رواية انتي ملكي الفصل الأول 1 بقلم رحمة العقبي
رواية انتي ملكي البارت الأول
رواية انتي ملكي الجزء الأول
رواية انتي ملكي الحلقة الأولى
نور: اخيرا هشتغل بعيد عن انكل محمد
فريده : وهيا مرات محمد…. ليه يانور ياحبيبتي احنا قصرنا في ايه
نور: لا واللهي ياماما انتي وبابا مفيش منكم بس انتي عارفه اني بحب اعتمد علي نفسي
فريده : حبيبتي ربنا معاكي يارب
محمد : و مفيش عامل ايه ياابابا ولا خلاص كبرتي
نور: لا يابابا واللهي دا حتى انا كنت عايزوك في موضوع
محمد: موضوع اي ياحبيبتي
نور: في المكتب بقا بس لما اجي من الشغل
محمد وفريده.. حبيبتي ربنا يعينك
نور
يلا السلام عليكم
ـــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند نادر في الشغل
نادر :للسكرتيره…. عايز مؤمن ومراد وجاسر بسرعه
السكرتيره: حاضر يامستر نادر….
بعد خمس دقايق دخلو مراد ومؤمن وجاسر
جاسر: في اي يانادر
نادر: اولا جاسر كلمه تانيه عن حوار الجواز تاني مش هيحصل كويس عارف انت وامك وابوك كل يوم بتقولو اي
جاسر: طبعا مايا هيا اللي بتقولك
نادر: طبعا يابني…
مؤمن ومراد طب ممكن نعرف احنا عايزنا لي
نادر: اي يعم انت وهوا الوحد كان عايز يختار عقاب لجاسر فاقلت اقولوكم يمكن تسعدوني… الاتنين بصو لي جاسر
جاسر: في اي ياخينا انت وهوا
الكل ضحك علي جاسر ــــــــ دخلت
السكرتيره: مستر نادر في بنت برا جايه مقبلت شغل
نادر: طيب دخليها…. الكل كان هيطلع بس
نادر: خليكو كله قعد دخلت
نور: السلام عليكم
جاسر: وعليكم السلام ورحمة الله… اي الجمال دا
نادر: بغرور. قولي
نور: استغربت من طريقه كلامه بس قالت اللي عندها
نادر: مرفوده
نور: شكرا وجت تمشي بس اول لما شافت مراد.. فجاه دون اي مقديمات اغمي عليها
مراد: قام بسرعه شلها وحطهاا علي الكنبه في المكتب
نادر: متحرقش من مكانو
نور: فاقت انا فين
مؤمن: انتي كويسه
نور: الحمدلله انا اسفه تعبتكم معايا
مراد: لا تعب ولا حاجه بس هوا انتي عندك اي حاجه
نور: بتوتر…. لا
مراد:. طب تحبي حد يوصلك.
نور: لالا شكرا انا هركب تكسيي. وخجرت من الشركه وهي مشييا كانت عماله تعيط
نور: هوا انا هتعذب كتيير لحد لما القيكو….. ولاكن تلك الجميله لم تلاحظ من يرقبها وكان هذا نادر بعينو
نادر: هوا انا بعمل كدا ليه دي وحده زي اي وحده. بس ليه لما شفتاها بتعيط. زعلت عليها..يلا انا مالي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
وجاء يوم جديد علي القاهره بعد شهر
نور
ماما هوا احنا لازم نروح هناك
فريده
اه ياحبيبتي بس عشان عنده شغل وانتي لازم انتي ناسيه ان انتي بتشتغلي معاه
فلاش بااك
فريده: اي ياحبيبتي جايه بدري يعني
نور: واللهي ياماما لا بدري ولا حاجه بس انا اترفت
فريده: حبيبتي ولا تزعلي خلاص اشتغلي مع بابا
نور: بس انتي عارفه ياماما اني مش عايزه اتعمل معمله خاصه
محمد: ياحبيبت بابا مين قال انو هتتعمل معمله خاصه
نور: يعني اي
محمد: يعني لو عايزه هتتعملي زيك زي اي حد شغال في الشركه
نور: بجد يابابا
محمد: اه عيون بابا ها موفقه
نور: اه اه طبعا،
بااك
نور: اه ياماما بس انتي عارفه اني هنا عشان
فريده: عشان ترجعي لههلك واحنا معاكي ياحبيبتي وربنا يعينك ويقويك يارب
نور: يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند نادر في البيت
كرما: يعني اي يانادر مش، هتتجوز يعني يابني انا نفسي افرح بيك قبل ماموت
نادر: ياماما انشاء الله وبعدين يعني هوا كل يوم متقولو حاجه ياجماعه
خالد: ياكرما ياحبيبتي اهدي وبعدين.. قبل جبينها
جاسر ومايا
ايوه يااحاج
نادر: يابابا بقولك اتكلم مش قطعو
خالد: ياحبيبي امك لازم فعل مش كلام
جاسر: لا ياحاج مخلص حته في الكلام 😂…. صح المهم فرح اخت مؤمن ومراد بعد بكره احنا لازم نروح
نادر: اه انشاء الله هنتحرك النهارده بليل
جاسر: انشاء الله يلا عشان نحضر الشنط….. الساعه 9بليل نادر وجاسر اتحركو
ــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند نور ومحمد وفريده يلا
فريده: يانور ياحبيبتي عشان نتحرك
نور: يلا يابابا محمد يلا ياحبايب قلبيي
ــــــــــــــــــ
في الشرقيه واخيرا وصل جاسر ونادر
مؤمن
الحمدلله على السلامة يارجاله
نادر: بقولك اي هموت وانام
جاسر: وحيااة امك يامراد
مراد: اي يابني
جاسر : مفيش اي وحده عدله هنا
الكل ضحك عليه
نادر: ارحمني يابني😂 صبرني ياربي.. دخلو نادر وجاسر عند العيله
حور :اهلا وسهلا بحضرتك
جاسر : هاا بتكلميني انا
.اسراء: احممم
جاسر: اه اهلا وسهلا بيكي ياعسل ياقمر
حور: ضحكت
جاسر: ضحكت يبقا قلبها مال
مؤمن: احم ادخلي جوه ياحور
حور: اه اه حاضر..ودخلت
نادر: جاسر جاسر
جاسر: ها في اي يانادر عايز ايه
نادر: يافضحنا انت جاي تشقط هناا
جاسر: لا واللهي ظلمني 🥺
نادر: اه ياخويه المهم يلا نسلم علي باقي العيله
اسراء: أهلا وسهلا بيكم نورتونا واللهي
نادر: بنور حضرتك. والف مبروك وربنا يتمملك علي خير انشاء الله
اسراء: ربنا يخليك وعقبالك يارب…. دخلو يسلمو علي رغده
رغده: اهلا وسهلا بكم ياحبايب قلبيي عقبالكم يارب
جاسر ونادر يارب يخليكي ياطنط
عند نور ومحمد وفريده وصلو اخيرا ودخلو البيت اللي محمد اشتراه واللي كان في وش بيت اهل مراد او في الحقيقه اهل نور
تاني يوم الصبح نور صحيت علي صوت الباب
نور: مين جاي دلوقتي نور فتحت….
نرمين بتهزي؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)