رواية اخفى حبه الفصل التاسع 9 بقلم جنة الرحمن
رواية اخفى حبه الجزء التاسع
رواية اخفى حبه البارت التاسع
رواية اخفى حبه الحلقة التاسعة
كله روح
عند منه صيحت مالقيتش مامتها فلبست بنطلون اسود و تيشيرت ابيض و كوتش ابيض و نزلت عشان تروح الجامعه و هي ماشيه شافت مامتها طالعه من عند خالتها و احمد كان بيوصلها
مي : ايه يا حبيبتي رايحه الكليه
منه :اه مقولتليش ليه انك رايحه عند خالتي
مي :انتي كنتي نايمه محبتش ازعجك
احمد كان واقف ساكت
منه :ماشي انا رايحه الكليه
مي : واحمد كمان رايح روحو مع بعض احسن
منه :لا ما هو
مي :مفيش حاجه اسمها لا هتروحي مع ابن خالتك
منه :اوف ماشي
منه :ممكن يلا عشان عندي محاضرات
احمد يلا
………………………. °°
عند احمد قبل ما يقابل منه صحي من النوم شاف خالته قاعده مع مامته سلم عليها و بعدين اتكلم
احمد : عريس مين ده بقي اللي متقدم لمنه
مي :ده ابن واحد صاحب عادل بس ايه بقي الواد عسل والله عنين خضرا و بياض و حاجه كده عسل من الاخر و خير انه متربي و ابن ناس و بيحب منه
احمد :نعممم هو ايه اللي بيحبها هو يعرفها اصلا
مي :ما هو في الشركه مع ابوه و منه لك ام تروح هناك هو شافها و عجبته
احمد :ليه ان شاء الله هي رايحه لابوه والا تجيب عريس
غادة : احمد احترم نفسك احسن
احمد :ماشي.
مي :عايزاك تعمل خدمه لخالتك حبيبتك
احمد :انتي تامري يا خالتو
مي :عايزاك تقول لمنه علي العريس و تخليها توافق
احمد :ليه هي لسه متعرفش
مي :لا
احمد في نفسه :و كمان اخليها توافق ده انا هخليها تعشقو بروح ام😏ه
قال بيحبها قال حبه برص
مي :هتقولها
احمد :طبعا احنا عندنا كام منه بس
و بعدين طلع خالته (انتو عارفين الباقي)
بعد ما احمد خد منه في عربته و مامتها خدت العربيه بتاعتها
في العربيه عند منه واحمد
احمد فضل ساكت شويه لحد طلع من الكومبوند و واقف مرة واحده
منه :ايه يابني واقفة ليه
احمد :عايز اقولك على حاجه
منه :سامعاك
احمد :في عريس متقدملك و ابوكي وامك موافقين و مخليني انا اقولك و اخليكي توافقي
منه : طب وايه المشكله لو كويس ايه اللي يمنع
احمد :نعم يختي هو انتي ممكن توافقي
منه :و موافقش ليه لو كويس اكيد هتوافق
احمد :اه بس انتي معرفهوش
منه :ما انا هطلب من بابا يخلينا نتعرف
احمد :يخليكي ايه يختي يعني اقسم بالله لو شفتك انتي و هو مع بعض لهكسر رقبتك و بعدين انتي لسه صغيره جواز ايه و قرف ايه انتبهي لجامعتك
منه :ما هو اكيد هيخليني اكمل جامعه و بعدين انت مالك
احمد : بقي هو كدا
منه :اه
احمد :ماشي يا منه مجاش بهدؤا يجي بعافيه انتي هترفضي الحيوان ده و فكرة الجواز عمتا لحد ما تخلصي كليه
منه : و ده ليه أن شاء الله
احمد :كده و انتي عارفه لو انا قولت حاجه و معملتهاش هعمل ايه
منه عارفه ان احمد ممكن يعمل ايه لو رفضت
منه :حاضر ممكن توصلني بقي و علي فكره انا وافقت عشان انت اخويا و اكبر مني و اكيد تعرف عني
احمد :
اخوكي اه
احمد :منه هو انتي لسه بتحبيني
منه : و محبكش ليه انت أبن خالتي و اخويا
احمد : بلاش استعباط انتي فاهمه انا اقصد ايه
منه : لا مش فاهمه و مش عايزه افهم بس ماشي تجاوبك علي سؤالك انا بحبك زي اخويا مش اكتر من كده
احمد : كدابه انتي قولتي انك بتحبيني وانا لاسف كسرتك
منه : بص انت عارف اني قويه صح و بقدر اتخطي اي حاجه وانا اتخطيت حبك كله و مبقدش تفرق معايا و صدقني قولتلك هتشوف منه تانيه خالص و مهما يحصل انا هفضل كده و عمري ما هنسي كسرتك دي
احمد: اتخطيتي بجد انتي كنتي مسميه حب ازاي وانتي اتخطيتي بسهوله دي لو بتحبيني بجد عمرك ما هتعرفي تتخطي مهما حص
منه في سرها :معاك حق وانا لاسف مش عارفة اتحطه بس عمري ما هبين
احمد في سره : انتي قلبك اتكسر انا قلبي ادمر انا موجوع اكتر منك بمراحل بس الاصح كده
احمد شغل العربيه و راح الكليه
…………………. °°°
عند هنا راحت تتطلع اخوها طلعتوا و هم مروحين في العربيه
هنا : ليه عملت كده يا عمر
عمر : كنت خايف ياذيكي مكنتش اعرف اني اللي بشجعك علي حبك ليه هو الشخص ده وأنه عايز يقتلك
صدقيني مكنش في أيدي هو هددني بيكي و بابا و ماما وانتو اغلي ناس عندي
هنا : لاسف طلع شخص حيوانه بس الحمد لله انا اكتشفت اني مكنتش بحبه
لازم تتخطي اللي فات و نعيش مع بعض و ننسه
عمر : انا اسف بجد
هنا : متتاسفش انت معملتش حاجة غلط انا اللي اسفه اني بلغت عنك بس كان لازم اعمل كده
عمر: انتي عملتي الصح يا هنا انا كنت استاهل
هنا : خلاص بقي خلينا ننسي اللي فات
روحو البيت و سلموا علي عمر و بعدين هنا لبست نزلت عشان تنزل الكليه
……………………. °°
عند ليلي برضو لبست و نزلت الكليه و هي ماشيه عربيه واقفت في وشها
ليلي : انت يحمار انت عايزه اعدي
دياب : حمار ربنا يسامحك
ليلي : انت تصدق انت رخم صحيح
دياب : انا والله دانا حتي سو كيوت
ليلي : سو ايه ياخوي
دياب :اخوي انتي بلدي اوي علي فكره
ليلي : وانت مالك انت
دياب : خلاص يستي انا اسف
ليلي : طب عايزه اعدي
دياب :هخليكي تعدي بس بشرط
ليلي : شرط ايه هو
دياب :تديني رقمك
ليلي :نعم يخوي
دياب : ما بلاش اخوي دي انا مش هعاكس انا حابب اتعرف عليكي بس
ليلي : وانا مش بتعرف علي حد عديني بقي
دياب : مش معديكي غير لم تديني الرقم
ليلي : بقي هو كده
دياب : اه
ليلي : طب ماشي و هب خبطت العربيه و مشت
دياب : يخرب بيتك ايه المجنونه دي ياربي
مش عارف بحب فيها ايه
عند ليلي في العربيه : احسن عشان تقف قصادي تاني بس بجد واد مز بس دمه زباله مش مهم هعمل بايه انا ده
……………………… °°
كلهم راحو الكليه راحت ليلي لمنه لقيتها قاعده مع هنا
ليلي : واطين قاعدين من
غيري
هنا : ما احنا مستنينك اهو بس انتي اتاخرتي ليه
منه : اه علي طول بتبقي قبلنا
حكت ليلي اللي حصل مع دياب
منه : حرام عليكي كسرتي لدودي العربيه مش مسمعاكي
هنا : بجد انتي مشكله تخبطي عشان تعدي
ليلي : ما هو اللي مرضيش يعديني و قال رقم قال
منه : بس يا بت يا هنا شكلنا هنحضر فرح هنا قريب و العريس ابن خالتي و العروسه صحبتي يعني هيبقي تحفه
ليلي : نعم انا اتجوز الحيوان ده دانا اعنس احسن والله
هنا : يخرب بيتك
منه : طب يلا عشان المحاضرة و نشوف بعدين الموضوع ده
راحو المحاضرة الأولى كان اسلام هو الدكتور( اسلام مش طالب هو دكتور زي أحمد هو أكبر من وائل)
خلصو المحاضرة بعد ساعتين
أسلام : كده خلصت تقدرو تتفضلو
ليلي : هف اخيرا انا زهقت بشكل تعالو نروح الكافتيريا عقبال محاضرة دكتور احمد
منه و هنا :يلا بينا
كل اللي في المدرج طلع و منه و ليلي و هنا كانو طالعين وقفهم صوت اسلام
اسلام : بشمهندسه هنا
هنا بصت عليه و قال نعم
أسلام : عايزك لحظه لو سامحت
منه : ماشي احنا هنستناكي بره
هنا : ماشي
هنا : نعم يا دكتور محتاج حاجه
أسلام : تتجوزيني
هنا بصدمه : ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخفى حبه)