رواية نادين الفصل الأول 1 بقلم نور الحياة
رواية نادين البارت الأول
رواية نادين الجزء الأول
رواية نادين الحلقة الأولى
يزيد بغضب: مش هتجوز
الجد بغضب اكبر: يزيد صوتك
يزيد بجمود:وانا مش هتجوز ياجدي انا حر
الجد: لا مش حر الي قولت عليه هيحصل انت فاهم
يزيد بعصبيه: وانا مش عيل صغير عشان تجوزني غصب عني
الجد بغضب: عااااااااادل شوف ابنك
عادل بخوف علي ابنه: خلاص يابا يزيد هيسمع الكلام
يزيد كان هيكلم
عادل بغضب: يزيييييد خلاص
يزيد سكت بغضب
الجد بغضب: لو ماعملتش الي قولت عليه اعتبر نفسك بره الشركه ومالكش جنه واحد هنا
يزيد بضيق: يعني انت بتلوي دراعي
الجد بنظر حاده: اعتبره ذي ما انت عوز
وسبهم ومشي
يزيد قعد بكل غضب
عادل بهدوء: يزيد اسمع كلام جدك
يزيد بغضب: هوا شايفني عيل صغير عشان يعمل كده
عادل بضيق: يزيد انت هتجوز بنت عمك
يزيد بجنون: مش عايز افهمو بقا
عادل بغضب: كلام جدك هيتنفذ
يزيد ساكت من غير ولا كلمه
عادل بتنهيده: انا عارف اني كده بظلمك وبظلم بنت عمك معاك بس مافيش قدمنا حل تاني اوعدك انها فتره ولو مش عوز تكمل طلقها
يزيد بهدوء: ماشي وانا موافق
________________♡
عماد: نادين
نادين بإنشغال: نعم
عماد بقلق: يزيد ابن عمك طالب ايدك
نادين بهدوء: يزيد مين
عماد بنفاز صبر: ابن عمك
نادين: اممم وانا مش موافقه
عماد: بس لازم توافقي
نادين ببرود: انا عارفه ان مش يزيد الي عوز كده وجدي هوا الي امر بكده مش كده
عماد: نادين جدكم عارف مصلحتكم اكتر من اي حد
نادين: لا مش اكتر من اي حد انت اكتر واحد عارف مصلحتي
عماد: وانا شايف ان جدك الي بيعمله ده صح
نادين: انا موافقه
عماد بزهول: بسرعه كده
نادين: بس بشرط وقت ما اقول عوزه اطلق هيحصل الطلاق
عماد: ماشي
________________♡
: هتفضلي لحد امتا كده خلي بالك ممكن يروح منك
يارا بضحكه خبيثه: يروح مني انا ده انا يارا يزيد ده خاتم في صباعي
: مش هيفضل كده. كتير اسمعي كلام امك لازم يجوزك وبسرعه
يارا: ماتقلقيش ياماما بنتك جامده جدا هيجوزني وكمان هيكتب كل حاجه ليا انا
امها: ده الي لازم يحصل
يارا بشر: هيحصل
________________♡
يزيد بغضب: انا مش عارف اي التحكمات دي
ياسين: ياعم اهدا بقا اكيد جدك شايف حاجه ماحدش شليفها غيره
يزيد: عوز اعرف هي وافقت علي الجواز بطريقه دي ليه اكيد ماصدقت
ياسين: مش ممكن تكون مجبوره علي الجواز ذيك
يزيد بغضب: انا ماحدش يجبرني علي حاجه
ياسين: ياعم خلاص مش قولت لابوك انها فتره وهطلقها في اي بقا
يزيد: ويارا نسيت اني بحب يارا
ياسين بضيق: يزيد قولتلك سيب يارا دي انا مش مرتاح ليها
يزيد: انا مش عارف انت مش طايقها ليه يابني يارا بنت حلوه
ياسين: طيب ياخويا براحتك بس خليك فاكر اني حظرتك
________________♡
الجد: ها اتكلمت مع ابنك ياولدي
عادل: ايوا يابوي اتكلمت معاه بس هوا عنده طلب
الجد: خير طلب اي ده
عادل: لو بعد الجواز مش مرتاح هيطلقها
الجد بغموض: هيحبها صدقني ياولدي هيحبها اوي
عادل بتنهيده: الي في الخير يقدمه ربنا يابوي يلا استاذن انا
الجد: بالسلامه ياولدي بالسلامة
_________________♡
حنان: يعني اي يعني هيجوزوكي بالعافيه
نادين: ياخالتو اهدي انا ماحدش يقدر يفرض عليا حاجه والكل عارف كده
حنان: امال ده اسمه اي
نادين: اسمه جواز مصلحه لينا احنا الاتنين هوا عشان يفضل جوه الشركه
حنان: وانتي
نادين: انا عشان ادخل اكتر في الشركات كلها
حنان: طلعتي مش سهله بس خلي بالك ده برضو اسمه جواز مش لعب عيال انتي فاهمه
نادين ببرود: فاهمه يلا بقا قومي هتلي اكل
__________________♡
عادل: صباح الخير يابوي
الجد صباح الخير ياولد امال يزيد فين عاد
يزيد وهوا نازل من علي السلم: قاعد هنا بقالك عشرين سنه ولسه في كلمات صعديه
الجد: وه عايزني انسا اصلي اي الي ينسا اصله ياولدي يبقا ولد حرام
يزيد: صباح الخير وقال بصوت عالي القهوه يافهيمه
الجد: كيف قهوه من غير فطور افطر الاول
عادل: هي اول مره يعني يابوي
الجد: افطر ياولدي عشان تروح تجيب عمك وبنت عمك من المطار
يزيد بضيق: بابا هيروح يجبهم
الجد بحده: انا قولت ليك انت اي كبرت وبقيت ماتسمعش الكلام
يزيد بإحترام: مش قصدي ياجدي كلامك فوق علي راسي
فجأه يسمعو صوت وراهم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نادين)