روايات

رواية ملك القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شيماء شاكر

رواية ملك القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شيماء شاكر

رواية ملك القاسي البارت الثامن والعشرون

رواية ملك القاسي الجزء الثامن والعشرون

رواية ملك القاسي
رواية ملك القاسي

رواية ملك القاسي الحلقة الثامنة والعشرون

(وعد أتصدمت…البنوته الصغيره دي أسمها وعد..أسمها على أسمي…
قاسم أعد على مكتبه…ودايس على سنانه بغضب…وعيونه أحمرت…
وعد ركزت مع الفديو تاني…))
واحد من الرجاله زق الطفله على الارض : أعدي هنا يابت…
البنوته الصغيره وقعت على الارض بعياط وهى بتنادي لقاسم…
قاسم بغضب : متجيش جنبها…..أتكلم معايا أنا….

 

الراجل بص لقاسم بأبتسامه جانبيه….
قاسم بخوف وقلق…بص جانبه والدموع لامعه في عيونه : ماما…ياماما فوقي بالله عليكي….مااماا…
الام فتحت عيونها واحده واحده…وأثار ضرب على وشها….
فاقت وصرخت : وعد…..فين وعد…
الطفله وعد بعياط : ماما…
الام بعياط : أختك ياقاسم….ألحق أختك….لااء أرجوكم…سيبو ولادي في حالهم….وأنتقمو منى انا….مش بابا هو اللى غلطان…يبقا انا اللى اتحمل غلطه….بالله عليكم محدش يأذي ولادي…
الرجاله بضيق : أسكتي ياست أنتى…لما الكومندا ييجي أبقي قوليله الكلام ده….
ماما قاسم بصت لقاسم بعياط وقهر وحزن : عملو فيك أي يا حبيبي…عاملو فيك أي…انا أسفه ياقاسم..كل ده بسبب بابا…لولا بابا مكنش حصلنا كده…لو بابا مكنش شغال معاهم مكنش حصل كده…
قاسم دموعو نزلو وبيهز راسه لاء : أنتى مش ذنبك حاجه ياماما…كله بسبب جدي….لولا شغله مع المافيا مكنش حصل فينا كده….
فاجئه بابا المخزن الكبير أتفتح…ودخل ناس كتير…ومن ضمنهم الكومندا….
والكل بيحييه…

 

((وعد شهقت بصدمه…ودموعها نزلو زي المطر….بل الصدمه نزلت عليها كا الصاعقه..وهى مش مستوعبه : ج..جدي…))
الكومندا وقف قصاد قاسم بأبتسامه جانبيه : هممم….أحنا هددنا أبوك…بس في الاخر هرب….وجدك مات من يومين بسبب قهره أنه مش لاقي بنته ولا ولادها….
الكومندا كمل بزهق : بس مش ده الانتقام اللى انا عايزه….
قاسم باصص للكومندا بغل وغضب : سيب أمي وأختى ووجهني أنا…
الكومندا ضحك بصوته كله
قاسم بصصله بغضب….
الكومندا هدي من ضحكه…وبصله بأبتسامه جانبيه : يعجبني أن طفل ذيك عنده ١٨ سنه وبشجاعت راجل تلاتيني…
الكومندا كمل بغضب : بس ده مش هيشفعلك عندي…..انا لازم أنتقم من جدك….سرق فلوس بضاعتي…وخسرني الشحنه اللى قبلها….وواكل السوق كله…
الكومندا قرب من قاسم ومسك شعره جامد بعنف : انا بقا هنتقم في بنته وفي حفيده…وهخليك تتفرج على أنتقامي في كل فرصه….
الكومندا بغضب راح لماما قاسم…فك الحبل وقومها بعنف وزقها على الارض…
قاسم بيتحرك جامد وبعنف : ملكش دعوه بيها….كلامك معايا أنا….
الام وقعت على الارض بعياط…
الكومندا راح وقف جنب قاسم ببرود…..ووجه كلامو لرجالته : وجبه حلوا أهي….أتهنو بيها…..
قاسم بص للكومندا بصدمه…وبعدها بص على مامته : لاء…لااء…
الام قامت بسرعه ولسه هتجري……لاكن الرجاله مسكوها…..ووقعوها على الارض….وبقو يعتدو عليها بوحشيه….
قاسم بقا يتحرك جامد بعنف وزعيق ودموعه بتنزل : لااااااااااء….ماااااماااااا…..لااااااااااااااااء….
قاسم بعياط وقهر وزعيق : أبوس رجلك مااااماااا لاااااء….أعمل فيا اللى أنت عايزه…لاكن ماااامااااا لاااء…..
الام بتصرخ بصوتها كله…وبتنادي برحمه….

 

الكومندا مبتسم بجانبيه….
قاسم رجله وأيدو أنجرحو وبقو ينزفو جامد….ومن قوة زعيقه….صوته بقا يروح……والكرسي الحديد اللى مربوط عليه…شويه وهيتكسر….
الرجاله كلهم بعدو عن ماما قاسم…
قاسم هدي مرا واحده…وبص لأمه ووشه محمر…ودموعه بتنزل…
ماما قاسم بصت لقاسم بألم فوق المحتمل…ودموعها بتنزل جامد…ووشها وجسمها كله بينزف أوي…….
فاجئه جسمها أتهز جامد…..ووقف مرا واحده ورسها نزلت جنبها….وماتت…
قاسم باصص على أمه بصدمه….ونفسه أتحبس…ودموعه نزلا بصمت….
الطفله وعد بعياط…بقت تمشي بخطوات بطيئه متجها لمامتها : ما..ما…..ما..ما….ماما….
قاسم بصوت هز المكان كله….. بعياط وصريخ : ماااااااااااامااااااااااااا…….
ماااااااااماااااااااااااا….
الكومندا شاور لرجالته على الطفله….
راجل من الرجاله مسك الطفله وحط السكينه على رقبتها تحت صريخ الطفله..
قاسم رفع عيونه اللى مليانه دموع…عيونه حمرا زي الدم….بص للراجل اللى ماسك الطفله وعد : لااااء…هتندمو….هنتقم….مش هسبكم في حالكم…..لاااااء….متعملش كده….هتندمووو….

 

الطفله بدموع وخوف : قاسم…قاسم..
الراجل أبتسم بجانبيه…وقرب السكينه أكتر من رقبة الطفله وعد…وسحبها مرا واحده….
الراجل رما الطفله على الارض…والدم غرق المكان
قاسم باصص للطفله بصدمه….ودموعه نزلا زي المطر….حاسس أنه في كبوس…ولازم يفوق من الكبوس ده….
قاسم بصدمه : لاء…لااء…لااااااااااااااااااااااااء…
فاجئه الكومندا خبطو بشومه على راسه…
الفديو وقف على كده…..
وعد دموعها بتنزل بصدمه…جسمها سقع جامد….والخوف أتملك منها…
نزلت على الارض…ودموعها بتنزل….وواحده واحده صوت عياطها بيعلا…
قاسم دايس على سنانه بغضب…والدموع لمعة في عيونه….
الدموع اللى منزلتش من ساعت اليوم المشؤوم ده….نزلت تاني النهارده….
كل شويه هدير ترن…ووعد مش بترد….
بعد ١٠ دقايق…..
وعد مسحت دموعها برعب..ووقفت : انا دلوقتي عرفت قاسم عايز مني أي….
وعد بعياط : قاسم عايز ينتقم مني…..عايز يهدي قلبه…عايز يشفي جروح قلبه بلأنتقام…..والانتقام هيكون فيا أنا….
وعد هزت رسها لاء برعب….

 

مسكت المسدس…
هدير رنت….
وعد بسرعه ردت عليها : لقيت المسدس…أعمل اي تاني…
هدير بقلق : أنتى قلقتيني عليكي….على العموم انا قدام العماره….هتضربي رصاصه على شباك المَنور..وأنزلي منه….في سلالم في المَنور….بسرعه ياوعد قبل ما قاسم ييجي
وعد مسحت دموعها : حاضر…
وعد قفلت وراحت بلمسدس على المطبخ…
بصت للمسدس بخوف…وبعدها بصت للمَنور..
مسكت المسدس بأديها الاتنين…ووجهة المسدس على الشباك….
غمضت عيونها جامد..وضربت بنار…
وعد صرخت بخضه…وضربت مرا كمان…
فتحت عيونها وبصت على الشباك…
رمت المسدس على الارض…وجريت فتحت شباك المَنور….لقت سلالم من حديد…..بسرعه نزلت من السلالم دي…
قاسم قفل اللاب..ورن على واحد من رجالته…
محمود : أءمر يا قاسم بيه…
قاسم ببرود : شوفتهم….

 

محمود بص قدامه….شاف وعد وهدير خرجين من مدخل العماره….ركبو عربية هدير..ومشيو بسرعه…
محمود دور عربيته…وبقا يرقبهم..وماشي وراهم
محمود : متقلقش يا قاسم بيه : انا وراهم…ومرقبهم كويس….
قاسم ببرود : أول ما يستقرو في مكان…قولي…
محمود بطاعه : هيحصل…
قاسم قفل وبص قدامه بضيق : مش هسيبك ياوعد….
(باك)
…………………………………….
وعد فتحت عيونها واحده واحده بتوهان…..هي أخر حاجه فكراها…..لما الرجاله ركبوها العربيه…ورشو مخدر على وشها….
هو أبتسم بجانبيه : مش انا قولت هندمك ياوعد….انا هلبسك بدل القضيه ١٠…..ووريني هتخرجي من السجن أزاي..
وعد بصتله بصدمه ورعب : أدهم؟!!!…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى