روايات

رواية لا ندم في العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الجزء الرابع عشر

رواية لا ندم في العشق البارت الرابع عشر

رواية لا ندم في العشق الحلقة الرابعة عشر

كان ببصلهاا بطرف عينه وهي بتبكي بشدة تنهد بضيق فهو يكره ان يرااهااا تبكي بهذا الشكل
مرااد وهو بيحضنهاا ” هو شهر واحد هيمضي بطرفة عين صدقيني
متزعليش وااالا مش هعرف ااروح وهسيب الشركة تولع بال فيهاااا
حملت وردة حمراء صغيرة واعطته اايااه ” تروح وترجع بالسلامة
أخذه منهااا ثواني وأسر شفت..يهاا يقب…لهاا بتلذذ وحب ابتعد عندماا سمع صوت عمااد يستعجله
قبل خذهااا واخذ حقيبته وغااادر وهي تبتسم له وبداخلهاا يحترق لانهاا ااحبته فعلاااااا
جلس بجانب ااخيه الذي كان على وجه علامات الضيق
مرااد ” الشركة بايطالياا محتاجني ااوعي ي عمااد متزعلش
عماد بضيق ” اناا اصلااا كنت اتعودت على عدم وجودك في حيااتي فمش هتفرق يعنى
عند مااهي كااانت تبكي بشدة في حضن نورهااان
انااا حبيته ااوي ي نور مش عاارفة هعيش من غيره ازااي
نور بحزن ” وليه سبتيه يمشي ويسافر
مااهي ” ده مستقبله ي نور

 

نور ” لااا مستقبله هنااا جنبك مع اابنكواا انتي هتتصلي فيه دلوقتي وهتقوليه يرجع لو مش عشانك عشان ابنك
بان على مااهي التردد فقالت نورهان بخبث
طيب متتصليش انتي حرة بس متعيطش لو قالك انه مش راجع ومش بعيد واااحدة تخطفه منك خاصة واناا سمعت من عماد انه مراااد عنده معجبات بالهبل في ايطاالياا مستنينه يرجع
بصتلهاا نورهان ببراءة ” خااصة والراجل محروم ي عيني مرااته مش قادره تعترفله بحبهاااا
اول م يسمع كلمة حب او غزل من ااي وااحدة هناك هيريل علطول متقولش نورهاان مقالتكيش
خذت مااهي التفلون بسرعة وهي وبتتصل بمراااد
ابتسمت نورهاان بخبث وخرجت وهي بتقول ” جووووول
وصلوااا عماد ومرااد المطااار نزل مرااد وهو بيحضن اخوهاا بشدة
بكى عماااد بس مراد مسح دموعه ” مش عيب ي نمر تبكي قدااام الكل هتنزل من هيبتك ومحدش هيعملك حسااب
عماد ” خليك
مرااد. ” شركتي هناااك ي عماد وو…..
قااطعه رنين تلفونه لقااه ماااهي عماد رد واناا جو العربية لو احتجت حاااجة
مرااد. بحب ” اااي ي حبيبتي
مااهي ببكااء ” انااا بحبك اااوي بعشقك اااوي

 

مش هقدر ااعيش من غيرك ثااانية واحدة ااانت ملكت قلبي ودنيتي كلهااا ي مراااد بحبك ي حبيبي
متنساانيش ي مراااد اناا بعشقك….
وقفلت الخط اماا مراااد انصدم بشدة من مااا قيل ثوااني واابتسم بفرحة ركض الي سياارة عماااد
مرااد ” يلااااا نرجع على البيت
عماد بعدم فهم ” طب والطيارة
مرااد بسعادة. ” مش مسااافر ويلاااا. سوووق بسرعة
عماد بسعادة وهو يطير بالسيارة ” من عنيااا
مهمااا تلف الدنياا وتدور هتوقف عند رجلي ده اناا مرااد
لم يكمل كلامه الا انهااا وقعت في حضنه تحضنه بشدة وهي تبكي وهو يضحك عليهاااااا
ماهي ببكاء ” متبعدش عني اارجوك اناا مش هعرف من غيرك
مراد ” واناا مش بعرف من غيرك ي مااااهي بحبك
ماهي بحب ” وانااا بحبك ي حبيبي
قبله…لهاا بتلذذ وشغف وحب جاء كي يحملها لكن
ماهي ” مرااد استني بس اااسمع تعليماات الدكتورة الاول

 

مراد بعدم فهم. ” تعليماات ااي وااي دكتورة
اانتي كويسة ي عمري مش كده
مااهي بحب” كويسة ي حبي بس انااااا
نظر لهااا لتكمل ” انااااا حامل
مرااد ” بجد ولا بتهزري ي ماااهي
ماهي بغيظ ” لا بقيس نبضك ي حبي انااا حامل بجد
قبل….لهااا بسعادة وهي تنصهر بين ذراااعيه……………….في الوقت الحااالي
فتح الباااااب ليجد فاااتنته تحمل طفلهم وهي تقبله بسعادة رفعت نظره لهااا
مراد بحب ” مراد تعااالا ي حبيبي وشوف ابننااا حلو ازاي
ضمهااا بشدة وهو يقبلهاا بحب جاء ليحمل طفله
مراد بقلق. ” ده صغير اااوي ي ماااهي
وانااا مشلتش بيبي من سااعة م عماد كان صغير اخاف اوقعه ولااا حاااجة
مااهي وهي تضع ابنه على يديه ” متخاافش خذه بين ااديك
حمل صغيره وهو ينظر له بفرحة جميل جدا دخل الجميع
عماد وهو يقف جنب مرااد ” مبروك ي اخوياااا
مرااد ” يبارك فيك ي ااخويااا.

 

نور. ” مبروك ي ماااهي ابيه مرااد شكله خبرة في الأطفال ومش هتتعبي اااوي يعنى معه
مرااد. ” فعلااا لماا عماد كان صغير كنت بغيرله وبحمي وبلعبه كماان
انفجر الجميع. في الضحك على عماد الذي ينظر بضيق لمرااد
عماد. ” شكراا انك عرفتهم انك كنت بتغيرلي دلوقتي هتمسكهالي ذلة ومش هخلص من لساان حد متشكر جداا ي اخويااا
خالد بمرح ” عيب ي. عماد كده تكاافئ الايد ال غيرتلك وليفتك وشطفتك مكنش العشم ي صاحبي
انفجر الجميع بالضحك اغتاظ عماد ركض خلف خالد لكي يمسكه لكن خالد فر بالاتجاه المعاكس وماكااد يفتح البااب حتى وقعت بين يديه وقع على الأرض وهي ااعلاااه
نظر لهاااا بصدمة هاااهي حبه وعشقه بين ذرااعيه سكت الجميع بترقب
كااانت قد وصلوا تواا من المطااار وقد اخبرهم اانهم في المستشفى لولادة ماهي فااتت مع والدهاا وماكادت تفتح البااب حتى احست به ينفتح بسرعة اختل توازنهاا ووقعت فوق صدره
تاااهت بعينه باشتيااق وهو اايضا سمح ليده بملامسة وجهها
تنحنح ماجد بضيق افااقت مااهي ونهضت من فوقه وأتى عماد وساعد خالد على الوقوف

 

عماد بهمس ” متجمد يلاا كده في اااي
كان يرااقبهااا وهي تتحرك مثل الفراشة تسلم على الجميع وابتسامتهاا تزين وجههاا الفاااتن تغيرت كثيرااا
نورهاان ” طب اوس فين ي بابااا مجش معااكوا ليه انا اشتقتله او…….
صمتت عندمااا وقع نظرهاا لعماد الذي كان ينظر لهاا بغضب
ماااجد ” ااااوس تعب في الرحلة ااوي وسبقنااا على البيت
مراد بعدم فهم ” هو مين اااوس ي جماااعة
نورهااان. ” اوس ابن عمتي واخوياا ب
ماااجد ” نور قصدها انهاا اخوهاا هي وخطيب نورسين
ااامسك عماااد خالد بقوة ” اعقل ي مجنون احنااا في المستشفى متعملش فضاايح اختك لسااا خارجة من ولادة
نفض يد عمااد بغضب وخرج بسرعة البرق من الغرفة
كاد نور ان تتكلم لكن نظر لهاا ماجد نظرة اخرستهاااا فصمتت
استااذنت نورسين وخرجت وهي تشعر بالاختنااق وماكادت تلتفت حتى سحبها ااالي احدى الغرف الموجودة كانت خالية
اشتمت راائحته التى تسكرهااا ولم تجد صوتهاا فقد عرفه قلبهااا

 

خاالد باااالم ” اتخطبتي ي نورسين وانااا الغبي ال بقاالي سنة مستنيكي انتظرتك تتعااافى وترجعي لطبيعبتك عشاان تكوني ليااا افتكرتك بتحبيني
احتجزهااا بين الحاائط وهو يردف بغضب
هونت عليكي ي نورسين طب وحبي وال كنت بشوفه في عيونك كااان ااي تمثيل جااوبيني ال عشنااا ده كاان اااي ااي ال كان بيناا ده ي نورسين
نورسين باالم ” كاااان حب وعشق صدقني ااانت حبتني لماا كنت مريضة كنت بشوف الخوف واللهفة والاهتمام في عيونك خلوني اعشقك من جو قلبي بس انا مش اناانية اانت تستاهل تعيش مع وحده طبيعية وانااا كنت
قاااطعهاااا حينمااا ااسر شفت…يهااا يقب..لهاا بنهم وتلذذ وهي تبااادله جنونه نسيت المكااان و الزمان سوا انهاا بين يديه
ابتعد عنهاااا ببطء ثم قاال بغضب
خالد ” ومين ااوس ده بقى اان شاء الله
نورسين بابتساامة رائعة ” ده اابن عمتي واخوياه بالرضاعة

 

خالد بفرحة بجد يعنى مش مخطوبة
هزت راسهاا بنعم ” ااناا مخطوبة ووواانت خطيبي ي خالد
أخرجت من عنقهااا سلسلة كااانت له وكان يرتديهاا عندما سقط فوقهاا
نورسين ” لقيتها علقت في ملابسي يمكن اتفكت من رقبتك لما وقعت فوقي ومن وقتهاا وهي معاياا
اصبح يقب…لهااا من عنقهااا وهي تتااوه بشدة ابعدته عنها عندماا اصبحت يداهااا تتجراءن على جسدهااا
نورسين بخجل ” خاالد مينفعش عيب
خالد وهو يسند جبينه بجبينهاا ” انا هكتب عليكي ي نورسين عاايزك اااوي معايااا اليوم قبل بكره
نورسين بخجل ” بس بابااا
خالد ” هيواافق صدقني هيوافق ولا على مزااجه هيواافق
نورسين بقلق ” هتعمل ااي ي خالد
هعمل كده ” قبلهااا وهو يخطفهاا ويريهاا الي ااي مدى اشتااق لهااا وبجن”ون………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا ندم في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى