روايات

رواية اسلام الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الجزء السابع عشر

رواية اسلام البارت السابع عشر

رواية اسلام الحلقة السابعة عشر

اسر قام قرب منها… بس انا مش هطلقك انتي مراتي
اسلام… لا انا سمعتك وانت بتقول انك هطلقني لم المده تخلص ومش هتعترف بي اللي في بطني
اسر بعصبيه… مين قال كدا انا مستحيل اقول كدا صدقيني عرفيني
اسلام بعياط… انا سمعتك يا اسر وانت بتكلم سيف وتقوله كدا وسيف سمعني المكالمه
اسر بصدمه… سيف
اسلام قعدت علي السرير وبعياط… اه سيف كنت معديه من قدام مكتبه وسمعته بيكلمك وفاتح الاسبيكر
فلاش بااااك
سيف… الو اي ياصحبي عامل اي
اسر… الحمدلله كله تمام والله وانت
سيف… الحمدلله ياباشااا اخبار شهر العسل اللي طول لتلت شهور اي ههههه
اسر…. ههههه الجواز حلو اووي ياصحبي والواحد مش عايز ينزل وينشغل ويسيب القمر وانت عارف اني بحبها بقا
سيف… هههه يهنيكم ياعم
اسر… هههه يارب وعقبالك
سيف… ههه ان شاءلله قريب بقولك صح
اسر… خير
سيف… اسلام طلعت حامل هتعمل اي
اسر بعصبيه… حامل من مين دي وانا مالي اصلا انا ليا معاها اتفاق بعد تلت شهور ويخلص واطلقها ياعم بلا اسلام بلا قرف دي حد يبصلها دي
سيف… اممم اعمل اللي تعملوا بس حرام تظلمها
اسر… فكك المهم اسيبك دلوقتي عشان مراتي بتنادم سلام
سيف… هههه سلام ياصحبي
الحاضر
اسلام بعياطط… كل ده حصل وسمعتك بودني دي وانت بتكلمه ليه تعمل كدا حرام عليك انا عملتلك اي يا اسر عشان تعمل فيا كدا منك لله انا بكرهك بكرهك وبدات تضربه بايدها علي صدرو
اسر مسك ايدها وهو مصدوم من اللي حكته وبزعيق… انا مستحيل اقولك كدا يامجنونه ومستحيل اسيبك
اسلام بزعيق… ليه مهو انت بتحب مراتك التاني مش انا
اسر بزعيق… انتي اتجننتي انا محبتش ولا احبك حد غيرك انتي افهمي بقا
اسلام بصدمه… انت بتقول اي
اسر… اه انا بحبك انتي والله ومحبتش حد غيرك
اسلام… امال اتجوزتها ليه
اسر… ده موضوع طويل خلي اسراء اختك تحكهولك عشان دلوقتي انا لازم امشي عشان لازم اشوف كيف كلمت سيف وانا اصلا مش معرفه ان احنا متجوزين وكمان كنت متخانق معا قبل مسافر ومكلمتهوش طول السفر
اسلام… اختي اسراء اي دخلها في الموضوع وكنتو متخانقين ليه
اسر… اسراء عارفه كل حاجه اساليها علي اللي عايزه تفهميه وهي هتفهمك يلا هسيبك دلوقتي بس ارجوكي خلي بالك من نفسك لحد ماجي وباسها علي راسها وفتح الباب عشان يطلع لاقي امها امل واقفه قدام الباب
اسلام بصت ل اسر بصدمه وهو بصلها بصدمه وبص لا امل امها بصدمه
امل بصدمه… انت بتعمل هنا اي يا اسر
اسلام بستغراب… انتي تعرفيه
اامل… اه هو ابن احمد باشااا اللي كنت شغاله عندو من زمان انتي مش فكره بس انت بتعمل اي هنا في بيتنا وبتعمل اي في اوضت بنتي وكمان قفلين عليكم الباب وسمعت صوت زعيق في الاوضه وسمعت سيره جواز في اي عايز افهم وكانت لسه هتقع اسر جري مسكها وقعدها علي الكرسي
اسر… انتي كويسه
امل.. اه بس فهمني في اي يابني
اسر ببتسامه وبص ل اسلام… حققت امنيه ابوي اللي كنتو متفقين عليها
امل بستغراب.. مش فاهمه
اسر… ابوي كان امنيه اي منك
امل… اني اجوزك بنتي عشان هو كان بيحبها اوووي
اسر… طيب وانا جوز بنتك اللي هو كان بيحبها
امل بصدمه… انت بتقول اي وكيف ده
اسر… احكيلك بس ارجوكي اهدي عشان انتي عيانه
امل… حاضر احكي يا اسر
اسر… اللي حصل………………..
امل بحزن… يعني انت اتجوزت بنتي غصب وكنت بتعذبها يا اسر
اسر… غصب عني والله مكنتش اعرف بس والله انا دلوقتي بحبها وعندي استعداد اعمل اي حاجه تطلبها مني انتي او هي بس ارجوكي حنني قلبها عليا
امل… احننوا علي كل اللي عملتوا فيها كيف يا اسر انا كنت بحبك وانا اللي ربيتك دي اخرت تربيتي ليك
اسر… تربيتك مضاعتش والله بس اللي عايش معاهم هم اللي وصلوني اللي انا فيه ده خلوني ابقا جاحد وقاسي اووي
امل حطت ايدها علي كتفه وبحب… عارفه يابني عمك كويس وعارفه مرات ابوك
اسر بحزن… سامحيني ارجوكي علي اللي عملتوا وخلي اسلام تسامحني والله غصب عني كل اللي عملتوا
اسلام بحزن… اسامحك علي اي ولا اي يا اسر انا مستحيل اسامحك وسابته ودخلت اوضتها وقفلت الباب
اسر زعل جامد وفضل باصص علي باب الاوضه بحسره وحزن
امل طبطبت عليه وبحب… بنتي بتحبك وانا واثقه في نظراتها ليك بس اديها وقتها اللي عملتوا معاها مش قليل يا اسر
اسر… عارف والله بس فهمي بنتك ان طلاق مش هطلق وده علي جستي
امل… ههههه طيب سيبها لربنا وهي اصلا مش هتقدر تعيش من غيرك علي فكر هي بتحبك من زمان هي وانا تعبانه سمعتها مره كانت بتعيط وانا كنت نايمه وكانت بتعيط انها بتحبك اووي
اسر… طيب ما انا عارف بس هي دماغها ناشفه ومتكبر وعنيده
امل…. هههه طلعالك ما انت كدا برضوا
اسر… اي الناس دي هو انتي واسراء تقولوا زي زي في اي دي دانا وهي منشبهش بعض خالص
امل… العكس انتو شبه بعض جدا وهتعرف ده كله لم تقرب منها
اسر… يمكن المهم اسيبك دلوقتي عشان وراي مشوار
امل… ماشي روح يابني وربنا معاك
اسر… يارب ومشي راح علي االشركه واول ما وصل دخل مكتب سيف من غير ما يخبط وسيبك كان بيتكلم في التلفون مع ملك فتوتر وقفل السكه بسرعه
اسر بستغراب… مالك ياصحبي عرقان وخايف ليه كدا انت كنت بتكلم مين
سيف بتوتر… ها لا عادي بس اتفجأت لم دخلت من غير ما تخبط
اسر… وانا من ايمتا بخبط اصلا
سيف… ههه عندك حث المهم في حاجه
اسر… لا بس كنت جي اقولك علي حاجه
سيف… اي هي
اسر… انا هطلق اسلام عشان انا متجوز اصلا
سيف… تطلقها كيف هو انت اتجوزتها ايمتا اصلا
اسر… من تلت شهور كان بسبب موضوع الفلوس اللي خادتها تعالج بيها امها وعشان اكسر غرورها عملت كدا وزليتها الكام شهر ده
سيف… اممم كويس اصلا هي شكله مش كويس ده تصدق دي حامل وياعالم حامل من مين
اسر… حامل يوقعه سوده هي كيف تعمل كدا وهي علي زمتي انا لازم اخلص عليها
سيف بسرعه… لا اهدي فكك انت هتجيب لنفسك مصيبه انت طلقها واخلص وخلاص
اسر… تصدق عندك حق انا هروح اكلم المحامي خليني اطلقها سيف… ايو كدا
اسر… تمام اسيبك انا بقا يلا اسلام
سيف… سلام
اسر اول مطلع من المكتب حط وراح مكتبه… ها سمعتي كل حاجه يامجنوتي ياللي بتصدقي اي حد بيضحك عليكي
اسلام بعياط علي التلفون… كيف ده والله انا سمعتك بودني دي وهو بيكلمك وشوفته
اسر… انا عرفت في اي المهم تغير القرار اللي في دماغك ده عشان ما اجيش اكسر دما.. غك
اسلام بعصبيه… مش هغير يا اسر ومش هتقدر تعمل حاجه
اسر… هقدر وانتي عارفه اسر كويس ممكن يعمل اي يا مزتي
اسلام بتوتر… انا بكررهك بكرهك
اسر…. وانا بحبك وبموت فيكي
اسلام قفلت السكه في وشه
اسر… مجنونه والله ربنا يصبرني عليكي ههههه
*************
اسراء… لسه عايزه تتطلقي
اسلام… اه بس قبل مطلق لازم اقابل سيف واشوفه ليه عمل كدا ومسكت التلفون كلمت سيف
ااسلام… سيف ممكن اشوفك كمان خمس دقايق في الكافيه اللي علي الناصيه عندنا
سيف… حاضر
اسراء… اسلام لا اسر لو عرف هيزعل
اسلام… لازم اعرف في اي وانتي لم هاجي هتحكيلي كل حاجه تعرفيها عن اسر
اسراء… اسلام مترحيش
اسلام… هروح وسابتها وقامت راحت ل سيف الكافيه
اسراء بعد مهي نزلت رنت علي اسر
اسراء.. اسر الحقني اسلام نزلت تقابل سيف في الكافيه اللي علي الناصيه
اسر بعصبيه… هي ازي تعمل كدا وتتصرف من دماغها انا جي حالا سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى