رواية عشقت طفله مجنونه الفصل التاسع 9 بقلم مي أحمد
رواية عشقت طفله مجنونه الجزء التاسع
رواية عشقت طفله مجنونه البارت التاسع
رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة التاسعة
افريد بعصبيه رمى الورقه ماسه ماسه قعد ينادي عليا بصوت عالي وخرج عشان يدور عليها رنت عليها ميرا بس هو ما ردش خد عربيته وراح يدور عليها واتذكر الكلام اللي كان مكتوب في الورقه
انا بكرهك يا فريد ومش عايزه ابقى معاك في بيت واحد انا ما فيش حاجه تجبرني اني ابقى معاك
انا مش حامل على حد علشان تعاملني المعامله اللي انت بتعاملها لي انا هسيب البيت وهروح في اي حته بس مش هرجع لك يا فريد
فريد هو بيكلم نفسه هترجعي يا ماسه بمزاجك غصب عنك هترجعي ما بقاش انا فريد اما خليتك تندمي انك فكرت انك تسيب البيت وهرجعك ورجلك فوق رقبتك وساق العربيه باقصى سرعه
وراح سال في مراكز الشرطه والمستشفيات بس برده برده ملهاش اثر فريد تعب من كثر التدوير عليها نازل من العربيه وقف شويه على البحر
راح ناحيه البحر هو بيفتكرها ارجعي بقى يا ماسه انا تعبت انا اسف ولسه ما كملش كلام سمع صوت عياط جامد جاي من عند البحر بص كده ليق ماسه ايوه هي وبتبكي منهارة العياط راح عليها بلهفه وحاطه ايده على كتفها ماسه رفعت وشها اللي كان احمر من كتر العياط
فريد باعتذار/ انا اسف يا ماسه انت عارفه ان كان غصب عني انا ما اعرفش انا عملت كده ازاي ممكن تسامحيني تسامحي فريد حبيبك وصديقك
ما سه بدموع وعيون حمراء/انت جرحتني يا فريد فكرتني باللي عملته زمان انا مش هقدر امن على نفسي معاك يا فريد عشان كده بقول لك طلقني طلقني يا فريد وسيبني
فريد هطلقك يا ماسه بس بعد ما تخلص تعليمك هعمل لك اللي انت عايزه كله بس لحد الوقت ده عايزك تعتبريني اخوك وانا بوعدك اني مش هقرب منك ثاني لو قربت منك انا بديك الصلاحيه انك تقتليني يا ماسه ها قلت ايه هترجعي معايا
ماسه بدموع لانه قال ان هو هيطلقها قالت مسامحاك يا فريد وهرجع معاك بس مش عايز اللي حصل ده يتكرر تاني لان لو حصل تاني انسى ان في حياتك تاني
فريد بحب طب تعالي في حضني حضن بابا فريد ماسه ما استنتش يكمل كلامه واترمت في حضنه وبتبكي وهو كمان كان بيحضنها قوي كان بيستنشق ريحه عطرها كان ريحه عطرها الاكسجين اللي هو بيتنفسه وهي كانت بتحضنه جامد عشان حاسه في حضنه بالامان
فريده ما تعرفيش انا قلقت عليك قد ايه ماسه فكرت ان في حاجه حصلت لك اوعديني انك ما تخرجيش من غير ما تقولي لي ثاني
ماسه اوعدك وانت كمان اوعدني انك مش هتزعلني تاني
فريد اوعدك يلا بينا بقى عشان الوقت تتاخر
ماسه لا خلينا شويه يا فريد قاعدين على البحر انا بحب البحر قوي كمان بالليل مع ضوء القمر بيدي منظر تحفه تعالى نقعد نتفرج عليه
فريد خلاص يا ستي تعالى اقعد عشان ما ازعلكيش وراح هم الاثنين قعدوا على ضفه البحر وماشيه تتفرج على النجوم وسندت دراسه على فريد هي ابتدت تحكي له بتحب ايه وهي بتكره ايه واني نفسها تطلع دكتوره لما تكبر كل ده وفريد مش مركز في الكلام بس مركز في تفاصيل وشها اللي مع ضي القمر كانت زي الشمعه المنوره فريد سرح فيها وبجمالها وبراءتها كانه قاعد مع بنته مش مراته بعد شويه لاحظ ان هي انها مش بتتكلم بص لقاها نايمه على كتفه ابتسم لا ارادي على منظرها الطفولي حاطه ايدي تحت رقبتها شالها وحطها بهدوء في العربيه ورايح على البيت
بعد شويه وقت وصل فريده على القصر نزل بالراحه من العربيه وشالها وهي تعلقت في رقبته ودخلوا القصر طبعا ما فيش حد خالص في القصر خدها وطلع على اوضتها وجهي يحطها على السرير بس هي ما رضيتش تسيب الجاكيت بتاعه فريد حاول يبعد الجاكيت بتاعه بس هي ماسكت فيه اكتر فريد استسلم وراح نام جنبيها وهي حضانته وراح في نوم عميق
🥰🤩🤩❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
في صعيد قنا
في بيت عمها احمد
كانت فتحيه قاعده مستنيه خبر موت ماسه لحد ما يجي صالح كان باين عليه الحزن الشحوب لانه مش بياكل كويس من ساعه ما اتجوزت ماسه
فتحيه حزن لي امتى هتقعد كده يا ابني ماسه خلاص اتجوزت انت كمان انساها وعيش حياتك واتجوز انا عايز اشوف ولادكم قبل ما اموت
صالح بحسن انا مش هتجوز واريحي نفسك انا عايش على ذكرها حلوا عني بقى سيبوني في اللي انا فيه وسابها ودخل غرفته
فتحيه يا رب اهدي ابني وانتقم اللي كان السبب الهي يا ماسه ما تشوفي يوم يسر بخاطرك ولا يفرحك ولا يهنيك قادر يا كريم وطلعت عشان تجيب شويه خضار للبيت
في شقه اسيل اخت ماسه كانت قاعده منهاره من العياط جوزها محمد رجع من السفر بس ما رجعش وحدي رجعوا مع مراه واولاد وبيقولوا ان دي مراته واولاده اللي هو كان متجوزهم بالخارج كانت بتبكي ليه يا محمد ليه تعمل في كده انا كنت بحبك واستحملت كل اللي عملته فيا امك علشانك تبعني انا لازم اطلق منك مش لازم اقعد على اسم واحد زيك ما بيحبش غير نفسه اناني في الوقت ده دخل محمد الشقه قرب من اسيل اللي كانت نايمه والدموع معلقه في عينيها قلبي وجعه عليها قوي هو بيحبها بل بيعشقها بس كان مضطر ان هو يتجوز علشان يرضي امه ويرضى اللي المجتمع اللي بيطالب لازم يكون عنده ولد او بنت يشيله اسمه قرب عليها وشل الشعر من على عينيها قبلها فوق راسها وبعد شويه ابتدى ينشر قبولات متفرغه على انحاء وشها اسيل حست بيه زقته بعيد عنها
اسيل بنرفزه ابعد عني عايز ايه انا ما اسمح لكش انك تقرب مني يا محمد افهم بقى انا هتطلق منك مش عايزه اعيش معاك
محمد بعيون حمراء من شده الغضب/مستحيل ابعد عنك انت ليا يا اسيل عارفه يعني ليا انا هعرفك وهتضاربها قلم قوي خلها وقعت على الارض
اسيل انت بتمد ايدك عليا يا محمد انا مش عايزه اعيش معاك تاني سيبني اروح بيت اهلي انت اقعد مع عيالك ومراتك جاي لي ليه انا ما عنديش حاجه اديها لك ابعد عني بقى عارف لو قربت مني اقتل نفسي وقت للطفل اللي جوايا
محمد بصدمه 😳 ايه طفل ايه وانا لسه راجع من السفر امبارح الواد ده يبقى ابن مين
اسيل بقهر ده ابني حبيبي
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في بيت ام ماسه كانت بتنظف وتذكريت شقاوه بنتها اللي كانت عاطيه البيت صوت وفرفشه خلصت البيت وراحت عشان تنظف القاعه الكبيره
الجد عامله ايه يا بنتي ما اتصلتيش اطمنت على بنتك من الوقت ما سافرت
ام ماسه بحزن لا والله يا يابا الحاج انا معيش تليفون وابو ماسه سافر عشان الشغل عشان كده ما رنش عليها
بجد صفوان بعد الاجتماع ابقى خليك تكلميها يلا روحي جهزي الوكل عشان الرجاله
ام ماسه بطاعه امرك يا ابو الحاج
وراحت عشان تكمل بقي شغلها لحد ما يجي الرجاله عشان الاجتماع بتاعي كل خميس
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في قصر فريد
كان نايم بس اول ما صحي حس ان في حاجه تقيله عليه بص ده لقا ماسه حاطه رجليها التنين عليه ولفه اديها حواليه فريد حس نفسه ان هو متكتف
حاولي فوقها عشان تسيبه
ماسه وهي نايمه يا ماما سيبيني انام انا تعبانه البنت بهيه ضربتها الشاكوش والواد صالح ضرب البنت مصالح
فريد يخرب بيت جنانك حتى وانت نايمه بتفكري في الضرب انت يا بنت قومي اصحي
ماسه صحيت وفتحت عينيها وبصت لقيت فريد في وشها ابتسمت لانها فكرت نفسها بتحلم قالت بدلع صباح الخير على احلى عيون في الكون صباح النورعلى وحش الكون
فريد بصدمه انت متاكده ان انت ماسه صباح العسل على اجمل بنوته في الكون
ماسه في اللحظه دي عرفت ان ده مش حلم ده حقيقه بعدت عنه بسرعه وقالت بارتباك انا ما انت
فريد باستغراب من غير انا ولا انت انت نمت بالليل
وانا جبتك على اوضتك وانت مسكت في الجاكيت عشان كده نمت جنبك ما تفكريش في حاجه تانيه
ماسه وقاحه مين قال لك ان انا قلقانه انا واثقه من نفسي لو انت مش واثق في نفسك موضوع ثاني
فريد لم الدور يا ماسه وابعدي عني
عشان عايزه اقوم
ما تقوم وانا عايشك ولا انت عشان عايزك تلزق فيا وخلاص
فريد بلاش انت تتكلمي احسن بص على نفسك وانت تعرفي
ماسه بصت على نفسها لقيت نفسها فعلا مكتفه فريد رجلها واديها بعدت عني بسرعه وبصت بخجل وقالت انا ما كنتش اعرف ان انت نايم جنبي عشان انا ما بحبش حد ينام جنبي اوعى كده خليني اخش الحمام اخد شاور ولا انت تاخد الاول ما عنديش مانع يا مز وغمزت له
فريد صبرني يا رب اوعي يا ماسه عشان ما ارتكبش فيك جنايه يا حبيبتي انت بتتحولي من يوم وليله وسابها وراح الحمام بتاع غرفته
ماسه قعدت على السرير بتاعها ومسكت الجاكيت بتاعه قعدت يشم في ريحته مغرور ومتكبر ووقح بس بموت فيه صبرني يا ربي عليه
ماسه قعدت تفكره قالت لازم اعمل مقلب في فريد علشان انتقم من اللي عمله فيا امبارح
راحت على اوضته وسمعت صوت الدش شغال راحت قافله عليه الباب بالمفتاح من بره
وخرجت وهي بتضحك
فريد خلص الدش ولبس بنطلون برمود راح عشان يفتح الباب ويخرج عشان يلبس راح عند الباب ما رضيش يفتح حاول مره اثنين ثلاثه والباب ما رضيش يفتح قعد يخبط على الباب من بره بس الباب ما رضيش يفتح فريد ابتدى يتنفس بالعافيه
لان فريد عنده فوبيا من الاماكن المغلقه قعد يخبط بايديهالاثنين بس ما فيش حد فتح له فريد ابتدى يقع على الارض وقال بصوت تعبان يا ماسه افتح الباب
ستوب يا ترى فريد هيحصل له ايه وهيعمل ايه في ماسه وهي هيبقى منظرها ايه لما تشوفه في الحاله دي واسيل فعلا حامل ولو هي حامل حامل من من مين كل ده هنشوف الفصل الشاي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)