رواية نبض قلبي الفصل الرابع 4 بقلم شروق حالد
رواية نبض قلبي البارت الرابع
رواية نبض قلبي الجزء الرابع
رواية نبض قلبي الحلقة الرابعة
ملك تجري وتستخبى في عربيه مع عربيات من دون ما احد ياخذ باله وتكتم نفسها وتبكي ليه عملت في كده يا فارس ليه عملت كده ده انا كنت باتمنى اعيش خدامه لك انت انت وامراتك وعمري ما كنت هازعل منك انا كنت باطلع وبادور على شغل وباذل من ده ومن ده وده يشغلني وده يزعق لي وده يسمعني كلام زباله ده كله كنت عشان خاطر اساعدك في مصروف البيت وما كنتش عايزه اثقل على امراتك وكنت بساعد امراتك كان عايشه برنسيسه جايه تعمل فيا يا فارس كده بيع اختك اختك اللي كانت تحبك اكثر من نفسها كده يا فارس ما فيش ابدا كده
الاب وهو يتصل على اسد انت فين يا اسد الضيوف هنا من الصبح عيب اللي انت بتعمله ده ما تصغرنيش معهم يا اسد تعالي
اسد انا قلت لك مش هاجي مش هاجيء ومش هاتجوز يعني مش هاتجوز ولو عملت ايه جواز مش متجوز واطلع الفكره دي وزي ما جبتيهم تمشيوا واذا كان على الجواز عايز تتجوز يا حبيبي تتجوز انت انا مش هاتجوز حد
الاب.. تعالي عشان ما تكسفنيش مع الناس واذا كان على الجواز اعمل اعمل فتره خطوبه يا
اسد بس البنت ما عجبتك سيبها يا ابني بس انت اللي بتعمله ده كله غلط انت كده بتدمر حياتك وبتدمر مستقبلك قل لي يا ابني لو كان في واحده في بالك انا مستعده اروح اتقدم لها حتى لو كانت ابني مش من مستوانا بس انت قول يا ابني مش كده
اسد.. يصرخ بعلو صوته انا مش هاجي يا بابا المشكله دي تحلها انت مع نفسك فاهم يعني ايه تحلها انت انت اللي دخلت نفسك في المشكله دي تتصرف مع الجماعه اللي عندك دول انا مش جايه
الام.. تمسك من التليفون ابني حبيبي واذا قلت لك عشان خاطري انا تعالى يا ابني وبعد كده اعمل اللي يريحك بس بلاش يا ابني تحط لنا في الموقف المحرج ده من الصبح الجماعه بيسالوا عليك مش عارفين نقول لهم ايه يا ابني عشان خاطري انا اذا كنت صح بتحبني تعالى او اي حاجه انت عايزها انا هاعملها لك
اسد.. ماما انا مش هاقدر اجي انا قلت لكم الاول انا مش هاتجوز
عشان خاطري انا يا ابني تعال واللي انت عايزه وانا هاعمله لك
اسد.. حاضر يا امي مسافه الطريق واكون عندك بس جواز يا امي مش اهتمم الجوازه دي لو ايه حصل
اميره..وهي تضم نفسها بخوف ابعد انت هتعمل ايه
……هههههههه وده برضو سوال يا قلبي
اميره..بخوف وتفكير وتضحك والباشا والمعاد ولا انتا خلاص كده
……يوووووو خلاص يلا وبعيد نرجع تاني هههههههه يعني هتروح مني فين
اميره..تمسك الفستان وتجري علي الحمام
…..علي مهلك يا قلبي ههههههههه
اميره..تجلس خلف الباب وهي تبكي اعمل ايه انا وتضع يدها علي بطنها
اسد.. وهو يركب العربيه ويذهب بها الى البيت وهيدخل البيت الاب حمد لله على السلامه يا باشا اللي جايينا في نصاص الليالي انت وبعدين فيك يا ابني مش هتتلم وترسالك على حل وتتجوز انا اضايقت منك انت سنك ب 35 سنه اللي قدك بقي معهم عيل واثنين وثلاثه بتتجوز يا ابني ومش كل واحد يعني خطيبته عمل في كده كلمه هيعمل كده فيها
اسد… يصرخ انا حر بقى هتجوز ما اتجوز انت ما لكم في حاجه انا باجي اخر الليل وبانزل الصبح بدري ما حدش بيشوفني انتم عايزين ايه مني انا مستعد اسيب البيت وامشي وما حدش له حاجه عندي اخر كلام الموضوع ده ثاني انا هاسيب البيت وامشي مش هتعرفو ا لي طريقه
الام.. تبكي ليه كده يا ابني انا نفسي اشوف عيالك قبل ما اموت نفسي اضمهم لصدري واطمئن عليك يا ابني ليه بتعمل كده يا ابني ابوك مش عايز حاجه وحشه ده ابوك عايز اطمئن عليك يا ابني
اسد.. انا حر بقى وقت ما احب اتجوز هاتجوز لكن اني كنت تغصبوني على حد انا مستحيل اتجوز اي واحده غصبا عني
الاب.. وفيها ايه يعني لما نجيبه لك احنا واحده ما عرفتنا انت عايز تروح تجيب لنا اي واحده وخلاص انا قررت اني هاجوزك غصب عنك انت فاهم ولا مش فاهم
اسد وهو يطلع بسرعه على الاوضه بتاعته ويضرب الباب
الاب.. اخر كلام عندي هاجوزه يعني هاجوزه
والجماعه يا دكتور من الصبح مستنينك وكان موقف زباله قوي معهم واضطريت اقول انك انك فيه في الشركه مشكله وانك انت هتبين في الشركه موقفي كان زباله يا دكتور ايه اللي انت بتعمله في ده حرام عليك ده انا راجل كبير انت ناوي تموتني
اسد.. يطلع من الاوضه
انا قلت لك ان انا مش هاتجوز وانت اللي صممت وجبتهم انا ما قلت لك تروح هاتهم واذا كان على الجواز يا سيدي انا اللي هاجيب العروسه بنفسي وانا اللي هاختارها مش انت لك ان انا هاتجوز واجيب لك عيال اكثر من كده مش عايز كلام ثاني ويترك الكل ويدخل غرفته
جاسم.. يارا اميره دخل مطعم ينظر اليها بجمال وحب ورغبه يقوم من على الكرسي ويرحب بها ويبوس يدها اهلا اهلا بالاميره اسم على مسمى اميره وانت اميره ويصحاب لها الكرسي
تجلس اميره بخوف على الكرسي وهي تنظر اليه جاسم
جاسم.. تحب تشربي ايه ولا نخليها عشاء على طول
اميره لا اشرب عصير فراوله
جاسم.. وهو ينظر اليها ويبتسم ويطلب لها العصير واجلسوا مع بعض ويضحكوا
بعد مده جاسم يطلب منها الذهاب الى المنزل معهم
اميره بخوف بسرعه… لا لا لا خليها وقت ثاني انا تعبانه النهارده مش قادره وحاسه بصداع وقت ثاني وانا هاجي لك ونقضوا سهره جميله مع بعض في البيت
وتمشي بسرعه منه جاسم وهو يجلس بغضب واتصل على مروان ويحكي له ايه اللي حصل
مروان وهو يغلق السكه ويكسر في المنزل بغضب اه يا اميره يا بنت الكلب انا تعمل فيا كده انا انا ليا اكتر من اسبوع بخطط للميعاد ديتي وانت جايه كده بكل بساطه تقولي لا بس والله لما تاجي يا زباله
.. انتي اذاي ما ردتيش تروح مع الباشا انتي مجنونه ده انتي كده ضيعتي مني فرصه العمر يا متخلفه وينزل فيها ضرب
اميره.. وهي تضم نفسها بشده انا اسفه حقك عليا مش هعمل كده تاني حقك عليا
….. انت كده هتدمري كل حاجه انا بعملها علي شان اناي واحده متخلفه اتفو علكي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي)