رواية دنجوان الداخليه الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد
رواية دنجوان الداخليه الجزء السادس
رواية دنجوان الداخليه البارت السادس
رواية دنجوان الداخليه الحلقة السادسة
في تركيا …
في فيلا كادر وتمارا ..
كانت واقف تمارا بصدمه بذهول من معرفته الحقيقه كامله لتتحدث بصدمه .
/انت عارف ي كادر .
كادر بجديه وحده /بصراحه عرفت من المذكرات الي انت كتباها كنت متمني اعرف من اخويا من توأمي بس جه الوقت الي لازم اعرف فيه كل حاجه ومنك انتي ايه الي حصل ليه متجوزه ادم في السر كل حاجه لازم اعرفها من البدايه خالص ي تمارا .
تمارا بدموع ووجع /حرام عليك ي كادر انت هتخليني افتح جروح لسه بتنزف .
كادر بفضب جحيمي /لما للموضوع يتعلق باخويا الي قاعد علي كرسي متحرك يبقا لازم تقولي لما يتعلق باختي الي اتقتلت في عز شبابها لازم تقولي لما للموضوع يتعلق بابن اخويا الي في بطنك يبقا لازم اعرف كل حاجه دلوقتي حالا .
تمارا بدموع ووجع/أنا كنت في اخر سنه في كليه الشرطه وادم كان رائد كنت حابه اتدرب جدا مع ظابط شاطر انت عارف ان بابا وعمي صلاح كانوا أصحاب من زمان بابا كلمه واقنع ادم أنه يدربني كانت اجمل فتره في حياتي حبيت ادم من كل قلبي
وهوه كمان حبني وكانت قصه حب العالم كله كان بيتكلم عنها في نفس اللحظه كانت سلمي الله يرحمها بدأت تفكر في حكايه كليه الشرطه جات مره ل ادم الاداره شافها ذياد حليت في عينه جه طلبها من ادم بس طبعا ادم رفض لانه كان عارف بلاوي ذياد كلها طبعا ازي ذياد باشا يترفض بقا عدو صريح لادم خصوصا أن آدم عرف كل بلاويه حتي صفقاته المشبوه الي هو شريك بالباطن فيها كان ادم بيظبطها وبيخسره ملايين بعده رفضه بكام يوم حالنا خبر موت سلمي برصاصه ادم مشكش لحظه أنه هو الي مش وراها لانه بطبعه اناني والحاجه الي عوزها لو مش لقيه متكونش لغيره وملحقناش نفوق من صدمه سلمي وجات حادثه ادم .
كادر وهو يتذكر بغيظ وحزن علي أخيه /الحادثه الي خلت الدنجوان ادم الجوهري يعيش طول عمره علي كرسي متحرك.
***************.
فلاش باك.
في العاصمه الالمانيه برلين .
في المستشفي .
كان بيجري كادر زي المجنون لحد ما وصل لغرفه ادم وهو شايف اخوه بيبصله بانكسار اول مره يشوفه في عنيه .
ادم بدموع ووجع/كادر.
كادر بدموع وهو يقبل يد أخيه /ايه الي حصل ي ادم مالك .
ادم بدموع ووجع/اخوك خلاص هيعيش طول عمره مشلول ي كادر عملها الكلب .
كادر باستغراب/قصدك مين انا مش فاهم حاجه.
ادم بتعب شديد/هفهمك بس اسمعني كويس محدش عرف بالحادثة ومحدش لازم يعرف علشان ادم الجوهري هيفضل موجود انت لازم تكون مكاني ي كادر وتاخد حقي أنا وسلمي اسمع الي هقول كويس اوي .
وقد قص عليه ادم كل ما فعله ذياد وما يجب عليه هو فعله الانتقام منه علي مافعله ليوافق بالطبع كادر ويحل محل ادم الجوهري.
عوده الوقت لحالي.
كادر بجديه /بس ليه ادم مقاليش انك طرف في الموضوع وعلي علم بكل حاجه وايه حكايه تزوير شهاده الثانويه العامه دي وازي بقيتي مع ذياد اصلا .
تمارا بتعب /هقولك.
فلاش باك…
في فيلا ادم …
كان قاعد ادم علي كرسيه المتحرك وقدامه قاعده تمارا بتعيط .
/قولي اعمل ايه ي ادم الحيوان ده بيهددني أنا مكنتش فاكره أن الموضوع ممكن يوصل لحكايه للتزوير دي .
ادم وهو يحتضنها بحنان/متخافيش ي روحي ولا يقدر يعمل حاجه بس الي طلبه منك قصاد الموضوع ده بياكد نجاح خططنا وانه مشكش لحظه في كادر أنه مكمن يكون مش انا .
تمارا بدموع وخوف /طب وانا المفروض اعمل ايه ي ادم .
ادم بجديه /دي جتلنا فرصه علي طبق من دهب علشان موقعه واقعه ميقومش منها تاني ي تمارا قوليله انك موافقه تساعديه انك تجبيلي كل المعلومات وانتي لازم تروحي بنفسك بنفسك معسكر اللبنات وتطلبي انك تمسكي مكاني في نفس الوقت ذياد هيطمئن وهيتاكد انك قريبه من ادم وهتساعديه وفي نفس اللحظه تكوني قريبه من كادر انتي عارفه كادر متهور وانا خايف عليه اوي .
باك …
تمارا بوجع وحزن / دي كل الحكايه من الاول وانا ازي بقيت في معسكر البنات جنبك وليه وازي بقيت بشتغل مع ذياد .
كادر باستغراب /وليه انتي وادم متجوزين في السر وليه كاتبه في مذكراتك انك عايزه تنزلي الولد .
تمارا بدموع ووجع/جوازنا في السر كان لابد منه ي كادر ابن عمي ادهم منه الله في فتره خطوبتي أنا وادم فضل كتير يزن عليا أن اتوسطله عند عمي صلاح علشان يشغله عنده وفعلا روحت لعمي صلاح وقرر يشغله علشان خاطري وبعدها بشهر حول مبلغ كبير من الشركه لحسابه بره مصر المصيبه أنه أنكر وقال لا وطبعا ادهم عند ابويا طول عمره كان الملاك البري قامت الدنيا وابويا اتهم عمي صلاح أنه ازي يتهم ابن اخوه بحاجه زي دي كل واحد فيهم شايف أن التاني الي غلطان وانا وادم الي كنا بندفع التمن لأنهم قامت بينهم عداوه وطبعا لا بقا عمي صلاح مرحب بالجوازه دي ولا ابويا بس أنا وادم مكناش نقدر نستغنا عن بعض اتجوزنا وعشنا اجمل وقت مع بعض قبل مايحصل الي حصل اما بالنسبه للطفل أنا قعدت شهور عامله حسابي من موضوع الخلفه مكنتش عايزه احس اني زي الي عامله عامله وخايفه بطنها تبان وطبعا ظروفنا أن محدش عارف بجوازنا كان مخلي في قدامنا عقبات كتير أما دلوقتي فأنا عارفه ان الطفل ده مش هيكون مرحب بيه ابدا بسبب حاله ادم الي انت عارفها عمره مهيبقا حابب يجيب طفل في الظروف دي .
كادر بابتسامه اخويه حنونه /سيبك ده من كل الكلام ده ده رزق ربنا بعته ليكم أما ادم اخويا وحالته مش هتفضل كتير كده انا أن شاء الله ناوي اسفره بره يتعالج ويرجع احسن من الاول كمان متخافيش أنا معاكي .
تمارا وهي تمسح دموعها بابتسامه /يااه ي كادر اه لو تعرف وجودك معايا مطمني ازي .
كادر بابتسامه /اطمني ي تمارا كل حاجه هترجع زي الاول واحسن هناخد بتارنا من الكلب الي اسمه ذياد وادم هيخف ويقوم علي رجليه وابنك هيجي الدنيا بخير وتتجمعوه علي خير .
تمارا بابتسامه أمل/يارب ي كادر يارررب .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دنجوان الداخليه)