رواية أميرة الصعيد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سما حسين
رواية أميرة الصعيد الجزء الثاني والعشرون
رواية أميرة الصعيد البارت الثاني والعشرون
رواية أميرة الصعيد الحلقة الثانية والعشرون
مجهول : هند
هند : ايه دا سمر
سمر : عاملة اي
هند : الحمد لله انتي عاملة ايه
*ملحوظة سمر كانت صاحبة هند بس سافرت القاهرة سمر بنت متفوقة جميلة جدا بس خبيثة شوية *
سمر : الحمد لله انتي بتعملي ايه هنا
هند : اصل ….. اصل …. انتي الاول بتعملي ايه هنا
سمر : اصل انا كنت في لندن
هند : لندن هي دي طيارة لندن
سمر : أيوة انتي جاية المطار ومش عارفة الطيارة جاية منين
فيروز : انتي بتقولي ايه
سمر : والله العظيم دي طيارة لندن وانا لسة نازلة منها برضو مقولتيش انتي ايه اللي جابك هنا
هند بهدوء : لا ولا حاجة بعد اذنك يا سمر عشان شكل في حد هيموت انهاردة
سمر وهي مش فاهمة : ايه
هند سحبت فيروز من أيدها ومشيت بسرعة وركبوا العربية
زين : ايه في ايه
هند لفيروز : انتي يا بنتي غبية
زين : ليه
هند : بس الذنب مش عليكي الذنب علي المتخلفين اللي معاكي
زين : يا بنتي فهميني في ايه
حازم : ايه يا هند في ايه مالك متعصبة كده ليه
هند كانت لسة بتردد : احنا أغبية أغبية
زين بعصبية وصوت عالي: ما تنطقوا في ايه
هند بعصبية وصوت عالي : في أن مفيش حد بيسافر من الصعيد للقاهرة بطيارة وان الطيارة دي اصلا بتاعت لندن
حازم خبط بايده علي جبهته ويقول : أيوة صح
هند : اهو الأستاذة ودتنا كلنا في داهية
فيروز : ي جماعة والله العظيم انا نسيت أنها بتيجي بقطر أو عربية
زين : لا الصراحة دي حاجة تتنسي
حازم : ما خلاص يا جماعة كلكم عليها والا ايه ما كلنا بننسي
هند : ي حنيّن
زين : مش وقته خالص المهم دلوقتي هنعمل ايه
هند : انا مش عارفة بس اكيد هتيجي بعربية يا هتيجي بقطر
فيروز : يعني كدا جبتي التايهة
هند : بت اسكتي انا مش طايقاكي اصلا
فيروز : ليه هو انا كنت قالتلك قتيل مثلا
هند : تعرفي تسكتي
زين : المهم دلوقتي أنها لو جت بقطر يبقي ٨ ساعة بالكتير وتوصل يعني بالكتير توصل علي الساعة ٨ بليل كدا ودلوقتي الساعة ١٠ ونص
هند : افرض جت بعربية
زين : ماتفوليش
هند : انا مش بفول بس انا بفرض مش اكتر
فيروز : لا أن شاء الله مفيش حاجة كدا
وبالفعل راحوا محطة القطر
ولاقوها نزلت من القطر
ومشيوا وراها لحد ما عرفوا هيا ساكنة فين أو هتقعد فين الفترة دي وكانت هتقعد في أوتيل و حازم حجز اوضة فيه عشان يعرف يراقبها وهي اصلا متعرفوش
تاني يوم
حازم : الو يا هند
هند : ايه عرفت المكان او اي حاجة
حازم : طب اسئلي علي حتي
هند : انجز يا زفت انا فضيالك
حازم : المهم
هند :امم
حازم : هي هتقابل الشخص دا بكرة الساعة ٩ ونص الصبح
هند : طب فين
حازم : مش هعرف اوصفلك بس انا عارف المكان فين
هند : طب خلاص ماشي سلام
وفضلوا يومهم طبيعي
تاني يوم الساعة ٩ الصبح
في عربية زين
حازم : من هنا لأ لأ من هنا والا استني تقريبا كدا من هنا
هند : الله يخربيتك لبيت اليوم اللي عرفتك فيه اومال فين بقا اللي سبيها علي مش هعرف اوصفلك قولت خلاص الواد GPS
حازم : براحة يا بنتي قطعتي حبل افكاري
هند : يا رب الافكار المتنشرة علي حبل افكارك دا ما تنشف ومخك يشتي عليه
حازم : يا بنتي اسكتي خليني افتكر
زين : اللهم ما طولك يا روح
حازم :ايوا افتكرت ادخل يمين
زين دخل يمين
حازم : ايوا ادخل يمين تاني
زين دخل يمين تاني
حازم : ادخل شمال بقي
زين دخل شمال
حازم : اطلع بقا طوالي كدا واقف عند العمود دا
وفعلا زين مشي طوالي و وقف عند العمود
ونزل زين وفيروز وسابو حازم وهند وحازم كان مدور العربية تحسبا لأي شيء
وبالفعل نزلوا ولقوا ليلي هناك والشخص اللي هي كانت هتقابله وسجلوا كل حاجة ومشيوا ورجعوا للمكان اللي كانوا قاعدين فيه في القاهرة و معاهم دليل كفيل بأنه يحبسها بقيت عمرها
وقرروا انهم يقضوا كام يوم حلوين في القاهرة مع بعض كاصدقاء
تاني يوم
قرروا أنهم يروحوا الملاهي
وبالفعل راحوا هناك
زين قرر أنه يدخل بيت الرعب واقترح علي أصحابه
هند : انا موافقة دي فكرة جامدة
فيروز : لا طبعاً أنا بخاف اوي
حازم : اه وانا كمان مش عايز ادخل
زين : خلاص انا هدخل انا وهند بيت الرعب
والعبوا انتم الفنجان اللي بيلف دا عارفينوا
فيروز : مش ناقصة استظراف علي الصبح انا هلعب الحصان اللي بيلف
زين : طب يلا يا شاطرة من هنا
فيروز : شاطرة …
زين بصوت عالي شوية : اه شاطرة في حاجة
فيروز : لا انا كنت بستفسر بس مش اكتر ( لأ كاريزما يا بت 😂😂)
حازم : انا هركب معاكي الحصان اللي بيلف عادي
فيروز : طيب يلا بينا
زين وهند دخلوا بيت الرعب وفيروز وحازم ركبوا الحصان اللي بيلف 😂
فيروز بعد ما خلصت لعب حست انها دايخة حازم اخدها و جابلها عصير وشربتوا وبقت احسن وقعدوا يتكلموا مع بعض شوية
وفي الجانب الآخر كان هند : وزين طلعوا من بيت الرعب و اتمشوا شوية وبرضو تتكلموا شوية
وفي لحظة افتكروا ……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أميرة الصعيد)
تحفه بجد
القصة جميلة بجد
ياريت تكملها
جميلة أوى أوى أوى
تحفه جدا جدا لو سمحتي كمليها