روايات

رواية الحربايه والثعبان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم منة محمد

رواية الحربايه والثعبان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم منة محمد

رواية الحربايه والثعبان الجزء السادس والعشرون

رواية الحربايه والثعبان البارت السادس والعشرون

رواية الحربايه والثعبان الحلقة السادسة والعشرون

في منزل عائله آمير وتحديد الصالون
دعاء: آمير ليه اتاخرت كدا , الكل مستنينك ع العشي
آمير بتكشيره: مش جعان
دعاء بهدوء: انت زعلان مني , لكن الاكل ماله بزعلنا , الكل مستنيك , مش حلوه يستنوا
آمير بقتضاب: هم مضايقين , عشان كدا مش عايز اواجههم , ومش عارف حتي ازاي هواجههم , كان قراري من الجواز منك
دعاء عيونها اتملت بالدموع ونزلت دماغها لتحت
آمير : دعاء من فضلك امشي , مش عايز اقول اي كلام ارجع اندم عليه , فـ امشي
رياض قرب لما دعاء مشت وقاله: عارف انك مضايق ياحبيبي
آمير بصوت مقهور: عشان متوقعتش الفعل ده من مراتي يابابا
رياض: يابني اوقات الي مش بنتوقعه هو الي بيحصل, وقادر افهم خيبه املك, لكن مينفعش تهمشها كونها انسانه
آمير: هو انت متخيل اني في يوم همشتها , انا كنت دايما بدعمها , اتخانقت مع امي في كل مره حسيت فيها انها ع حق , كنت دايما بفضلها , لكن هي خيبت املي وخذلتني
رياض بهدوء : انت بتفكر بعصبيه ومش دي الطريقه الي بتفكر بيها دايما , ياحبيبي لازم تفكر في المشكله الي بينك وبين دعاء بطريقه هاديه ناضجه , وتوازن الامور بينها وبين عائلتك , الي هم مضايقين بسبب التوتر الدائم بينكم
آمير: حاضر يابابا
رياض: عايز اتكلم معاك في موضوع تاني, مهما كانت المشاكل الي معاك انت وداغر مينفعش تمنع مراتك عنهم سيبها تقابل امها ده حقها
آمير: انا منعتها لان الامور زادت وخفت تكبر اكتر
رياض: غلط ايه عرفك يمكن تغير موقفها هو سبب حرمانها منهم , فكر يابني لو اختك تقبل جوزها يمنعها عننا
………قصص منه محمد كاتب…………
في منزل عائله دعاء
الفت: داغر هو انت قبضت
داغر بيسرح شعره قصاد المرايا: ايوه بتسألي ليه
الفت: يعني مدتنيش اي فلوس
داغر بيقفل الشنطه: قولي عايزه كام ،مصروف ايدك وانا اديلك
الفت بتعجب: انا مش بسأل عن مصروف ايدي , بسأل عن مصروف خزين البيت طول الشهر
داغر: المرتب كله بديه لـ امي كل اول شهر هي تصرف
الفت: ده كان زمان ‘لكن انا هنا ست البيت المفروض انا الي اخد واصرف
داغر: شوفي يا الفت امي هي الكبيره ولا يمكن حد يتحمل المسؤليه احسن منها
الفت: لكن معمر طول عمره بيدي المرتب لميسر
داغر بجديه: انا مش زي معمر , ولا هكون زيه ابدا , اسف جدا هديلك الفلوس الي انتي بس محتاجلها , لكن امي هي الي هتمسك مسؤليه المصاريف في البيت
الفت: يعني ده اخر كلام عندك
داغر وهو خارج من الباب: ايوه ومعنديش غيره
……………قصص منه محمد كاتب…………
الفت دخلت عليها متعصبه: شايفه لازم اتحايل واتوسل عشان اخد فلوس
ميسر: حصل ايه, ليه داخله عليا بزعابيب أمشير
الفت: ماهو لازم تحصل زعابيب واعصار في البيت هنا
ميسر عوجت شفايفها: ده الحال . قوليلي اتخانقتي ليه مع داغر؟؟!
الفت: مش انتي طول عمرك الي شايله مسؤليه البيت , ومعمر عطاكي مرتبه طول السنين دي
ميسر: ايوه حصل
الفت: اشمعني انا لما طلبت من داغر امسك المصروف, رفض هو انا غلط
ميسر بتحريض: لاء ده حقك لكن كل حاجه في ايد امه , من اول ما جوزك اتوظف وهو بيدي كل المرتب لامه, والله اعلم بتحوش ‘ولا بتصرفه كله
الفت: لما هي فلوس جوزي ليه يبقوا في ايد امه , بجد مش معقول, يقولي دي كبيره البيت سبيها تتحمل المسؤليه
ميسر بخبث : اظن قولت لك داغر زمامه في ايد امه, بس اوعي تسكتي, انتي مراته, لحد امتي هيتجاهلك لازم يخضع ويسمعلك انتي وبس!!!!
…………………………….
في منزل عائله دعاء ع العشاء
بهيه: داغر فين مراتك هي مش هتاكل؟!
داغر: يمكن مش جعانه يا امي
بهيه: ازاي يعني مش جعانه هقوم اجيبها
داغر مسك ايدها: امي ليه قلقانه , هي مش طفله , لو جعانه هتنزل تاكل
بهيه: سيبني اطلع اجيبها تاكل يابني
داغر: يعني هتعزميها زي الضيفه ده بيتها ,وهي واحده منه مش غريبه
ميسر: داغر هي مراتك ولازم تقلق عليها, وتشوفها ليه مش راضيه تاكل
بهيه: وليه يابنتي مش راضيه تاكل
ميسر قامت : لو حد هنا هيقلق يبقي انا اختها , ومش هقدر اكل لقمه لحد ما هي تنزل , تاكل معانا
بهيه: خليكي قاعده انا هطلع اجيبها
داغر بص لميسر وعارف انها بترسم ع حاجه لكن مفهومه
بهيه طلعتلها : مالك يا الفت كلنا تحت بناكل مالك انتي كويسه
الفت نزلت دموع التمثيل: هيجرالي ايه يعني اكتر ما حياتي بتدمر لان بختي وحظي قليل
بهيه: ايه الكلام الخايب ده , ليه كلامك يائس كدا , هو داغر قالك حاجه زعلتك
الفت: هيقول ايه يعني حتي لو مقلش حاجه عارفه انه مش بيقدرني من اساسه
بهيه ازاي يعني ده واجب عليه يقدرك ده حقك عليه
الفت : بتتكلمي عن الحقوق , وداغر مش مقدرني , هو مفكرني مقدرش اعمل حاجه رفض يسلمني مسؤليه البيت , انا قلت اخفف الحمل عليكي , بتعملي كل حاجه بنفسك , قلت اساعدك وطلبت منه يديني مصروف البيت لحد امتي هتشيلي الحمل, بس هو مش بيثق فيا , عشان كدا رفض بتصميم اني ممسكش مصروف البيت
بهيه : يعني ده الموضوع , والله فكرت مشكله كبيره(بتمسح دموعها في عطف وسحبتها من ايدها ع تحت) تعالي اتعشي الاول ولا تزعلي نفسك, من بكره تمسكي المصروف , وتمشي البيت , هتكلم مع داغر بنفسي , يله تعالي يابنتي
الفت نزلت مع بهيه وبصت لميسر بنتصار وداغر اتنهد بضيق منهم هي واختها !!!
ميسر رسمت الحنيه وقالت : تعالي يا الفت اقعدي كلي
…………….قصص منه محمد كاتب……………
في منزل عائله آمير
ناني للجده: مش غريبه تيجي سولا ومتتكلمش عن معاد الفرح , ولا حتي جابت سيره نهائي
رحاب: مالك يا مامي اتكلمي مع نفسك
الجده: بتقولي ايه هو مش انتي العروسه , وعيب كل شويه نسأل امتي معاد الفرح ,ده هيبقي وضع مش لطيف
ناني: بالظبط انا لمحتلها مرتين , لكن مش هتكلم مباشر, يقوله علينا ايه , بنتنا فيها عيب وعايزين نتخلص منها
رحاب: مامي stupid انتي افكارك قديمه انا هتكلم بنفسي
ناني: انتي الي دلوقت stupid ‘هتتكلمي تقولي ايه كدا الكلام محرج
رحاب: خلاص هكلم جمال يسأل مامته
ناني: حتي لما جات كان فيها حاجه متغيره متوتره ومرتبكه ياتري جمال حكلها عن الي عملته دعاء وهي زعلانه ومتكلمتش عن الفرح
الجده: احتمال اه, واحتمال لاء
ناني: انا قولت من الاول دعاء هتعمل اي حاجه عشان تفركش الجوازه دي ولو ده حصل
الجده: اهدي ياناني ده مجرد تخمينا احنا , والجواز متعلق بالقسمه والنصيب, لو بنتنا مكتوبه لجمال محدش يقدر يقف قدام المكتوب, متقلقيش ثقي في الله
ناني: اتمني ان ده يحصل , رحاب اتكلمي مع خطيبك , يمكن يقولك حاجه , ع الاقل نفهم , بدل ما احنا قلقانين كدا
رحاب: اوكيه هتكلم معاه
…………قصص منه محمد كاتب……………
في الكافيه بتكلمه في معاد الفرح وحس انه هيتورط شغل دماغه وقرر يقلب التربيزه عليها ويهرب!!!
جمال بنفعال: مالك مفيش كلام ما بينا غير موضوع الفرح
رحاب بدهشه: انت الي مالك ليه بتتكلم معايا بنفعال كدا
جمال: مش فاهم سبب تسرعك انتي وعائلتك لجوزنا
رحاب: تسرع احنا بقالنا ست شهور مخطوبين , وده مجرد اجراء شكلي , ومش عجبني لان احنا اوردي عارفين بعض من سنين , وبنحب بعض ليه تضيع وقت
جمال بتهكم: سوري مين بيضيع وقت , انا بضيع وقت!!!
رحاب: برافو حالا تقلب كلامي وتخلق منه سوء تفاهم جيمي ليه مش قادر تفهمني
جمال: انا فاهم انتي مستعجله بسبب دعاء , عارفه ليه لانك شاكيتي اني بلعب بيكي
رحاب: لاء مش كدا انت فاهم غلط
جمال: لاء فاهمك صح جدا , انتي اساسا مش بتثقي فيا
رحاب مسكت ايده: جمال اسمعني مالك
جمال سحب ايده منها ووقف: مفيش حاجه تتسمع ويترد عليها , فقدان الثقه في العلاقه الكلام يبقي ملوش اي فايده هنا. بس انا كنت غبي , عشان استسلمت لحبك لكن للاسف حبك بالنسبه لي من غير ثقه
رحاب جريت وراه: جيمي اسمعني
…………..قصص منه محمد كاتب……………
في منزل عائله آمير
رحاب بحده : دعاء اقفي
دعاء استغربت : فيه ايه
رحاب زعقت اكتر وهي بتعيط بنهيار : فيه ان كل الي يحصلي بسببك , عايزه ايه من اول ما دخلتي حياتنا اتحولت لجحيم ومرار, ليه بتدخلي في حياتي , عايزه مني ايه؟؟!!
رياض قرب بخضه: في ايه
ناني: رحاب ليه بتعيطي
رحاب من بين دموعها: مامي كل الي بيحصل بسببها
ناني: انتي قابلتي جمال حصل ايه
رحاب: جمال( مقدرتش تكمل وانفجرت في البكاء
ناني: يابنتي قولي حصل ايه
رحاب شهقت بقهر وهي بتشاور ع دعاء : حصل كله بسببها , قلبت جمال عليا ‘لدرجه انه مبقاش عايز يتجوزني
رياض: جمال قالك كده
رحاب: لاء يابابي هو بيظن اني مش بثق فيه , وعشان كدا بنجبره يتجوزني
رياض بغضب: وانتي ازاي تتكلمي معاه في حاجه زي دي وانا روحت فين احل مشكلتك ماتفهمي بنتك
ناني اتنرفزت: اعمل ده ازاي , وانا مش فاهمة الموضوع كامل اساسا, بس ده معنها ان كل شكوكي كانت في محلها , جمال حكي لسولا كل حاجه , عشان كدا مشت بسرعه , مبسوطه يا ست دعاء فركشتي الخطوبه لتاني مره
رياض: ناني ليه تتهميها هي مالها , بكره نروح لبيت جمال نفهم الحكايه , ونتكلم وجه لوجهه ونبعد سوء الفم
رحاب جريت ع غرفتها وناني راحت وراها ورياض بص لدعاء بضيق ومشي
دعاء راحت غرفه الجده : انتي كمان مضايقه مني , زي البقيه مصدقه ان انا السبب زيهم وان انا بحاول اوقع رحاب في خطيبها , واسرق سعادتها, صدقيني مفيش في قلبي اي نيه وحشه ناحيه رحاب
الجده: يابنتي الله اعلم بنوايا كل البشر , بس الي اعرفه ان معندكيش نيه وحشه ناحيه اي حد
دعاء: ليه محدش مصدقني فكري في الامر , انا اقدر اتهمه بكدبه كبيره زي دي ‘وانا عارفه العقاب والذنب
الجده: لكن مفيش دليل , ومينفعش نصدر احكام ع انسان من غير دليل , ده كدا يبقي منتهي الغباء فهمتي الامر غلط , وعشان كدا رحاب وجمال مش متفقين واحنا بنواجهه مشكله كبيره , وندعي الله ان ابني وناني يقنعوا سولا , وكل حاجه تتم ع خير , والا الامور هتبقي اسوء’ ورحاب فرحتها هتتكسر
……………….قصص منه محمد كاتب…………
في منزل عائله دعاء في شقه داغر
ميسر بحقد رهيب جواها : قوليلي بقي ايه نوع السحر الي لحستي بيه امه واخدتيها تحت جناحك وسمعت كلامك
الفت رفعه حاجب بكيد : مش هقولك عليه , لو قولت لك السحر اثره هيزول ‘ويبطل مفعوله
ميسر رفعت حاجب بغيظ : والنبي ايه, انا اختك , وعارفه كل حيلك الخبيثه
الفت: يبقي بتسألي ليه , اظن اتعلمت ع ايدك , واظن معمر رقص ع افعالك , طول عشره 8 سنين , وانا عايزه اسيطر ع داغر, بنفس الطريقه
ميسر بخبت ومكر: هيكون صعب , لاء ده مستحيل , تقدري تجربي كل حيلك لكن مش هيرقص ع انغامك, لان لسه امه عايشه ع وش الدنيا , يارب تكوني بتفهمي!!
الفت تابعتها لحد ماخرجت ولمت الفلوس في حجرها وقالت: انا محتاجلها دلوقت لانه بيسمع كلامي بسببها….. لكن لما احقق هدفي ….هزحها من طريقي _كبشت الفلوس_ لماعد الفلوس تاني
………..قصص منه محمد كاتب………..
في منزل جمال
سولا بأحراج: اسفه مكنتش اعرف عن ده , جمال محكليش حاجه عن الي قاله لرحاب
ناني: رحاب زعلانه جدا واحنا بنقلق عليها لما بتضايق
سولا: هو جمال احيانا بيتصرف بطفوليه شويه, واكيد الي قاله كلام وقت غضب متقلقوش هتكلم معاه واخليه يراضي رحاب
ناني: هي دي طبيعه العلاقات الجميله , وحاسه ان هيستمر الحب والتفاهم ما بينا في المستقبل
رياض: مدام سولا انا هكون واضح جدا معاكي , احنا عايزين نجوزهم قبل ما يحصل سوء تفاهم , ويخلق بينهم مشاكل
سولا: انا كمان عايزه كدا , حتي اتكلمت مع جمال بس هو قلقان لانه داخل مشروع جديد , وطلب نأجل شويه , لكن اطمنوا هتكلم معاه تاني في الامر, وبجد معنديش خلفيه عن كلامه مع رحاب, لكن لو حضرتك شايف ان ده الحل الوحيد نزيل بيه سوء التفاهم ما بينهم , انا معنديش مانع , لانه انسب حل لينا احنا كمان ومنه نفرح بولادنا
رياض: كل ما تقصر فتره الخطوبه كل ما كان افضل
سولا: انا متفقه معاك ‘متقلقش خالص هتكلم مع ابني
…………….قصص منه محمد كاتب…………..
سولا: عايزه افهم انت ليه متعصب كدا فيها ايه لوحددت المعاد
جمال بنفعال: من غير ما تسأليني عن رآي كنبه انا تحددي معاد فرحي
سولا: اظن اتكلمت معاك , مش مره واحده ‘كذا مره , لدرجه مش فكراهم
جمال بعصبية : وقولت لك مش هتجوز دلوقت , مهما حصل
سولا: ما انت رافض الجواز منها ع سبب تافهه وسطحي , وهم اعتذروا عن اي سوء فهم عملته دعاء , عايز ايه تاني يبوسه ايدك ورجلك
جمال نفخ بضجر: الموضوع مش كدا خالص
سولا: مهما كان ترمي وري ضهرك, اظن انت الي اخترت رحاب , وانا روحت معاك زي ما طلبت عاوزني اطلع صغيره قدامهم
جمال: مام انتي مش فاهمه حاجه , انتي اساسا متعرفيش اي حاجه
سولا: جمال مش عايزه افهم ولا اعرف حاجه , احتفظ بيهم لنفسك, بس صعب اطلع مش قد كلمتي , ومش هتراجع بسبب اسلوبك الطفولي, لسه فاضل ثلاث اسابيع رتب افكارك وقرر, اظن دي مش مشكله عليك كبيره
………..قصص منه محمد كاتب…………..
في منزل عائله آمير
آمير فاتح الاب: ده حلوه اوي يارحاب
رحاب بأبتسامه: لاء مبهرج شويه
آمير بمرح : بصي كله ترتر
رحاب ضحكت: وانا بلبس ترتر
الجده بفرحه كبيره : بس يا آمير مضايقهاش , خليها تختار الفستان ع ذوقها , الا يارياض طبعت كروت الفرح
رياض: يا ماما ياريتها وقفت ع الكروت , ده لسه فاضل حاجات يما , ويارب نلحق ننجزها
ناني: كله هيخلص بأذن الله , بكره هننزل انا وبنوتي اشترلها الفستان واه كلم السواق يجي بالعربيه الكبيره , عشان لو اشترينا حاجات تانيه
رحاب: بابي العربيه الكبيره دي اهم حاجه , عشان الفستان , وغير كدا كمان طنط سولا جايه معنا للشوبنج
آمير: فكره حلو
رحاب: كفك ميرو
ناني: خلاص كله يروح للشوبنج
رياض: تمام هكلم السواق يجهزلكم العربيه الكبيره , تاخدكم كلكم , وانت يا آمير عليك تطبع كروت الفرح
آمير: بسيطه
دعاء حست ان ملهاش مكان وسطيهم قامت بهدوء طلعت جناحها
…….قصص منه محمد كاتب…….
دعاء قاعده حاطه ايدها ع خدها وآمير طلع من التوالت بصلها في انعكاس المرايا وقلبه وجعه عليها فتح درج وطلع منه الفيزا كارد
آمير مدهلها: خالي دي معاكي
دعاء بصتله: اعمل بيها ايه؟؟!!
آمير: تشتري فستان لفرح رحاب , والا هتحضري بهدوم قديمه
دعاء: يظهر محدش عاوزني احضر فرحها, محدش بيشاركني في اي حاجه او حتي من باب المجامله , وجبر الخاطر , حتي اختك محبتش تفرجني حاجاتها حاسه اني غريبه في بيتي , وكأني مليش اي وجود , مجرد كرسي قاعد بس وسطيكم
آمير اتنهد وقعد جنبها: دعاء انتي المسؤله عن حالتك حاليا, والا كانت رحاب هتشاركك في ترتيبات فرحها , بصي انتي ساعدي امي واتولي المسؤليه وصدقيني واحده واحده كل حاجه هترجع, احسن
دعاء: ومعاك انت هترجع احسن , والا هتفضل تبعد وكارهني كدا
آمير اتنهد تنهيده طويله: انا بعدت مش بمزاجي , ومش معني اني بعدت ابقي كارهك , انا قولت ابعد عشان احافظ ع حبنا , وانتي عارفه يادعاء اني بحبك , والقلب عمره ما يسيب سكينته , لكن الي عملتيه ضايقني اوي منك وهتعب طول منا بعاتبك فيه
دعاء بنبرةٍ حزينة: واظن اول يوم اتجوزنا فيه قلت لك اياك تسبني, حتي في الخصام احتويني مهما حصل بينا , لانك سندي , وعكازي , واماني , وكل شئ ليا هنا
آمير ضمها لصدره بحنيه وابتسم : وانا ياستي لسه عكازك , عشان كدا هروح معاكي نعمل شوبنج , ونشتري سوي الفستان مبسوطه
دعاء دخلت في حضنه كأنها بتدور عن الامان فيه : اكيد يعني مبسوطه
………قصص منه محمد كاتب……………
في جناح دعاء ع الموبيل
دعاء: وحشتيني يا بهيه
بهيه: يافشاره معقول يعني انتي مشغوله لدرجه نسيتي امك خالص
دعاء: فيه حد ينسي امه برضو
بهيه: خلاص تيجي تزورينا النهارده , فاهمه انك مشغوله بس اعمل ايه وحشتي امك اوي يا ضنايا , وياعالم فاضل اد ايه في عمري
دعاء: بالله عليكي متقولي حاجه زي دي تاني
بهيه: خلاص مش هقول قوليلي امتي هتزوريني
دعاء: ماما مقدرش اوعدك , بس هعمل المستحيل واجي اشوفك
بهيه: لو عايزني اتحايل ع آمير انه يبعتك اشوفك اتحايل
دعاء: مفيش داعي للمحايله, اصل كمان اخته هتتجوز, وكلنا هنبقي مشغولين وآمير مشغول
بهيه: يعني رحاب هتتجوز , ربنا يتمم لها بخير , وبلغي مباركتي لجوزك واهله بالنيابه عني
دعاء: حاضر هوصل
بهيه: خليكي معاهم انتي مراه ابنهم الوحيد ولازم تبقي قد المسؤليه وانا عارفه انك قدها يادعاء وعارفه انك شاطره وخفيفه لكن يابنتي خدي بالك متديش لحد فيهم فرصه للشكيه منك
دعاء: حاضر يا ماما نسيت الاكل ع النار
بهيه ضحكت: تمام يابنتي مع السلامه
الفت كانت بتتسمع وبسرعه دخلت لداغر الي قاعد يشتغل
الفت: داغر سمعت ان رحاب هتتجوز
داغر ساب الي في ايده وحاسس بالسخط والقهر !!!
الفت بكيد : حتي معزمناش , بجد آمير ده طلع اي كلام , مش انت صاحبه ونسيبه كان لازم يعزمك
…….قصص منه محمد كاتب…………..
في جناح آمير ودعاء
آمير دخل بهزار : حبيبتي اهلي فين اتخطفوا
دعاء ضحكت: كلهم راحوا يشتروا مع رحاب
آمير: بس الوقت اتأخر كانوا المفروض هنا
دعاء: يمكن الوقت سرقهم
آمير: اوكيه , يله احنا كمان نشتري , مفيش حد احسن من حد
دعاء بتعجب: دلوقت!!
آمير: اه دلوقت , ونشتري وبعده نتعشي سوي , وبعده نروح نزور السلطانه بهيه
دعاء بفرحه كبيره: بجد ياآمير هشوف امي
آمير: ايوه عارف انها اكيد وحشتك , وهي كمان بس البسي في ثواني
دعاء جريت بفرحه: حمامه هلبس في ثانيه , وتلاقيني طايره عليك
……قصص منه محمد كاتب………….
في عربيه جمال ع الموبيل
سامو : راحت خطتك في الباي في كل الاحول
جمال: مام دمرت كل حاجه , حددت معاد الفرح من غير ما تسألني , وبتستعد كمان, انا اصلا مش عايز اتجوز من رحاب ابدآآ, انا اصلا مش عايز اتجوز
سامو: لو مامتك عرفت بخطتك الاصليه هتتبرء منك فورا
جمال: متقلقش خطتي اتعطلت شويه ودعاء لسه في مكانها
سامو: لو حابب كمل للنهايه طالما هتموت من بعد دعاء , اتجوز رحاب وبعدها بكام شهر طلقها
جمال اتعصب : ازاي يعني اطلقها , وانا اساسا مش طايق اتجوزها
سامو: اانت مش عايز تتجوز , خلاص عندي خطه لحياتك , ولا تكمل وتخلف عيال
جمال : بطل هبل وقولي ازاي اوقف الجوازه دي
سامو: قول لرحاب وش انك مش عايز تتجوزها
جمال : ايه الفكره الغبيه زيك دي
سامو : شوف رحاب بتكره دعاء كتير , وانا عارف ان دعاء مش مبسوطه وهي شيفاك حواليها , زائد انت ورحاب عندكم نفس الدافع الانتقام من دعاء
جمال: رحاب مش هتقبل ااجل الجوازه ابدا , هتاخد الموضوع ع برستيجها
سامو ضحك : يبقي تجهز نفسك تندب فيها
جمال اتنرفز جدا وحدف الموبيل وبيرفع عينه لقاه نفسه داخل في عربيه قدامه
رايكم مهم وهندخل ع التقيل جدا جدا جدا

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحربايه والثعبان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى