روايات

رواية جنون العشق الفصل العاشر 10 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل العاشر 10 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء العاشر

رواية جنون العشق البارت العاشر

رواية جنون العشق الحلقة العاشرة

الجد:مقلكيش اسمو اي
سميحه:لا قالي اسمو محمود الصياد واللي معاه سحر
فرح:اكيييدد لاا
الجد بدموع:ازاي دول ميتين
زين بهدوء:روحي دخليهم نفهم منهم في اي
*محمود وسحر ابو وام زين اللي كنت قولتلكم انهم ميتين ففي اول الروايه عملو لي كدا ده اللي هنفهمو دلوقتي*
^اول ماادخلو^
فرح بهيستيرياا: لييي عملت كداا ليي انت تعرف احنا عيشنا قد اييي ف وجع ولا تعرف زين حصلو ايي ولا انا كنت محتاجلكم جمبي عيشتوني طول حياتي متوهمه ان ابويا ميت هو وامي ويطلعو عايشين 15 سنههه عارفه أنكم ميتين وتطلعو عايشين
زين خد فرح ف حضنو
زين: اهدي ياحبيبتي هنفهم كل حاجه دلوقتي
ادهم:تفهم ايي هو مكانش عاوزناا اومال يبعدو ليي
*همس كانت واقفه مش فاهمه اي حاجه*
الجد:اقعدو نفهم كل حاجه

 

محمود: انا اسف اني بعدت الفتره دي كلها محدش يعرف اي حاجه عني بس فعلا كان فيه ظروف
الجد:ازاي انتو مش ميتين اناا دافنكم اه الجسس كانت متشوهه بس ازاي مش انتو ومين كانو ف المستشفي
سحر:هنحكيلكم كل حاجه بسس قبل مانحكي سامحوناا ربنا عالم اني كنت عامله ازاي وانا بعيده عنكم
محمود:احنا فعلا عملنا حادثه وكانت مقصوده ليا انا طبعا علشان شغلي متعرض للحاجات دي المهم اننا نجينا فعلا من الحادثه بأعجوبة ولما قالولكم اننا موتنا ده لان فعلا عاوزين يزيعو خبر وفاتي انا ومراتي وبنتها اللي كانت ف بطنها
زين بمقاطعه:هي ماما كانت حامل
سحر:ايوا ساعتتها الرائد حسام جالنا وقالنا كدا لو عرفو اننا عايشين هيبقا خطر علينا كلنا وقال اننا نخبي عليكم علشان الموضوع يبان حقيقه فعلا
محمود:وساعتها الرائد حسام عملنا شهادات باسماء تانيه خالص وسافرنا ل اوروبا
ادهم :وجااين دلوقتي تحكولنا
محمود:كان غصب عننا وعلشان ريتال تعرفكم
فرح:ريتال مين

 

محمود بتنهيده:اختكم ساعه الحاادثه سحر كانت حامل مكنتش اعرف ولما كنا مسافرين كانت عاملهالي مفاجأه ولما صحيت الدكتوره طمنتها عليها
زين بابتسامه :وهي فين
محمود :هقوم اجيبها من العربيه مكنتش حاببها تشوف اي حاجه تزعلها
زين: تمام
زين بخضه:يالهوي دواكي يااهمس ازاي نسيتو
همس بابتسامه:اهدي ياحبيبي انا خدتو
سحر:مين القمر ديي
زين:مراتي وبنت عمتو منار
سحر بابتسامه: بسم الله ماشاء الله شبه منار اوي اومال هي فين
همس بدموع حاولت تخفيها:اتوفت من 3 سنين
سحر بزعل:ربنا يرحمها يارب

 

كان سيف ونواره قاعدين تايهين
سحر:انا اسفه يانواره بجد كان غصب عني
نواره وهي بتحضنها:حبيبتي مقدرش ازعل منك وحشتيني اوي
*قاطعهم دخول محمود ببنت جميله جداا تجلس ع كرسي متحرك ب عيون خضراء وشعر بني فاتح يصل الي كتفها وشديدة البياض*
ريتال بابتسامه:انا عارفاكم كلكم بابي كان بيوريني صوركم ع الفيس بوك
ادهم بضحك:طبعا يابنتي احنا مشهورين
زين:طلع عندي اخت ملاك كدا وانا معرفش عارفه لولا انهم اهلي كنت زعلتهم
ريتال:إنا كنت علي طول اشوف صورتك الاقيك مكشر بس مع البنوته اللي هناك دي كنت بتضحك (كانت بتشاور علي همس)
همس بضحك:طبعا انا قدرت اخليه يتحول محدش قديي
زين حضن ابوه: وحشتني اوي متتخيلش اني الفتره اللي فاتت كنت عامل ازاي من غيرك
ريناد:خلاص بقا يازين انا هعيط

 

زين مسكها من كتفها:ياابت زين كدا حاف ده انا اللي مربيكي لو كنت اتجوزت بدري كنت خلفت قدك
ريناد:ياعم وسع والله ماعرف البت همس مستحملاك ازاي الله يكون في عونك ياابنتي
سحر: همس بنت منار يامحمود
محمود:ايوا خدت بالي شبهها اويي
الجد:كلها انت يامحمود انت ومنار
محمود راح حضن سيف:وحشتني اوي ياسيف كان غصب عني
سيف بابتسامه:عارف ياحبيبي اهم حاجه انك معانا دلوقتي وهتشوف ابن ابنك قريب
ريتال بضحك:ايهه ده ابيه زين هيكون عندو نونو يارب ماايكون عصبي شكلو
زين:لما ترتاحي بس هورييكي مين العصبي
الجد:يلا بقا كل واحد ع اوضتو وانا هاخد حفيدتي حبيبتي معايا فوق
فرح:لا ساكسكيوزمي هتيجي معايا انا فوق ف اوضتي وهنسهر انا وهي وريناد وهمس وهنام ف اوضتي
همسس:اشطاا كدا هتبقي سهره عنب
زين راح شال همس: لا يااروحي انتي هتيجي علشان تنامي معايا هما فاشلين لاكن انا مبعرفش انام غير ف حضنك
همس:بسس انا عاوزه اسهر معاهم وكمان ادهم طالع وهنلعب

 

زينن:من غير بس وبعدين الساعه 3 عاوزه تسهري اكتر فيين
همس:اووف
زين:لما نطلع اوريكي تتنططي عليا ازاي كدا
همس:احم خلاص
زين:يلا بقا هاخد مراتي حبيبتي وهنطلع فةق
ادهم راح شال ريتال وطلعها اوضه فرح
ادهم:ان عوزتي اي حاجه اندهي قولي يااادومي وانا هاجي طيران
ريتال بضحك:ماشي ياادومي يانسيم الحياه 😂😂(بقلم ايمان صبحي )
ادهم باستغراب:نسيم الحياه جيبتيه منين
ريتال وهي بترفع شعرها وتكبر مصتنع : دي اناا
ادهم:اااه عيله زيك تضحك عليا
فرح بضحك: مشش قاادره كنت بتكلم واحده فيك طول الوقت ده😂😂😂
ريناد:عملتيها ازااي ده احنا جينا نجرب اتقفشنا ده كان هيروح يتقدملك
ادهم:حفلو حفلو دي اخرت الارتباط سوشيال انا ماليش غير البت غرام
ريناد بغمزه:وااالعه معاك يااشق

 

فرح بمكر: لا ماهي بتحب زميلها
ادهم بعصبيه:لااا انا طول الفتره دي مانع نفسي عنها علشان تبقي حلاتي وهنكون لياا مش لغيريي
فرح:خلاص ياعم بهزر
ريتال:بصص كلم أخوها وقولو انك عاوزها حتي تتخطبو وبعد فتره نتجوززو بعد ماتخلص كليتك وانت كدا كدا بتشتغل ومش محتاج
ادهم:طب لو مطلعتش بتحبني
ريناد:لا يااعم بتحبك وع يدي كماان
فرح:بص يلا قوم احنا مقولناش حاجه قوووم عاوزين نتخمد
ادهم:ماشي بكرا مش هرحمكم
(اوضه همس وزين)
زين: بتتعصبي عليا يااهمس وبتعلي صوتك عليا مشش عارف اعملك ايي
همس:مكنتش اقصد حاجه كنت بهزر
زين وهو بيمسكها من ايدها :ااااخررر مره تعانديني اقولك الحاجه تقولي حااضر وبس من غير تنتيط
همس بنرفزه: حاضر

 

زين: شكلك وحشك عقابي انااا اللي دلعتكك
همس سابتو وجريت ع الحمام
زين بصووت واطي:مااااشي لما تطلعيلي
زين فتح باب الاوضه وقفلو
همس:هطلع انام قبل مايجي ويقولو عني كانت طيبه
اول ماطلعت لقت زين قاعد وماسك الحزام
همس بخضه: يالهوي ايه اللي جابك ده انت كنت طلعت
زين وهو بيقرب منها :تحبي تضربي باايهه
همس بدموع: خلاص انا اسفه مشش هكررها
زين:قولتيلي كدا المره اللي فاتت وكررتيها
همس: آخر مره خلاص
زين:روووحي نااامي
همس:وانت

 

زين:ملكيش دعوه روحي نامي انتيي والا وربي ماتشوفي خير
همس بخوف جريت ع السرير وحاولت تنام معرفتش
بعد شويه لقت زين داخل من ااوضه التدريب شافها مداهاش اهتمام ودخل استحمي وطلع نام ع الكنبه
همس:مش عارفه انامم
زين:ميخصينيش واقطمي علشان انام
همس:والله لاوريك
همس قامت فتحت النور ودخلت الحمام
زين:اووف عاوزه اتخمد
همس:ما تنام
*دخلت همس ولبست كااش مايوه لحد قبل ركبتها وطلعت*
راحت قفلت النور واتعمدت تعدي من قدام زين
زين ف سرو:يالهوي هو انا اللي بعااقبها ولا هي اللي بتعاقبني
زين ببرائه مصتنعه:مشش عارف انام هنا
همس بضحكه حاولت تكتمها:خلاص نام علي الارض

 

زين قام وراح نام جمب همس اخدها ف حضنو
زيين:لولا انك حامل والزعل والمجهود غلط عليكي كنت وريتك بس هانت هحوشلك اللي تعمليه كلوو وهوريكي ياهمس
همس برقه: خلاص بقاا متخليش قلبك اسود
زين:يخربيتكك هتعنلي اي فيا تاني
همس:اقل مااعندي (بقلم ايمان صبحي )
زين:ناامي يلا ياختي علشان بكرا تزاكري
همس:حاضر

 

*غفيوو في ثبات عميق*
تاني يوم الكل اتجمع ع الفطار زي كل يوم
محمود:امتحاناتكم بكرا يابنات
همس:ايواا ويارب مايجي الواحد مرعوب
ريناد:بص ياحودا احنا نخلص امتحانات ونطلعلنا اسبوعين الساحل
الجد:خلصو انتو بس واللي انتو عاوزينو هنعملو
زين:ان شاء الله طب وهتبقو احسن دكاتره
ادهم بضحك:دول دكاتره دول دول آخرهم صنايع ياعم
فهد بضحك:دكاتره طولهم 145 سنتي
همس بنرفزه:لا ع فكرا 147
فرح:وانا 149 بقت
ريناد بتفاخر:وانا 155 محدش قدي علب كانز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى