روايات

رواية قمر الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الجزء الثالث عشر

رواية قمر الجبل البارت الثالث عشر

رواية قمر الجبل الحلقة الثالثة عشر

يجلس جبل في المشفى حزين 😔 معقول اب بعمل كده في بته يعني يبيع بته ماشي طمعان في الفلوس برضو ماشي بس ليه يديني واحده تانيه يعني انا دلوقتي بنتعامل مع مين سما حبيبت اخويا ولا قمر المظلومه في الحوار ده كله ويضع يده علي وشه طب انا دلوقتي اقول ليه كونت بعمل كده ليه
استغفر الله العظيم
جاسر… يرن علي سما
سما.. تمسك التلفون وتبكي وترد عليه بغضب انت عايز ايه مني مش كفايه اللي انتي عملته ده انا مش هسكت
جاسر.. خلصتي
سما.. تصرخ فيه بصوت عالي
جاسر… تعالي عايزك ولو اتاخرتي هتلاقي الفيديو نفسه علي التواصل الاجتماعي يا قطه سلام ويعطي ليها بوسه وبعلق التلفون
سما.. تصرخ وتجري في الاوضه بغضب لا مستحيل اروح ليه وتجهز وتخرج من الاوضه

 

……..شروق خالد…..
غالب… ايه الحكايه انا من امبارح هنا هي فين بس هو خرج ورجع تاني وهي لسه جوه اووووف
جبل.. يدخل البيت وهو حزين 😔من افعاله مع قمر ويدق الباب
سناء.. تجري علي الباب وتفتح
سناء.. ابني قول انك لاقيت منصور
جبل.. للاسف كان في المشفى عمل حادثه ويضغط علي يده واتوفه
سناء… تصرخ وتقع علي الارض لا مستحيل منصور يسبني لا مستحيل يعمل كده
تخرج.. سما من الاوضه وتفتح الباب
جبل.. ينظر اليها بصدمه قمر انتي ريحه فين دلوقتي وبلبس ده
( بنطلون جينز وبدي ضيق وتشرت صغير جدا وتفرد شعرها )
سما.. تضحك هههه لا اصحه انا سما مش قمر فوق
سناء.. تجري عليها وتشدها من شعرها انتي وبعدين فيكي ابوكي مات مات وانتي طلعه رحه فين
سما.. ببرود يعني اعمل ايه اموت وراه وتبع يد امها وتفتح الباب وتخرج
جبل.. بصدمه مين دي

 

سناء.. تبكي وتجري عليه عايزة اشوف منصور ونبي يا ابني وديني
جبل.. ببرود فين قمر
سناء.. تبكي اتخانقت مع بعض وخرجت اكيد روحت
………شروق خالد…….
غالب.. ينظر اليها بصدمه ايه ده معقول قمر تخرج كده ويذهب خلفها
سما.. تمشي انا هعرف ما اخد حقي بنفسي
غالب.. يقف بلسياره في وشها وينزل منها
قمر.. بغضب انت حيوان مش تفتح
وتحاول ان تمشي هو انا ناقصه الاشكال دي
غالب بجري عليها ويمسك من يدها ويضغط عليها انتي مجنونه ايه اللي انتي لابسه ده
قمر.. ابعد ايدك وتضربه بلقلم

 

غالب.. لا بقق ويضغط علي رقبتها يغم عليها ويحملها علي كتفه ويرميها في السياره انتي اللي جبتيه لنفسك يا حلوه
……..شروق خالد….
قمر..تضم المخده وتبكي وتكتم صراحه في المخده وتتذكر كل الافعال سما معاها انا هريحك مني يا سما كان نفسي اشوف شويه حب ولو صغير منك بس انتي طول عمرك بتكرهيني حتي ختي مني حب اهلي وانا ما كونتش بتكلم بس ليه دلوقتي بتعمل كده
انا هبعد عنكم كلكم كفايه اوي لحد كده انا تعبت منك ومن الحب اللي بحبه لكل واحد فيكم وانتو محدش فيكم بيحس بيه
……..شروق خالد…….
جبل.. هشوف قمر واجبها واجي
ينزل جبل من البيت
يدخل السياره
حسن.. انا هكلم جبل واحكي ليه علي قمر يمكن يلاقي ليها حل انا مش هقدر اساعده يا رتني كونت كويس كونت انا اللي اساعده بدا ما كل حاجه اطلبها من جبل يمسك التلفون بس اكيد هو نام دلوقتي اكلمه في الصبح احسن
……شروق خالد….

 

جبل.. يسوق بسرعه ويتذكر اعمله في قمر والضرب والنوم علي الارض وحرمنها من الاكل ليه كده ليه ويضربفي السياره انا آسف بجد
فلاش باك
في الصباح.
جبل.. انتي قومي اعملي ليه الفطار
قمر.. وهي تقوم من علي الارض بتتعب
جبل.. يضربها برجله تقع تاني
اخلص معايا شغل مش فاضي الدلع ده
قمر.. تقوم وهي تبكي وتدخل المطبخ وتجهز الفطار
وتضعه علي السفره
جبل.. يخرج من الاوضه وينظر اليها
اقعد في الارض وبضع الاكل في طبق ويضعه علي الارض كلي هنا تحت رجلي
قمر.. انا مش جعانه
جبل يقوم ويشدها من الطرحه تقعد تاكي وكلامي يتسمع تمام ويرميها علي الارض
قمر.. تاكل وهي بتبكي
جبل.. تنضفي المكان كويس انتي سامعه
قمر.. بس انا عايز اروح الشغل
جبل.. نعم قولي تاني
قمر.. تحضن نفسها بخوف

 

جبل.. شغل الخدمين ده هيكون هنا مش انتي عايز فلوس اهي ويخرج من جيبه فلوس ويرميها عليها بس علي شان تعرفي انك بشتريكي بفلوس جاكي القرف غوري كده ويرميها برجله ويخرج من الشفه
عود من الفلاش باك
جبل.. يوقف السياره غبي غبي
كانت بتعمل كده علي شان ابوها وحده غبيه تزل نفسها علي شان واحد مش شايفه اساسا
……شروق خالد…..
غالب.. يحمل سما ويدخل بيها القصر
وينظر يمين وشمال ويدخل خلف القصر ويفتح عرفه
ويدخل ويقفل الباب
غالب… ينزل سما علي السرير اخيرا بقيتي في بيتي وتحت عنيه انا مش مصدق نفسي يا ويملس علي وشها ويمسك شعرها ويشمه اووووف ايه الجمال ده مش مصدقه نفسي اكيد انا بحلم
…….شروق خالد…..
تدخل حنان الاوتيل وتطلب غرفه وتحضن الشنطه بخوف
شبان..شايف اللي انا شايف
الاخر..اه
الاول..اكيد الشنطه اللي هي حضنها فيها حاجه وخايفه عليها
ههههههه كله تمام يا كبير
…………..
جبل.. يفتح باب الشقه ويدخل
قمر قمر ويفتح غرفه النوم ويدخل قمر انتي وينظر الاوضه فاصيه فين ويفتح الحمام ويلاقي الحمام فاضي يخرج ويفتش في جميع الاوضه

 

قمر.. يخرج بسرعه يعني رتحت فين
……………..شروق خالد
جبل.. يسوق ويدور علي قمر طول اليلل في الشوارع
سناء.. تنتظر جبل علي شان تروح المشفى تشوف منصور
غالب.. يجلس بجوار سما يتامل جمالها
جاسر.. يرن علي سما ويتوعد ليها
حسن.. مستني الصبح بفارغ الصبر علي شان يقول لي جبل علي قمر ويساعدها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الجبل)

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى