روايات

رواية جبروت أنثى الفهد الفصل الثالث 3 بقلم هدير بدر

رواية جبروت أنثى الفهد الفصل الثالث 3 بقلم هدير بدر

رواية جبروت أنثى الفهد الجزء الثالث

رواية جبروت أنثى الفهد البارت الثالث

رواية جبروت أنثى الفهد الحلقة الثالثة

كله بص لبعضه ازاي شخص عنده قلب ينط الارتفاع دا كله من غير تردد
فهد بص بشرود بس كان فرحان ان حد معاه في الفريق عنده شجاعه
فهد بحده : اللي بعده
كله بصله بتوتر ودقات قلبهم كانت عاليه
فهد بسخريه : شوفتوا زميلكم نط حصله حاجه
وصاح فيهم بحده
كلهم دب في اوصالهم الرعب من صوته وبالفعل اتحركوا
كيان طلعت وهي بتشهق بقوه
فهد بتسقيف: برافو ياحضره الظابط
كيان بصتله بغل وطلعت
وبالفعل بدا الظباط ينطوا خوفا من فهد علشان عارفين العقاب بتاعه فا كان كله بينزل من غير تفكير
انتهي
فهد بحده : يالا ياريت كله يغير هدومه وتعالو علشان نشوف اللي بعده
كلهم فتحو فمهم بزهول
فهد بسخريه : تحبو اقول كلامي تاني
كيان بحده وبصوت رجولى : المفروض حضرتك تعاملنا بأسلوب احسن من كدا احنا مش عبيد عندك
فهد شد علي ايده لدرجه عروقه بانت من كتر الضغط
فهد بغضب جحيمي وصوت عالي دب في أوصال الجحيم : انا هنا القائد وانا هنا اللي اقول تعملوا ايه وماتعملوش ايه وقلت ميت مره ماحدش يقولى رأيه حتي ولا الاقي اعتراض وعلشان لسانك اللي بينقط سكر دا
انزلى ضغط ١٠٠
كيان بزهول وغضب : لا طبعا
فهد بغضب : قلت يالا احنا جايين ندلع والا ايه
مراد كان بيحاول يهديه لكن لا محاله
كيان بالرغم من خوفها منه إلا انها عارضت وبشده
فهد بابتسامه شر: خلي بقا لسانك ينفعك اما تشوف العقاب بتاعي
وبص لمراد بغضب مراد هاتلى الحبل
كل الظباط كانوا واقفين مرعوبين وكيان كانت بتتسائل ياتري هايعمل فيها ايه بالرغم انها مرعوبه منه إلا انها لن تتخلى عن العند
مراد احضر الحبل
فهد شد كيان وراه وبدأ يربطها في شجره
كيان بصتله بزهول : انا اتربط في شجره انت مجنون
فهد بخبطه قويه علي الشجره لدرجه اهتزت بقوه وكيان غمضت عينها بخوف : قلت ميت مره لسانك وشكلك كدا هاتتعاقب احلى العقابات بس صبرك عليا وبعدين بص للظباط وهو بيهتف بصوت جهوري: يالا كل واحد علي خيمته واقولكم مافيش حاجه تانيه انهارده
كله ابتسم
يالا كل واحد علي مكانه
كله جري علي الخيمه من غير مايتكلم
وبعدين بص لكيان بسخريه : خليك بقا كدا انهارده
ومشي وساب كيان
مراد وهو قاعد مع فهد : حرام عليك يافهد هو فعلا غلط بس ماتنساش ان ممكن يتعب علشان هدومه كلها ميه
فهد بزعيق : ماتتكلمشي احسنلك يامراد علشان ماعملشي وشك خريطه
………
بدر وهو قاعد ماسك التليفون فاجاه صاح : الله اكبر اتقبلت اتقبلت وقام واقف علي الترابيزه ومسك طبق وهو بيخبط عليه
كله كان باصصله بصدمه
واتكلم وهو بيرقص : واخيرا يابركه دعاكي ياما اتقبلت في الشرطه
فاجاه قامت هنا وهي بتزغرط : الله الله اخويا بقا ظبوطه احلى ظبوطه في الدنيا اخيرا هتصور بالطاقيه واقول اخت الظبوطه
عزيز وحنان كانوا باصين بصدمه للهبل اللي بيرقصوا بطريقه تضحك وفجأه ضحكو بشده علي منظرهم
عزيز وهو بيكح من كتر الضحك : في ظابط يعمل كدا وانتي يا ست هنا وال ايه دكتوره وفضل يضحك بشده
حنان وهو بتحضن ابنها : مبروك ياحبيبي الف مليون مبروك
بدر شدد من حضن حنان
وفضلوا يضحكو
بدر بجديه : انا كدا هاجهز نفسي
علشان لازم اوصل المقر بكرا ان شاءالله
عزيز بفخر : ماشي ياحبيبي يالا قوم
هنا بتزمر : كدا هتمشي وتسيبني مين هيرخم عليا
بدر حضنها بقوه : هاكلمك كل يوم فيديو انا ليا كام هنا يعني وباس دماغها
حنان وعزيز كانوا فرحانين بعلاقه هنا وبدر وفضلوا يدعولهم
……..
نذار بحب : ها هنتجوز امتي ياحبيبتي
هايدي بحب : انا عايزه دلوقتي بس لازم اسافر اخلص الصفقه بتاعتي وبعدين ننزل نتجوز علطول
نذار بغضب خفي : تمام
هايدي بحب : انت زعلت ياحبيبي
نذار بابتسامه: لا بس وحشتيني نفسي نتجوز بقة
هايدي ضحكت برقه : ان شاء الله ياحبيبي ماتستاعجلشي

فهد بص للتليفون بفرحه : بيجاااااد
بيجاد بضحك علي صديقه: اهلا اهلا وحشتني يلا نازل امتي وفين مراد
فهد فتح الاسبيكر وابتسم : اتكلم ياعم اهو سامعك
بيجاد بفرحه : ازيك ياض يامراد فهد سلم علي وشك انهارده
مراد وهو بيحط ايده علي خده بمرح : اسكت بقة ماتفكروش الحمدلله لقي حد تاني يطلع غضبه فيه هههههه
بيجاد بضحك علي صديقه اللي مش بيخلى حد يسلم من ايده : حرام عليك يافهد كفايه ايدك طرشه
فهد بغضب مصطنع: طب خليك اد كلامك علشان ايدي هتسلم علي وشك
بيجاد بخوف مصطنع: لا ياعم الطيب احسن يكشي يجي واحده تقلب دماغك وتخليك تلف حوالين نفسك
فهد بتكبر : ولا حد يقدر
بيجاد بضحك : بكرا نشوف
مراد بضحك هو الاخر: دا يوم المني
وفضلوا يضحكو
…..
عند هنا لبست دريس مشجر بلون ابيض وعليه ورد سماوي ولبست خمار يناسب الدريس
وخدت البالطو وطلعت تجري
عزيز بحنيه: مش هتفطري ياحبيبتي
هنا بابتسامه : معلشي ياحبيبي قول لماما اني اتاخرت هافطر في الشغل سلامو عليكوووو
ومشيت تجري
وأثناء سيرها في الطريق فاجاه عربيه خبطتها
هنا وقعت علي الارض بقوه
بيجاد نزل بسرعه بقلق: بص علي البنت اللي مطروحه ارضا تاه في زيتونيتها كانت زي الملاك
وكان دماغها بتنزف بس ملاحظشي دا بصتله بوجع : انت انت مش تفتح حرام عليك
بيجاد بغضب : حضرتك اللي ماشيه مش مفتحه
هنا بوجع ظاهر : كمان انا اللي غلطانه شكرا يا استاذ
وجات تقوم ماقدرتشي قامت معيطه
بيجاد وهو بيشد في شعره بقوه
: انتي طفله يابنتي حد في سنك دا ويعيط الخبطه مش قويه يعني
هنا شخصيتها مرحه بس ضعيفه مش بتعرف تتعامل مع ناس ماتعرفهاش
هنا بعياط: وانا ماقلتيش حاجه لحضرتك انا اسفه
بيجاد استغرب من عياطها وازاى هي بتتاسف وهو اللي غلطان
جات تقوم حسيت بدوار شديد ولسه هتقع بيجاد جري عليها حملها حطها في العربيه ولسه هيركب لاحظ دم علي هدومه بيبص عليها لقي دماغها بتنزف بقوه اتصدم
………
عند فهد
مراد بخضه : مراد انت نسيت الظابط اللي انت رابطه انت رابطه من امبارح
فهد متذكر وفجأه قام بسرعه : اتصدق نسيته
طلع يشوفه
لقي كيان فاقده للوعي ووشها لونه شاحب جدا
قرب منها ولسه بيمسك علي وجنتها بصلها بزهول

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت أنثى الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى