رواية مين الضحية الفصل الرابع 4 بقلم سمر زيدان
رواية مين الضحية الجزء الرابع
رواية مين الضحية البارت الرابع
رواية مين الضحية الحلقة الرابعة
الو دكتور مصطفى ارجوك الحقني
دكتور مصطفى : مين معايا ؟
أنا أيه صاحبة ريم
ريم حاولت تنت*حر وكتبت ورقة بتقول انها انت*حرت عشانك,عشان انتا ضحكت عليها وعشمتها بالجواز واع*تديت عليها
مصطفى بصدمة : ايه؟ انتي بتقوللي ايه ؟؟
انتو في اي مستشفى ؟؟
أية: احنا مش في مستشفى احنا في بيت اهلى ومحدش منهم موجود وانا بحاول أهديها لحد انتا ماتيجي ونشوف حل
انتا لازم تيجي تلحقني واوعا تبلغ دكتورة مريم
دكتورة مريم حامل وكانت عاملالك مفاجأة وناوية تقولك النهارده ودا اللي خلا ريم تتجنن وتنهار لما عرفت
مصطفى بصدمة اكبر : مريم ح حامل😳
أيه: ارجوك تيجي بسرعة وأنا هحاول اهديها لحد انتا ماتيجي
مصطفى : العنوان ومسافة السكة هكون عندك
أيه بترمي الفون وبتعيط منكم لله انتي واخوكي أنا مش عارفه ازاي انتي طلعتي كدا
مستحيل الشر دا يطلع من ريم صاحبتي اللي انا عرفتها وأمنتلها على نفسي تصورني وتس*تغلني بالشكل دا أنا عمري ما هسامحك
ريم باصة في الارض : أنا اسفة يا أية انتي اكتر واحدة عارفه انا مريت بإيه
أيه بتقاطعها:ووقفت جنبك وخففت عنك ودي النهاية اخوكي ضحك عليا وانتي بته*دديني بس صدقيني ربنا هيجبلي حقي منك ومن اخوكي
الباب بيخبط وبيكون مصطفى وبيسأل على ريم وبيدخل يلاقيها منهارة من العياط
ريم ردي عليا ليه عملتي كدا
ريم عشان عشان انا حبيتك وانتا دمرتني ودمرت عيلتي
دكتور مصطفى: انا كمان حبيتك زي بنتي زي أختي يا ريم
ريم : حبيت امي واخدتها من ابويا اخدت منه حبيبته وحياته 🥺
مصطفى: فوقي بقا يا ريم مامتك عمرها ما حبت باباكي وعايشين زي الاغراب بقالهم سنين
ريم : بس كانو مع بعض
مصطفى : ريم انتي لسه صغيرة واعجابك بيا كان اعجاب طالبة بأستاذها والجواز دا نصيب ومامتم سعيدة معايا وبكره تلاقي اللي يسعدك انتي كمان
ريم : عندك حق انا اسفه انا هبعد عنك وعن ماما خلاص
((وهنا كانت الاشارة عشان أيه تقدم العصير اللي فيه مخ*در للدكتور مصطفى ))
ريم: ادامنا ساعتين عشان ننفذ قلعيه هدومه ويلا اقلعي انتي كمان
أيه بعياط : ارجوكي ياريم مش عاوزه اعمل كدا
ريم : متخافيش مش هبين حاجه من وشك
أيه بتنفذ ولما بتخلص بترن على مريم من رقم مجهول
الو دكتورة مريم لو حابه تظبطي جوزك بيخو*نك تعالي العنوان دا
مريم بضحك : وطبعا انا المفروض اصدق الكلام الاهبل دا وأروح
المتصل: لا متصدقيش بس شوفي اللي هيجيلك دلوقتي
بتبص بتلاقي رسايل واتس وبتفتحها وبتتفاجئ
بتنهار مكانها مصطفى مستحييييل مش ممكن
وبتجري على عربيتها وبتروح عالعنوان وبتخبط عالباب وبيكون مصطفى بدأ يفوق وبيلاقي نفسه دايخ وبيسمع الباب بيخبط فبيقوم بصعوبة يفتح بيلاقي مريم في وشه مصطفى : مريم انا جيت هنا ازاي ؟؟وفين هدومي 😳
مريم بانهيار : طلقني يا مصطفى
مصطفى: انتي اتجننتي يا مريم
مريم اتجننت؟
لا بس هتجنن لو عشت معاك ثانية واحده ما تشوف يا دكتور يامحترم انتا فين ولابس ايه وكمان شارب والزبالة اللي كانت معاك مشيت وسايبالك القميص اللي كانت لابساه كمان طلقني يا مصطفى بدل مأعمل فضيحة والناس تتلم
مصطفى : مريم اسمعيني
مربم بتسيبه وتمشي ورقتي توصلني يادكتور بدل الفضايح
مصطفى بيحاول يستجمع قوته بقا حتة عيلة تعمل فيك كدا يا مصطفى آه يا ريم حسابك معايا تقل
أيه بعياط وانهيار : مش عاوزه اعرفك تاني مش عاوزه أعرفك تاني
ريم بتتأثر اوي وبتعيط عشان خسرت صاحبتها وبترجع البيت تلاقي مفأجاة
حسام رجعت امتا ؟؟
حسام : ريم حبيبتي وحشتيني مالك ياريم انتي معيطة ؟
ريم لا يا حبيبي دا من فرحتى اني شوفتك بس
حسام : لا يا ريم انتي فيكي حاجه متغيرة
ريم : دا بس عشان انتا غبت عني
حسام : عاملك مفاجأة
((ريم بتلاقي سارة بنت عمها ))
سارة : ريم وحشتيني اوي
ريم وانتي كمان وحشتيني اوي ياسارة احلى مفاجأة بجد
حسام: لا مش دي المفاجأه يا قلب حسام
ريم اومال ايه المفاجأه
حسام : انا وسارة اتخطبنا
ريم بصدمة : اتخطبتو؟؟😳 امتا وازاي
حسام : بت انتي مانتي عارفه اني بحبها من وهيا عيلة اد كدا
ريم : مممبروك يا حسام بعد اذنكم هدخل ارتاح
(( وقبل محد يتكلم بتجري تدخل اوضتها وبتترمي على سريرها وبتنهار من العياط قلبها واجعها اوي كل الذكريات بتهاجمها دفعة واحده))
علاقتها بأيه وذكرياتهم سوا
علاقتها بحسام اخوها واد ايه ارتباطهم ببعض
واكتر حاجه وجعت قلبها ذكرياتها مع باباها ومامتها
دايما كانت حاسه بحاجه مش طبيعية بين مامتها وباباها
باباها كان بيعمل المستحيل عشان مامتها
بيحاول يسعدها بأي شكل ومامتها كانت دايما تتجاهله
كان بيجيب ورد وهدايا وبيعمل الاكل اللي هيا بتحبه وعمرها ماشافت مامتها مرة واحده بتبتسم في وشه
كانت حاسه بوجعه وشايفه كسرته
وعمره ما زهق ولا بطل محاولة كل دا كان بيوجع قلب ريم ومن صغرها وجهت كل طاقة حبها لأبوها حاولت تعوضه بس مستحيل تسد ركن مامتها
بعدت عنها بقت تتجاهلها وتتعمد تعامل باباها وكأنها كانت بتاخد حق ابوها على عكس حسام كان متفهم لطبيعة كل واحد منهم واحترم خصوصيتهم وعمره ما فكر يحاول يدخل بينهم حتى لما تم الطلاق مأثرش فيه
وكمان بيروح لمامته وصاحب الدكتور مصطفى
فاقت مريم من ذكرياتها على صوت باباها
الدكتور عادل: ممكن ادخل
مريم: اتفصل يا حبيبي
الدكتور عادل: بنت قلبي مالها ؟؟
ريم : مافيش يا قلب بنتك
الدكتور عادل: يا قلب ابوكي انا حاسس بيكي
بتترمي ريم في حضنه وبتعيط كتير وهو بيمشي ايده على شعرها
ابكي يا حبيبتي فكي عن قلبك انا اسف يا بنتي انا اسف
حسام: انا هروح لماما وهتعشا معاها
سارة : روح يا حبيبي وسلملي عليها كتير
حسام بيوصل عند مريم وبيخبط وبتفتحله المساعدة بتاعت مامته في العياده
استاذة امل ماما موجوده؟؟
أمل : موجودة بس تعبانه شوية
حسام بقلق تعبانه؟ مالها
امل: الضغط عالي عليها شويه بس الحمد لله هيا دلوقتي احسن
حسام : طب ممكن أدخلها
امل: اتفضل
ماما حبيبتي وحشتينى
مريم : حسام حبيبي رجعت امتا بتحضنه وبتعيط
حسام: لسه النهارده سلامتك يا ماما اومال فين الدكتور مصطفى ؟؟؟
مريم بتبصله وبتنهار من العياط
حسام : مالك يا ماما ارجوكي متخبيش عني حاجه
مربم حكتله حكتله
حسام : ماما اللي انتي بتحكيه دا مستحيل اصدقه في حلقة مفقوده في حاجه غلط
مريم : انا اللي غلط يا حسام انا اللي اتسرعت بجوازي منه
حسام: ماما ممكن تهدي
مريم حاضر يا حبيبي بيقعد معاها شوية وبينزل يروح يسأل عالدكتور مصطفي وبيعرف انه موقوف عن العمل وانه قاعد في عيادته
الممرض : دكتور مصطفى في واحد عاوزك اسمه حسام
الدكتور مصطفى : خليه يدخل
بيدخل حسام وبيلاقي مصطفى دقنه طويلة وادامه سجاير كتير
مصطفى : خير جاي تعمل ايه انتا كمان تكمل اللي اختك عملته
حسام اختي اختي عملت ايه؟؟
دكتور مصطفى : خلاص مفضلش حاجة شغلى راح ومراتي طلقتها وابني اللي في بطنها مش هشوفه
حسام مصدوم من كل اللي بيسمعه
ماما حامل؟؟؟
حسام: دكتور مصطفى انا مستحيل اصدق حاجه من اللي سمعتها وعارف ان في حاجه غلط ارجوك احكيلي
وفعلا حكاله مصطفى
حسام :بداية الخيط لحل اللغز دا عند أيه يلا بينا
بيوصلو عند بيت أيه
وبيرن عليها حسام
أيه :عاوز مني إيه تاني سيبوني فحالي بقا
حسام بيستغرب رد فعلها : أيه لو منزلتيش هطلعلك
أيه: بخوف ورعب حاضر حاضر انا نازلة اهو
دكتور مصطفى واقف بعيد
أيه اول ماشافت حسام: إيه مش مكفيك اللي انتا عملته فيا انتا واختك جاي كمان لحد هنا
جاي تهددني
حسام : أنا مش فاهم حاجه
أيه هتفهم دلوقتي وبتطلع سك*ينة وبتضرب حسام في صدره
مصطفى بيجري عليه
حسام حسام عملتي ايه يا مجنونة
أيه بتضحك بهيستريا :اخدت حقي اخدت حقي
مصطفى: خليك معايا يا حسام خليك معايا يا حسام
حسام رد عليا
مصطفى بصوت عالي : حد يتصل بالاسعاف بسرعه حد يلحقني
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين الضحية)