روايات

رواية أولاد عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وائل

تن تن
سميره :طيب طيب اي ده
تن تن
سميره :ماقولنا طيب الله هوا انا نايمه ورا الباب، اي ده ده مفيش حد، اي الظرف ده، طب يبقا لمين ده،. بت يا هنادي يا هنادي
هنادي :اي يا سميره في أي
سميره :اقري اللي على الظرف ده يابت
هنادي :وريني كده، ل.. لفاطمه هانم، من من فااعل خ خير
سميره :هيكون في أي الظرف ده
هنادي :واحنا مالنا ادهولها وانتي ساكته
سميره :استنى بس يا بت اما نشوف في أي، استني، يالهوي يالهوي اي ده
هنادي :ياسوادي، اي ده ده البيه، ياما تحت السواهي دواهي
سميره :ياخرابي
عصام:انتي بتعنلي اي انتي وهي
سميره بفزع:عااااااا اي اي يابيه والله انا انا كنت…
عصام :كنتي اي ووريني اللي في ايدك ده
سميره:يابيه ده ده….
عصام بغضب:هاتي وريني، اي ده انتوا جبتوا منين الصور دي
هنادي ببكاء:والله يابيه انا ماليش دعوه
سميره بخوف : والله يابيه حد خبط على الباب وحطهم ومعرفش مين ده
عصام :مااهو مكتوب عليه لفاطمه هانم بتفتحي ليه
هنادي:غلطت غلطت يابيه ومش هتعملها تاني
عصام :طب يلا روحوا على المطبخ
سميره :حاضر يابيه
عصام بسخريه: هههههه وقال انا فقري وبحب الخدمات، هههه ماانت اوسخ مني اهو ماشي يا وائل ماشي انا عارف انا هعمل اي
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في شركه العرباوي
رعد بقلق: وبعدين بقا هي ماجتش ليه دي، انا هتصل بيها بقا وخلاص،………… اي مابتردش ليه دي هجرب تاني
…………..
شروق :عاوز اي ده، اه صحيح الشغل، هرد بقا وخلاص، الو
رعد بقلق :ااالو يا شروق اي انتي ماجتيش ليه النهارده
شروق بحزن:عندي حاله وفاه
رعد:اي مين اللي مات عندك ياشروق
شروق:اخويا
رعد بأسف:لا اله الا الله الباقيه في حياتك
شروق:حياتك الباقيه
رعد:طيب العزا فين وامتا
شروق:لا ربنا يخليك ماتتعبش نفسك
رعد:لا طبعا ياشروق انتي بتقولي انا لازم اجي اديني العنوان
ناديه بهمس:هتعملي اي
شروق:تمم اكتب عندك العنوان
رعد:تمم يا شروق بليل هكون عندك شدي حيلك مع السلامه
ناديه :انتي بتعملي اي يابنتي كده هيعرف كل حاجه
شروق:لا ماتقلقش هو مايعرفكيش اصلا يا ماما هيجي يقضي واجبه ويمشي بس لازم يجي
………….
رعد:لا اله الا الله
نادر :اي ياعم مالك فيك اي بس
رعد:شروق اخوها مات
نادر بحزن :اي ده بجد لا اله الا الله طب وهتعمل اي
رعد:هروح العزا يعني اومال هعمل اي
نادر:تمم انا جاي معاك
رعد:ماشي، اومال ابوك فين
نادر :مش عارف بس انا شوفته وهو خارج كان مستعجل اوي
رعد:مستعجل مستعجل على أي
نادر :مش عارف بابا اصلا بقت تصرفاته عجيبه اوي اوي
رعد:نبقا نشوف الموضوع ده بعدين جهز نفسك ويلا
نادر :تمم
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في المستشفى عند نورهان
نورهان :حسام انا عاوزه اروح بيتنا
حسام :ماانتي لسه رجلك مش هتخف دلوقتي والخدوش والكسر والدكتور لسه ما كتبش على خروج
نورهان :بس انا مش عاوزه اقعد في المستشفى انا مخنوقه اوي
حسام :طب انتي عاوزه اي طيب
نورهان :يلا نروح ونبي
مشيره :ازاي بس يا نورهان
نورهان :يعني اي ازاي عاوزه امشي زهقت
حسام :خلاص خلاص انا هتصرف
دب دب
حسام:ادخل
الدكتور : سلام عليكم اخبارك اي النهارده
نورهان :انا كويسه الحمدلله بس عاوزه امشي
الدكتور :هو المفروض تقعدي يومين كمان بس طلما نفس الرعايه هتكون في البيت مفيش مشكله
حسام :انا هجبلها ممرضه مخصوص في البيت
الدكتور:تمم مفيش مشكله وريني بقا ايدك كده اقيس نبض القلب
نورهان :تمم
حسام بغيره :هي نبض قلبها كويس يادكتور
الدكتور :بردو نطمن
حسام باءنفعال :انا هروح اجهز العربيه
مشيره :تمم
الدكتور :لا انتي بقيتي تمم النهارده الف سلامه عليكي
نورهان :الله يسلمك
مشيره :ههههه شوفتي شوفتي
نورهان :شوفت اي في أي
مشيره:شوفتي حسام اضايق ازاي لما الدكتور مسك ايدك
نورهان :يابنتي انتي بتاخدي بالك من حاجات عجيبه اوي اوي والله
مشيره :ياستي اتنيلي يلا قومي قومي البسي
نورهان :يلا
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
  في المساء في منزل شروق
شروق : فهمتوا هتعملوا اي
الرجال :ايوا ياست شروق عارفين بس الحاجه اللي هناخدها منهم دي هنعمل فيها أي
شروق:تجبوهالي
الرجال :حاضر ياست شروق
شروق :عرفتوا شكلهم
الرجال :ايوا يا هانم عرفناهم
شروق :تمم  يلا على مكانكم
الرجال :حاضر
ناديه :انتي هتعملي اي يابنتي
شروق بسخريه :ولا حاجه قرصة ودن بس لولاد عمي
ناديه :يابنتي بلاش مشاكل احنا فينا اللي مكفينا
شروق بعصبيه:مشاكل هو لسه المشاكل بداءت ده انا هخليهم يتمنوا الموت هجيب حقك ياامير
ترن ترن
شروق:الو ايوا يا استاذ عاصم تمم لا هما جايين ماشي مع السلامه
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قصر العرباوي
عبد الرحمن :يلا يا فاطمه احنا المفروض نكون عند الناس من بدري فين وائل
فاطمه :مش عارفه ياعني والله بتصل بيه من بدري بس هو مش بيرد
عصام :هيرد ازاي هو فاضي
عبد الرحمن :ليه يابني انت تعرف مكانه
عصام بسخريه:لا معرفش ولا حاجه يمكن وراه شغل
تن تن
سميره :ايوا حاضر
وائل :انا اسف اسف َوالله يا جماعه كان عندي كميه شغل رهيبه انا اسف على التأخير
عصام :نوعيته اي الشغل ده يا وائل
وائل :نوعيته اي في أي شغل الشركه هيكون شغل اي
عصام :اه طب واخبار السكرتيره اي
وائل بقلق:سكرتيره.. سكرتيره اي بس أتت بتسأل على حاجات غريبه
عبد الرحمن :في أي يا وائل هو وقته الهبل ده يلا بينا عشان الناس يلا يا معتز
معتز :حاضر يا جدو
عصام لنفسه:عامل نفسه مايعرفش حاجه استنا عليا ده انا هسويك
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
            في منزل معتز
ام حور :يلا يا بت خلصي وجهزي نفسك العريس وأهله جايين
حور:منا خلصت اهو
ام حور:نعم خلصتي ده اي
حور:ايوا خلصت
ام حور:فين يابت الأحمر والاخضر ده منظر عروسه وشكلك معيط مالك يابت
حور:مفيش ياماما مفيش حاجه انا كويسه بس مش هحط لا احمر ولا أخضر وسبني في حالي بقا
ام حور:مالك يا ضنايا في أي لو مش موافقه خلاص يابنتي
حور بسرعه:لا. ياماما مفيش حاجه انا كويسه موافقه طبعا بس متوتره شويه
ام حور:لا ماتخافيش يا قلب امك وبعدين ده شكله ابن ناس يعني مش ذي اشرف المعفن يلا يا ضنايا جهزي نفسك على ما تجهز الحاجه
حور بحزن:حاضر
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قسم الشرطه
معاذ :تمم يا فندم انا هجهز حاجتي واجي اخدها من البيت على الفجر
سار باءعتراض :لا يا فندم انا هاخد عرابيتي وهستنا في أي مكان مش عاوزه حد يجي ياخدني انا مش طفله
اللواء رضوان :يابنتي مينفعش هتمشي ازاي بالعربيه في الفجر كدا لوحدك
ساره :بابا هو انا ظابط والا طفله مش هقدر ادافع عن نفسي يعني
معاذ بسخريه:هه سبها يا فندم هي حره كل واحد حر عن اءدنكم
اللواء رضوان :يابنتي انتي ليه دماغك ناشفه ماانتوا كلكم هتسافروا َمع بعض
ساره :تمم عارفه بس انا هركب عربيتي، عن اءذنك يا بابا هروح انام شويه عشان اعرف سافر سلام
فارس :معلش يا فندم ان شاء الله خير
رضوان :انشاء الله يلا روحوا
ميرفت:تمم يا فندم
…………..
ساره :معاذ
معاذ:نعم
ساره :هو احنا هنتقابل فين
معاذ بسخريه:مش انتي بقا شاطره ومش هتغرقينا قوليلي انتي هنتقابل فين
ساره:الله انت بتتكلم كده ليه كل ده عشان عاوزه اروح بعربيتي
معاذ بزعيق :انا مالي انتي حره اوعي كده
ساره :ااااه ماشي ماشي يا معاذ
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في الطريق إلى منزل شروق
نادر:اي المكان ده يا رعد
رعد:والله ماعرف هي اللي قالت ده مكان بيتهم مش فاهم انا
نادر :المكان قذر اوي واي الريحه دي
رعد:كح كح كش عارف انا هتخنق
بلطجيه :انزل ياض انت وهو ياض
نادر:كملت
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى