رواية معالجتي الفصل السابع عشر 17 بقلم منة عاطف
رواية معالجتي الجزء السابع عشر
رواية معالجتي البارت السابع عشر
رواية معالجتي الحلقة السابعة عشر
مالك…انك تساعديني اتجوز اميره
ملك….اذا كان كده موافقه
مالك…بصي يستي……..
بعد شويه
مالك…فهمتي
ملك..اه ده انت متطلعتش سهل ابدا
مالك بابتسامه.. ولسه
ملك..لا انا كده ابدأ اخاف
مالك بضحك… لا متخافيش
_______
عند مراد
جاتلو رساله
مجهول…عايز تعرف مين اللي كان السبب في الحادثه
مراد …مش هرد تلاقيه واحد فاضي
جاتلو رساله تانيه
مجهول.. لا انا مش فاضي
مراد…انت مراقبني ولا ليه
مجهول ..حاجه شبه كده
مراد…عايز ايه
مجهول. …مش دلوقتي في الوقت المناسب هقولك
رن مراد علي الرقم
الهاتف الذي طلبته مغلق او غير متاح
مراد بعصبيه ورمي الموبايل
مراد طلب السكرتيرة
مراد…اعمليلي قهوه
سلوي…حاضر
وجريت تعمل القهوه
عدي اليوم بتوتر علي مراد
الساعه ٧ بالليل
مراد نزل من العربيه
ودخل البيت
لقي كمال قاعد بياكل مكان الحج
مراد. …انت ايه اللي مقعدك في المكان ده
كمال بهدوء..لاني كبير العيله
مراد…محصلش
كمال..بس الاكل ده طعمه تحفه
مراد بعصبيه راح وادالو بوكس
كمال قام…انت بتضرب ابوك
مراد..اه اضربك فيها ايه يعنيييي
اميره وهيا نازله من علي السلم
اميره…مراد خلاص
مراد. بصلها..في ايه
اميره جريت عليه…اهدي ي تعالي معايا
مراد ساب كمال وراح معاها
كمال….روح ورا مراتك
وقعد ياكل تاني
مراد ..في ايه
اميره..تعالي اقعد هنا
مراد..قعدت
اميره..بص
مراد…ايه.
اميره..انت كلت الاول
مراد…لا
اميره…مش مهم
مراد…عايزه ايه
اميره..انا عايزه ادخل كليه بيزنس
مراد….اه
اميره..اه ايه
عايزاك تساعدني
مراد..انت مش كنتي هتقدمي طب
اميره…لا مش عايزه
مراد…بصي مش دلوقتي الصبح نبقي نتكلم في الموضوع ده
اميره فهمت ان في حاجه
قامت من سكات جابتلو هدوم مريحه
اميره..خد دول قوم غير وتعالي
مراد …حاضر
قام غير
وخرج لقي اميره قاعده علي السرير
اميره..تعالي هنا
مراد..ماشي
اميره. نام علي رجلي
مراد..ليه
اميره. اعمل اللي بقولك عليه من سكات
مراد..حاضر
وبالفعل نام علي رجلها
اميره..مستريح
مراد…اه
وبدأت تلعب في شعره
اميره..تعرف كان نفسي من زمان اني لما اتجوز العب في شعر جوزي حبيبي
مراد….امممم
اميره.. ايه اممم ده علفكره بقي الكلمه دي بتاعت المعيز
مراد بضحك…لا حلوه
اميره. انت احلي
مراد..افهم من كده انك بتعاكسيني
اميره…اه في مانع جوزي واعاكسو براحتي
مراد..لا انتي صح
اميره…مالك؟
مراد….مش عارف
اميره..ازاي؟
مراد ..الامور ملخبطه معايا خالص
اميره. الحمد لله
مراد…ايه
اميره..احمد ربنا يمكن ده في خير ليك
مراد باهتمام. ازاي؟؟
اميره. يمكن ربنا بيختبرك او انو بيعرفك مين معاك ومين عليك او حاجات كتير لكن كل اللي عليك انك تحمدو في كل وقت
مراد..الحمد لله
اميره. تاكل
مراد..مليش نفس
وفضلو يتكلموووو
كتيرلغايه لما اميره نامت
مراد..اميره
راح قايم وعدلها ونام جمبها
مراد. انا مبسوط انك في حياتي
نام مراد
تاني يوم الصبح
اميره..مراد. اصحي
مراد..سبيني انام شويه
اميره..لا هتتاخر يلا
مراد..حاضر
وقام بالفعل
اميره..صباح الخير
مراد صباح النور
اميره . هنزل اجهزلك الفطار
مراد..ماشي
نزلت اميره ومراد قام يلبس
نزلت اميره لقت ملك قاعده تحت
ملك..ازيك ي اميره عامله ايه
اميره باستغراب ..الحمد لله وانتي
ملك..الحمد لله انا هقعد معاكو هنا فتره علشان اطمن علي جدو واشبع من خالو
اميره..تشرفي
وسابتها ومشيت راحت تتطمن علي الحج
اميره وتفتح الستاره
اميره. صباح الخير
الحج..صباح النور
اميره. يلا علشان انزل معايا تحت
الحج..يلا
وبالفعل قام الحج
ونزل مع اميره
_____
تحت
ملك..انا عايزه اقولك ان مالك هيساعدنا
كمال..كويس بس ليه
ملك..علشا عايز يتجوز اميره
كمال..هو بيحبها
ملك..ده واقع خالص
كمال.بس حلوه الخطوه دي انك تيجي تعيشي هنا
ملك.. م هو اللي قاللي كده
كمال..ومامتك وافقت ازاي؟؟
ملك..خليته يقنعها
كمال..مش سهل
ملك..ده اللي اكتشفته
نزل مراد
لقي ملك
مراد…هوف
ملك بابتسامه..ازيك
مراد..تمام
الداده..الفطار جهز
مراد..تمام
وكلو راح علي السفره
مراد..هيا اميره فين
ملك..راحت تجيب جدو
اميره..انا اهو
كمال وبيقغد علي الكرسي الكبير
مراد .مش هتقعد هنا كبير العيله رجع
كمال بابتسامه..تمام
وراح قعد جمب ملك
مراد..حمد الله علي السلامه ي جدو
الحج…الله يسلمك وقعدت اميره علي الكرسي
كمال..ملك روحي اقعدي جمب مراد
ملك..حاضر
مراد..محدش هيقعد جمبي فير مراتي لو سمحتو
اميره. وراحت تقعد جمبو
كمال. ..روحي هاتيلي مايه
اميره. حاضر
وراحت جابت مايه
ملك ..هاتيلي ده
جابت اميره
مراد بعصبيه..دي مبقتش عيشه
وراح سايب الفطار وقايم
اميره..جريت وراه
اميره..مراد مراد
مراد..ابعدي عني دلوقتي
اميره. في ايه
مراد…في انك شغاله خدامه عندهم هاتي ده ي اميره حاضر اعملي ده ي اميره حاضر
اميره..مش تزعل
مراد..انتي صاحبه البيت ده هما اللي مفروض يسمعو كلامك مش انتي
اميره. انا اسفه والله
مراد..افهمي انتي مراتي يعني انتي ملكه هنا
اميره..والله فاهمه حاضر
وراحت حضناه
راح مراد مقبلها من جبينها
كل ده وملك واقفه شايطه جوخ
ملك..لا ده انتي حسابك تقل معايا
مراد..سلام .ي قلبي
اميره. سلام
دخلت اميره وهيا مبسوطه
ملك…حمد الله علي السلامه
اميره..الله يسلمك
ملك..مش هتفطري
اميره. شبعت
ملك…امممم
اميره. تمام
وراحت سايباها وماشيه
وصل مراد الشغل
لقي الدنيا متكركبه
دخل مراد المكتب
مراد …سلوي في ايه
سلوي..في مشكله حصلت ي فندم
مراد..ايه هيا
سلوي…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)