روايات

رواية انتقمت لمن احببتها الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انتقمت لمن احببتها الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انتقمت لمن احببتها الجزء الرابع

رواية انتقمت لمن احببتها البارت الرابع

رواية انتقمت لمن احببتها الحلقة الرابعة

الو ي زين الحق خطفوا ساره
زين بصدمه وعصبيه نعم ازايييي ومين دول
ابوها جيه و……….. وقالتله كل اللي حصل
طب اهدي وابعتيلي رقمه
هتعمل اي برقم جمال بقولك بنتي خطفها اكيد لو كلمته مش هيرجعها
هحاول اعرف موقعه ي رب بس يكون الجيبي اس عنده شغال (لو حده عنده اعتراض علي الفكره ديه ممكن يكتبلي في التعليقات ويفهمني لو كلامي غلط يعني)
طيب ي ابني المهم بالله عليك ترجعلي بنتي
حاضر امي
عند ساره
فتحت عنيها لقت نفسها في اوضه فيها ضوء واحد ومربوطه في كرسي
فضلت تصرخ
فكونيييييييي خرجونيييييي من هناااااا هموت عندي فوبيا
الحقونييييييي ي باباااااااا فكني ونبي انا معملتش حاجه
دخل واحد من الشباب علي صرخها واتصدمت صدمه عمرها كان واحد من الشباب اللي عملوا فيها كده
ساره بصدمه انت انت كنت من ضمن اللي عملوا فيا كده
ضحك الشاب( يدعي سالم) وقال بسخريه
هههههههههه ايوه ذاكرتك قويه مشاءالله
تفت ساره عليه
اتفو عليك وده يوم يتنسي انا هحبسك ي مجرم عشان امثالك ميستجروش يعملوا في البنات كده فكنيييييي يالهههه ي مجرم
دخل ابو ساره علي صوتها ومعاه باقي الرجاله
بابا فكني ي بابا
هششش اخرسي مسمعش حسك انتي فاهمه
ركزت ساره في الشباب اللي كانوا مع ابوها ولقتهم هما ايوه هما
لحظه هما دول نفس الشباب اللي طلعوا عليا
هما دول ي بابا اي ده انت بتعمل اي معاهم
ابوها بسخريه
هههههههه غبيه ايوه هما نفسهم وانا اللي كنت مخطط لكل ده
ايييي انت ازايييي وليهههه فهمني
بما انو خلاص هموتك فهحكيلك
انا اللي اتفقت مع الشباب انهم يخلصوا عليكي بس مقابل ده كانوا عاوزيين يتسلوا وانتي جميله بالنسبالهم ف وافقت انهم يعملوا كده فيكي ثم اكمل بعصبيه كانوا هيق، تلوكي بس انتي هربيتي
ساره بعياط وكسره
انا مش مصدقه هو في اب يعمل كده في بنتوا ليه ها انا عملتلك اي كنت بستحمل ضر، ب واها، نه منك علي الفاضي والمليان انا مستحقش منك كده ازاي تخلي زباله زي دول يلمسوا بنتك ويضيعوها كده انت جايب منين الحقد والجبروت ده قوليييي لييييه عملت فياااا كده لييييه
انا عملت كده عشان انا بكرهك وبكره امك
انتي عارفه امك انا اتجوزتها غصب ابويا جبرني عليها
انا كنت بحب واحده تانيه وامك جت في وش ابوياا وجوزهالي واضطريت اوافق وجت حملت فيكي بنت*****
ومطلعتيش ولد وقولتلها تنزلك احسن بس لا امك ضحكت عليا وقالت انها نزلتك وانا صدقتها وسافرت وارجع بعد سنه الاقيكي عايشه وتقولي بنت****ديه خد امسك ساره بنتك
اول ما شوفتك تفيت في وشك صح انا منكرش انك حلوه واخده الجمال من امك بس انا بكرهكوا ولحد النهارده بكرهكوا وانا مش ندمان اني خليت الشباب يعملوا كده فيكي ولا ندمان حتي انا ضربتك بالسك، ينه ولا ندمان اني بعت حسن(واحدمن الرجاله) يخنقكك بالمخده في المستشفي
انا ندمان بس اني لسه مخليكي عايشه هق، تلك وهوجع قلب امك عليكي زي ما قلبي اتوجع لما بعدت عن حبيبتي واتجوزتها هي مش حبيبتي
ساره كانت بتسمع كلاموا وهي منهاره من العياط ومصدومه بشده من انو ابوها يعمل كده
انت للدرجه ديه بتكرهني
واكتر كمان
انت ازاييي بنادم ازايييي طب ليه مطلقتش امي من وقتها ليه مقولتلهاش انك بتحب واحده تانيه
قولت انتي فاكره اني مقولتش
بس ابويا كان مصمم وابوها كانت كذلك ولو اعترضنا مكنش هيكفيه فينا قطع راسنا انا مش فاهم كان هيحصل اي لو وافق علي حبيبتي الاجنبيه مكنش كل ده هيحصل صدقيني كنت هكون احسن من كده وكنت هجيب عيال من واحده انا بحبها مش من واحده مجبور عليها
ساره بعياط وصريخ
انا بكرهككككك اوي انا ندمانه علي كل مره قولتلك فيها بابا(فعلا ي جماعه مش كل اب يتقال عليه اب في امثال جمال كتير بيبيعوا بناتهم والصراحه بيكون ارحم من اللي عملوا جمال في ساره) انت لا يمكن تكون اب جدي ما، ت اهو من تلت سنين كنت طلقت امي وروحت اتجوزت وريحتنا انما مش تأذيني بالشكل ده انت ضيعتني منك لله منكوا كلكوا لله اليوم ده هيتعاد تاني وهتقفوا كلهم وهتتحاسبوا انتوا فاهمين لا ومشاءالله عليك كنت عامل فيها في اليوم ده وانت بتغرس السك، ينه في بطني انك الاب اللي بتخلصني من العار واتاري انت اللي خليت ده يحصلي انا مش مسامحاك ليوم الدين هتقف ازاييي قدام ربنا ا
ضر، بها جمال بالقلم من قويه القلم وقعت ساره بالكرسي
اخرسي بقا انا همو، تك انا زهقت منك هحرم امك منك
بعد ١٩سنه اخيرا هخلص من العبئ ده
ورفع المسد، س في وشها
ولسه خلاص هيصوب علي دماغها
كسر زين الباب ودخل وكان معاه مسدس وضر، ب في السقف ف الكل التفت ليه
اوه شرفت انا عرفت انك كنت من ضمن رجالتي اللي عملوا كده في ساره تعال ليك نصيب انك تشوفها وهي بتم، وت
اتكلم زين وهو عينه بطلع شرار
لا ساره اللي ليها نصيب انها تشوفك وانت بت، موت
وراح بيوووو ضر، ب رصاصه في بطنه وقع علي الارض ودمه مغ، رق الارض
لأاااااااااااااااااااااااااااااا بابا بابا
زين سايب ساره واقعه بالكرس علي الارض وبتصرخ عشان ابوها
وفضلت يض، رب في الشباب بعزم ما فيه ويض، رب
انا بنتقم ليكي ي ساره والله العظيم ما هرحمهم وهدفنهم كلهم
كان بيضر، بهم كلهم بغل وبعصبيه وكل ما يفتكر انه حد فيهم لمسها بيتجنن ويذداد ضر، به فيهم
لحد ما الشرطه جت وسلكت بالعافيه زين عن الشباب اللي اصلا حرفيا بقوا متكسرين بمعني الكلمه
جري زين ناحيه ساره اللي اغمي عليها (جماعه مكان كرسي ساره كان بعيد شويه عن المكان اللي زين بيض، رب الشباب فيه يعني كان حذر انو ميجيش ناحيه ساره)
وشالها ووداها المستشفي وخدت مهدء لانو جالها حاله عصبيه شديده
وطبعا اتحبس لانو يعتبر شبه قتل ابو ساره
هو في الانعاش بين الحياه والموت وكسر الشباب
بس طلع بكفاله بعد شهر في السجن زما ما قولت البلد ديه القانون فيها بفلوس ورشيد معروف في البلد فخرجوه بس طبعا كمان بعد اعترفت ام ساره علي الشباب واللي عملوا في بنتها بس مذكرتش اسم زين انو كان من ضمن الشباب واعترفت علي ابو ساره وانو حاول ق، تل بنتوا وانو كان السبب في كل ده (وطبعا الشباب اكدو علي الكلام ده ومجبوش بردو اسم زين بسبب تهديد ابو زين مع انو زين كان موافق انو يتعاقب علي جريمته)
بعد شهر بقا لما زين خرج من الحبس
راح عند ساره بيتها
كان وشها شاحب واصفر وفي حاله عصبيه
اتفق زين انو هيكتب كتابهم النهارده
وتم كتب الكتاب وساره وقعت بالعافيه وابو نهي صحبتها اللي لما عرفت اللي حصل لساره راحت لها القاهره وفضلت معاها الوقت ده كله المهم يعني ابو صحبتها كان الوكيل بتاعها
…………
ساره ياله ي بنتي عشان تروحي مع جوزك
ساره بعياط
انا خايفه منو خايفه منكوا كلكوا انتوا عوزيين مني اي سيبيني في حالي انا مش راحه مع حد اخرجييييي
متقربيش منيييي
خرجت ام ساره وهي معيطه وصعبان عليها حالت بنتها
زين مش راضيه حاولت معاها رافضه تسمعني
طب انا هدخل ليها
كانت ساره قاعده في الارضيه ودفنه وشها بين رجلها وبتعيط
ساره
رفعت وشها ليه وشاف عنيها اللي كانت مغرقه وشها دموع وقالتله
انا مش عوزاك انا استحاله اسامحك
زين بيمسح الدمعه اللي غدرت بيه ونزلت من عينه واتكلم بندم
انا عارف انو انا عملت حاجه مش ممكن تتسامح بس بالله
عليكي اديني فرصه بس اثبتلك اني اتغيرت واني حبيتك
اتكلمت بضعف
افهمني بقا انا مش قادره والله حاجه غصبن عني
شاورت علي قلبها وقالت
ده محروق منك ومكسور مليون حته
وشاورت علي عقلها وقالت
وده مش قادر ينسي اللي عملتو فيا انت والتانيين
حضنها زين بقوه وهو بيعيط وبيقول
حقك علي عيني وقلبي ي عيون زين
انا اسف بجد والله اني لو كنت في وعيي كنت استحاله اعمل كده ولا اخليهم يعملوا فيكي كده متقاوميش ي ساره عيطي طلعي كل اللي في قلبك
ساره كانت بتحاول تخرج من حضنه بس زين كان اقوي منها واول لما قال لها كده ساره انفجرت في العياط
لدرجه انو من كتير العياط نامت وهي مش حاسه
شالها زين وخدها لي ڤلتهم وحطها علي السرير وجايي يخرج مسكت ساره فيه ايده بقوه وكانت بتهمهم بنوم وبتقول متسبنيش خليك معايا ليه تعمل فيا كده وانت ي بابا ليه تعمل كده
كانت صعبانه عليه جامده نايمه وبتكلمهم وبتعيط
في الصباح صحيت ساره وكانت بردو بتعيط ومش متقبله انها بقت مرات زين الشخص اللي كان سبب في ضيعها
بعد شهر اتأقلمت ساره علي الوضع وعرفت انها خلاص مراته وديه حقيقه مش هتغيرلها وبدات تحاول تتقبله
بتعملي اي
لابسه الاسدال وهصلي العشا وهشكي همي لربي
وهدعي انو يريحني من وجع قلبي ي زين
………..
انت صليت
احم لا انا مش متعود علي الصلاه
طبعا واحد مش مقرب من ربنا وبيسكر وبيسهر في البار*هيكون عامل ازاي
قوم اتوضي وتعال صلي بيا امام
كان نفسي فارس احلامي يصلي بيا ويسبح علي ايدي
انا هحاول اتغير عشان ربنا يرضي عني ولاني بجد عاوز اتغير من وقت ما اتجوزتك وانا عاوز اصلي والله واكون ملتزم بس كنت محتاج تشجيع وحد يقربني من ربنا وشكلك انتي هتديني زقه وانا هكمل
وكمان عشان اكون الزوج الصالح اللي كنتي بتحلمي بيه واللي يستهلك ي وصيه الرسول
طيب ي زوجي ي صالح روح اتوضي وياله ي قره عيني
(منكرش اني حبيت زين واتعلقت بيه بس كل ما افتكر اللي حصل قلبي بيوجعني وبزعل جامد بس يما صليت استخاره كتير في قرار اني ابقي مع زين او لا و بعد اما اخلص صلاه بيكون في سلام نفسي كده جوايا فقولت اكيد اولا ربنا مبيجبش حاجه وحشه ثانيا بقا يمكن اكون فعلا سبب في انو اخليه يكون ملتزم في الصلاه وديه حاجه هتفرحني جدا)
اتوضي وجيه وصلي بيا وكان بيقرا قران من المصحف وصوته كان رائع بجد لدرجه اني عيطت من جمال صوته
سبحان الله اللي خلا يكون عنده صوت مريح وجميل كده في القران وخلصنا صلاه وسبح علي ايدي
وبقا روتينا بنصحي نصلي الفجر ويسبح علي ايدي واحضره الفطار ونروح الجامعه ونيجي نصلي كل الفروض ونتعشي وننام
بعد مرور١٠سنين
قبل عشر سنين زين اعترفلي بحبه ليا وانا اعترفتله بحبي ليه وسامحته من كل قلبي
ودلوقتي ربنا رزقنا ببنوته واسمينها عائشه
وعندها ٦سنين والحمدلله بدأنا نحفظها قران وبنعلمها الصلاه وبدعي ديما انا وزين في كل صلاه انو ربنا يجعلها ابنه وعبده صالحه تدعي لينا بعد اما نموت
حرفيا بشكر ربنا علي نعمه انو اداني زوج زي زين حرفيا بقا ملتزم ومبيضيعش فرض وختم القرأن الكريم تبارك الرحمن وبقي امام جامع ودكتور وحرفيا مش بيناديني غير ي وصيه الرسول
صح بدايه الصدفه اللي جمعتنا كانت مش لطيفه خالص بس النهايه لطيفه خالص
قال -تعالى-: (وَأَن تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَلَا تَنسَوُا الْفَضْلَ بَيْنَكُمْ إِنَّ اللَّـهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ)
تمت🥹

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقمت لمن احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى