روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء السابع والعشرون

رواية مجنونه الفهد البارت السابع والعشرون

رواية مجنونه الفهد الحلقة السابعة والعشرون

خرج الثلاثة معا واتجهوا الي كافيه
مالك بهدوء: أنا جبت معلومات عن عاصي وقال ما قاله مساعده ومريم مرات معاذ تبقي اخت عاصي
معاذ وفهد بصدمه: ازاى
مالك بهدوء: معاذ ازاى متعرفش حاجه زي دي عن مريم
معاذ: أنا عارف ان مريم هربانه من اهلها من حوالي سنتين وعارف أن ابوها حامد الشناوي بس معرفش اخوها هي قالت انه شيطان بس ماقلتش اسمه
مالك: ومقالتش هربت ليه من اهلها
معاذ: لأن كانوا عايزين يجوزها ابن عمها اللي هو الدراع اليمين لاخوها
مالك: يعني قاسم الشناوي تبع عاصي وشريكه
معاذ: ايوه
مالك: كده انا عرفت هعمل ايه وتقريباً مريم هتساعدنا
معاذ بخوف: مريم لا هي بتخاف من اخوها ومن ابن عمها ممكن يوصل لخوف هستيري
مالك: هتبقي معانا بس مش كتير احنا هنستخدم اسمها بس مش اكتر ويوم ما الموضوع يكبر هيشوفها من بعيد وانا اوعدك انها مش هتتاذي باي طريقه من الطرق
فهد: ايه اللي بتفكر فيه ي مالك
مالك: هتعرف بعدين متقلقش أنا عارف بعمل ايه كويس
رن هاتف مالك وكانت مايا
مالك: ايوه ي مايا

 

 

مايا بتوتر: عاصي رن عليا وطلب مني يشوفني كمان ساعه في الفيلا
مالك: فين الفيلا دي
مايا:****
مالك: بصي تعالي قبليني في***** المكان والفيلا مابنهم حوالي 5 دقائق
مايا: اوك أنا جايه دلوقتي
مالك: سلام
واغلق الهاتف
فهد: في ايه
مالك بهدوء: تقدر تقول خطيتي بدأت نظر فهد ومعاذ الي بعضهم وأكمل مالك قائلا: اقرب صيدليه هنا فين
فهد: علي أول الشارع
مالك: تمام أنا ماشي ومعاذ حاول تفهم مريم الموضوع ولا اقولك متقولهاش حاجه علشان يبقي الموضوع طبيعي
معاذ: ماشي
ذهب مالك واتجه إلى الصيدله وجلب شئ منها ثم اتجه إلى المكان الذي اتفق عليه مع مايا انتظر مالك خمس دقائق ووجد مايا تجلس بجانبه
مايا: أنا مرعوبه
مالك: أنا معاكي وهروح معاكي خدي ده
مايا: ايه ده
مالك: دي حبوب منونه مفعولها بيشتغل في مع اختلاف الماده يعني لو ميه تاخد حوالي 7 دقائق لو عصير 5 دقائق بس لو بيشرب اي نوع خمره حوالي 3 دقائق هيكون في عالم تاني هينام حوالي 5 ساعات وانا هدخل الفيلا ادور على شويه ورق محتاجهم
مايا: تمام كده
مالك بغيره: بس اقسم بالله لو ادلعتي عليه أو هو حاول يقرب منك هدخل اقتلك واقتله واقتل نفسي
مايا بضحك: انتي بتغيري ي بطه
مالك: تعالي وانا اقولك
ذهبوا إلى الحمامات الموجوده في الكافية واغلق الباب بالمفتاح وقال وهو يحتضنها بتملك ويقسم أنه سمع صوت عظامها وهي تطقطق: أنا مش بس بغير أنا مهوس بيكي ومستحيل اسمح لحد مش يقرب منك لا يبصلك بس بصه متعجبنيش أنا هقتله
مايا بألم: مالك انت بتوجعني

 

 

مالك وهو يبتعد: آسف
مايا: ولا يهمك ي حبيبي يلا علشان نروح ل عاصي
ذهب مالك ومايا الي فيلا عاصي ودخلت مايا وجدت عاصي جالس على البار يتناول بعض الخمر
ذهبت مايا واحتضانته ووضعت الحبوب في الكأس دون أنا يراها: واحشتيني ي بيبي
عاصي بخبث: وانتي كمان
ابتعدت مايا عنه فقام وشرب كاس الخمر الموجود فيه الحبوب
عاصي: طلعتي ازاى من البيت
مايا: مالك طلع بره وانا أتصلت عليه قولتله أنا طالعه اشترى شويه حاجات
عاصي: احسن
ثواني وفقد عاصي الوعي وغرق في نوم عميق
وخرجت مايا ونادت علي مالك
دخل مالك الفيلا واتجه الي مكتب عاصي ولحسن حظه وجد الخزنه مفتوحة فتح مالك الخزنه وأخرج بعض الأوراق
مالك بصدمه: ي ابن الكلب ده ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى