روايات

رواية فيروز ونور الفصل الخامس 5 بقلم منار

موقع كتابك في سطور

رواية فيروز ونور الفصل الخامس 5 بقلم منار

رواية فيروز ونور الجزء الخامس

رواية فيروز ونور البارت الخامس

رواية فيروز ونور الحلقة الخامسة

“في عيد ميلاد نور”
طبعا كان عازم رغدة
كان واقف مع صحابه وبيضحك
_نور
=اي يا فيروز
“كانت رغدة واقفه بعيد وشيفاهم وغيرانه”
_انا جبتلك هدية
“فتح نور الهدية وكانت تليفون ايفون”
=شكرا اوي يا فيروز بجد ♥️.
“نور شاف رغدة وابتسم لفيروز وحضنها”
“فيروز انصدمت لما لقت أن نور حضنها بس مقالتش حاجه ”
_بجد شكرا يا فيروز اوعدك اول ما يجي عيد ميلادك هجبلك هدية حلوة 🩵

 

 

“ضحكت فيروز”
=هستأذنك هخش الحمام وهاجي اقعد معاكي
_ماشي 🩵
_ازيك انتي صاحبة نور؟
_لا انا خطيبته انتو مين
“ملحوظه كانو ٣ ولاد”
_احنا صحاب نور وعشان انتي خطيبته هنعمل معاكي احلى واجب وعطاها كوباية عصير
_شكرا
“وشربته”
“طلع نور من الحمام واتصدم لما لقى فيروز سكرانه ”
=الله يخربيتكو انتو عملتوا اي !
_بنشغلهالك بدال ما هيا ناشفه كدا
“نور بضحك على كلامهم ”
=طب اوديها فين دي ابويا طردني من البيت
_يعم وديها في اي داهية
=ولا احترم نفسك
_اي القلب حن ولا اي
=لا محنش ولا حاجه ملكش دعوة.
خد نور فيروز وفضل يتمشى معاها في الشارع

 

 

=واحنا هنفضل نلف كدا كتير ولا اي
” قاعد على الرصيف وفيروز قعدت جمبه وهيا دايخه”
“نور كلمها بزعل”
=انا بحب حب من طرف واحد واللي بحبها دي مش معبراني وكانت طول الفترة دي بتتسلى بيا
_عادي ما انا كمان بحب حب من طرف واحد
“استغرب نور عشان فيروز سكرانه وبتقول كدا”
=…….
=انتي عارفه انا امي دي هيا يلي كانت بتقولي اشربلك يا ولا سجارة خليك راجل صاحب يلا بنات البت دي اخلاقها وحشه لا عشمها وبعدين سيبها وفعلا بقيت بتسلى بالبنات واشرب مخدرات وحشيش واشرب وكباريه وكل القرف يلي مخك بيتخيله ابويا لما لاقاني كده طردني من البيت وساعتها فضلت اتاجر اكتر في الحشيش واشتريت لنفسي شقه صغيرة وإخرتها اي حياتي ادمرت و….”قطع كلامه رنه من أخته”
_يا نورر فيروز فين الساعة بقت ١٢ ابويا بيزعق
=حاضر انا هروحها اهو
“روحها نور”
رحمه نزلت تاخدها وعملت لنور باي وومشيت
_هوا انا يلي بعمله ده غلط لا لا غلط اي انا بعمل كدا عشان رغدة تحبني بس برضو فيروز ملهاش ذنب انا مش عارف انا بفكر فيها ليه اصلا
“فيروز ونور كل يوم كانو بيشوفو بعض لحد ما نور مبقاش يعدي يومه من غير ما يشوفها وكانت كل يوم فيروز تحبه اكتر بس مكانتش بتبين”
“في يوم وهما في حفله عيد ميلاد صاحبهم”

 

 

_فيروز
=نعم يا نور
_ترقصي معايا
“ومدلها أيده وقبل ما فيروز ترد واحد كلمها”
_فيروز
_يوسف
“نور باستغراب”
_انتو تعرفو بعض
_اه طبعا دا فيروز دي كانت معايا في المدرسة وكنا مرتبطين قبل كدا
_لا والنبي
=بس يا نور احنا دلوقتي صحاب عادي مفيش حاجه مبينا
” اشتغلت الاغاني”
“يوسف بنظرة مش كويسة”
_ترقصي معايا
=ماشي ♥️
ورقصو مع بعض وسابو نور لوحده وهوا مصدوم وبيبص على أيده يلي فيروز سابتها ومدت ايديها لواحد تاني
“نور كان بيشد على الكوباية يلي وراه لحد ما انكسرت”
_اه
=ادا نور مالك في اي
_لا مفيش حاجه
=وريني ايدك….مفيش حاجه انت بتهزر ايدك كلها بتنزل دم ينور استنا انا هروح اجبلك مطهر الجرح
“مشيت فيروز”
“نور وهوا بيبص بصه شر وانتصار ليوسف”

 

 

_احسنلك متقربلهاش تاني انت فاهم
_انا مكنتش قصدي حاجه انا كنت برقص معاها بحسن نية بس انا اسف هيا في واحده تسيب خطيبها واقف لوحده وتروح ترقص مع حد غيره
_بس اديك شفت بتجرح جرح صغير بتجري عليا ازاي اصل هيا مبستحملش تشوفني مخدوش خدش صغير
_ياه بتحبك اوي كدا
_اويي اكتر من ما متتخيل يا عين امك لو قربتلها تاني هزعلك وانا زعلي وحش
“وساب المكان وخد فيروز ومشي وبعد ما روح فيروز”
_هوا انا غيرت عليها ليه بتاع ايه اصلا لا لا انا بتسلى بيها مستحيل احبها اصلا
“قال الكلام ده ونام وهوا كان بيفكر فيها”
“بعد اسابيع قليله ”
“كانو في حفله كالعاده”
“مش هنخلص من الحفلات اعزوروني 😂”
“ويا ترى لقى مين هناك رغدة الصفرة”🐍
“بس مهتمش لانو كان كل تركيزه مع فيروز”
_بقولك يا فيروز هروح الحمام متتحركيش من هنا
=ماشي يا نور
“بعد ساعة”
=هوا نور اتاخر كده ليه
“نور لقى واحد زميله مشافهوش بقاله كتير فا فضل يحكي معاه ونسى فيروز”

 

 

_مستنية حد
=ادا انت مين ؟
_انا ادهم مستنيه حد ولا اي
=اه مستنية خطيبي نور
_اه بس انا شفته طالع من الحمام وراح مكان تاني
=مشي راح فين ينفع توديني مكانه
_ اه اكيد اتفضل
“عند نور”
_اوبا انا نسيت فيروز طب معلش استاذنك عشان سايب خطيبتي لوحدها مع السلامه
_راح نور يشوف فيروز بس ملقهاش فا فكر انها دخلت حمام السيدات واستناها على الطرابيزه
_ازيك يا نور
_رغدة يا محاسن الصدف
_ليكك وحشه
_انجزي قولي عايزة اي
_انت متعرفش أن خطيبتك من كام يوم كنا متخانقين مع بعض وشتمتني وقالتلي اني عديمة الشرف
_بجد هيا قالتلك كدا والله بجد برافو عليها قالت يلي نفسي اقوله
_ضحكتني ..عشان كدا انا سيبت عليها ادهم ادهم فاكره تاجر المخدرات وضحك عليها وقالها انو عارف مكانك وهيا معاه دلوقتي ونشوف بقى مين فينا يلي هيبقى عديم الشرف

 

 

_انتي يا زبالة لو عملتي حاجه في خطيبتي هقتلك وهقتله
“عند فيروز”
=ممكن اعرف هوا نور فين لو سمحت
_انسي نور انا بصراحه مستغرب هوا ازاي معاه القمر ده ومش مقدره
=قصدك ايه!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروز ونور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى