رواية انتقمت لمن احببتها الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية انتقمت لمن احببتها الجزء الثالث
رواية انتقمت لمن احببتها البارت الثالث
رواية انتقمت لمن احببتها الحلقة الثالثة
ساره: لالالالالالا متقت، لنيش
الشاب كتم بقها وجرها في اوضه في الجامعه وقال لها
اسمعي انا هشيل ايدي من علي بوقك بس اوعي تعملي اي حركه غدر او صوت
ساره هزت راسها بمعني موافقه
انت عاوز مني اي مش كفايه اللي عملته فيا كمان لحقتني هنا وعاوز تقت، لني والله اني مأذتش حد
اسمعيني انا بجد اسف انا مش عارف ازاي عملت كده فيكي معاهم انا كنت سكر*ان ومش في وعيي وساعتها جم الشباب التانين وعرضوا عليا اني اتسلي معاهم وكنا بعد ما نعمل كده فيكي هنق، تلك بس انتي هربتي
ساره بكسره
تتسلي؟! اه وخلصت تسليه وجاي يعني لحد هنا عشان تخلص المهمه
لالا صدقيني انا اسمي زين وانا اصلا بدرس هنا انا في الجامعه معاكي بدرس فيها وعايش في القاهره انا اصلا كنت في اجازه مع صحابي في القريه بتاعتك وكده وفي اليوم ده انا كنت سكر*ان انا وصحابي وسهرانين في البار* وانا خرجت قبل صحابي وقلت اني هسبقهم علي البيت وكنت بتمشي ومروح وفجأءه لقيت شباب كانوا ماشيين وراكي روحت ليهم كلموني وقالولي انهم هيعملوا كده فيكي وبعد كده هيقتلوكي وعلفكره ده اكيد حد مخطط لكده صدقيني انا ندمان انا مش عارف ازاي اصلا فكرت اني اعمل كده
ساره بعياط
كل اللي انتي قولته ده انا مش فارق معايا اعمل اي في مستقبلي اللي انتوا ضيعتهولي ده ليه حتي معتبرتنيش اختك ومنعت نفسك ومنعت الشباب انهم يعملوا فيا كده انامصدقتكش حتي بربع جنيه
زين بندم
واللهي بقول الحقيقه واتمني تسامحيني انا بجد ندمان
بس خلي بالك هما بيدورا عليكي اكيد
خرج وانا كمان خرجت وروحت وفضلت جملته في بالي هما بيدوروا عليكي
ياترا مين دول وعاوزين مني اي وليه يعملوا كده معايا
الف سؤال وسؤال في بالي
نمت بعد تفكير كتير
وصحيت وروحت الجامعه
في الجامعه
اي ي مزه راحه فين
ابعد لو سمحت عوزه امشي
مسك ايدي وقالي
تمشي فين بس استني انا اول مره اشوفك
سيب ايدي والا
ولو مسبتش هتعملي اي ي صغيره
ادخل زين وضر، ب الشاب بالونيه وقاله
مش هي اللي هتعمل انا اللي هعمل ازاي تمسك ايدها ي كلب
اااااه انت ازاي تتجرئ وتضربني ي زين شكلك نسيت انا مين
لا منستش انت ابن المدير ابن******اللي هنا
شكلك انت اللي نسيت انا مين
لا منستش هو يعني عشان انت ابوك صاحب اكبر شركات في البلد هتستقوي عليا
بالظبط كده
اول ما قال الكلمه ديه نزل في عيني اكتر ما هو كان نازل
يعني عشان ابوه راجل اعمال كبير في البلد من حقه انه يعمل كده في اي بنت واكيد بقا مش هيتحاسب اكيد بابي هيخرجه
جريت بسرعه من الجامعه وروحت البيت وانا منهاره من العيطت وحكيت لماما كل اللي حصل امبارح والنهارده
ي نهار اسود ي ساره احنا لازم نبلغ عنه واكيد هو هيعرف يوصل للتانين ونسجنهم كلهم وناخد حقك
ساره بدموع
حق اي بس ي ماما بقولك ابوه راجل اعمال كبير في البلد
وماله يعني هي البلد ديه مفهاش حكومه ولا اي
البلد اللي بتتكلمي عليها ديه ي ماما بقرشين خلاص القضيه اتقفلت وطلعوا براءه حتي الحكومه بقت بفلوس عوزه حقك ادفعي فلوس واكيد مش هنعرف نحبس حتي التانيين لانو اكيد هينكر زين التهمه والتانيين كذلك وابوه مجرد ما يتكلم اصلا خلاص خرجوا
طب ما تعرفي مكان ابوه وتقوليله يمكن يطلع راجل طيب ويجيب حقك من ابنه ومن شويه الصيع التانيين
تفتكري في اب ممكن يحبس ابنه عشان يجيب حق غلبانه اتظلمت زيي
سميه بحزن علي حال بنتها
ان شاء الله يطلع راجل فيه الخير ي بنتي حاولي تعرفي بيته فين وروحيله
بعد مرور شهر
كل يوم خلال الشهر ده زين كان بيحاول يعتذر من ساره
في الليل
ساره نزلت تجيب علاج لمامتها بس كان الوقت متاخر
انتي اي اللي منزلك دلوقتي
لحظه زين انت بتعمل اي هنا جاي تخلص عليا
ي بنتي لحد امته هقولك اني والله العظيم مهأذيكي
مش مصدقاك لو مكنتش هتأذيني مكنتش هتعمل فيا كده
طب اي اللي منزلك دلوقتي هو نزولك متاخر كده هو اللي خلا يحصلك كده
ي سلام بقينا احنا البنات ممنوعين ننزل من البيت متاخر عشان شويه الصيع اللي زيك كده ميعملوش فينا حاجه
يعني افرد واحده معندهاش لا اب ولا اخ وهي مسؤله عن مامتها ومامتها تعبت الساعه ٢بليل واضطريت انزل عشان اجبلها العلاج منزلش عشان اخاف من اللي زيك كده واسيب امي تموت و
لحظه انا مكنش قصدي كده انا بس كنت اقصد متنزليش متاخر
انا مش عاوزه اسمع صوتك
لحظه كده قبل ما اطلع انت اي اللي وقفك تحت بيتي
انا كنت بجيب حاجه من المنطقه هنا وشوفتك وانتي طالعه وقولت اسالك مش اكتر
ياريت تبطل تلحقني في الجامعه انسي انا استحاله اسامحك انت ولا اللي كانوا معاك انتوا ضيعتوني
في الصباح راحت ساره وامها الي ڤله الدمنهوري
رشيد بيه الدمنهوري صاحب اكبر شركات الاستيراد يبلغ من العمر ٦٦سنه
وصح عمر ساره ١٩
وعمر زين ٢٠اكبر منها بسنه
المهم
ساره حكت ل رشيد كل اللي حصل وكانت بتطلب منه انو يساعدها وياخد حقها
ابنك كان من اللي ضيعولي مستقبلي
انا ي بنتي بجد مقدر موقفك وانا الصراحه مقدرش احبس ابني بس اقدر ا
ساره بسرعه
انا فعلا غلطانه انا جايه اطلب من واحد انو ياخد حقي ويقف معايا لا ومستنيه منه انو يحبسلي ابنه و التانيين
استني ي ساره انتي ممكن تتجوزيي زين
نعم اتجوز اللي كان سبب في خراب مستقبلي !
ايوه مش هو اللي ضيع مستقبلك يبقي هو اللي يصلحه
مامت ساره بسرعه واحنا موافقين
خلاص يبقي علي بركه الله بكره بليل كتب الكتاب
ماشي ي رشيد بيه نستأذن احنا
في البيت عند ساره
اي اللي انتي قولتيه هناك ده ي ماما انا استحاله اتجوز زين اتصلي بيه وقوليله لا
سميه بعصبيه
افهمي ساره استحاله حد يرضي يتجوزك بعد اللي حصلك ده
ثم اكملت بحنيه
انا ي بنتي مش هفضل عايشه كتير وعوزه اطمن عليكي ي بنتي وكمان عوزه اقولك حاجه
اي ي ماما قولي
احنا لازم نمشي من هنا لانو عرفت من جارتنا انو ابوكي قالب الدنيا عليكي وممكن يوصلنا في اي لحظه فلازم نهرب النهارده لانو في نغزه في قلبي حاسه انو حاجه وحشه هتحصل
انا خايفه اوي ي ماما هو بابا ليه مش مصدق اني مليش دخل انا في اليوم ده نزلت اجبلك الدوا انا مكنتش اعرف انو كل ده هيحصل
عند رشيد
اخيرا شرفت ي فاسد
وضربه بالقلم وقاله
اعمل حسابك كتب كتابك بكره بليل
انت بتتضربني ليه ي بابا
وكمان ليك عين تتكلم اي اللي انت عملته في البنت ده هي ديه تربيتي
انا مكنش ق
اخرس مااسمعش حسك بكره كتب كتابك علي ساره
حاضر
منكرش اني في حاجه جوايا كانت فرحانه انها هتكون مراتي
معرفش انا حبتها ولا اي
في المساء
ساره ياله جهزي هدومك هنمشي دلوقتي انا جهزت مكان نبات فيه الليله ديه و
لسه مكملتش كلامها الباب خبط بقوه شديده
ماما انا خايفه
متخافيش انا معاكي
افتحوااااااااااااا افتحي ي سميه انا عارف انكم هنااااااااا
هقتل بنت******ديه
كسر ي ابني الباب
تعالي ي بنت ال****وشدها من شعرها وضربها لحد ما اغمي عليا كل ده حصل لساره تحت صراخ سميه
شيل بنت ال*****ديه وهاتها
لالالا ي جمال سيب بنتي
اخرسي ي وليه ي بنت *****
وضربها علي دماغها ب عصايه وفقدت الوعي و واحد من الشباب الي كانوا معاه شال ساره وخدوها
فاقت سميه بعد ساعتين من الاغماء
اااااه بنتي زين زين رقم زين
الو ي زين الحق خطفوا ساره
زين بصدمه وعصبيه..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقمت لمن احببتها)