روايات

رواية نبض قلبي الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية نبض قلبي الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية نبض قلبي البارت الخامس

رواية نبض قلبي الجزء الخامس

رواية نبض قلبي
رواية نبض قلبي

رواية نبض قلبي الحلقة الخامسة

الحارس وهو يمسك حور وهي خارجه من العربيه وتتسحب وتحول الخروج من الفيلا انت اقفي عندك انت ايه اللي جابك هنا وكنت بتعملي ايه في سياره اسد باشا اكيد انت حراميه وكنت هتسرق السياره ويمسكها من قفاها ويدخل بيها الى الداخل باشا يا باشا الحق يا باشا انا لاقيت الحراميه بره
الباشا.. ايه في ايه يا عبده انت معلي صوتك كده ليه
عبده انا لقيت البنت دي يا باشا خارجه من السياره وعايز تهرب من الفيلا اكيد حراميه كانت بتعمل حاجه لو بتحط حاجه الاسد باشا في العربيه يا باشا انا مسكتها
محمد.. وهو يمسكها وادخل بها جوه انت ايه حكايتك وايه اللي دخلك في عربيه اسد ولا انت واحده ان شاء الله من معارف اسد اللي ماشيه معهم الدكتور دي وجايبك معه هو ان شاء الله قالك انك هتدخلي اخر الليل عنده فوق في الاوضه ما هي اشكال زباله انا عارفها
ميرفت انت ايه يا بنتي وايه اللي جابك وليه بتعمل كده في نفسكم انا عايزه افهم حاجه واحده بس انتم مش عيال ناس ولا جايين من الملاج ولا جايين من فين بتعملوا كده في نفسكم مترخصوا نفسكم بالمنظر ده
ملك.. تبكي انا ما عملتش حاجه انا ما عملتش حاجه سيبوني خليني امشي ابوس على ايديكم
الاب يصرخ انت يا اسد تعالي تحت عايزك تعال شوف مصايبك اللي جايبها لنا البيت دي
اسد.. ينزل ايه فيه بسرعه الى تحت ويلاقي ملك في وشه
اسد.. ايه اللي جابك هنا
___________________________
_______________شروق خالد
فارس وهو يقوم في نصف الليل ويدخل الاوضه عند ملك
فارس يشغل النور الاوضه فاضيه ما لك يا ملك
نهى.. انت اللي اسمك نهى تعالي هنا
نهى تقوم من النوم يا ساتر عليك يا اخي ما كنت مخمود ايه اللي صحاك اوف يعني دلوقت هاكون نحكم دلوقت ما كنت اتلحدت كنت في الصبح لها الف حلال كنت لقيت لك ميت دحيله رحت هاقول له ايه ده
نهي.. تدخل الاوضه علي وهي نائمه وتدعك في عينيها مالك يا فارس بتصرخ كده ليه ايه الصوت العالي ده حرام عليك العيال نائمين دلوقت عايزين نقوم في الصبح وراهم مدارس وانت ايه اللي قوامك من نومك دلوقت
فارس.. بغضب ملك فين يا نهى ملك مش موجوده في الاوضه بتاعتها وايه اللي حصل لما جاء العريس انا كنت تعبان ودخلت نمت ما كنتش حاسس بنفسي راسي وجعاني ملك فين يا نهى انطقي
اميره…تقوم من النوم وهي تتسحب وتحاول الخروج من الشقه
….انسي انك تخرج من هنا بس في حل واخد انك تخرج
اميره..وهي تترك الباب وتنظر خلفها بخوف
….انك تموتي ده الحل الوحيد هههههههه ويدخل تاني الاوضه صح اعمل ليه فطار بسرعه علي شان انا كلمت الباشا
اميره..ايه
….اه بس من تلفونك انتي هههههههه
اميره..انت ايه حرام عليك
….حرمتك عليكي عشتك يا شيخه انت هتطولي لسانك عليا ولا ايه
يلا خطري الفطار
تدخل اميره المطبخ وتنظرالي السم انت اللي خلتني اعمل كده
اسد.. وهو يمسك ملك ويرميها خارج الفيلا بغضب برا يا زباله هو انت هربت من جوزك وجاي تجري ورايا المفروض الاول في عربيه
عملتيه انت وجوزك ولمه فشلت جيتي ورايا ويجرها بشده
بره ويرميها بعنف على الارض
ملك وهي تضرب في الحائط بتجيب دم تتسحب ملك وتجلس تحت الحيطه وهي تبكي
ويدخل البيت وهو متعصب
الاب.. بصوت عالي عايز اعرف انت ازاي تحيب الأشكال دي هنا في البيت انتي مش عارف نفسك عملت ايه ولا انت خلاص كده بقت عندك كله واحد خاف يا استاذ يا محترم علي اختك
اسد.. وهو يرمي التربيزه اللي في الصاله محدش هيخاف علي اختي اكتر مني تمام ويمشي بسرعه
الاب.. ادي اخر الدلع معاه الاستاذ المحترم شوفي بيعمل ايه
الام. براحه عليا برضو اللي حصل ليه مش شويه انت شفت بعينك
الاب.. يعني ايه هي واحده زبالة هي عملت ده كله علي شان تاخد مني الفلوس صح واهي خدت وهربت هي وصاحبه يعني هنعمل ايه حياتنا هتقف علي كده
تاتي اليهم الداده وهي تبكي
الداده.. انا اسفه يا باشا بس انا مطره امشي سامحني
محمد.. مالك يا داده
الداده.. ببكاء بتي بتولد في المشفي
جابر.. الف مبروك ليه بتبكي دلوقتي
الداده.. هي خالتها مش مستقره حياتها في خضر
محمد.. استر يا رب تمام روحي انتي وحدي السواق معاكي ولو عوزتي حاجه اتصلي بيه علي طول تمام
الداده.. تمام وتخرج بسرعه من البيت
____________________________________شروق خالد
تخرج الداده انا لازم الحق بنت بسرعه بنت تعبانه وتلاقي ملك وهي ضامه نفسها وترتعش من البرد بنتي انتي هنا قاعده بتعملي ايه قاعده ليه في البرد ده تعالي قومي معي وتقوم ملك من الارض
ملك.. وهي تبكي انت مين انت هتدخليني ثاني جوه
الداده.. طيب انت تعالي معي كده في البرد ده واذي ما مستحمل كده وتاخذ الشال من على كتفها وترميها على كتف ملك وتضمها من البرد تعالي معي يا بنتي وتمشي بها
ملك انت مودياني فين
الداده.. انا رايحه لبنتي بنتي تعبانه هي بتولد وجوزها ما قعدش والجيران اخذوها ودوها المستشفى انا عايزه الحقها وهي بنتي عندها القلب والدكتور كان محرض عليها كان قائل لها الحمل صعب عليك بس هي اثارت هي كان نفسها تشوف لها عيل انا خائفه عليها قوي ربنا يسترها
ملك تضم الداده ان شاء الله خير وتمشي معها
اميره.. تضع الفطار علي السفره
….. كلي انتي الاول
اميره.. انا فطرت قبلك
هههههه وان صدقت صح يلا كلي
اميره.. تمسك الاكل بخوف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!