رواية سيدرا الفصل الثالث 3 بقلم فرح القصاص
رواية سيدرا الجزء الثالث
رواية سيدرا البارت الثالث
رواية سيدرا الحلقة الثالثة
سالي بجمود: طلقني و دلوقتي حالا
عزيز وينظر ليها جامد: قولتي اي؟؟
سالي: طلقني يعزيز والا انا هخليك تطلقني بمعرفتي
عزيز: انا ال اقول امتي اطلقك مش انتي
سالي بصوت عالي: انت عايز مني ايي!! اتجوزتني ليي اي السبب قولت مجبور عليا قولتلك طلقني مش عايز لي بقا
عزيز بيتجاهلها
سالي بتمسكو من ايده: انت لو مجوبتنيش دلوقتي انا…
عزيز: هتعملي اي؟
سالي: انت مش عايز تقولي اتجوزتني لي
عزيز: اتجوزتك عشان ماما عايزه كدا ارتحتي ينفع البس ولا هفضل بالفوطه كتير؟
سالي بتسيب ايده: وانت نُـغه بتوافق علي كل حاجه ده جواز مش لعبه هي
عزيز ويربع ايدو: طب وانتي وافقتي ليه يعني ولا شوفتيني ولا تعرفيني ولا اي حاجه اساسا وافقتي لي؟
سالي: مش شرط تعرف ليه
عزيز: وانتي كمان نفس النظام لمه تقولي انتي الاول ابقي اقولك سبب جوازي ليكي
وبيسيها وبيدخل اوضه الملابس
وسالي بتاخد نفس عميق وبتمسح ايدها علي وجهها وبتدخل تاخد شاور وبتطلع بتلاقي عزيز نايم بتطلع جنبه علي السرير وبتنام الناحيه التانيه من السرير
وكل واحد نايم في جنب
*بقلم فرح القصاص*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الصباح
عزيز: صباح الخير يماما
نبيله: صباحيه مباركه يعريس
عزيز بسخريه: صباحيه مباركه اهه انتي بتضحكي علي نفسك يماما
نبيله بتحذير: اوعي تكون قولت ليها حاجه او عملتلها حاجه يعزيز
عزيز بتوتر: احمم متخافيش معملتش حاجه
نبيله؛ اومال فين سالي
عزيز: ست الهانم نايمه لسه
نبيله: اممم انا هروح اقول لزينب تحضر الفطار عقبال متصحي
عزيز: افطرو انتو انا ماشي
نبيله: رايح فين
عزيز: الشركه اشوف شغلي وانتي عارفه وضعنا دلوقتي
نبيله: بس تعالي بدري انهارده
عزيز: ليه
نبيله: لمه هتيجي هتعرف
عزيز: ماما في اي متقلقنيش
نبيله بضحك: لا متخافش
سالي بتنزل علي السلم
سالي: صباح الخير
نبيله: صباح النور يحبيبتي.. صباحيه مباركه يعورستنا
سالي ابتسمت بسخريه وهي بتنظر لي عزيز
عزيز: طب انا همشي يماما ومش هتأخر
نبيله: خلاص ماشي يحبيبي ربنا معاك
زينب: الفطار جهز يهانم
سالي: كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع يطنط
نبيله: طبعا يحبيبتي تعالي نفطر الاول ونتكلم عشان انا كمان عايزاكي في موضوع مهم
سالي: تمام
*بقلم فرح القصاص*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الشركه
عزيز: اهو الحصل يأمجد
أمجد: خلاص مضايقش نفسك مش قولت شهر استحمل الشهر ده وخلاص
عزيز: انا من يوم واحد اتخنقت وكل شويه نكد وقر*ف بجد مش قادر اكمل او اتحمل
أمجد: يعني لدرجاتي مفيش فيها ميزه حلوه او حتي حلوه زي ما نبيله هانم قالت
عزيز ويرجع بضهره علي كرسي ويسند رأسه وبيتكلم
عزيز: المشكله انها حلوه حتي الكلمه قليله عليها يأمجد انا كنت مفكر ماما بتقول كدا عشان تخليني اوافق بس طلع معاها حق انا اول ماشفتها توهت ويعدل نفسه تاني… بس مش قادر اتقبلها برضو
أمجد: انا ال توهت مش عارف انت عايز اي بظبط.. بس هقولك علي حاجه يعزيز استحملها الشهر ده وبعدين البنت هتحل مشاكل الديون والشركه فا تسكت وتتحمل ولا تفلس وتبقا في الشارع واسم عيلتكم ال بتتباهي بي مش هيبقا لي اي لزمه ولا قيمه في المجتمع تاني
عزيز بقطناع: امم معاك حق هستحمل وامري لله
أمجد: ايوا كدا.. طب انا هقوم بقا عشان اظبط الاجتماع ومتتأخرش
عزيز: ماشي بس حاول نخلص الاجتماع بسرعه
أمجد: لي وراك حاجه
عزيز: لأ بس ماما قالتلي متتأخرش انهارده عشان في حاجه اي هي بقا معرفش
أمجد: خلاص ماشي
*بقلم فرح القصاص*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زينب: نبيله هانم
نبيله: اي يزينب
زينب: في واحد بره عايز الاستاذ عزيز قولتلو انه مش موجود قالي عايز حضرتك
نبيله بتوتر وبتكلم نفسها؛ معقول هو..بس انا قولتله استني اسبوع ده لسه معداش يوم
زينب: اقوله حضرتك مش عايزه تقبلي حد
نبيله: عرفتي اسمه اي
زينب: اه كريم
نبيله بستغراب: كريم؟؟
سالي كانت بتشرب ولمه سمعت اسمه بتفضل تكح
نبيله بتخبط ايدها علي ضهرها براحه: كويسه دلوقتي
سالي: اه تمام.
نبيله: طب دخلي اشوف مين ده وعايز اي
زينب: حاضر
سالي كانت قعده متوتره وبتهز في رجليها وتفرك ايدها في بعض و اول مابتشوف كريم دخل بتقوم تقف علي طول
نبيله: انت مين وعايزني لي
كريم بيبتسم: علي طول كدا مفيش اتفضل اقعد تشرب حاجه حركات الاغنيه دي
نبيله: اخلص انت مين
كريم: خلاص خلاص.. انا كريم
نبيله: وانا كدا عرفتك يعني؟؟
كريم: طيب متعصبه لي كل حاجه بالهدوء
علي دخلت عزيز
عزيز بستغراب: مين ده
نبيله: هو عايز يقول مين.. قال لزينب انه كان عايزك ولمه ملقكش طلب يشوفني وبقالو ساعه بيستظرف ومش عايز يقول هو مين وجي لي اصلا
عزيز: هتقول انت مين وعايز اي بالذوق ولا هخليك تتكلم بالعافيه؟؟
كريم وينظر لسالي وهو يبتسم: اقولهم انا مين
سالي: انت جيت عايز اي امشي اطلع بره يكريم
عزيز: انتي تعرفيه؟
كريم بضحكه مستفزه: واعز المعرفه كمان..سالي مراتك بتكون خطيبتي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيدرا)