رواية لقد كان حنونا على اخطائي الفصل الثالث 3 بقلم زينا أحمد
رواية لقد كان حنونا على اخطائي الجزء الثالث
رواية لقد كان حنونا على اخطائي البارت الثالث
رواية لقد كان حنونا على اخطائي الحلقة الثالثة
ماما رني علي بابا خليه يكلم ادم ويقوله انه الفرح بعد بكره
فرح اي اللي بعد بكره انتي اتهبلتي ي ريم
ريم بمكر
اسمعي كلامي بس ده انا محضره لثريا شويه مفجآت
ناويه علي اي ي سوسه
ههههههه كل خير ي حب
صفاء كلمت حسن وكان معترض في الاول بس بعد اصرار ريم وافق وادم كان موافق بس امه كانت معارضه (للعلم هي كانت معترضه اصلا علي الجوازه كلها بس هي بتخاف من احمد جوزها فااضطرت توافق بس هي الاخري تتوعد لريم)
يوم الفرح كانت ريم ورده مفتحه
في الكوشه
ادم شايف البنتين دول اللي بيضحكوا
ايوه مالهم
بيتريقوا علينا
وانتي اش عرفك ي فليسوفه ما هما بيضحكوا اهم اكيد فرحانين ليكي مش انتي صاحبتهم
ي عم كتك داهيه اصلا محدش في الجامعه ببحبني احم لاسباب هبقي اقولك عليها بس صدقني انهم بيتريقوا اصل انا وسلسبيل في اي فرح بنكون كده بس عارف هما شيفينك مز وبيحسدوني عليك بس اكيد هيبينولك انك ولا حاجه حشره قاعده في الكوشه
بعصبيه
انا هحاول اتجاهل انك قولتيلي كتك داهيه وحشره دلوقتي لينا بيت ي لمنا
بقولك اي انا اصلا متعلمه كراتيه ف هتيجي نحيتي هطيرك واصلا و
تعالي ي ريم نرقص
لحظه ي بت اكمل كلامي
ي بت تعالي هو كل يوم هرقص في فرحك
لينا بيت ي لمنا ي ادم
وهما بيرقصوا
شايفه ي بت ي ريم سلايفك وحماتك و بنات عمتات ادم بيبوصولك ازاي هيكلوكي ي بت
هههههههه ولا عاش ولا كان اللي ياكلني استني وشوفي هطلع عنيهم بس الصبر
وعدي الفرح علي خير وروحت ريم وطلعت شقتها
طبعا قبل ماتتطلع ثريا قالت لها
فلاش باك
ثربا بتجز علي سنانها
مبروك ي مرات ابني اشوفك بكره عندي في الشقه الساعه ٦الصبح
ليه هنزل ابيع لبن عندك ولااي
ي ماما النهارده كان فرحنا وبكره صبحيتنا بعد حتي يومين من الجواز نبقي نشوف شغل الحموات ده
اخرص انت انا قولت كلامي
وانا محدش بيآمر مراتي غيري مراتي خط احمر ي امي
ي جماعه منكرش اني انشكحت اول ما قال كده البسمه كانت من الودن للودن وكنت ببوص علي سلفتي هبه وحبيبه اللي بيشيطوا مني وببوص لثربا ببسمه نصر
عوده من الفلاش
بس عجبتني ي ادومي تحت ايوه كده راجلي وشايله اسمه وبدلع علي حسوا و
واسكتي صوتك وحش بس خلي بالك علي فكره امي مش ساهله بس بردو امي عندي خط احمر يعني تحترميها انتي فاهمه
اهدي كده ي عم اي ثم اكملت بخبث طبعا ده انا هشلها في عنيا هو انا عندي كام ثريا
طب اتخمدي بقا انا هدخل انام في الاوضه اللي جنبك
احسن غور جود باي بيبي
في الاوضه عند ادم
ي نهار اسود بقا انا بقيت بيبي
مالك ي ادم ما انت كل بنات امريكا كانوا بيقولولك كده وكلام حلو كتير اشمعنا اتثبت لما ريم قالتهالك
لحظه بس هو اصلا كلمه بيبي بقت حلوه
اوف بقا انا هنام وهبطل تفكير كتير
في الصباح
مين اللي بيرزع علي الباب كده لحظه يالي بتخبطت حاضر جاي
صباح الخير ي حبيبي وسع كده فين المحروسه مراتك مفتحتش هي ليه
في اي ي امي خير حد حصله حاجه
لا كلوا بخير فين مراتك
نايمه
كل ده نوم وسع كده هدخل اصحيها
ي امي لحظه بس و
انتي ي بت فوقي
ربم بنوم
بس ي ماما سيبني عوزه انام قولي لسلسبيل اني راحه جايه الجامعه انا اصلا مطروده
امك اي بس انا حماتك ي عنيا قومي اتفزي كده
ريم قامت مفزوعه
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم هشش امشي ي عفريت انتي حقيقيه
شايف مراتك ي ادم بتقولي عفريتتتت لو ابوك كان سمع كلامي وجوزك البت سوزي بنت خالتك كان احسلك
لا خيال ي عين امك قومي كده في سجاجيد عوزه تتغسل فزي البسي وانزليلي عشان تغسليهم اما نشوف امك علمتك ولا لا
مش نازله
ماما ريم مش هتنزل في حته هبه وحبيبه موجودين وبعدين في حد يطلع لحد نهار صبحيته بالشكل ده لا وكمان مصحيه مراتي وعوزاها تغسلك السجاجيد
هي لحقت تاكل بعقلك حلاوه بقا كده ي بن بطني بتتطردني
ي امي اسمعيني بس ان
انا اسفه اني خليتك تتخانق مع مامتك
لا امي انا هعرف اراضيها كويس
ريم في سرها اول خطه بدءت تنجح لازم اخليه يحبيني عشان اعرف انتقم من امه ويفضل ديما في صفي
جت صفاء واطمنت علي ريم وابو ريم وعمر وصوا ادم علي ريم وهكذا
في المساء
مين تاني هو احنا مش هنخلص من خبط الباب
ازيك ي ريم انتي بقا سلفتنا
(ايوه كانوا هبه وحبيبه الملاعين)
ايوه ي حبيتييي انا سلفتكوا اي مشبهش ولا اي
بصولي بقرف واتكلمت حبيبه وقالت
يااه اي هتفضلي موقفانا علي الباب ولا اي اي مامي مش معلملاكي الادب ولا اي
(حبيبه وهبه دول اخوات بس من بره العيله ايمن ومصطفي حبوهم واتجوزوهم بس ده طبعا بعد خناق كتير مع حمايا لانو زي ماقولت لازم نتجوز من العيله المهم يعني انو اخوات جوزي حاربوا وقعدوا سنين لحد ما وافق حمايا وحماتي كانت حباهم لانهم يبقوا بنات صحبتها)
اتكلمت انا وقولت
مامي معلماني الادب وكويس اوي كمان بس شكل مامتكوا معلمتكوش الاصول في حد يطلع لعروسه اول يوم جواز ويتكلم كده لا وكمان عوزين تدخلوا عندي ديه كده عيبه اوي ميصحش ي حبيتي خدي اختك وانزلوا علي شقككم ياله
شاطرين حبايب قلب مامي باي
كتهم البلا شكلهم شياطين ياله اهو هنتسلي بقوا تلاته اما نشوف في تاني ولا اي بيت يقرف كله حربيئ
في الصباح
راحه فين من صباحيه ربنا ي بنت صفاء
راحه الجامعه في مانع ولا اي
مفيش جامعه
وانتي مين انتي عشان تقوليلي في اي ومفيش اي انا راحه واللي عندك اعمليه
بقا كده ي ريم ماشي ان ماوريتك مبيقاش اسمي ثريا
الحق ي ادم مراتك…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد كان حنونا على اخطائي)