روايات

رواية عشق خالد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الجزء الحادي عشر

رواية عشق خالد البارت الحادي عشر

رواية عشق خالد الحلقة الحادية عشر

في شقه فله ..
كان الكل واقف مصدوم من الي بيحصل الا خالد كان متوقع ..
رافت بحده وعدم فهم /ايه الي بيحصل ي خالد متفهمني .
خالد بغيظ شديد/تحبي تتكلمي انتي والا اتكلم انا .
أم فله بحده وغضب /لا ي خالد ي ابني انا الي هتكلم لاني السبب في الي وصلت ليه من دلعهي فيها .
رافت بحده وصراخ /متفهموني فيه ايه انا هتجنن .
ام فله بفيظ شديد وتوعد /انا هقولك ي رافت وقد قضت له ما حدث ..
رافت بغضب جحيمي وهو يصفعها بحده وهي تصرخ /ي نهار ابوكي اسود هي وصلت ل كده ده انت هربيكي من اول وجديد ي زباله .
خالد وهو يمسكه بعيد عنها /اهدا ي رافت اهدا مش كده .

 

رافت بغضب /اهدا ايه ي خالد ده انا هكسر عضمها هوريها النجوم في عز الضهر فيه واحده تعمل الي عملتيه ده فيه واحده تقول علي نفسها كده ي بنت الكلب .
خالد بغضب وجنون /عملتي كده ليه نفسي اعرف .
فله بدموع وانهيار وصراخ /علشان بحبك ي خالد عملت كل ده علشان بحبك بحبك من زمان ي خالد من انا عيله صغيره مكنتش بشوف غيرك كنت بفضل اعد في الدقائق والساعات علشان تيجي واشوفك عشق مش هتحبك اكتر مني انت حب حياتي ي خالد.
خالد بسخرية /تفتكري اني هصدقك والي بيحب حد يعمل معاه ده كله انتي مش عارفه انتي عملتي ايه انتي دمرتي حياتي خليتي الانسانه الوحيده الي مبستحملش اشوف دموعها تبكي بسببي بدل الدموع دم دمرتي اسعد لحظات حياتي انتي الي فيه ده مستحيل يكون حب ده مرض الحمد لله انا عملت باصلي للآخر علشان امك واخوكي بس الحمد لله ربنا كشفك ليا ولنفسك كمان عن اذنكم .
فله وهي تمسك يده بدموع وندم/انا اسفه ي خالد انا اسفه انا مستعد اعمل اي حاجه علشان تسمحني انا هروح ل عشق واقولها علي كل حاجه بس ارجوك متكرهنيش كده .

 

خالد بسخرية /تفتكري انا وعشق بس الي المفروض تعتزري مننا علي الي عملتيه .
فله وهي تخفض رأسها بندم /انا اسفه ي رافت اسفه ي ماما اوعدكم اني هتغير وهكون واحده جديده خالص واحده تفتخروا بيها انا اسفه .
رافت بحده /علشان نسامحك بجد ونصدقك انتي هتروحي دلوقتي تعتزري من مدام عشق وتصلحي الي خربيتيه .
فله بندم واسف /حاضر .
رافت بأسف /انا مش عارف اقولك ايه ي خالد .
خالد بابتسامه /متقولش حاجه ي رافت احنا اخوات وربنا يقدرني علي المجنونه بتاعتي .
*******************.
في فيلا المرشدي …
في غرفه عشق ..
كانت تتضع اشياها داخل شنتطها بدموع ليدخل خالد بابتسامه ساحره.
/عشق حياتي رايحه فين ايه هتهربي مني .
عشق بغيظ شديد/اطلع بره ي خالد روح للست فله بتاعتك ي مضحي خليها تبقا تنفعك روح .
خالد بنظره خبيثه/بصراحه البت حلوه مفيش كلام بس انتي احلا ي شوشو .
عشق بغيظ شديد/بقولك ايه انت جاي تحرق دمي اتفضل بقا اطلع بره خليني اكمل لببسي خليني امشي .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/وماله يبقا احسن برضه علي الاقل تفضي الاوضه ل فله عروستي .
عشق وهي تمسكه بغيظ وغيره/هقتلك ي خالد هقتلك قبل ماتتجوز للبت دي فاهم .

 

خالد بضحك /هههههه وماله هتكون اسعد لحظات حياتي لو موت علي ايديكي ي عشق علشان كده عملك مفاجاه اظهر وبان عليك الامان.
فله بندم واسف /سمحيني ي عشق سمحيني انا اسفه كل الي انا عملته ده كانت خطه علشان اتجوز خالد الشيطان لعب في عقلي انا اسفه ي عشق بجد اسفه خالد بيحبك ي بختك بيه واسفه مره تانيه عن اذنكم .
خالد وهو حضنها باشتياق /صدقتي بقا انا كنت شاكك من الاول انها لعبه علشان كده وفقت كنت بجاريها علشان اقدر اعرف الحقيقه تبقي مجنونه لو فكرتي أن ممكن في قسميه جوازي يتكتب اسم غير اسمك ي عشق حياتي .
عشق وهي تحتضنه براحه /مش قادره اصدق ي خالد ده كان كابوس كنت هموت لو كنت للغيري خالد .
خالد وهو يقبلها بعشق وهمس /بعد الشر عليكي ي روحي.
عشق بهمس /خالد احنا اتفاقنا مش هتقرب مني الا لما نعمل فرحنا قدام كل الناس .
خالد بضيق /انا عارف من الاول انها جوازه مشمومه .
عشق بضحك /هههههه معلش معلش نعمل الفرح وهقولك شبيك لبيك عشق ملك ايديك .
خالد وهو يقبل أيدها بتملك /ده انا الي ملك ايديكي ورهن اشارتك ي عشق حياتي .
عشق بابتسامه /حبيبي يلا ننزل تحت .
*********************.

 

في الاسفل …
كان الكل قاعد مبسوط جدا بعد رجوع عشق وخالد .
ربيع بابتسامه /ايوه كده اخيرا رجعتوا للبعض ي ولاد .
خالد وهو حاضن عشق بسعاده /الحمد لله ي جدي .
نور بابتسامه/شوفتي وقعت في الحب ي شوشو وجهزي نفسك علشان هتكوني خاله بعد كام شهر .
عشق بابتسامه وسعاده/بجد معقول الصغنن بتاعي هيكون مامي .
خالد بغيظ شديد /والله الف مبروك ي اخويا .
عاصم بضحك وغمزه /هههههه عقبالك ي اخويا .
خالد بغيظ وهمس ل عشق /عجبك الي انا فيه ده ي فضيحتك ي خالد بقولك ايه بكره الفرح انا مش هستنا ده انا وشي من جدي بقا في الأرض .
عشق بضحك /ههههه حاضر .
جاسر بابتسامه/مشاء الله شكلكم مبسوطين وده انسب وقت اقولكم علي قراري .
خالد بجديه /خير ي جاسر .
جاسر بابتسامه/أنا عايز اتجوز تقي ي خالد .
عاصم باستغراب /مين تقي دي .
خالد بغضب جحيمي /ده ليمكن يحصل ابدا ي جاسر فاهم .

 

جاسر باستغراب /ليه ي خالد .
خالد بحده /لأن الهانم الي انت عايز تتجوزها بتشتغل رقاصه ي سي جاسر .
جاسر بصدمه /انت بتقول ايه ي خالد .
خالد بغضب /بقول الي انت سمعته الهانم الي انت عايز تتجوزها بتشتغل رقاصه في كباريه النجوم انت فاكر أني كان ممكن اشغل حد عندي من غير ماعرف عنه كل حاجه.
جاسر بصدمه قاتله/ي عني ايه خدعتني ضحكت عليا طول الفتره دي .
ربيع بحزن عليه /ولا يهمك ي ابني انت طيب ي جاسر ي ولدي والطيبه مش عيب .
عشق بجديه /مش يمكن فيه سبب لشغلتها دي ي خالد.
خالد بغضب /ظروف ايه دي الي تخلي واحده تفرط في نفسها .
عشق بجديه /ظروف كتير ي خالد زي الفقر الوحده انا شايفه انكم متحكموش عليها من غير ماتعرفوا .
نعمه الشغاله /فيه واحده اسمها تقي عايزه سعادتك ي خالد باشا .
خالد باستغراب /تقي خليها تتدخل .
تقي بارتباك شديد ودموع /مساء الخير ي خالد باشا انا كنت جايه اقول ل حضرتك حاجه بصراحه مش حضرتك بس ليكم كلكم وانت بالذات ي جاسر.
جاسر بحده /هتتكلمي تقويلي ايه احنا خلاص عرفنا حقيقتك الرخيصه انا مش ندمان علي حاجه في حياتي قد اني حبيتك .
تقي بدموع وندم /عندك حق بس ابوس ايدك اسمعني انا مقصدتش اكدب عليك انا حبيتك ي جاسر قسما بالله حبيتك انا

 

عمري مكان ليا حد ولا ايد حنينه طبطبت عليا ابويا مات وانا في ثانويه عامه سبت المدرسه علشان اقدر اشتغل واصرف علي امي المريضه فضل يلف عليا جمال الكلب لحد ماقنعني اشتغل رقاصه فلوس كتير وسهله وفقت والله العظيم غصبن عني ورضيت بنصيبي ومن يومين طلب مني اني أسرق ملف مهم من مكتب خالد باشا بس انا مقدرتش انا كنت ضايعه وتايهه ي جاسر لحد انت ماظهرت قدامي ي جاسر حبيبتي في الحياه والله العظيم انا بحبك ي جاسر سمحني ي جاسر سمحني .
جاسر وهو يحتضنها بشده /اطمني ي حبيبتي مش هسيبك مش هسيبك ابدا خلاص احنا اتكتبنا علي اسم بعض بعد اذنك ي جدي بعد اذنك ي خالد وانت ي عاصم بكره فرحي انا وتقي مع خالد وعشق .
ربيع بابتسامه /مبروك ي ولدي .
خالد بابتسامه ووغمزه /جهزي نفسك ي وحش انا بكره ي قاتل ي مقتول .
عشق بنظره خبيثه وهمس/للاسف ي خلود بكره مش هينفع .

 

خالد بغيظ شديد/نعم ي اختي ليه أن شاء الله.
عشق وهي تهمس في أذنيه بخبث بكلمات جعلته يصرخ بغيظ شديد.
/نعم ي اختي ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى