روايات

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد البارت السادس عشر

رواية عشقت صقر الصعيد الجزء السادس عشر

رواية عشقت صقر الصعيد
رواية عشقت صقر الصعيد

رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة السادسة عشر

صقر وهو بيسمع الصوت ويدقق فيه… دي رحيل وجري علي الاوضه وكسر الباب
زين وصقر كسرو الباب ودخلوا لاقي رحيل قاعدها السرير ولبسها متق.طع كله وعلي السرير د. م وهي عماله تعيط وتزعق وقفه مصدومين ومتحركوش
صقر بدا يتحرك ويروح نحيتها
صقر بصدمه… رحيل رحيل
رحيل بعياط وهستري… حرام عليك ليه تعمل فيا كدا انا عملتلك اي عشان تغت.*صبني
صقر وزين بصه لبعض بصدمه
صقر بصدمه من كلامها… انتي بتقولي اي
رحيل بنهيار.. انت عملت عملتلك وبتنكر ليه ياصقر حرام عليك انا سيبتلك البيت عشان اريحك تيجي تعمل برضوا فيا كدا ليه ياصقر ده جزات اني حبيتك
صقر بغضب وزعيق… زين شيل اختك من وشي عشان هي شكلها اتجننت ومش واعي للي هي بتقوله

 

 

زين شال رحيل وطلع بيها حطها في العربيه وساق ورجع البيت وساب صقر في البيت المهجور
صقر بعد مهم مشوي ركب العربيه ومشي ورهم
ـــ زين وصل هو ورحيل البيت واول مدخلوا القصر
سليم قاعد جنب سوسن بيهديها ويؤاسيها … اهدي ياطنط هي هتجي ان شاءلله بالسلامه
سوسن بعياط… عايزه بنتي ياسليم يابني ارجوك
سليم… حاض…
رشا بتبص لاقت زين داخل وشايل رحيل ولبسها مبهدل… رحيل
الكل بص لاقي زين داخل برحيل جري عليها
رحيل نزلها علي الكرسي وقعدها
سوسن بعياط ونهيار علي منظر بنتها… حبيبتي مين عمل فيكي كدا وانتي كويسه

 

 

رحيل بعياط ونهيار… صقر هو اللي عمل كدا فيا
مكرم بغضب… صقر هو كيف يتجرأ يعمل كدا فيكي ويقرب عليكي هو فين
صقر وهو داخل من الباب… نعم
مكرم قرب عليه وضربه الكف علي وشه ومسكه من البس… انت كيف تقرب من رحيل وتعمل فيها كدا
صقر مش بيعمل اي رد فعل خالص
الجد قرب منه… متنطق انت كيف تعمل في بنت عمك كدا
صقر بعصبيه… انتوا بتقولوا بنت عمي يبقا كيف هقرب عليها واخد منها شرفها
رحيل… انت اصلا انسان وس. خ ومش كويس
الجد بعصبيه… صقر انت لازم تتجوزها حالنا
رحيل بصدمه… مستحيل اتجوزه انت بتقول اي ياجدي انا مستحيل اتجوز وحد زي ده
الجد بعصبيه… انا قولت كلمه رحيل وصقر كتب كتابهم النهارده زين اتصل بالماذون
صقر بغضب… انت اتجننت ولا اي ياجدي انا مستحيل اتجوز واحدها غيري ماسها بالنظام ده
الجد… هي بتقول ان انت اللي عملت فيها كدا
صقر… اعمل فيها كدا ايمتا زين انا مش معاك اليوم كله
زين بتردد… انا اه كنت مع تواصل معاك بس كل واحد كان بدور لوحدو
صقر… زين انت اتجننت ولا اي

 

 

زين… اي بقول الحقيقه انت اصلا مش بطيقها فممكن تكون انت اللي عملت كدا
صقر… لا والله اشطااا هي بقت كدا يعني غيري يعملها وانا البسها تمام بس انا مش عيل ولا عبيط عشان اخد واحدها شرفها حد خدو
رحيل قامت وقربت من صقر وراحت تضربه بالكف علي وشه… انت اصلا انسان وس.. خ وزب. اله وحي… وان عشان انت اللي عملت فيا كدا
صقر بغضب… لو مكشتيش من قدامي يارحيل مش عارفه اي بجد ممكن يحصلك
رحيل… هتعمل اي اكتر من اللي عملتوا منك لله ياصقر
سوسن قربت من رحيل وخدها في حضنها وبدات تهديها
الجد… صقر انا خلاص خد قرار كتب كتابك النهارده علي بنت عمك
صقر… وانا قولت مش هتجوزها
سليم…. انا هتجوز رحيل
الكل بصله بستغراب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى