روايات

رواية قلب عيالي حجر الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية قلب عيالي حجر الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية قلب عيالي حجر البارت الخامس

رواية قلب عيالي حجر الجزء الخامس

رواية قلب عيالي حجر
رواية قلب عيالي حجر

رواية قلب عيالي حجر الحلقة الخامسة

الام
اي اللي جاب الختم ده عندك يا احمد وبعدين
اي العقد ده ، وأحمد قام وقف وقال
احمد
انتي لقيتي الحاجات دي فين اقصد يعني واحنا
بننقل العفش لقيت الختم ده شلته معايا
قولت بعدين هنزله ليكي
الام
والعقد ده اي لقيته عندي برضه هو انتو
ليه بتعملوا فيا كده حرام عليكم ده انا
كنت بستخسر في نفسي الحاجه علشانكم
احمد
اسمعي بس يا امي والله انتي فاهمه
غلط ارجوكي اسمعني
الام
مش عايزه اسمع ومش عايزه حاجه منكم
أنا نازله شقتي ، وبعدها رانيا قامت وقفت
وقالت
رانيا
تؤتؤتؤ معقول ماما لقيت الورق طيب انت
ناوي تعمل اي دلوقتي
احمد
بطلي بقي شغلك ده انا عارف انك انتي
اللي عملتي كده وحطيتي الورق قدام امي
رانيا
بقولك اي بطل تظلمني ولو مش عايزني
اقعد في البيت وبتللكك قولي وانا
همشي
احمد
بقولك ايه انا مش عايز اتكلم معاكي أنا ماشي
وبعدها نزل ، وامها قالت
الام
هي مال حماتك شكلها عامل كده ليه وانتوا عملتوا ايه بالظبط
رانيا
سيبك منها اصل هي فاكره ان انا اللي هشيلها بس تبعينها خليه يشرب بقى مش هو كان امه صعبت عليه
الام
معقول انتي رانيا بنتي يعني انتي راضيه على اللي بيحصل في امه انت ترضي حد يعمل فيا
كده
رانيا
بقولك يا ماما بلاش كلامك اللي
يوجع القلب ده
الام
وهو انتي عندك قلب اصلا علشان يتوجع والله لو فكرتي تعملي حاجه مع حماتك ما حد هيقف
ليكي الا انا انا ماشيه
رانيا
يوووو اقعدي بس يا ماما ارجوكي خلينا
نتكلم
الام
مش هتكلم وبلاش انتو واخوات جوزك تكونوا اعداء فبلاش تطمعي لان انا عارفه الختم ده ما كانش هنا علشان جوزك لقاه سلام
ومشيت وفي شقتي أنا تعبت
وفضلت ارن علي مرتات عيالي محدش رد رنيت
علي الجيران وبعدها اغم عليا وودوني علي المستشفي وفي شقه عماد
الفت
بقولك اي أنا ناويه اخلي اختك تكون السكرتيره
بتاعتك اه معنديش استعداد بنت صغيره
تيجي معاك
عماد
اي كلامك العبيط ده اختك طبعا متنفعش
أنا عايز وحده وجهه مش اختك اللي بتلبس
الوان قوز قزح ، وبعدها الباب خبط وفتح
عماد
عماد
اي ده سميره خير فيه حاجه ولا اي اقصد
اتفضلي انا مستغرب بس انك جايه هنا عندنا
سميره
انا اسفه والله بس انا كنت محتاجه هدوم لمامتك لانها هتبات في المستشفى النهارده
عماد
ام مين اللي في المستشفى امي انا راحت المستشفى ازاي وليه
سميره
ما اعرفش هي رنت على ماما وكانت تعبانه جدا وبعدين خدناه ووديناها المستشفى ده حتي
باب الشقه مكسور مكان ما فتحنا انت
مش اخد بالك ولا اي وجت الفت وقالت
الفت
وحماتي بقى مالقيتش الا انتوا اللي ترن عليكوا وتقولها كده ما كانت رنت علينا احنا
سميره
والله معرفش لما تفوق ابقي اساليها
المهم انا عايزه الهدوم لأن هي
محتاجه حد يبات معاها
عماد
اصبري أنا جاي معاكي هنزل اجيب الهدوم
واجي معاكي
سميره
هستناك تحت يا عماد وياريت ما تتاخرش
والفت قالت ليه
الفت
اسمع يا عماد ما انت مش لقيتها حجه علشان تعرف تخرج مع حبيبه القلب ما فيش مروح مستشفيات
عماد
هو انتي عبيطه يا بنتي سايبه ان امي تعبانه ومحتاجانا نكون جنبها وماسكه ان انا خارج مع سميره
الفت
من امتى وانت قلبك على امك اصلا ما تخلي حد من اخواتك يروح وانت مش رايح يا اما هترجع مش هتلاقيني في البيت ده
عماد
لو سبتي البيت ومشيتي سيبي لي المفتاح تحت
دوسه الباب وبعدها نزل واتصل ب اخواته
وقال ليهم وطلع احمد ل رانيا
رانيا
اخيرا جيت يا احمد ممكن اعرف انت كنت فين انا كنت قلقانه عليك جدا
احمد
امي تعبت وراحت المستشفى وحضرتك ولا عندك علم
رانيا
يعني هو انا بس اللي عايشه مع امك
في نفس البيت ما في اتنين غيري
وبعدين انت مضايق ليه مش خلاص
الدكتور بيقول أنها لسه عايشه
احمد
ده ردك بقولك الجيران كسرو باب الشقه عليها
وراحت المستشفي ومافيش واحده فيكم
كانت حاسه بيها
رانيا
بقولك أنا ما بقتش فاهماك اليومين دول كل واحد في اخواتك بيفكر في فلوسه وورثه وانت بتفكر في امك وبس
احمد
عارفه يا رانيا انا مش هلومك على اللي انتي بتقوليه ده لان انا كنت اول واحد قلبي جامد على امي بس دلوقتي لا انا امي عندي اغلى من روحي انتي طالق
رانيا
معقول يا احمد هو انت عليك ان انت تطلقني وتسيبني
احمد
أنا لازم افكر علي اللي أنا عملته ولازم اصلح حياتي واول حاجه لازم تتصلح في حياتي ان انتي تخرجي منها
رانيا
حقك عليا انا اسفه يا احمد والله انا عارفه ان انا غلطت بس ارجوك اوعى تسيبني انا بحبك وعايزاك
احمد
الكلام ده ما بقاش ينفع خلاص يا رانيا انا مبقتش عايزك في حياتي ، وبعدها مشي
وانا فوقت ولقيت عيالي حوالي
الام
ايه ده انا فين هو ايه اللي حصل بالظبط
احمد
حقك عليا ياماما انا مش عايزك تزعلي مني انا اسف والله على اي حاجه عملتها تضايقك
الام
انا عمري ما زعلت منك يا ابني بس كل اللي خايفين انت واخواتك تخسروا الفلوس
احمد
وده لا يمكن يحصل لان فعلا ربتيني احسن تربيه وانا كنت غلطان وفوقت من اللي أنا
عملته
عماد
اه بقى يا استاذ احمد ممكن اعرف ايه اللي انت عملته بالظبط وايه كلام اللي ماما بتقوله ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب عيالي حجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى