روايات

رواية انا لست مجنون الفصل السادس 6 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الفصل السادس 6 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الجزء السادس

رواية انا لست مجنون البارت السادس

رواية انا لست مجنون الحلقة السادسة

اسلام: الورق بقا جاهز امضي ي اسراء
اسراء :لاء
مازن : اسراء مش عايزا تلعبي معايا ولا اي
اسراء : لعبة اي
مازن ب برائه: لعبة العريس و العروسه
اسراء بخجل و دموع : أنا مش بعرف اكتب ولا اقراء
ليتصدم كل من اسلام و نجوي
مازن : عادي انا ابقى اعلمك اي رائيك
اسلام ب ابتسامه: مفيش مشكلة ي اسراء ابصمي ……
ونت ي مازن وقع يالله
مازن : لا نا عايز اعمل زي اسراء
اسلام : طب وقع الاول و بعدين ابقى اعمل زي اسراء
مازن : ماشي
لتصبح اسراء زوجت مازن …..
اسراء : تصبح على خير

 

نجوى: اسراء . مش عايزا خالد يحس أن جواز مازن جواز على ورق و اتفاق …و ياريت لو تبدائي تنامي في اوضة مازن من دلوقتي لان خالد جاي بكرا
بعد مرور بعض الوقت في غرفة مازن
مازن : بتعملي اي
اسراء : هنام
مازن : بس انا مش بحب حد ينام معايا على سريري
اسراء: طيب هنام أنا ع الأرض
مازن ب ابتسامه: ايوا ماشي …ليتتاوب.. أنا عايز انام اوي…. تصبحي على خير بقا
لتفرش اسراء على الأرض و تنام
…………………………….. …….
في صباح اليوم التالي 💛
مازن : اسراء .. ي اسراء قومي بقا
اسراء بنوم: اممم اي ي مازن

 

مازن: اصحي بقا ي اسراء خالد جيه و اسلام قالي مطلعش من غيرك
اسراء: بتقول مين جيه خالد
مازن : ايوا اخويا … واسلام قالي أنه سأل عليكي
اسراء :قولو ماتت
مازن و هو يضحك: انتي لسا عايشه ي اسراء اهو … قومي يالله
اسراء: خلاص طيب هقوم
مازن : شفتي العابي فين مش لاقيهم
اسراء: امم في الدولاب دا
ل يقبلها مازن بسرعه و يذهب لا يأتي بل الالعاب
مازن : شكرا ي اسراء
اسراء بخجل ؛؛ العفو
ليدق الباب ….
سلام : يالله بقا ي مازن انت و اسراء
بعد مرور بعض الوقت…
نجوى : اعرفك ي خالد دي اسراء مرات مازن
ليتصدم خالد : بتهزري معايا ي ماما صح
نجوى: مش بهزر مازن اتجوز
خالد : يعني اي يتجوز من غير ما تقوليلي ازاي تعملي كدا
نجوى : ونا اقولك لي و بعدين ما انت متجوز و عندك ولد

 

خالد بجنون و عصبيه : أنا اللي مسؤل عنه و في فرق بيني و بينه عارفه اي هوا أن هوا مجنون مش بيفهم
ل تضرب نجوى خالد كف
ليحزن مازن و يذهب لتلحقه اسراء
نجوى: مش عشان سكته تعلي صوتك عليا و تتكلم ب الطريق دي على اخوك مازن اتجوز و الموضوع انتهى
………………………………….
اسراء: مازن انت بتعيط لي
مازن ببكاء : أنا انا مش مجنون لي كله بيقول عليا مجنون
اسراء :بس انا بقول أن انت مش مجنون
مازن ببكاء : لي
لتمسح اسراء دموعه و هيا تقول :عشان انت بطل فاكر لما انقذتني من ناصر و خد الضرب مكاني و ساعد الناس الغلابه و كمان انت طيب و برئ و بتعرف تعمل طيارات من ورق امم أنا رئي انك بطل
مازن ب ابتسامه: ايوا انا البطل ..ااا يالله نلعب ..
…………………………………………….
خالد : احنا نروح و كفايه كدا بقا اللعبه دي تنتهي
لتأتي حبيبه
حبيبه : سلام عليكم اسراء هنا
خالد : انتي مين ي بت انتي
لتنظره له حبيبه بشر ليتدخل اسلام
اسلام : ا ايوا اسراء جوا تعالي ليسحبها ايلا الداخل
حبيبه : مالو ابو لهب اللي برا دا كلمني كدا لي لا بقولك اي أنا مجنووون
اسلام و هوا يضحك : امشي ي مجنونه اسراء و مازن في الجنينه
اسراء: مازن لاء تجري اسراء من مازن الذي يغرقها بل ماء
مازن و هوا يضحك: أجري اجري

 

لتأتي حبيبه و اسلام ليغرقهم أيضاً
ليضحك الجميع على جنون مازن
لاكن لا احد يعلم أن ذالك الجنون لن يطول 🖤 بقلم/بسملة محمد
حبيبه بحزن : أنا اتخنقت من دي عيشه
مازن ؛: تعالى سافري معانا احنا بيتنا كبير كبير اوي اوي
اسلام: ايوا تعالي معانا
حبيبه:هاجي بصفتي اي
اسلام: بنت خالت مرات مازن
حبيبه : ايوا صح …….مرات ميييين
ليقول لها اسلام كل ما حدث
حبيبه: اه ي صايعين
اسراء : ي بت ألفاظك اسكتي
حبيبه : و يا ترى بقا امي لو عرفت هتعمل اي؟!!
………………………………..
خالد في غرفته بجنون: لا لا مستحيل يرجع أنا انا لازم اخليه ميصحاش لا مستحيل كل حاجه تضيع مني حتى لو فيها قتل …..
…………………………………………
اسراء ب ابتسامه: يلا خد الاذن كلنا نخرج
مازن بسعاده و هوا يحمل اسراء : ايواااا
ليضحك الجميع و يقضي يوم جميل

 

مازن : اسراء اللعبه دي حلوه متبقيش خوافه
اسراء: لا ي مازن انا مش خوافه هه لتتركه و تذهب عند حبيبه
مازن و هوا يضحك: هيا زعلت لي دلوقتي
ناصر .: هوا دا ابن *** اللي ضربني أنا هخليه يندم على الساعه اللي شافني فيها اهجمو عليه
مجهول بشر : انت مازن
مازن : ايوا ي عمو
ليضحك عليه الجميع ثم يضربونه
مازن بصراخ: اااااااااا … اسراااااء
لتنظر اسراء .. لترى أحد ضرب مازن على رأسه و الاخر يلكمه ..ليغمى على مازن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا لست مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى