روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الثامن 8 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الثامن 8 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الثامن

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الثامن

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الثامنة

سعاد بحب مني يا يوسف مالك ياروحي
يوسف بصدمه ماما انتي بتقولي ايه انا مخطبتش حد
سعاد بحده يعني ايه مش فاهمه
يوسف بعصبيه يعني انا مش عيل صغير علشان حضرتك تخطبيله انا يوم ماهخطب انا اللي هختار وقفلنا علي كده
شيماء بحده قومي يا مني ملهاش لازمه القاعده
مني بضيق يلا
سعاد استنوا انتوا رايحين فين
شيماء وهي ماشيه اكملت بحده ابنك قال اللي لازم يتقاال يا سعاد معدش ليها لازمه القاعده عن اذنكم
سعاد استني يا شيماء ياابنتي استني
وسمعوا صوت رزعه باب الفيلا
سعاد بعصبيه حلو اللي انت عملتواا ده يااااا يوسف تحرجني قدام الناس وتكسر كلمتي
يوسف بحده انا مكسرتش كلامك انا عملت اللي كان لازم يتعمل يا ماما انا مش عيل صغير علشان تختاريلي انا بقيت راجل كبير وبحب روح ومش هتجوز غيرها
سعاد بعصبيه روح ايه وقرف ايه دي بنت بيئه ومش من مستواااك فوق لنفسك تعرفها ازاي علي اهلنا وصحابنا دي هتقولهم ايييه
يوسف بحده اولا روح في نظري اجمل بنت في الدنيا ومش فارق معايا مين يبصلها ويبصلها ازاي وهي بتكمل تعليمها ومش قليله ابداا وانا في ضهرها
سعاد بعصبيه انت 24 سنه هتستني ايييه تاني سنك كبر لسه هتستني الهانم بتاعتك تخلص تعليم
يوسف بحده انا سني مكبرش وبعدين انا وهي نرتب ده شئ يخصنا انتي بس متقلقيش
سعاد بحده طب هنشوف هتتجوزها ازاي يا يوسف
يوسف وهو طالع اكمل هوريكي فعلاااا
———————————-
في فيلا العامري
دخل معتز وهو مخنوق ومش طايق نفسه وقعد علي اقرب كنبه لقاها
نفين جات طبطبت عليه واكلمت مالك يا حبيبي فيك ايه
معتز بعيون لونها احمر اثر الدموع اكمل مفيش يا داده تعبان شويه
نفين بخضه كفا الله الشر يا حبيبي مالك
معتز رجع راسه لورا وغمض واكمل تعبان نفسيا يا داده مش جسدياا محطوط بين ناارين
نفين قعدت جمبه واكملت مش فاهمه قصدك ايه احكيلي
معتز بوجع وهو مغمض اكمل فاهمه لما تكوني قاسيه وجامده اوي و بتدوسي علي كل اللي حواليكي وانتي عادي مش فارقلك اي حاجه تموتي بقي تعيشي عادي واللي يتحايل عليكي ترحميه وااللي مبيتحايلش اصلا وراضي عادي كله عندك واحد بتبقي بتعملي كل حاجه صعبه وانتي قلبك جامد مش بيتهز ولا بيخاااف بس لما يخاااف ويتهز يبقي اسمه ايه ده
نفين بحزن طبطبت عليه واكملت هقولك علي حكايه سمعتها في البلد كان في واحده حلوه اوي وكل الرجاله بتتمناها المهم هي كانت جامده اوي وكل اللي يقربلها تكسرله دراع ومش بتخاف ولا بتتهز لدرجه اطلق عليها لقب راجل متنكر بسبب قوتها وشجاعتها بس هي كانت قويه ليه يا معتز
معتز ليه
نفين علشان بطولهااا مكتتش بتخاف في مره بقي وبعد سنين اتجوزت راجل بتحبه وخلفت ولد والولد ده بقي 6 سنين وجوزها سافر واليوم ده هجم علي بيتها راجل كان بيحبها زمان وهي ضربته وكسرتله ايده اللي اتمدت زيه زي غيره والراجل ده خلي رجالته مسكوا ابنها ورفعوا عليه مسدس وقالها لو مسلمتش نفسهااا ليه هيقتل ابنها قصاد عنيهاا
معتز بتركيز اتعدل واكمل وعملت ايه ?
نفين طبعا انهارت وعيطت ودي كانت حاجه جديده علي شخصيتها القويه اللي مش بتهاب حد وساعتها اهل البلد بلغوا الحكومه ولحقوها قبل مايعتدي عليها بس كان بيحاول وهي ممنعتهوش عارف ايه الفرق بين شخصيتها دي وبين شخصيتها في الماضي يا معتز
معتز بتنهيده ابنها مش كده
نفين بلظبط يابني كلنا عندنا اشخاص نقط ضعف في حياتنا واللي خلاها تخاف وتتهز من الراجل اللي هي اصلا كانت بتضربه وتمنعه يلمسها هو ابنها باختصار يا حبيبي القلب بيتهز ويخااف لما يحس ان حته منه في خطر لانه الاول بيبقي بيلعب قصاد الخطر لوحده انما لما الامر بيتعلق بحد غالي علينا بنضعف اوي يا معتز
معتز غمض عنيه بألم واكمل انا يا داده جوايا 100 شعور كلهم عكس بعض مش عارف احدد ان فين من كل ده
نفين بابتسامه يمكن فهد بيحارب معتز جواك
معتز دموعه نزلت واكمل ده حقيقي بس مش هسمح بكده يا داده خلاص معدش ينفع ومعتز مريحني اكتر
نفين بتنهيده حزن بس تاعب كل اللي حواليك وهيتعبك في الاخره
معتز وهو بيقوم متجه للسلم اكمل بسخريه واحد زيي كده كده نهايته معروفه
نفين استني يا معتز مش هتقولي مين اللي بسببها انت خايف
معتز بوجع ودموع مش حد يا داده ولفلها وشاور علي قلبه واكمل ده لو فكر يخاف يبقي ارميه وادوس عليه احسن
وطلع
نفين مش هتاااكل
معتز بحده مش عايز
نفين بحزن ربنا يهديك يابني يارب ويرجعك لطريقه
————————————
في اوضه معتز فونه رن
معتز رمي نفسه علي السرير واكمل الو يا عمر
عمر الو يا باشا اسمها ليلي محمد عبد الخالق هي من الصعيد بيتهم وقع من عشر سنين ولحقتها ست اسمها سوسن امين ارمله ومش بتخلف فربيتها وبتحبها جداا وهي خريجه كليه علوم بس ملقيتش شغل خالص في مجالها سنها 22 سنه وظروفهم الماديه صعبه نوعا ما
معتز بتنهيده تمام وعلي جارهم ده
عمر معرفش عنه اي حاجه اي جديد هبلغ حضرتك
معتز تمام متغبش عن عينك يا عمر
عمر اوامرك يا معتز بيه
وقفل الفون ورماه جمبه
فلاااااش باااااك
فهد مينفعش انا اقول لازم انتي اللي تحددي يا لولا
ليلي بحب لا قول انا عايزه انت اللي تختارلي كليتي
فهد بتنهيده بصي يا ستي عارفه نعمه بنت عمو صابر جارتنا
ليلي بغيره ايوه اعرفها بس انت مالك بيهااا ها
فهد بضحك باس خدها واكمل افهمي يا جاموسه هي دخلت كليه علوم واتخرجت شغااله في شركه ادويه محترمه وبتقبض حلو اوي وبتقف معاهم في تصنيع الادويه حاجه كده بشوات خالص فالو عرفتي تجبيها يا قرده ادخليها
ليلي بمرح هتعب وهذاكر وهحققلك حلمك يا فهد وهبقي احلي من نعمه بتاعتك دي
فهد بضحك حضنها واكمل يا قرده انتي احلي بنت في نظري اصلااا من غير اي حاجه انا قولتلك عليها علشان كليتها حلوه بس مقصدش هي
ليلي بحب انا بحبك اوي يا فهد
فهد وهو واخدها في حضنه واكمل وفهد محبش غيرك يا ليلي ووعد مش هيحب غيرك
محمد طلع واكمل عاال والله تيجوا زياره الصعيد. تفضحونا عيال صغيره وبتعمل اكديه بكره تعملوا ايييه
ليلي بخوف وقفت ورا فهد واكملت يا ابوي ده ابن عمي مفيش حاجه وانت عارف انه يحميني مش يضايقني
محمد جاب حزام واكمل انا هربيكي يا ليلي علي قله ادبك دي ورايح يضربها مسك ايده فهد واكمل بحده مش هتمد يدك عليها طول منا فيا نفس
محمد بضحك وانت اللي هتمنعني يا فهد عشنا وشوفنا العيال بتجل ادبهااا
فهد بحده وهتعيش وتشوف ان طول منا في حياتها محدش يقدر يأذيها خاالص في الدنيا كلها ولم دورك انا ابن كبير البلد دي ومش معني اني مبحبش اقعد في بيتنا اللي هنا انا وفارس علطول يبقي دي مش بلدنا ولا عارفين اصولها.ومتقلقش اوي مني علي ليلي انا احميها بروحي
محمد بحده انا هرد علي ابوك يا فهد
فهد بضحك قوله هو عارف اني رايد ليلي ومش هخاف انا راجل وقد كلامي
محمد بحده ماشي يا مقصوف الرجبه انت
ومشي
ليلي بدموع انا خايفه اوي يا فهد
فهد عينه دمعت واكمل مينفعش تقولي كده وانا جمبك مجرد ماتقعي في مشكله اندهي بس عليا ووعد مني طول العمر محدش هيأذيكي طول منا فيا نفس هحميكي حتي لو التمن حياتي بعدين ليه ليه يا ليلي تعيطي وتخليني بلمنظر ده انا مش بستحمل دموعك هي نقطه ضعفي ومسح دموعها
ليلي مسحتله دموعه اكملت ولا انت تعيط بسبي
فهد بحب والله يا ليلي انتي المسئوله عن شعوري سواء سعاده او حزن لما بتبقي في حاله بكون زيك
ليلي حضنته واكملت ربنا يخليك ليا يا ابن عمي
فهد ويخليكي ليااا يا احلي خريجه من كليه علوم مقدما اهو ياست
باااااااك
معتز بوجع ودموع ودخلتي علوم ليه يا بنت عمي بتراجعي الذكرياات هو انتي اصلا لو عملتلها حساب مكنتيش واجعتيني كده بيني وبيك الف سد وسد ومنهم موت اهلي اللي ابوكي سبب فيه
————————————
تاني يوم في اوضه فارس وشروق
فارس صحي بص علي شروق لقاها نايمه وحاطه راسها علي صدره فضل يبصلها ويبتسم واكمل والله ملاك وانتي نايمه مش الوش اللي بتعمليه لما تصحي كانك رد سجون ده
والباب خبط فغطي شروق وقام يفتح
نفين صباحيه مباركه يا حبيبي
فارس الله يبارك فيكي يارب يا حبيبتي
نفين اطلعلك الاكل انت وعروستك هنا ولا تنرل
فارس لالا هنزل روحي انتي اصحي شروق وجايين
نفين ماشي يا حبيبي
ونزلت
وفارس دخل وقرب منها واكمل شروق بت وخبط علي وشها براحه واكمل قومي بقي
لقاها مش راضيه ترد ونعسانه خالص اكمل هروح اخد انا شاور واطلع اصحيها
وفعلا دخل يااخد شاور وطلع لابس بنطلون وبيدور في الدولاب علي تشيرت
وفااجاه لقي شروق صحيت بفزع وهتفت باسمه
شروق بخضه فااااااارس
فارس بخضه بسم الله الرحمن الرحيم في ايييه مالك وراحلها لقي وشها بيعرق وبتاخد نفسها
فارس حضنها واكمل بس بس اهدي ده اكيد كابوس
شروق بعياط شوفت ماما وهي واحشاني اوي وكانت بتوصيني اخلي بالي من روح
فارس وهو بيطبطب عليها اكمل اهدي اهدي خير باذن الله ومسك كوبايه المايه شربها وبعدين قعد جمبها واكمل في ايه وندهتي عليا ليه
شروق بتوتر هو انا ندهت عليك
فارس بستغراب ايوه مالك قولتي فارس
شروق بتوتر ايه لا اكيد من الخوف اصل اانا لما بخاف بنده علي فارس واكلملت بسرعه قصدي يعني علي اي حد معايا في اوضتي وانا عارفه انك معايا بس انما انا مقصدش انده عليك
فارس استغرب واكمل تمام قومي اجهزي علشان الفطار
شروق بحزن تمام وقامت خدت شاور ولبست فستان ساده لحد الركبه ابيض وكتافه مرميه
فارس بصلها من فوق لتحت واكمل ايييه ده
شروق وهي بتحط الروج بعدين شدت توكه شعرها الطويل فانسدل علي ضهرها واكملت مالي في ايه
فارس بحده قام وقف واكمل انا مبحبش طريقه اللبس دي يا شروق انتي المفروض تحترمي انك اتجوزتي وتصوني اسمي
شروق بستغراب وماله لبسي
فارس بحده انا ولا عاجبني لبسك ولا عاجبني شعرك اللي سيباه ده ومش هفضل سايبك كده كتير
شروق بحده انت خدتني كده انا مش هغير طريقه لبسي
فارس بعصبيه بطلي تستفزيييني يا شروووق ده مش شكل فستان تقعدي بيه قدام حد ولا المفروض شعرك ده يبان اصلا
شروق بس انا مش محجبه
فارس بحده يبقي تتحجبي وتعملي ده بسرعه علشان طاقتي متخلصش ولو خلصت هتشوفي حقيقي يعني شخصيه زباله وانا مش حابب اطلعها عليكي
شروق بدموع لازم اتحجب عن اقتناع مش اجبار
فارس بهدوء تمام مؤقتا تلبسي بنطلون واسع وبلوزه وتلمي شعرك ده وبعدين واحده واحده هتتحجبي
شروق مسحت دموعها واكملت تمام وراحت غيرت لبست بنطلون بوي فريند واسع لونه تلجي وبلوزه بيضه شيك جدا وراحت تلم شعرها
فارس تعالي
شروق ايه مش فاهمه
فارس تعالي اعملهولك
شروق وربي هلمه حلو بس ابعد انت
فارس بضحك متقلقيش والله بعمله حلو
شروق ابتسمت وسرحت في ابتسامته اللي عجبتها
فارس قرب منها واكمل بحب ايه عجبتك ابتسامتي
شروق بصت للارض واكملت باحراج لالا عادي
فارس مسك عقد طويل من الخرز علي شكل اللؤلؤ المزيف والمشت وراح قعد علي السرير وقعدها قدامه وبدا يعملها شكله ضفيره حلوه اوي وبين كل خصله والتانيه مدخل عقد الخرز بطريقه منظمه ولما انتهي بقي شعرها من فوق عليه طوق خرز ونازل بين كل خصله والتانيه لاخر الضفيره بشكل رائع
فارس خلصنا قومي شوفي شكلها
شروق قامت وبصت عليها واكملت بفرح ودموع دي حلوه اوي تسلم ايدك يا فارس بجد
فارس بابتسامه العفو
شروق وقفت تبص عليها بحزن وسرحت
فلااااش بااااك
فارس بحده انتي يااابت
شروق وهي بتجري اكملت ايوه
فارس بحد نازله تلعبي وسايبه شعرك الطويل ده وراكي سايب كده ينفع ده يا شروق
شروق بضحك وبمرح انا بحب اسيبه كدده شكله جميل
فارس قرب منها ومسك ايديها وعلشان شكله جميل المفروض تحافظي عليه وتخبيه يا شروق انا حقيقي زعلت منك
شروق بحزن لا والله خلاص حقك عليا يا فارس هلمه
فارس هاتي مشت بسرعه اعملهولك تسريحه حلوه امي عملتها لي ليلي
شروق بمرح بس كده عنيا وجريت جابت مشت
وقعدت في الجنينه الخلفيه لبيتهم وفارس قعد وراها وعملها الضغيره دي
فارس بتفكير اممم بس انتي ممعكيش زينه تتحط فيها فا ثواني كده وقام قطف ورد صغير وحطه بين كل خصله وااتانيه
شروق دخلت شافتها وطلعت واكملت اللله دي تحفففه اوي ياااا فارس
فارس بحب يبقي اعمليها علطول انتي بقي ومتسبيش شعرك كده
شروق بمرح انت لما نتجوز اعملهالي
فارس بحب باس جبينها واكمل عنيا يا ست البنات ياريت تجري الايام بسرعه ويجي اليوم اللي يجمعني بيكي يا شروق
شروق بحب يارب يا فارس
بااااااك
شروق بدموع في سرها شبه اللي انت عملتهالي اوي يا فارس بس مينفعش افكر فيك وانا متجوزه دي خيانه ليه بس بردو مش قادره اتأقلم علي الجو تعبت اوي ساعدني يارب
فارس دخل الحمام وغسل وشه من الدموع وبص لنفسه في المرايه واكمل في حاجه بتجذبني ليها مع اني قولت مش هحب بعد شروق بس يمكن علشان اسمها زيها فانا حبيتها اكيد مش اكتر من كده واكمل بدموع بس مكنش لازم اعملها التسريحه اللي قولت لشروق هعملها ليها لماا نتجوز انا غلطت وسكت ثواني واكمل لالا مغلطش دي دلوقتي مراتي خلاص مينفعش اظلمها وافكر في غيرها بس بردو مش قادر انسي شروق وحققت وعدي ليها وروحت بس هي اللي مشيت ومسح دموعه وطلع
فارس لشروق يلاا ومش لازم الناس تحت تحس بخلافتنا تمام
شروق تمام
ونزلوا
لقيوا الكل متجمع علي الفطار
روح بحب صباحيه مباركه يا حبيبتي
شروق الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبالك
نفين بفرح ايه العروسه القمر دي صباحيه مباركه يا قمرايه
شروق بحب الله يبارك فيكي يارب
معتز بضحك طبعا رفعت راسنا مش محتاج اطمن عليك
فارس ضربه في رجله واكمل بحده اتلللم وقصر في الكلام
تولين بضحك مش هيتربي خالص معتز
معتز بضحك حصل مفيش تربيه اصلاا
فارس لشروق كلي مالك
شروق بحزن مش جعانه
معتز بضحك مالك بس يا مرات اخويا لو زعلك قوليلي وانا مش هعمل حاجه بردو بس اعرف
روح بضحك انت فظيع بجد
نفين بضحك ده انتي لسه مشوفتيش حاجه
فارس ممكن معتز بيه يركز في اكله ويسكت
معتز بضحك الحق عليا يعني بطمن عليها
شروق بابتسامه لا متقلقش هو كويس اوي معايا مزعلنيش
تولين بفرح ربنا يحميكم يارب
معتز بحب وده يخليني اتشجع اديك تذاكر السفر اللي حجزتها ليكم بكره 3 ايام لشرم علشان شهر العسل وحطهم قدامه
شروق بصدمه شنقت وهي بتشرب وفضلت تكح
فارس طبطب عليها واكمل بضحك مالك يا حبيبتي في ايه
شروق بتوتر لالا كويسه متقلقش
فارس بس انت عارف مش هعرف اخد اجازه يا معتز
شروق بابتسامه اه هو قالي كده امبارح للاسف مش هيعرف ياخد اجازه
معتز لا متقلقش يوسف قالي هيشيل مكانك فكل حاجه ياباشا
شروق بصدمه بجد
فارس بضحك خلاص نروح تسلم يا حبيبي
روح بضحك ايوه ياست هتهيصي
شروق بصتلها بحزن وهمست والنبي لتسكتي خاالص
نفين بحب تروحوا وترجعوا بخير يا حبايبي
فارس متتاخرش انهارده يا معتز علشان اختك سيف جاي ليها انهارده
معتز وهو بياكل اكمل من عيوني
تولين بفرح ربنا يخليكوا ليا يارب
فارس ويخليكي لينا يا حبيبتي
وفون معتز رن
معتز وهو بيشرب القهوه اكمل الو يا عمر
عمر بتوتر مصيبه ياباشا
معتز بخوف اخلص في ايييه
عمر بتوتر ليلي جات الشغل كلعاده بس كانت بتتكلم مع حد من العمالات معاها انها في ظرف يومين هتمشي لانها مرتاحتش هنا فا لميس سمعتها وقالت لرجاله سعادتك يعتدوا عليها دلوقتي وتنزلها المخزن قبل ماتسيب الشغل
معتز بصدمه قلبه وجعه واكمل نعمممم انا جاااااي حاالا وخرج وهو بيجري بلعربيه وساااق باقصي سرعه
فارس بخوف ماله ده
نفين بقلق ربناااا يستر
———————————–
في الفندق
4 رجاله واقفين قدام ليلي
ليلي اوعي انت وهو عدوني
واحد منهم بضحك انسي الكلام ده
التاني بضحك مسك خصله من شعرها واكمل ده ليلتنا قشطه انهارده
ليلي بخوف وتوتر انتوا عايزين مني ايه ابعدوا كده
واحد منهم شالها علشان يطلعوا بيها الاوضه وحط ايده علي بوقها يمنع صراخها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى