روايات

رواية غزل الفهد الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية غزل الفهد الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية غزل الفهد الجزء الرابع

رواية غزل الفهد البارت الرابع

رواية غزل الفهد الحلقة الرابعة

في بيت فهد
فهد بهدوء وهو بيقعد .. غزل مش عاوز اقولك البيت بيتك لانه كده كده انتي متربيه فيه و بيرفع وشه بيلاقيها بتعيط
غزل يعيط وشحتفه .. ععععععععااااااا عععععاااااععععععع انا عاوزه اروح عند امي ععععععععااا
فهد بصدمه .. نعم . اهدي الله يخليكي الناس تقول علي اني خطفك اهدي وبيحاول يقرب منها وهيحضنها
غزل بلطم .. يلهههههوي الحقوني يا ناس الواد هيتحرمش بيا
فهد من كتر الصدمه اتشل مكانه .. هتحمرش بيها سمعتي ادمرت علي أيدها
غزل بخوف عليه بتقرب .. فهد انت كويس والله مكنش قصدي بس انت كنت هتحضني فقولت لنفسي انك نسيت الاتفاق انك كنت هتساعدني لحد ما خلص السنادي فعملت كده
فهد بغيظ .. بس بس بقا . انتي ايه يا شيخه اوففف
غزل بلوي بوز .. الله مش انت اللي كنت هتحضني يا خويا انا مالي
بغيظ .. علي اساس اني ميت فيكي يا نيله داا انا كنت هوسيكي
غزل برفع حاجب .. موت بيعد عني يا باباه ومستغنيه عن موساتك
فهد بستفزاز وهو ماشي من قدمها .. عموما متقلقيش مستحيل افكر فيك حته لو بغلط فمش هقربلك لانك مش استايلي علشان ابصلك اصلا وسابها وداخل اوضته
غزل وهي بتاكل في روحها .. انا مش استايله ابن الناس الطيبين لا وقال استايل ههه الله يرحم أبوه اللي كان بشرب العصير بخرطوم الغساله عل أساس أنه شفاته
فهد في الأوضه واقف وسمعها وبيضحك عليها ودخل اخد دوش وغير هدومه وطالع علشان يدخل المطبخ
كانت غزل قاعده ضمه رجليها جامد وبتعيط والكحل كان سايل مع دموعها وشعرها كله نازل علي وشها والمكان كان ضلمه اتخيل المنظر في نص الليل بقا
فهد بخضه.. سلاما من قول ربنا رحيم في ايه قعده كده ليه قطعتلي خلفي يا شيخه
غزل بغيظ .. متستهبلش مش لدرجه دي اخض يعني
فهد بستغراب من عياطها ..طب مدخلتيش ليه تغيري هدومك قاعده كده ليه اصلا وبعدين كفايه عياط
غزل بلوي بوز .. براحتي وبعدين انت السبب دخلت وسبتني
فهد بضحك .. يا بنتي يعني انتي غريبه ما انتي عارفه البيت حته حته والاوضه اللي هتعحبك ليكي
غزل بعيط .. انا عاوزه اروح انام في سوما
فهد بضحك .. لمؤاخذه بس ايه سوما دي
غزل بعياط اكتر .. دي اوضتي وبطل ضحك عليا ععععععععااااااااعععع
فهد بلطم .. يا بنتي اهدي الناس لما تسمع صوتك تقول عليا اني بعذابك مش متجوزك كده وبعدين في حد عاقل يسمي اوضته سوما
غزل بغيظ وسط عياطها .. مش انا عملت
فهد بضحك .. اه
غزل بلوي بوز .. يبقا فيه
فهد بمرح .. طب يا ستي ممكن لو سمحتي تدخلي تغيري هدومك وتعالي نتعشا لاني ميت من جوعي وبكرااا نبقا نشوف موضوع سوما دااا
غزل بتايد وهدوء لانه جعانه .. طب يا خويا انا هغير تكون عملتنا اكله حلوه ماشي
فهد بضحك .. الهدوء الجميله داا كله علشان كرشك يا شيخه كنت تقولي من بدري
غزل بضحك وهي ماشيه .. المهم اغير واطلع تكون جهزت اكل حلو مش ابقا مدبسه فيك ومتجوزك وكمان مبتعرفش تطبخ كده خيبه اوي وطلعت تجري وهي بتضحك لأن فهد كان هيرمي عليها مخده
فهد بضحك .. اقسم بالله مجن*ونه رسمي ربنا يستر
طبعا اختنا دخلت الاوضه غرقت و
فهد جهز العشاء وغزل طالعت انصدمت
غزل بانبهار .. لا لا يا واد يجي منك شكل وريحته الأكل حلو اوي علي كده الطعم ايه
فهد بغيظ .. واد يا غزل طب اتنيل*ي اطفح*ي علشان تعرفي طعمه ايه
غزل بمرح .. حبيبي يا دكتور تسلم كلك زوق
فهد بغيظ .. الصبر من عندك يا رب
غزل اول ما اكلت .. الله ايه الجامدان دااا لا حقيقي عاش داا احلا من أكل عزوز اللي بيودي الانعاش داا
فهد بضحك .. بهنا والحمدلله عزوز مش هنا هههه
الاكل عباره عن مكرونه بصوص ابيض و شرائح فراخ و وبيتزا و سلطة خضار وعصير فرواله
أكلوا وهزرو وكل واحد دخل أوضة غزل اختارت اوضه اللي قدم اوضه فهد لانها بتخاف تنام ف مكان بره بيتها وخاصتنا سوما فكانت دي الامان ليها بس برضوا
ف اوضه غزل
غزل بخوف .. اوفففف نامي نامي بقا طب هو انا عادي لو نمت عنده طب هو تعب النهارده اروح اصحيه اوففف بقا نامي يا غزل نامي انتي مش صغيره لخوف داا
فجاءه
سمعت صوت خبط بقوم بخوف بتفتح
فهد بابتسامه وهو مش عارف يكدب لانه عارف انها بتخاف تقعد لوحدها .. اممم طنط عزه رنت عليا و و بتسال عليكي فقولتلها انك في الحمام فقالتلي أنها هترن تاني وعلله تلاقي في الحمام تاني
غزل بتفهم واطمنان .. طب خلاص انا هنام في الاوضه عندك علشان لو رنت تاني يعني فهنام علي الكنبه
فهد بهدوء .. روحي نامي علي السرير وانا هنام هنا يلا
غزل بغيظ .. ولاه مش معناه اني وافقت انام معاك في نفس اوضه يبقا تعمل اللي في دماغك لا فوق يا باباه
فهد ضرب علي وشه بندم .. انا غلطان روح اتخم*دي و رامه نفسه علي السرير ونام
واختنا غزل صممت رأيها ونامت علي الكنبه اطمنت وراحت في النوم
فهد بمجرد ما حس انها نامت قام شالها ونايمها علي السرير وهو بيضحك علي جنونها وبينام هو كمان جنبها وهو اخدها في حضنه
تاني يوم الصبح غزل بتقوم مبتلاقيش فهد في الاوضه وبطلعت تلاقيه قاعده بيشرب فنجان قهوه وكانت لسه هتتكلم جرس البيت بيرن
فهد بيطلع يشوف مين بيلاقي اللي بيصدمها
غزل ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غزل الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى