روايات

رواية قلبي اليتيم الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم

رواية قلبي اليتيم الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم

رواية قلبي اليتيم الجزء التاسع

رواية قلبي اليتيم البارت التاسع

رواية قلبي اليتيم الحلقة التاسعة

ركضت االي الخاارج غير مصدقة لماا يقول لهااا يحي
تصنمت عندماا رااات زوجهاا حبيبهاا غاارق في دمااءه شهقت بفزع اانسحب روحهااا وهي ترااه بهذا الشكل المدمر لقلبهااا
نظرت حولهاا وجدت عز مغمى عليه و بجاانبه حناان التى تبكي وتنتهب بشدة ونظرت ليوسف الذي كاان مضروب في رأسه الذي ينزف ويجاهد كي يظل مستيقظاا
يوسف بألم ” هتندم صدقني هتندم على ال اانت بتعملواا ده
وجه نظره لحبيبته التى تقف بجمود من حول المنظر مكبل وعااجز عن حماااية عاائلته
يحي ” ال عملتواا اانتواا ال اضطريتوني لكده
مسك يد سماااح بغضب ” دلوقتي حبيب القلب خلص ماات ومفيش ااي عاايق انك تتجوزي فهمي بيه
الراجل هيعشك ملكة بس اقول ااي اانتي بنت فقر ذي ااامك يلاااا
وجااء يجرهاا عشاان يطلع لكن سمع ال صدمه
الحفلة لسااا منتهتش ي صااحبي راايح فين بس ده احنااا لسااا هنتسلى و ننبسط
بص يحي ورااء بفزع لقى عز وااقف قدامه بكل تحدي و غرور ومفهيوش ولااا خدش وااحد
يحي بصدمة. ” اانت ااذااي عايش اناا ضربتك بناار وو
ااادم ” الدنيا اتطورت ي خاالي وفي حاجة ااسمهاا درع وااقي من االرصاااص
اارتمت سمااح في حضنه تبكي بعنف
ادم بحب ” خلص ي حبيبتي انااا اهو كويس ااقدمك ااهو
سمااح ببكاء ” مش مساامحك على الخضة ال خضتني اياااه ي اااادم
اادم وهو يحضنها بشدة ” حقك علياا ي نور عيني
ااتى رجال عز وحااصره المكاان مماا أدى لاستسلام عدد كبير من رجااال يحي فبقي هوو فقط
وجه عز المسدس نحوه ” اناا كنت عاارف انك مش هتسكت
واناا مكنتش هسكت لحتى تدمرلي بيتي للمرة الثااانية
رااقبتك و عرفت ااي ال بيدور في باالك عشاان كده سهلتلك الدخول لقصري عشاان ااعرف ااوقفك عند حدك وللاابد
ده اناا عزالدين لو كنت نااسي ي يحي مكنش لازم تستهون فيااا وفي قدراااتي
يحي ” كله القوة والفشخرة والغرور ال اانت فيه
هي من أولادك ال اانت فرحااان فيهم
عز ” ولاادي قوتي ي يحي وانااا سندهم وضهرهم مش ذيك ببيع وبشترى في اولادي لل ميسوااش
يحي وهو يرفع مسدسه ناحية عز ” بس خساارة مش هسيبك تفرح بخساارتي ي عز
وااطلق النااار على عز لكن دفعه اادم قليلااا لكن ااتت الااصاابة في كتفه تاالم لكن يجب حمااية اابيه
اخذ المسدس وضرب به رجل يحي الذي تاوه بااالم
ااقتحمت الشرطة المكااان وااعتقل يحي ورجاااله
يحي بغضب ” مش هسيبك ي عز فااهم مو..تك على اايدي انااا وبس هقت..لك أولادك واااحرق قلبك عليهم وبعدهاا هستمتع واناااا بقت..لك سيبوني ي ولاااد ال*****
ااخذت حنااان اادم في حضنهاا تبكي بشدة وبجاانبهاا سمااح
عز بقلق ” ااانت كويس ي بنى
هز اادم راااسه بنعم ومااان وقع نظره على ااخيه حتى انخطف لووونه ” يوسف
االتفت الجيمع ينظر ليوسف الذي فاااقد وعيه بين ذرااعي جنااا التى كاااانت تحتضنه وتبكي بصمت
ذهب له عز بقلق ” يوسف حبيبي رد عليااا
وماااكااد يلمسه حتى اابعدته جناا ” متلمسهوش ي بااباااا
يوسف نااايم ومش عاايزة حد يزعجه ويقلق منااامنه
اادم بهلع ‘ لااازم نوديه المستشفى حاااالا
ثواااني واااتى االاسعاااف صرخت جناا بفزع
لااا لا انتواا هتاخذواا فين يوسف بابااا قولهم يرجعولي حبيبي
عز بغضب ” فوقي ي جنااا يوسف لااازمه دكتور دلوقتي اااصحي وركزي اانتي..
جناا وهي تفقد وعيهااا ‘ عايزة يوسف ان..
التقطهااا بين ذرااعيه وتوجه بهاا االي المستشفى وقلبه سيقف على اااطفااله
في عربية الشرطة التى ستااخذ يحي االي السجن
يحي ” بقولك انااا برئي معملتش حااجة المفروض يتحبس هو عزالدين الحديدي وبس مش انااا
…” الكلام ده تقوله للقاضي ي متهم
يحي بغضب ” اناا مش مجرم عشاان تقولي متهم
اناا يحي الهوااري فاهم يعني ااي يحي الهواري اناا ممكن ادمرك دلوقتي
…” خفت انااا كده و شوية وهعملهاا على نفسي
هتسكت ولااا اافرغ المسدس ده كله في رااسك
نظر يحي للمسدس الذي بيد الشرطي وهجم عليه يريد ااخذه كن بين يديه
….” اانت بتعمل اااي ي ****
واثنااء الشد والجذب بين يحي والشرطي انطلقت رصاصة لتستقر في ظهر الساائق نظرواا بفزع لماا يحدث
ثواني ووقع الساائق فااقد للوعى والسيارة تنحرف يمين ويساارااا
لحق الشرطي نفسه دفع يحي عنه وفتح بااب السياارة والقى بنفسه ارضاااا اماا السيارة قد اانقلبت بمن به
لتكون تلك نهاايته التى صنعهاا بيده وهو يحاول قت..ل الآخرين بسبب طمعه وجبروته…
ربتت حناان على كفته بحناان واادم يذهب ذهاب و ايااب بعد اان ضمد له جرحه جيدا
خرج الدكتور من غرفة يوسف ااتجه لهم جميعهم
الدكتور بااسف ” انااا ااسف عز بيه بس الضربة كانت قوية جدااا وهو خسر دم كتير البقااء لله
لم يتحمل عز ااكتر ووقع فااقد وعيه وجنااا تكاد تجن
حناا بصراااخ ” لااا يوسف لااا……

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى