش فيه
بص يا بني أنت ماغلطتش مع كامليا هي أصلا كانت استغفر الله
*عم مدبولي يا وداد مش وقتو
*ادهم اتكلمي يا دادا دي مراتي ودا أخوها ماحدش غريب
*وداد بص يا بني لما كنا في القصر الست كامليا كانت حامل وأنا سمعتها بنفسي، والست عصمت سافرت بيها لبنان
هنا مليكه شهقت
*وداد البت زهرا اللي شغالة عندكم اتصلت عليا في يوم، وحكت ليا على اللي حصل
عصمت هانم حطت ليك حاجة اسمها منشط ولا معرفش ايه ، وهي كانت واخداها وعملت ليها عملية علشان ولا مؤاخذه ترجع بنت بنوت، من تاني
وانت شربت المقلب، واتجوزتها على أساس أنك أنت السبب ضيعت شرفها
موقف كان صعب على الكل
أدهم كان حاسس نفسو مش قادر ياخد نفسه
**ياسين أنت كويس؟
أدهم قام وراح البلكونة وقف، وطلع يدخن
*عم مدبولي أنت إيه اللي عملتيه
*ياسين قومي شوفي جوزك
*مليكه بلاش خليه لوحدو
*باسين ياريت تسمعي الكلام من اول مرة وبلاش العناد بتاعك دا
*مليكه حاضر
هقامت راحت عندو
وهو حس بيها
*ادهم شمتانه فيا؟؟
*مليكه لا والله
*أدهم شايفه ربنا جاب ليكي حقك فاكره عملت فيكي إيه علشان الشرف ؟؟
أهو حصل ليا اللي اتهمتك بيه
مش حاقولك إحساسي إيه دلوقتي
*مليكه أوعى تتهور وتعمل حاجة تندم عليها
**أدهم ما تستهلش اعمل فيها حاجة في بنت مالهاش ذنب وسطنا
اتجوزتها غصب عني واهو زي ما سمعت حطو ليا منشط جنسي
وحاقولك علي حاجة صدقي أو ماتصدقيش عمر ما كانت ليا رغبة فيها، واكتشفت أني كل ما أقرب منها كانت بتحط ليا منشط
ممكن نفضل أكثر شهر من غير ما أقرب منها
اخر مرة قربت منها تاني يوم روحت عملت تحاليل لأني شكيت كل مرة بتديني عصير أو آكل وحاجه
وطلعت النتيجة أني واخد فياغرا شايفه انا عايش مع مين
فاكرة معاكي كنت ازاي ماكنتش بفوت ليلة من غير ما قرب منك
ومعاها لا روحت كشفت لا آكون تعبان ولا حاجة طلع كل حاجه تماماً عندي
وبصراحة عملت حركة وحشة
ممكن أقول إني خونتكم انتو الاثنين روحت عند وحده علشان اعرف المشكلة فين
كنت عادي زي أي راجل
بس هي مش عاجباني ولا مرتاح معاها
مش انت اللي اتعذبت يا مليكه ارحميني لو سمحتي
انا عايش مع مافيا كل شوية اتصدم في حد
حاخدك، واخد بنتي وولادي وأسيب ليهم القصر يشبعوا بيه انا عايز راحة بالي
بس بالله عليكي حطي بنتي في عنيكي زي أخواتها وأنا متأكد من دا أنك تعامليها بما يرضي الله
*مليكه ناوي على أية ؟؟
**أدهم لو عليا أطلقها وأخلص منها بس لا
لازم اشغل دماغي كويس ولازم أوقعها هي وأمها في شر أعمالهم
لو حد مكاني كان راح قتلها
بس لا
لو قولتلك إني مش بغير عليها مش بتهمني مابحبهاش
متجوزين منظر وبس اللي مخليها على ذمتي، وبيشفغ ليها عندي هي بنتي
*مليكه لو انا …..
*ادهم من غير ما تكملي أنت غير أنت حاجة تانية أنت حبيبتي
أتكلم من غير ما يحس ولف عندها
*أدهم أيوه حبيبتي بحبك يا مليكة من زمان أوي عايش على حبك
صعب على أي راجل يسمع اللي سمعتو دلوقتي
كلمي أولاد اليوم يا مليكة
**مليكة انا خايفه من كل حاجة الولاد مش حايسكتو
لأنهم على طول بيسألوني عليك
*ادهم خلاص انا موجود انا فرحان أوي في حاجة تربطنا بي بعض انا نفسي في عيلة كبيرة ونفسي تحملي تاني، وأعيش معاكي مراحل الحمل كلها
كامليا حرمتني افرح بي بنتي لأنها اول فترة حمل سافرت أمريكا تولد هناك،
واتفقت معها قبل الولادة إنها تبلغني بي موعد الولادة علشان احضر بس ماعملتش كده روحت كانت ولدت ودا اللي خلاني أشك فيها واعمل التحاليل لبنتي
ومش بعيد تكون بتخوني
*مليكه أنت ازاي بتتكلم بي البساطة دي
*ادهم مش بساطة يا مليكة أنت عمرك ما تعرفي يعني أية خيانة
**مليكه لا عارفة ما أنت خنتني وأنا سامعاك بره
في أصعب من الخيانة دي لا وكمان رجعتني الشاليه، وأخدت حقك مني
*أدهم أنسى يا مليكة علشان نعرف نعيش اللي باقي من عمرنا
*مليكه انت بتحلم كثير
*أدهم خليني يا ستي أحلم
معلقتيش على كلامي إني بحبك؟
*مليكه دا مش حب بس إحساس أنك ضلمتني
يلا نمشي انا اتاخرت على ولادي
*أدهم ولادنا يا مليكة
طلعوا من البلكونة
بس هو جواه نار 🔥 بس وجود مليكه خلاه يهدأ شوية
راحو البيت وطلع على السطح
الكل متجمع
أدهم اول مرة يحس بي دفئ العائلة شايف ناس بسيطة بس فرحانه
شاف أكرم ازاي بحب مراتو
وهي بنت ناس عاشت بره بس بنت مؤدبه زي ما كان بيحلم أكرم شاف في عينيه راحة بال، وحب لي عيلتو ربنا عوضوا بي عيله مراتو
وشاف نفسو مع كامليا اللي عمرها ما انتبهت ليه، ولا اهتمت بيه إيه الفرق بين سارة اللي عاشت بره مصر و كامليا اللي عاشت جوه مصر
هو كان فين السنين دي اللي خلاها عايشه على حلي شعرها معقولة تكون بتخونو
ممكن ما هو مش بيديها حقوقها الشرعية وهي يا ما اشتكت ليه
شايف مليكه كبرت واحلوت وبقا في جسمها كلو أنوثة لما اتجوزها كانت عيله
دلوقتي بقت ست حلوة جمالها بسيط ضحكتها تجننن جامعة كل الناس دي حواليها بحبها ليهم
شايف ازاي بتعامل أولاد وشايف شقاوة خالد بس هي بتسيطر عليه شايف حنيتها على خلود
وشايف قد إيه هما مرتبطين بيها،
وصعبت عليه بنتو اللي محرومة من الإحساس دا محرومة من لمة العيلة محرومة من أم تديها حنان
هو بنتو عاشوا حرمان من كل حاجة
فاق من سرحان علي خالد
*خالد مالك يا عمو؟
*ادهم ضحك لي خالد مافيش حبيبي
*خالد أنت ما اكلتش طبقك مليان هو أكل طنط سارة معجبكش ؟
**أدهم لا حلو
*خالد عارف انا بحب طنط سارة وعموا أكرم علشان هو أخو بابا وكمان بيديني فلوس، ويقولي ماتقولش لي مليكه أصل مليكه قالت لينا ممنوع ناخد حاجة من حد
*ادهم قلبوا وجعو، وانتبه على الهدوم اللي ابنة لابسها نضيفه بس قديمة ولا الجزمة
حس بضيق تنفس،
وأتنهد جامد
****************************
الصدمه كانت جامده علي ادهم ولا انتو رأيكم ايه ؟؟
===============================
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)