رواية غش ام لا الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرا أبوالخير
رواية غش ام لا الجزء الثاني عشر
رواية غش ام لا البارت الثاني عشر
رواية غش ام لا الحلقة الثانية عشر
مراد بخوف مش قادر لا يتحرك ولا ينطق وشايفها بتنز”ف قدمه دموعه نزلت حس بعجزه: ر ر رحا ر رحاااااب.
مراد بدموع وخوف: رحاب مالك ف ايههه.
قام وهو مش مركز انه وقف طلب الدكتوره يلي تحت بيتهم ف الصيدلية.
بعد شويه..
الدكتوره بهدؤء: انا قدرت اوقف النز”يف وعلقت لها محاليل بس ليه تعملوا كدا.
مراد بعدم فهم: نعمل ايه.
الدكتوره: المدام واخده حبوب اجهاض بس المضروبة.
مراد بغضب ف نفسه: تمم يا منى تمام.
بص للدكتورة: تقدري تروحي انتي.
مشيت وهو بص ع رحاب بحزن حط ايده ع بطنها: بس ازاي امي مش جت جنبنا وانا مش هشك فيكي يارحاب.
رحاب بتعب: حصل ايه.
مراد بحنان: انتي كويسة حاسه ب ايه دلوقتي.
رحاب بصدمة: ا انت واقف ازاي وبتتكلم.
مراد خد باله من كتر خوفه عليها مكنش ملاحظ: ا ايه دا.
رحاب بفرحة: ازاي دا مستحيل.
مراد بدموع: الحمدلله بفضل ربنا عالم بينا.
رحاب بخضة اتنفضت: ابني حصله ايه.
مراد بحنان: متخفيش هو كويس احم هو انتي كلتي حاجه قبل م ننام.
رحاب: اه طلبت اكل من برا عشان جوعت من كنتاكي.
مراد بهدؤء فهم : طيب يا حبيبتي ارتاحي دلوقتي.
رحاب نامت وهو خدها ف حضنه بقا بيعيط بصوت مكتوم ف نفسه : فين حنان الام فين خوفها هي دي ام دي طب انا فين واروي لحظة ارروي.
قام بهدؤء نزل جري يطمن ع اخته.
عند عادل.
كان بيكتم نفسها بغل وهو بتفرفص: امممم اممممممم.
عادل بغل: موووو”تييي مو”تيييي يا كااا”فررة مووو”تيييي.
منى عمالة تزق فيه مش قادره وشها احمر ونفسها بدء يروح.
دخل مراد واتصدم من يلي شافه ابوه بيخـ ـنق امه جري عليه شده.
منى بتتنفس بخوف: ا ا ااه م مش قادره.
عادل بغضب: اوعااا سبني اريح الكل مش شرهااا سبنيييي.
مراد بغضب: كفااااايةةةة بقااا كفايييةةة ارحمونااا حرام عليكمممم انتو ايييييي انتو اهل انتووووو.
بص لمنى: ليهههه توصلينا لهنا ليييييي ارحمي دا ربنا بيرحممم هتاخدي الفلوس لقبرك هتاخدي ايييي ياريتك تمو”تييي بقاااااا حررررام حررررررااااام.
بص لعادل: وانت مسمي نفسك اببب هاه اب رمي عياله وراح اتجوز عيلة صغيرة اب مسالش حتي ع ابنه او بنته انتو اييي انتو مش اهل انتو عقاب وانا مش هتحمل اكتر من كدا انا هاخد اختي ومراتي ونسافر وعيشوا انتو ف دنيتكم القذ*رة.
مني بغضب: هي دي اخرة تربيتي ف…
مراد بغضب وفقدان اخر ذرة من عقله: تربيةة اييي مش لما تتربي انتي الاول.
كف قوي نزل ع وشه من عادل.
عادل بغضب: دي امك يا حيو”ان.
مراد بجنان مفرط: امي اااه امي صحح امي برفوو ام واب اه ام وواببب تمام تماااام.
خرج وهما مصدومين من يلي سمعوه من ابنهم.
عند اروي.
فهد مسكها ف اخر لحظة وشدها عنده: انتي متخلفةةةة.
اروي بدموع: ابعد عني انتو عاوزين مني اييي سبوني ف حالي.
فهد بحنان: ششش اهدي اهدي انا جنبك مش هسيبك اهدي.
اروي بدموع: هياخدني امي بعتني له هياخدني مش هسيبني صح.
فهد بتنهيدة قعدها ع طرف السرير وشاور لامه تخرج: هو خلاص اتحبس وجوازك منه باطل اصلا متخفيش.
اروي بتمسح دموعها: طب انا عاوزة ميار.
فهد بأستغراب: ميار مين.
اروي: مرات بابا بس دي حنونه اوي ممكن توديني ليها.
فهد بابتسامة: حاضر عيوني ليكي تعالي كلي انا جبت لك حلويات كتيرة.
اروي بفرحة: مااشي.
كان ماشي حافي ف الشارع وشكله بقا متبهدل من كتر عياطه قعد ع كرسي ف الشارع معمول.
مراد بحزن صوته اتمنع خلاص.
بييجي شخص ما: انسي يا بني وابد من الاول.
مراد بص له لاقاه وشه كانه منور: انت مين.
الشخص: عبد من عباد الله يابني حياة الناس عبارة عن اختبارات اجمد وكون قدها واستغفر ربنا وانسى.
مراد بدموع: دي امي.
الشخص بابتسامة: ربك قادر ع كل شي.
الشخص طبط عليه ومراد حس براحه كبيرة خده ورجعه بيته ومشي.
مراد طلع شقته وكان سامع صوت زعيق امه وابوه وطنشهم.
خد دوش وصلى لله وبعدين دخل نام جنب رحاب وشدها لحضنه بتنهيده.
عند عادل ساب البيت ليها ونزل.
بعد شويه بيوصل بيت ميار.
بتفتح له ميار وهي لابسه هدوم بيتي ولسه هينطق سمع صوت ما: مين يا حبيبتي.
ميار ببرود: دا طليقي يا حبيبي.
عادل…….
عند منى.
منى قاعده بحزن ودموعها نازله: ليه مش فاهمين انه كل دا غصب عني.
مسحت دموعها بغل: كله من ميار و رحاب انا لازم اخلص منهم واخد عيالي لصفي تاني بس مراد عصاني.
قامت بخبث: هعمل لابني وجوزي عمل بالسماع والطاعة هههههههه.
لسه مكملتش الجملة ولاقت يلي اتهجموا ع البيت ودخلوا عندها وو…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غش ام لا)