رواية وقعت في غرامها الفصل العشرون 20 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء العشرون
رواية وقعت في غرامها البارت العشرون
رواية وقعت في غرامها الحلقة العشرون
في منتصف اليوم عائشه قاعده ف الصالون مع ديچا و نجلاء
نجلاء وهي بتشرب الشاي/اممم قلتي لي اسمك اي
ديچا ابتسمت/ديچا
نجلاء/انتي كمان صاحبه عائشه زي سما الحلوه دي
ديچا/اه احنا صحاب من زمان
عائشه ابتسمت وشاورت ع حسن/بصي ودا حسن ابنها ال بيلعب ع الارض دة
ديچا ابتسمت/عسول مشاء الله
نجلاء/وانتي بقي متجوزه ي ديجا
عائشه/ديچا
نجلاء/ما دا ال انا قلته. ديجا
ديچا/احم ما علينا ..انا مش متجوزه بس مرتبطه
نجلاء/يختي كلكم مرتبطين كدا مفيش حد متجوز
ديچا بابتسامه/ان شاءالله يحصل قريب يعني
نجلاء/متتأكديش اوي كدة
ديچا/يعني اي
نجلاء/يعني ممكن يخونك ف تفشكلو الجوازه
ديچا بصت ل عائشه
عائشه بصت ل نجلاء بغضب
نجلاء/بتبصيلي لي انا بوعيها ..وبوعيكي انتي كمان كمني حبيتكم يعني ..هما صحيح يمكن بيحبكو زي ما انتو بتقولو ..بس دا ميمنعش ان ممكن واحده حلوه مثلا معاهم ف الشغل تاكل عقلهم ويعجبو بيها ..ف بقول لكم تحطو عينكم ف وسط راسكم
ديچا افتكرت نانسي وعائشه افتكرت سهيله
نجلاء بخبث/ما اقوم اغير للواد حسن..تعالي ي حبيبي
وشالتو وطلعت
ديچا/اي ال هي بتقوله دا
عائشه/متحطيش كلامها ف دماغك جاسر بيموت فيكي وكلنا عارفين دا كويس
ديچا/وقولي الكلام دة ل نفسك وشك قلب لما سمعتي كلامها..حمزه بيعشقك وانتي عارفه دا كويس
عائشه/انا هقوم اكلمه
ديچا اتنهدت
وعائشه قامت ودخلت المضبخ ورنت عليه
حمزه رد بابتسامه/نعم ي الي عامله معني ل حياتي كلها
عائشه ابتسمت/انت وحشتني
حمزه ابتسم/اتأكدي انه مش اكتر مني
عائشه/انت مشغول؟
حمزه /يعنى شويه ..كنتي عايزه حاجه؟
عائشه /هو انت نقلت سهيله زي ما وعدتني؟
حمزه ابتسم /اه اتنقلت النهارده الصبح
عائشه بابتسامه/بجد
حمزه/اي زعلتي؟ ممكن ارجعها
عائشه بغيظ/جرب اعملها كدا وشوف هعمل اي
حمزه ضحك
حمزه/طب عايزه حاجه تانيه ولا اقفل اكمل شغل
عائشه ابتسمت/اه هاتلي حاجه حلوه
حمزه ابتسم/ اجبلك اي
عائشه/تشوكلت وشبسي وايس كريم..وهات ل حسن معاك
حجات يقدر ياكلها ..عصير مثلا
حمزه ابتسم/من عيوني ..حاجه تانيه؟
عائشه ابتسمت/لا شكرا .متتاخرش ماشي؟
حمزه بابتسامه/حاضر
وقفلت الخط
عند ديچا قامت تشم هو وتكلم جاسر ف البلكونه
رنت عليه مردش
ديچا/والله؟
ورنت تاني
جاسر/نعم ي حبيبتي ..اسف مخدتش بالي من الرنه الاولي
ديچا/مشغول اوي كدا؟.
جاسر/يعني الشغل كتير اوي اليومين دول
ديچا/اممم اوك
جاسر/وانتي مشيتي من عند عائشه ولا لسه
ديچا/لسه بس شويه وهمشي(وابتسمت)تحب اعملك اكل اي النهارده
جاسر ابتسم/اي حاجه من ايدك حلوه ..يعني مثلا لو جبتي طبق كدا وحطيتي في سم مع شويه مكرونه هاكل المكرونه ونا مبسوط
ديچا ابتسمت بحب
الباب خبط ونانسي دخلت
نانسي/جاسر عيزاك توقع ع الورق دا ضروري
جاسر حط ايده ع سماعه الموبايل وقال بصوت واطي /توقيتك رائع ي نانسي
ديچا بغضب/اسيبك انا بقي ل اشغلك او حاجه ي جاسر بيه
جاسر/ديچا استني
ديچا بعصبيه/لاء استني اي اسيبكم لوحدكم بقي شوف ورق اي ال هي عيزاك توقعه ونا هقفل
جاسر بصوت واطي/ديچا اهدي و متعليش صوتك
ديچا اتنهدت بغضب
جاسر/لما ارجع البيت هنتكلم ف الحوار دا
ديچا بغضب/لا مش هنتكلم ف حاجه ومفيش اكل هعملهولك كمان
وقفلت الخط
جاسر/طب والاكل زنبه اي ط..احم ..ماشي ي حبيبتي يلا باي
وقفل الموبايل
نانسي/انا شكلي جيت ف وقت مش مناسب
جاسر/لا مفيش دي كانت خطيبتي ديچا بس
نانسي /اممم خطيبتك ..تمام
جاسر وقع الورق ونانسي خدته ومشيت
وجاسر اتنهد
ديچا راحت الصالون
عائشه قعدت جمبها/مالك متعصبه كدة لي
ديچا/ مش مرتاحه ونانسي طول الوقت حوالين جاسر .
عائشه/اممم مش هقدر الومك لان حصل معايا نفس المشكله.
ديچا/
عائشه/طب ما تقولي له جاسر ينقلها
ديچا/هي نانسي حلوه… بس جاسر اكيد مش هيبصلها يعني ..بيحبني انا صح؟
عائشه ضحكت /ي روح قلبي ع الغيرانه .بجد مش مصدقه انك بتحبي وبتغيري كمان
وحضنتها
ديچا/انا مش غيرانه ع فكره
عائشه طلعتها من حضنها/طبعا. واضح ..بس من ناحيه دي اطمني جاسر مبيشوفش غيرك ..افتكري كدا الحجات ال عملها علشانك..هتتاكدي انه بيموت فيكي
ديچا ابتسمت
عند استديو إياد
طلع من الاستديو وكان هيمشي مي السكرتيره راحت وراه بسرعه وهي ماسكه ورق ووقفته
مي/إياد بيه استني ..هقولك ع مواعيد التسجيل مع الفنانين علشان متلغبطش المواعيد ويحصل مشاكل
إياد/طيب بسرعه قولي
وهي بتشرح سما وصلت بعربيتها وهي السايقه ونزلت قدام الاستديو
إياد اول ما شافاها هي ال سايقه ومفيش سواق موجود جري عليها بسرعه
إياد مسك ايدها/انتي كويسه ؟ حصلك حاجه؟ ها؟.
سما ابتسمت/انا زي الفل
اياد/ سايقه بنفسك لحد هنا انتي اتجننتي؟
سما ابتسمت بفرحه/ايوا ي إياد سقت لوحدي ل اول مره بقالي سنين السواق ال بيوصلني او ديچا وعائشه دلوقتى بقيت بسوق بنفسي خلاص
اياد ساب ايدها/انتي لسه متعلمتيش كل حاجه بتتصرفي من دماغك لي..افرض حصلك حاجه حرام عليكي هتوقعي قلبي
سما ابتسمت ومسكت ايده/لاء انا اتعلمت كل حاجه بسببك .مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي ..انا بحبك اوي
إياد ابتسم وباس ايدها
اياد/بس لسه برضو انا مش متطمن اسيبك تسوقي لوحدك
سما/والله اتعلمت. انا جايه من بيتنا لحد هنا لوحدي ..ولو مش مصدق ممكن نعمل سباق انا وانت اي رايك
اياد/اهو الجنان بدأ اهو
سما/يلا ي إياد علشان خاطري ..ونروح مكان فاضي او واسع علشان تكون متطمن
إياد اتنهد/ ماشي ربنا يستر
ع المغرب
عند جاسر وصل البيت وراح رن الجرز ع بيت ديچا
ديچا فتحت الباب وهي لابسه بيجامه البيت و ماسكه مغرفه ف ايدها
ديچا/خير؟
جاسر ابتسم/وحشتيني
ديچا/ماشي
وكانت هتقفل الباب جاسر مسك الباب ومنعه انه يقفل
جاسر /هو اي ال ماشي وبتقفلي الباب ف وشي ..انا بقولك وحشتيني
وكان هيمسك ايدها ديچا قربت منه المغرفه بتحذير
جاسر بعد راسه عن المغرفه ال حطاها ف وشه
جاسر/هتقتليني؟
ديچا/ممكن تمشي لاني مش فاضيه
جاسر/طب انا جعان ..مش هتأكليني ولا اي..الشغل كتير اوي اليومين دول ونا تعبان والله
ديچا ربعت ايدها بغضب/لاء . مفيش اكل
جاسر قرب منها/طيب استهدي بالله وتعالي ندخل نتكلم
ديچا/لا مش عايزه اتكلم معاك اصلا
جاسر مسك ايدها/تعالي بس واستهدي بالله
ديچا اتنهدت ودخلو وهو ماسك ايدها وقفل الباب
وقعدهل وديچا حطت المغرفه ع الطربيزه
جاسر قعد جمبها/ممكن تفهميني انا عملت اي لكل دا ؟ زعلانه مني لي طيب
ديچا بغضب/ع اساس مش عارف اي السبب؟
جاسر/نانسي السبب بس شايف انه موضوع ميستاهلش زعلك ..وحنا كنا بنتكلم هي دخلت علشان امضي ع ورق وطلعت تاني
ديچا/انا مش مرتاحه طول ما هي جنبك ف الشغل
جاسر مسك ايدها/لو عيزاني انقلها هنقلها بس عايزك تتأكدي ان عيني مبتشوفك غيرك ولا هسمح ل اي واحده تقرب مني لاني بحترم غيابك قبل وجودك لاني بموت فيكي
ديچا ابتسمت بخجل
جاسر ابتسم وباس ايدها
جاسر/هتأكليني؟ والله لو ما كلت من ايدك مش هطلب اكل من بره وهنام جعان ونا مكلتش حاجه من الصبح.
ديچا ابتسمت/لا خلاص انا عملت لك اكل اصلا ومستنياك تيجي ناكل سوا
جاسر لمس خدها/منا عارف ان انا مش ههون عليكي
ديچا ابتسمت /هروح اجهز الاكل
وقامت وجاسر ابتسم
في فيلا حمزه
دخل البيت وهو شايل أكياس كتيره عائشه راحت له بابتسامه وحضنته
عائشه /وحشتني
حمزه ابتسم بتعب وحضنها بقوه وباس راسها /مش اكتر مني
عائشه طلعت من حضنه
عائشه/انت كويس؟
حمزه مسح وشه ب ايده /كويس بس مرهق شويه..الشغل كتير الفتره دي ..جبتلك كل الحجات ال نفسك فيها اهي
عائشه اخدت الاكياس وابتسمت
رغم انه جاي تعبان بس اشتري لها ال حجات ال طلبتها
عائشه/بس دا كتير اوي
حمزه خلع الجاكيت/مفيش حاجه تكتر عليكي .وجبت ل حسن برضو زي ما قلتي لي.. هي عمتو فين صحيح
عائشه /فوق بتنيم حسن
حمزه /انا هطلع اغير هدومي
وموبايله رن وكنسل
عائشه/مين؟
حمزه/لا ولاحد
وطلع الغرفه
وعائشه دخلت الحجات ال جايبها المضبخ
وطلعت فوق وقعدت ع طرف السرير
وحمزه طلع من الدريسنج روم بعد ما غير هدومه وجاتله مسدج كتير ورا بعض
عائشه بشك/مين ال مُصر ترد عليه دلوقتي دا
حمزه/متاخديش ف بالك
ومسك الموبايل والموبايل رن
عائشه قامت من ع السرير/لاء رد ي حمزه ..و رد قدامي
حمزه/نعم؟!
عائشه بعصبيه/من اول ما وصلت وموبايلك مبطلش رن ومسدجات وبقولك مين وانت مبتقولش مين ..موضوع خاص للدرجه دي؟!
حمزه بغضب/ وطي صوتك
عائشه بنفس العصبيه/لا مش هوطي صوتي انا محتاجه أعرف مين ال بيتصل ويبعت مسدج ب اصرار اوي كدة وانت مخبي عليا وبتكنسل
حمزه بعصبيه/المسدجات و المكالمات من زفت الشغل ..جاي تعبان ومش قادر ارد علشان كدة بكنسل .
عائشه /ونا المفروض اصدق
حمزه بعصبيه/اه المفروض تصدقي لان المفروض تكوني واثقه ان عمري ما اكذب عليكي ..وعلشان تتأكدي اكتر اتفضلي
واعطاها الموبايل وكان المكالمات و المسدج من الشغل فعلا
عائشه مسكت ايده/حبيبي انا اسفه والله انا بس ا
حمزه بمقاطعه ساب ايدها وطلع بره الغرفه ورزع الباب
عند إياد وسما
كل واحد راكب عربيته وبيعملو سباق والعربيتين قصاد بعض
سما بصت ل اياد وابتسمت زودت السرعه وسبقته
واياد ابتسم وزود السرعه وبقي قصادها
وسما زودت السرعه اكتر وسبقته وهي ال كسبت
ووقفت العربيه ونزلت واياد وصل بعدها ونزل من العربيه
سما بفرحه/انا ال كسبت..مش مصدقه نفسي
إياد صفق ببطئ/برااافو
سما/شفت بقي اني بقت بعرف اسوق وميتخفش عليا
إياد ابتسم وقرب منها/لا خلاص انا اطمنت عليكي كدة ..ال يضايق ف موضوع تعليمك السواقه انك مش هتطلبي مني اوصلك تاني ودي حاجه كنت بحب اعملها الصراحه
سما بابتسامه/تؤ هطلب توصلني لاني بتلكك اكون جمبك كل شويه
إياد ابتسم وباس ايدها
اياد/استني
وراحت فتح عربيته وطلع بوكيه ورد وراح اداهولها
سما خدته بفرحه/دا علشاني؟
اياد/انا كنت جايبهولك من غير سبب بس طالما كسبتي السباق اعتبريه هديه ل السبب دة
سما بابتسامه/ربنا يخليك ليا يارب
إياد ابتسم/هسيب عربيتي هنا وهرجع اخدها تعالي وصلينا نروح مكان نتعشي سوا
سما بابتسامه/يلا بينا
في نهايه اليوم في فيلا حمزه
عائشه قاعده ف الصالون مع نجلاء وحسن و قاعده سرحانه
نجلاء بخبث/سمعت صوت عالي كدا لما حمزه رجع من الشغل .انتو اتخانقتو؟
عائشه انتبهت/ها؟ لا لا احنا كويسين
نجلاء/سبق وقت لك المشاكل هتبدأ واحده واحده .هيزهق منك واحده واحده وهيبص بره .ولسه مع الحمل والولاده هيتخنق اكتر وهيبص بره اكتر
عائشه بصت لها
نجلاء/انا يختي مبقولش كدا علشان اضايقك متفهمنيش غلط .عيزاكي بس تاخدي بالك من جوزك ل يتشقط كدا من البنات السافله ال بتحب الرجاله المتجوزه ..انا خايفه عليكم
عائشه/لا متخافيش .حمزه بيحبني ومستحيل يبص بره زي ما انتي بتقولي .وعمره ما يفكر يجرحني ويفكر ف اي واحده غيري ..عن اذنك هطلع انام
وطلعت الغرفه
نجلاء/اذنك معاكي يختي..يلا يواد ي حسن نطلع ننام
وشالت حسن
عند عائشه دخلت الغرفه لقت حمزه نايم ع السرير بس لسه صاحي
عائشه قربت منه وقعدت جمبه
عائشه/حمزه
حمزه/
عائشه مسكت وشه ب ايدها/هتفضل زعلان مني كدة كتير؟
حمزه/عائشه نامي ..انا تعبان وهنام مش عايز صوت
عائشه /طب منا عايزه انام انا كمان..بس مش هعرف انام الا ف حضنك ..تعودني ع كدا طول الفتره ال فاتت وجاي دلوقتي تقولي نامي بعيد عني
حمزه بغضب/اه ومش عايز وش
عائشه بحزن /تمام
ونامت بعيد عنه وحمزه مقدرش يقسي عليها اكتر من كدا وحاوط وسطها ب ايده وقربها منه ونيمها ف حضنه
عائشه بصتله بحزن/انا اسفه ..والله ما هتصرف بالغباء دا تاني . انت جاي من الشغل تعبان ونا زودت عليك وعملت مشكله من غير سبب ..انا عارفه انك بتحبني ومستحيل تكذب عليا او تخون ثقتي بس من كتر منا بحبك خايفه ا
حمزه مقاطعه/لاء متخافيش ..اتاكدي ديما اني بموت فيكي ومستحيل اخونك او اخون ثقتك .. بحبك لدرجه اني مش شايف غيرك .انتي السبب ال عايش علشانه اصلا
عائشه ابتسمت/سامحتني طيب؟
حمزه مسك دقنها ورفع وشها وبقت بصاله
حمزه/لسه متصالحتش اوي
عائشه ابتسمت وباسته من شفايفه وبعدت عنه بعد ثواني
وحمزه باس راسها وباس خدها ونيمها ف حضنه تاني وملس ع شعرها
وعائشه حضنته بقوه وابتسمت
في اليوم التالي
في فيلا حمزه
عائشه وحمزه نزلو من فوق لقو نجلاء غيرت هدومها ولمت شنطتها وشايله حسن ع ايدها
حمزه/اي دا ي عمتو انتي رايحه فين
نجلاء/همشي بقي ي حبيب عمتك ..جوزي رن عليا تعبان والعيال هدو حيلو وف المستشفى دلوقتي
حمزه/الف سلامة عليه لو احتاجتو اي حاجه كلموني .حتي لو عيزاني اجي معاكي هاجي
نجلاء ابتسمت/حبيبي تسلملي يارب مش مستاهله ان شاءالله تعب بسيط …انبسطت الكام يوم ال قعدت معاكم فيها والله ي حبايبي
نجلاء ف سرها/مع ان كان نفسي طلاقكم يبقي ع ايدي بس نصيب
عائشه ابتسمت/حضرتك هتوحشينا والله ..وحسن كمان هيوحشني
وباست حسن
وحمزه ابتسم/تعالي يلا هوصلك للموقف
نجلاء/ماشي ي حبيبي
وحمزه شال شنطتها
وقال ل عائشه
حمزه/هوصلها واروح ع الشركه .عايزه حاجة ؟
عائشه بابتسامه/عايزه سلامتك
حمزه باس راسها
ومشي هو و نجلاء وحسن وطلعو بره البيت
وعائشه كانت هتستفرغ طلعت بسرعه ع الحمام
وبعد دقايق طلعت من الحمام وهي ماسكه بطنها بوجع
وتليفونها رن وكانت ديچا
عائشه قعدت ع السرير وردت
ديچا/الو..عامله اي
سما من جمب ديچا/انا عند ديچا وديچا واخده اجازه النهارده ما تجي نقضي اليوم سوا
عائشه بوجع /انا مش كويسه خالص مش عارفه مالي فجأه بطني قلبت ومغص مش قادره
ديچا/دا بجد؟ طب فين حمزه وتروحو للدكتور يمكن برد
عائشه/حمزه بيوصل عمتو نجلاء لانها مشيت وبعدين هيروح ع الشركه
سما ابتسمت بفرحه/برد اي انتو مبتتفرجوش ع مسلسلات..ما يمكن عائشه حامل
عائشه /اي؟
سما بفرحه/انا هبقي خالتو انا مش مصدقه
ديچا ابتسمت بفرحه/دا بجد
عائشه /انتو بتستعبطو. علشان رجعت وجالي مغص يبقي حامل؟
سما/اه اي المشكله..يلا خدي حمزه ورحي اتاكدي عند الدكتوره
عائشه/لا مينفعش. لو عرف هيفرح اوي وممكن مطلعش حامل ف الاخر حرام اكسر قلبه بالشكل دا
ديچا/طب بصي انا هقولك ع حل كويس ..هاتي اختبار حمل من اي صيدليه .وتعالي لنا البيت هنا وتعمليه نتأكد انك حامل .بعدين تفرحي حمزه بالخبر دا
عائشه اتنهدت/اوك هعمل كدا
وقفلت المكالمه وابتسمت ل فكره انها تكون حامل
ورنت علي حمزه
حمزه رد عليها وهو سايق
حمزه/نعم ي حبيبي
عائشه بتعب/وصلت عمتو؟
حمزه/اه وصلتها الموقف ورايح ع الشركه ..بس انتي مال صوتك..انتي كويسه؟
عائشه/احم لا عادي انا كويسه
حمزه/متأكده؟
عائشه/اه انا بس متصله علشان اقولك هروح ل ديچا البيت سما معاها واتصلوا بيا نقضي اليوم سوا
حمزه/ماشي ي حبيبتي مفيش مشكله ..خلي بالك من نفسك
عائشه بابتسامه/حاضر .يلا باي
وقفلت وابتسمت
بعد كام ساعه
في بيت ديچا عند البنات
عائشه ف التويلت وديچا وسما واقفين قدام الباب مستنينها تطلع
ديچا/يلا بقي ي عائشه هنموت ونعرف النتيجه
سما بفرحه/حامل انا حاسه ان شاءالله تبقي حامل
ديچا بابتسامه/يارب يارب
عائشه طلعت من الحمام وهي ماسكه اختبار الحمل
ديچا وسما/هاااا
عائشه /خطين!! انا حامل؟!!
ديچا وسما صوتو بفرحه/اااااه
وحضنوها
وعائشه ضحكت بفرحه/انا حامل بجد؟ انا مش مصدقه نفسي
سما بفرحه/هنبقي خالتو ل اول بيبي ف الشله انا مبسوطه اوي
ديچا بفرحه/الحمد لله
عائشه بابتسامه ودموع/انا مش مصدقه .. حمزه هيفرح اوي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)