رواية اسير الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف
رواية اسير الانتقام الجزء الثالث
رواية اسير الانتقام البارت الثالث
رواية اسير الانتقام الحلقة الثالثة
اسيل اتعرضت علي الطب الشرعي وصرح انها تتدفن الرصا*ص خرج من جسمها تقدر تاخدها
و القضية هتتفتح لما نعرف مكان الجارحي؟؟؟
بيدخل اللواء بهدوء :امال يونس فين؟
يونس دخل في غيبوبة بسبب قلة الاكل يومين غير انه عنده انميا مزمنه فا دخل في غيبوبه الي حصل في مراته صعب يا حضرة اللواء..
بيخرج اللواء وبيركب عربيته وهو بيفكر في الموضوع دي عشان حقها يرجع لازم هو ينزل ونعرف مكانه اما مش هنقدر نبعت حد ليه؟
في بيت يونس /
اسير بحزن :يعني انا مش هشوف بابا و ماما تاني يا جدو
سعيد بيطبطب عليهم بحنان :_
حبايب جدو بابا هيرجع وهيلعب معاكو و هتبقي دكتوره و اسر هيبقي ظابط و يحميكي..
اسير انفجرت في البكاء.. انا عايزه ماما.
اسر بقوة :دي سبتنا و مشيت نسيتي قالت انها هتمشي.
بتتضربه اسير وبتحضن جدها بحزن :
جدو ماما هترجع صح و هشوفها..
فجاه تلفونه بيرن بيرد بهدوء :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اه سعيد معاك..
تمام هاجي اخد الحاله تمام وعليكم السلام.
يا سعاد تعالي خدي الاولاد ينامو شوية علي اما ارجع هتاخر شويه شغلي قران كتير في البيت عشان روحها..
وطهري الجنينة كويس..
بيخرج سعيد و بيروح المستشفي وبيستلم جثه اسيل وبيتم مراسم الدفن وبيروح لي يونس المستشفي..
عيالك محتاجينك اوي يا حبيبي!!
بيدخل الظابط بشك :انت مين؟
سعيد بخوف :انا مين ازاي..
جاي لي يونس ليه تقرب ليه اي.
يونس يبقي ابني هو ممكن يقوم امتي ولا الغيبوبه قد اي يا حضرة الظابط!!!
الظابط بحزن :يومين بكتير و هيكون كويس هيبقي في حراسة شديدة علي البيت قصر الجارحي بقا متشمع..
سعيد بفرحة :كويس ان شاء الله هنرجع حق اسيل..
الظابط بشك.. ممكن تلفون يونس؟؟
سعيد بقلق :ليه يا باشا.
بياخد الظابط التلفون بيشوف الفديو بتاع البنت وبيشوف الرقم.. بيكون فيك ومن حساب مجهول المصدر.. حاجة زي دي محتاجة فك شفرات هستاذن انا..
بياخد الظابط حمزه التلفون و بيركب عربيته و بيخبط بنت بتبيع ورد بتقع بي السلة….
هاجر بتمسك رجليها بوجع :تك داء السلل الورد وقع افرض رجلي اتكسرت..
بينزل حمزه بغضب :واقفه كدا ليه يبت انتي يلا امشي.
هاجر بعصبية :انت عشان ظابط مرور مش عايزني اقف واشوف اكل عيشي طب والله ما همشي من اهنا…
بتبص هاجر بعيد وبتستخبي ورا الظابط بخوف امشي من هنا بسرعه ياريت تاخذني معاك اي محطه بعيد عن الشباب دول وبتشاور عليهم..
بيبص حمزه عليهم بمكر :اركبي؟؟
بتركب هاجر وبتنزل دماغها بخوف :
امشي بسرعه دول عايزني يلا عشان خاطري يا باشا..
بتنسي هاجر رجليها الي بتنزف و بيمشي حمزه وهو مركز مع شعرها الاحمر و العباية بتاعتها الي سترها…
انزلي يلا..
انزل فين دي منطقة مفيش فيها حد.؟
ده بيتي هتعيشي مع امي و اخوتي البنات صحيح فين اهلك…
انا يتيمة وعمي طردني و اخد فلوس بابا امي كانت بتحب الورد اوي فا ببيع الورد بتاعها وباكل منه بس في شوية شباب عايزين يقربو مني..
ونا مش عايزه كدا؟؟
بتصعب عليها طيب يلا اطلعي السلم ده اول شقة يمين دي بتاعتي داخلي فيها ونا جيلك..
بتنزل هاجر وبترفع شعرها كحكه وبتشيل التراب من علي وشها وببتدخل العماره بنبهار الله اي الباب ده…
بتفتحه ولسه هتتدخل بيدخل معاها حمزه و بيبصلها بأعجاب بيبلع ريقه بتوتر :انتي حلوه اوي..
هاجر بخوف :انا عايزه امشي…
حمزه بي ادراك :اسف والله سرحت بس بيدخلو البيت و مامته و اخوتو بيرحبو بيها مع استغراب امه من وجودها وكمان في وقت زي ده.. ؟
بيخرج حمزه من الحمام.. في اي ياما مالك!!!
مين البت دي يا حمزه و جيبها ليه؟
حمزه بهدوء :بنت يتيمة بتبيع ورد كان في ولاد كدا بيتهجمو عليها فا جبتها لحد ما اعرف اهلها وقصتها اي وتبقي تمشي…
يا حبيبي افهم ازاي هتعيش معاك في نفس البيت انت عارف ان بسافر عشان العلاج الطبيعي و اخوتك بيروحو الجامعه هتعيش معاك….
قصدك اي ياما مش فاهم ان هفرط فيها؟
لا يا ابني مش كدا اتجوزها بي الحلال….
حمزه بعصبية : اكيد لا شكلها قاصر ومستحيل اتجوزها انت عارفه ان هخطب سالي بنت اللواء….
ونا مش عايزه البت دي ده الي عندي…
ونا مش موافق..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسير الانتقام)