رواية سجينتي فتاة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أميرة مراد
رواية سجينتي فتاة الجزء الحادي والثلاثون
رواية سجينتي فتاة البارت الحادي والثلاثون
رواية سجينتي فتاة الحلقة الحادية والثلاثون
في تمام الساعة الرابعة عصراً~
وقف نور يظبط نفسه استعدادا لهذا الموعد
وكان كريم يتابعه بغيط شديد ، كيف يخرج مع احد غيره
نور:ايه رأيك كده ، حلو
رد عليه كريم:لا
نظر نور لنفسه ثم الي المرٱه واردف قائلا:طب ايه ال وحش؟!
لم يرد عليه كريم وظل يلعب بالبلاستيشن
نور: خلاص يا عم وحش وحش انا اصلا مجبر علي الموعد ده ، هروح عشان متأخرش
اخذ نور مفاتيح المنزل من علي الطاولة التي بجوار الباب وغادر
ظن كريم ينظر الي باب المنزل وكانت يداه ممسكة بمقبض البلاستيشن بغيظ
ظل كريم ينظر الي باب المنزل بضع دقائق ؛حتي خطرت في باله فكره جُهنمية
ركض ناحية الباب بسرعه واخذ مفاتيحه وخرج
حتي وجد نور وهو يسير قرر السير خلفه ببطئ حتي لا يلاحظ وجوده
…….. ……….. ………………
نعود الي صديقنا القديم العاطل حتي الان ~
يبحث صديقنا احمد علي مواقع التواصل عن عمل
بعدما طرد من عمله بسبب نور
احمد:كان زماني في شغلي بس لولا نور الكلب ، كنا مرتاحين قبل ما ييجي
كان يقلب في هاتفه حتي وجد اعلانا عن مطعم يحتاج موظف
ارسل احمد رساله علي الفور ولم يلبث دقيقه حتي تم الرد عليه
……………. ……….. ………………
“في الشات”
السلام عليكم شوفت اعلان المطعم عن احتياج موظف ، هو لسه محتاج؟!
-وعليكم السلام ، اه المكان لسه فاضي لو تحب تقدم
ممكن تيجي علي الساعة ٨صباحا عشان الانترڤيو
تمام شكرا
……… …….. ………… …………..
احمد :اخيرا يارب الحمدلله
نظر احمد الي الساعة ووجدها الساعة الخامسة قرر ان يذهب في نزهه صغيره
……. ……… ……….. ……………… ……………
وصل نور الي المكان المحدد للقاء و وجد يامن جالس في انتظاره
وقف يامن فور رؤيته لنور :ياهلا انت لسه فاكر دا انا كنت ماشي
نور:معلش الطريق كان زهمة
نظر يامن له بخبث وقال:الطريق كان زهمة بردو ولا انت ال مكنتش عايز تيجي
توتر نور لانها كانت الحقيقة بالفعل لانه في لحظة قرر ان يعود الي المنزل لانه لا يستلطف هذا الرجل
بعد كل ما فعله به سابقا
ايقظ صوت يامن نور السارح في الافكار:ايه ، بتفكر بكذبه جديده بعد ما قفشتك
نور :احم احم ….لا طبعا
حاول يامن استفزازه قائلا :بجد يا نوري
نظر نور نحوه وضربه بالمعلقة علي رأسه :ايه نوري دي بوظت الاسم
يامن :ٱاه دماغي ، اصلا في ولد اسمه نور ايه نور ده
نور:انا ، وماله الاسم بقا
يامن:كل …كل الاكل بقاله فتره موجود
كريم:ايه دا نور
نظر كلا من نور ويامن الي مصدر الصوت
جلس كريم معهم ومد يده ليصاحب يامن وهو ينظر له بغيظ قائلا:اهلا انا كريم صديق نور وساكن معاه
ليمد الاخر يداه وفي عينيه نفس النظره :اهلا انا يامن صديق نور المقرب
نظر نور له بإستغراب ياله من مخادع كاذب نحن لسنا اصدقاء
نظرت نور الي كريم وقالت :انت بتعمل ايه هنا
كريم:مفيش كنت زهقان وقلت اتمشي ولقتكم صدفه
قولت اجي اقعد معاك
ولا في حاجه يا يامن
يامن بغضب من سلوك كريم الذي بدأ بالاكل :لا ابدا
مر عدده دقائق في جو مشحون بين الاثنان لم يكفو عن النظر لبعض بشر وكانت نور تتابع نظراتهم حتي قالت بعد اذنكم انا رايحة الحمام
وذهبت بالفعل
نظر يامن الي ساعته وقال :انا لازم امشي
رد عليه كريم:استني
يامن:عايز ايه
كريم:ادفع الحساب قبل ما تروح
ضحك يامن ضحكة استهزاء وقال:نعم
نظر اليه كريم نظره بارده:الحساب
وضع يامن يده في جيب بنطاله يخرج المحفظه ووضع المال وغادر وهو يحاول المحافظة على اعصابه حتي لا يفتعل مشاكل
ذهب كريم هو ايضا الي المرحاض
لم ينتبه كريم انه دخل حمام السيدات
دخل ووجد نور بالداخل
نظرت نور له بإستغراب لما دخل حمام السيدات ولكنها لم تتفوه بكلمه
ولكن بعد دقيقه سمع الاثنان صوت فتيات قادمات
نظر كريم حوله وادرك انه في حمام السيدات
ذهب مسرعا ليختبئ في احدي المراحيض وذهبت نور معه
اختبئ الاثنان معا في نفس المرحاض
همس كريم لنور قائلا :انت ايه ال دخلك هنا
ردت نور بهمس هي ايضا :المفروض انا ال اسئل السؤال ده
لم ينتبه كريم لسؤال نور وكان يفكر بحل حتي وجد حل رائع
نور:بص لازم نفكر كويس هنخرج ازاي ، بص انا عندي فكره
كريم:هسسس
فتح كريم الباب فتحه صغيره وامسك نور و ألقي به خارجًا بسرعه واغلق الباب مجددا
كان نور في هذه اللحظه في حاله صدمه كيف يغدر به هذا الوغد
انتبهت الفتيات لنور وأمسكن به
يا حيوان يا قذر
يا منحرف
انت ازاي تدخل هنا
يا عديم التربيه
نور وهي في حالة صدمه:انا…انا
اخذوه البنات الي خارج المرحاض وهنا
خرج كريم وتوجه خارج المرحاض بأكمله ولم يدافع عن نور
نور المسكين الذي اخذوه هؤلاء الفتيات ويلقنوه درسا
ترجي نور من الفتيات ان تسمعه:يا بنات والله انا بنت ، بس شعري زي الولاد اسمعوني
ولكن لا حيات لمن تنادي
خلاص يا بنات كفايه كدا ، اظن علمناه الادب
نور وهي تحاول منع دموعها من النزول :ماشي يا كريم الكلب
بعد ساعة عادت الي المنزل
وعندما دخلت وجدت كريم يأكل المكسرات ويشاهد افلام
وقف نور اما التلفاز
كان يحاول كريم منع ضحكته وقال:ايه دا ..نور مين ال عمل كده فيك
نور وهي غاضبه منه : والله مش عارف
لم يستطع كريم منع نفسه من الضحك :تعالي.. تعالى كل مكسرات وانسي
نور :انا بكرهك
…………. ………………..
عند تمام الساعة العاشره مساءا
كان كريم قد نام لكن نور كان يحاول الاتصال بملك ميرارا وتكرارا لكن لا احد يجيب
فقد كانت نور تكلم ملك كثيرا مؤخرا ولكن في مره
اقفلت ملك خط الهاتف بسرعه وعندما عاودت نور الاتصال لم تجد احد يجيب نهائيا ، قلقت نور كثيرا علي اختها هل عرفت عمتها ذلك
لذلك قررت الذهاب لها
بعد ساعتان وصلت نور امام سور الڤيلا فهي كانت متخفية حتي لا يعرفها احد
حاولت تسلق الصور الذي به شرفه غرفتها هي واختها
لكنها لم تعرف لذلك قررت بخطة بديله ولكن قبل ان تنفذها سمعت صوت ينادي بإسمها قائلا
نور؟!
….. ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)