رواية احببتها وسط انتقامي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فريدة أحمد
رواية احببتها وسط انتقامي الجزء الحادي والعشرون
رواية احببتها وسط انتقامي البارت الحادي والعشرون
رواية احببتها وسط انتقامي الحلقة الحادية والعشرون
*** عند فريدة. كانت قاعده وأبوها واخدها في حضنه عايدة جت وقعدت جنبهم عايدة لفريدة . انا خليت احلام تجهزلك الاوضة. فريدة . ليه عايدة . علشان تنامي فيها امال هتنامي فين فريدة اتعدلت واتكلمت بتوتر . لأ منا مش هبات هنا انا هامشي محمد بغضب . هتمشي فين . انتي مش هتمشي من هنا انتي فاهمه فريدة . يعني ايه يابابا انا لازم امشي محمد مسكها من دراعها بغضب . انتي مجنونه عايزة ترجعيله . ده بينتقم مني فيكي ياغبية محمد بغضب . اسمعي انتي مش هتطلعي من البيت ولو اضطريت احبسك هاحبسك وبصوت عالي .سامعة فريدة بعياط . يابابا اسمعني انا لازم امشي
لو ممشيتيش ياسين هيجي ويعمل مشكلة محمد بتوعد. يجي ويبقي يوريني هيعمل ايه عايدة . يافريدة انتي الزاي عايزة ترجعيله احنا ماصدقنا انك رجعتي ياحببتي. فريدة . ياماما مش يمكن لما ارجع المشاكل ال بينا تهدي عايدة . ياسين مش زي ماانتي فاكرة .محدش عارف هو بيفكر في ايه. فريدة . بس هو بيحبني محمد بزعيق . بيحبك ايييه وزفت ايه .دا بيضحك عليكي…. انتي ليه مش عاوزة تفهمييي . ياسين دا سماوي ومفييش في دماغو غير حاجه وحدة بس انو ينتقم لأبوه وبيعمل كدة عن طريقك إنتي افهمي بقااا. فريدة . يابابا بس محمد بحدة . ما فيش كلام تاني ال قلته بتسمع وانتي مش هتطلعي من البيت فاهمة وقام مشي فريدة اترمت في حضن مامتها وفضلت تعيط عايدة وهي بطبطب عليها . ياحبيبتي ا
بوكي عندو حق ما ينفعش يسيبك لي كدة محدش عارف هو ناوي علي ايه فريدة . ياماما بس انا متأكدة أن ياسين بيحبني وهو حلفلي انو مش هيأذيني عايدة . اكيد بيمثل عليكي ..دا بينو وبين ابوكي مصانع الحداد مش معقول هينسي بسهولة كدة دا ليه طا*ر عند ابوكي عارفة يعني ايه اكيد مش هيسكت بالسهولة دي يا فريدة. احنا خايفين عليكي فريدة . مش عارفة بس انتو كدة بتعقدو الدنيا زيادة وال انا متأكدة منو انكو لو منعتوني اني ارجع ياسين مش هيسكت. .. وبعدين تفتكري ياماما هو لو زي ما انتو بتقولو اكيد ماكنش هيخليني اجي هنا ولا ايه . انا لما قلتلو اني عايزة اشوفكو وافق هو لو كان في دماغو حاجة وحشة ماكنش سابني اجيلكو.. عشان خاطري حاولي تقنعي بابا اني ارجع عايدة . مانتي عارفة ابوكي ال
فدماغو بيعملوا ومبيسمعش كلام حد فريدة . طيب انا هعمل ايه دلوقتي .انا خايفة. حاسة أن فيه مشكلة كبيرة هاتحصل عايدة . متخافيش أن شاءالله خير **** عند ميرنا. ميرنا لابسة وخارجة. مامتها وقفتها. وفاء . رايحة فين يا ميرنا ميرنا وهي مستعجلة . عندي مشوار مهم ياماما وفاء بتساؤل .مشوار ايه ده ميرنا . بعدين بعدين يا ماما لما ارجع. وفاء بحدة . لأ دلوقتي عايزة اعرف رايحة فين وهتعملي ايه ميرنا بنفاذ صبر . هارجع شغلي ياماما ودلوقتي عندي مقابلة مع صاحب القناة عن اذنك بقا عشان مستعجلة سلام وفاء .استني. ميرنا وقفت بضيق . ايه تاني. وفاء . انتي عارفة لو ادهم عرف انك هاترحعي الشغل هيعمل مشكلة. ميرنا . وهو مالو بيا وفاء . انتي ناسية انو جوزك ميرنا . لأ مش ناسية بس احنا هانطلق. وفاء .بس دلوقتي لسه علي ذمته ميرنا . يعني ايه. وفاء . يعني مش عاوزين مشاكل مع جوزك ميرنا بتحدي . ال عندو يعملو عن اذنك
يا ماما عشان اتأخرت ومشيت. وفاء بصت علي اثرها . ربنا يستر بقا **** عند فريدة. فريدة بتكلم ياسين في التليفون ياسين . وحشتيني فريدة بتوتر . وانت كمان. فريدة . ممكن اطلب منك طلب. ياسين . انتي تؤمري فريدة بتوتر. ک كنت عايزة يعني افضل شوية مع ماما ياسين . ليه فريدة . عادي ماما وحشاني ومشفتهاش من زمان ايه المشكلة ياسين بشك . فعلاً .يعني مفيش حد منعهم انك ترجعي فريدة بتوتر . ل لأ انا بس هبات النهاردة وهرجع بكرة انا شاءالله ياسين . انا مش غبي يافريدة انا كنت متأكد أنهم هيمنعوكي انك ترجعي انا محبتش بس ازعلك وهعرف الزاي هرجعك ليا تاني. فريدة بخوف من ال هيحصل. لأ لأ م مفيش حاجة من ال بتقولو ده انا بس عايزة افضل شوية . انت مكبر الموضوع ليه ياسين . انافاهم ابوكي هيعمل ايه بس عرفيه أن لو عايز ارجعك حالا هرجعك وهو مش يعرف يعمل حاجة فريدة لسه هتتكلم. ياسين . انا هسيبك النهاردة بمزاجي.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها وسط انتقامي)