روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء الثالث عشر

رواية مجنونه الفهد البارت الثالث عشر

رواية مجنونه الفهد الحلقة الثالثة عشر

فهد بهمس: اتفقنا ورفع صوته وقال بقهر مخفي فداكي ي حبيبتي الف جاكت ايه يعني 2000 دولار يعني في مصيبة المهم أنتي
ملاك بتأكيد: كل اللي اتقال اشاعات أنا وفهد اخوات
لكزه فهد: اخوات ايه كده اللي عملناه حرام
ملاك بهمس: عدي ي عم هو الكلام بفلوس
فهد بقهر : يبقي الجاكيت والكلام ي قادره
تعجب الجميع من التغير المفاجئ لفهد وملاك ولكنهم يعلمون أن فهد لن يتركها بسهولة
محمود ويكتم ضحكته: يلا علي الفطار علشان نكمل ضحك احم علشان كل واحد يروح شغله والبنات تروح الكليه
فهد: البنات اخدنلهم أجازه هما ومعاذ بس معاذ هيجي معايا الشركه عايزه
محمود: عايزه في ايه
فهد: مفيش هيوقع علي شويه ورق متنساش انو شريك معايا في شركتي الخاصه
محمود: طب يلا نفطر
جلس الجميع يتناولون الطعام في جو من البهجة والسرور حتي دخلت ام اربعه وأربعين ” ملاك اللي سمتها”
مايا: هاي
ملاك بغيظ: وعليكم الهاي ي ختي
فاطمه: اقعدي افطري ي مايا

 

 

مايا: لا ي طنط لازم أمشي دلوقتي وراى حاجات مهمه يلا باي
ملاك بعد خروج مايا وهي تقلدها: لا ي طنط لازم أمشي دلوقتي وراى حاجات مهمه يلا باي كان المفروض يسموكي ميه ساقعه مش مايا
فاطمه: عيب ي ملاك كده
ملاك: هي اللي مستفزه ام اربعه وأربعين دي
معاذ وهو يضحك بشده: يخربيت كده
فهد بهدوء: يلا ي معاذ علشان نمشي هطلع اجيب ملف وجاي
رحل فهد وتركهم ولكن لحظت ملاك انه منزعج ولكنه كان يضحك معهم قبل مجيء ام اربعه وأربعين لحقته ملاك فوجدته يطلع على بعض الملفات
اقتربت منه ملاك واحتضانته: فهدي ماله مين مزعلك قولي معقول لسه زعلان علي الجاكت
فهد: لا ي ملاكي مفيش حاجه والجاكت مش مشكله اجيب غيره عادي المهم انك كويسه ي حبيبي
ملاك: متاكد
فهد: فداكي روحي ي ملاكي وبعدين انا هاخد حقي بوعدك بس اما اجي بقي علشان اعقبك براحتي وعلي الرايق ي ملاكي
فهد: ولااا اوعي تكون ناوى تجلدني زي الروايات

 

 

فهد باستغراب: اجلدك ايه ده انا بخاف عليكي من الهوا يخدش اجلدك وبعدين متقلقيش العقاب هيبسطك اووي
ملاك بترفع حاجبه: بجد ولا بتشتغلني
فهد وهو يشدد من احتضانه لها: بجد ي ملاكي
ملاك بتفكير: عقاب ويعجبني غريب البني ادم ده والله
فهد وقد قبلها قبله خفيفه علي شفتيها: يلا سلام ي حبيبي وقد ذهب حتى وقف علي باب الغرفه ملاك مش عايز مشاكل ولو مايا جات ملكيش دعوة بيها ماشي
ملاك: انت في ايداً امينه
فهد: أتمني
ملاك بمرح: واعتبرها مات متنساش تعزى فيها
فهد: ماشي أما اجي نتحاسب
معاذ: يلا ي حنين ورنا شغل
وصل إلى الشركه ودخلوا واغلقوا الباب
معاذ: في ايه ي صحبي قلقتني
فهد: عرفت منين اني مش عوزك في شغل
معاذ: انت ناسي اني عملك توكيل تقدر تكون بيه مكاني في أي حاجه
فهد: فعلا مش عايزك في شغل وخرج هاتفه وقال اسمع كده فتح فهد التسجيل وانصدم معاذ
معاذ بصدمه : دي دي مايا بنت خالتك
فهد بهدوء عكس اللي جواه : ايوه هي
معاذ: وانت جبت منين التسجيل

 

 

فهد: هقولك بعد ما اتخنقت مع ملاك
Flash back
احد الخدمات “نعمه”: فهد بيه
فهد: في حاجه ي نعمه
نعمه: أيوه ي فهد بيه اتفضل اسمع كده
سمع فهد المكالمه بين مايا وعاصي
فهد: انتي متاكده ي نعمه
نعمه: اه والله ي بيه
فهد: حد يعرف بالموضوع ده غيري
نعمه: أبدا ي بيه
فهد بحزم: ومحدش يعرف ي نعمه لو قولتي هتندمي
نعمه بخوف: اللي تؤمر بيه ي بيه
فهد: روحي شوفي شغلك يلا ولو حصل حاجه زى دي تعرفيني
نعمه بطاعه: حاضر ي بيه
End flash back
فهد: ده اللي حصل
معاذ: طب وهتعمل ايه ي صحبي

 

 

فهد: همشي خططتهم زي ما هما عايزين لحد ما اوصل للاسمه عاصي وساعتها هعرفهم مين هو فهد محمود الشافعي
معاذ: وهتقول لملاك ولا ايه
فهد: لا مش لازم تعرف حاجه الدنيا تمشي عادي هنعيش حياتنا عادي وما مايا تبدا تنفذ الخطه بتاعتها هنفذ الي هي عايزاه
معاذ: هطلق ملاك
فهد: مستحيل طبعاً دي حب عمرى لو اضطريت لكده هعمل ورق طلاق مزور وابعد ملاك عن القصر
معاذ: وانا معاك ي صحبي في أي حاجه.
فهد: حبيبي ي صحبي بس هتقعد انت ومريم معانا في القصر علشان ملاك تبقي مركزه مع مريم ومتخدش بالها من حاجه
معاذ: ماشي ي صحبي وراك حاجه ولا تيجي نروح
فهد: تعالي نروح الجيم نلعب شويه وبعدين نروح
معاذ: يلا اهو يطلع شويه من الزهق والعصبية
ذهب فهد ومعاذ الي الجيم وقضوا هناك حوالي ثلاث ساعات وبعد ذالك ذهبوا إلى المنزل دخل فهد ومعاذ القصر فوجدوه هادئ وهذا اعجاز في وجود ملاك ومريم
فهد: فين ملاك ومريم ي ماما
فاطمه: من ساعه ما انتوا مشيتوا وهما في اوضه ملاك
ابتلع فهد ريقه وقال: استرها علينا يارب ياترى الاتنين ناوين على مصيبة ايه جديده
معاذ هو الاخرى خائف: انت متأكد انك عايزني أنا ومريم نقعد معاكم
فهد: بص هما لو عملوا مصيبه كبيرة يعني قتلوا أو ماشبه نبعتهم علي السجن ونخلص لو عملوا مصيبه صغيره ساعتها نفكر تقعد ولا لا
معاذ: استر ي رب
صعد الاثنين إلي الغرفه وقفوا امامها وتجرأ فهد وفتح الباب فوجد أضواء الغرفه مغلقه ومريم وملاك يشاهدون التلفاز وملامح الرعب علي وجهم فتح فهد الاضواء
مريم وملاك بصريخ: دركولا طلع من التلفزيون اععععععع الحقونا الحقونا
فهد وهو يضحك: ده احنا ي ولاد المجانين دركولا ايه ونيله ايه
ملاك بغيظ: روح ي شيخ اللهي تقطع الخلف زي مقطعتهولنا
فهد: لا امسكي نفسك كده ده احنا هنجيب دسته
معاذ بإحراج: احم احم ي حج احنا لسه هنا

 

 

فهد بغيظ: وقف بتعمل ايه ي خويا متروح تشوف حاجه تعملها أنت ومراتك
معاذ وقد سحب مريم من يدها: طب اسبكم علشان عايز مريم في موضوع كده
خرج معاذ ومريم وتركوا فهد وملاك
فهد: دلوقتي نشوف موضوع الخلف ده
ملاك: فهد بجد مينفعش كده انا كان هيجلي صرع ي عم
فهد وقد قبل جبينها: حقك علي عيني ي نور عيني
ملاك: عفونا عنك
فهد: تعالي بقي اعقبك
ملاك: استرها علينا ي رب ده احنا غلابه اطلب ي عم فهد بس وحيات ابوك ماتتقل
فهد: طلبي هو بيبي
ملاك بعدم فهم: يعني اعمل ايه يعني اجيبه من انهي سوبر ماركت
فهد: ما هو مش بيتجاب من السوبر ماركت
قطعته ملاك : اه هنطلبه ويجي زي كرتون Boss baby صح
فهد: زي ايه ي ختي انتي متعرفيش البيبي بيجي ازاى ومتخيله انه بيجي زي الكرتون
ملاك ببراءة: ايوه بس معرفش بطلبه ازاى فأنت شوف الطريقة وانا معاك
فهد: بصي ي ملاكي البيبي مش بيجي زي الكرتون البيبي بيجي بطريقة تانيه
ملاك ببراءة: ازاى ي فهدي
اقترب فهد من ملاك وهمس لها ببعض الكلمات
ملاك بصدمه: مستحيل اعمل كده لا والف لا التار ولا العار
فهد: اهدي ي بت اولا انتي عملتي كده امبارح ثانيا أنا جوزك ي بنت الهبله وده لا فيها لا تار ولا عار ولو لمحتك بتتفرجي علي التلفزيون تاني هزعلك تمام

 

 

ملاك: اشطا بس لازم يعني الطلب ده
فهد وهو يقترب منها: مش عايزه يكون عنك بيبي شبه فهد حبيبك لدرجه دي مش بتحبيني
ملاك: لا والله بحبك ي فهدي بس
قطعها فهد: يبقي تسكتي خالص
واقترب منها ونسبهم لوحدهم علشان كده عيب 🤫🤭
عند معاذ ومريم
مريم: معاذ
معاذ: نعم ي مريومتي
مريم بتوتر: ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى