رواية حقيقتي البشعة الفصل السابع 7 بقلم سجين الوحدة
رواية حقيقتي البشعة الجزء السابع
رواية حقيقتي البشعة البارت السابع
رواية حقيقتي البشعة الحلقة السابعة
نورا صحيت الصبح بصت حوليها لقت نفسها نايمة فسرير كبير ابيض اوضة شيك ونظيفةو لبسة فستان موف
لقت رقبتها واجعاها شافت مراية كبيرة واقفة قدامها راحت عليها لقت على رقبتها جرح زي اللي كان فاديها وافتكرت اللي حصل
امبارح”انا ازاي لسه عايشة لحد دلوقتي…اكيد عاوز يعذبني قبل مايقتلني”
وهي بتفكر دخلت سارة على الاوضة ماسكة فايديها علبة اسعافات ووراها شغالة جايبة لنورا الاكل…اول مانورا شافتها دورت
وشها ورجعت قعدت على السرير
سارة”حطي الصينية هنا واطلعي برة”
“حاضر”
بعد ماطلعت الشغالة سارة قعدت جمب نورا على السرير
“صباح الخير”
نورا بصت لها وضحكت بسخرية ودورت وشها
“انا عارفة انك زعلانة مني”
“هههه زعلانة؟..زعلانة دي لو ماستنتينيش الصبح…لو كسرتيلي حاجة…لو ضيعتي حاجة….مش لما تصاحبيني عشان تجيبيني
هدية لوحش يتسلى بيا”
“انا عارفة انك مش ممكن تسامحيني ابدا…بس ممكن تسمعيني”
“اسمع ايه ياسارة انتي من الاول نيتك كانت كده؟؟…صاحبتيني واهتميتي بيا عشان تجيبيني ليه…وهاجمتيني
فالسكن…وعملتي نفسك خايفة عليا..انا مش مصدقة انا اتخدعت فيكي كده…بجد انا طلعت غبية اوي ومش بفهم حاجة…انا
اللي فاكرة ان ربنا بعتلك ليا..تبيعيني بسهولة كده…عملتلك ايه…حرام عليكي”
وقفت قدام الشباك وظهرها لسارة..سارة بسرعة وقفت وراها
“انا ماهجمتكيش..والله العظيم مش انا…ده مصاص دماء تاني…كان مراقبني وشافك…وعشان كده جبتك البيت وانا عارفة انه
هيجي…وهددته بس ماضمنتش انه مايلمسكيش تاني عشان كده ماسبتكيش ترجعي السكن…”
“مين ده”
“تامر اللي جه وقف معانا يوم الحفلة”
“انا مش مصدقة اللي بسمعه..ازاي بتمشو وسطنا كده وبتعيشو معانا وفالآخر بتقتلونا”
“بصي تعالي اشوف جرحك واغطيه عشان مايتفعفنش…افطري وهحكيلك كل حاجة…”
زياد فالكلية بيدور على نورا..شاف عمر راح عليه
“صباح الخير”
“صباح النور…خير”
“بص انا عارف انه تعارفنا مكانش كويس…انا زياد”
ومد ايده يسلم عليه…عمر مد ايده”انا عمر”
“بص ياعمر انا بس عاوز اشوفها واطمن عليها…ممكن تقولي هي فين اوعدك مش هضايقها”
عمر حس فكلامه فانه معجب بيها”بس هي مش موجودة دلوقتي”
“راحت البلد عند اهلها”
“هي من انهي بلد”
“*********”
“ماشي متشكر جدا..هبقى آجي بعدين تكون رجعت…مع السلامة”
————————————————————————
نورا بتفطر وبتسمع لقصة سارة..رجعت سارة لذاكرتها ل5 سنين ورا…..
“انا لما اتحولت كان عندي 19 سنة..كنت ساكنة فاسكندرية..عايشة احلى ايام حياتي…بحب وعندي عيلة غنية جدا…اتعرفت
على بنت اسمها لوجين بقت صاحبتي..وعزمتني على حفلة راس السنة…”
فلاش باك
“ايه ده الكل لابس اسود ليه”
“احنا اتفقنا نلبس كده عشان كده قلتلك البسي اسود”
“امممم الجنينة الحلوة اوي…بيت مين ده؟
“بيت حبيبي هههههههههههه”
“بس انتي مرتبطة بهشام زميلنا”
“انا مش برتبط…انا بحب وبس”
سكتت سارة وهي مستغربة كلامها…
بعد شوية دخل صاحب البيت الحفلة..ايوة هو امير …معاه نفس الشخص اللي كان فحفلة عيد الميلاد ..اللي راحت لها
نورا..شادي….
“سارة يلا معايا نسلم عليه…ومنها اعرفكو على بعض”
راحت سارة مع لوجين وصلو باب اسود..خبطت لجين الباب سمعت صوت من جوه يسمحلها بالدخول…
دخلت سارة وهي بتبص حواليها..لقت نفسها فاوضة نومه..هي كبيرة اوي وشبه الصالون بس فيها سرير…اتكسفت اووي..
لوجين راحت على امير باسته من خده وحضنته
سارة مكسوفة من الوضع…انتبه ليها امير..
“بس يالوجين صاحبتك وشها بقى احمر هههههههه”
“ههههههههههه آه سوري ياسارة لما بشوفه بنسى الدنيا”
سارة متوترة”آه عادي”
“مش تعرفينا بالقمر يالوجين”
“آه سارة صاحبتي…سارة ده امير حبيبي”
“آه اهلا وسهلا..”
“صاحبتك حلوة اوي”
“ميرسي…”
“آه سارة معلش هجيب موبايلي من العربية وآجي..ماتتكسفيش من امير”
سارة عاوزة تقولها ماتسبينيش هنا بس كانت لوجين بسرعة البرق اختفت
“مالك ياسارة…خايفة مني”
“لا مش خايفة هخاف من ايه”
“بس لازم تخافي”
“قصدك ايه”
“يعني..مع شاب وسيم لوحدكم فاوضة نومه..ماتعرفيش ايه ممكن يحصل”
سارة ابتدت تخاف وهو بيقرب منها جريت على الباب عاوزة تفتحه لقته تقيل اووي مش قادرة تفتحه…
“ايه اللي بيحصل..لوجيييييييييييين…” ابتدت تعيط”انت عاوز مني ايه”
وقف قدامها امير وهو بيضحك”بس بس ايه ده…انا مش ممكن المس واحدة غصب عنها..بس”
“بس ايه”
“انا عاوز حاجة تانية”
“حاجة ايه..”
امير بيبصلها وهي بتعيط….وشه ابتدى يتحول وغرز انيابه فرقبتها…سارة بتصرخ..لوجين دخلت بسرعة
“بس ايه اللي بتعمله ده”
سابها امير وقعت على الارض مش بتتحرك لوجين جريت عليها..امير بيمسح الدم من على بؤه”ايه اللي بعمله ده؟؟…انتي…مش
جايباها عشان كده”
“لا مش هي يا امير اللي جايباها عشانك..دي في مية واحد يسأل عليها واهلها اغنياء جدا مش هيسكتوا”
“نعم ياختي امال جبتيها معاكي هنا ليه”
“انا جبتها عشان تتعرف عليك بجد..وفعلا نزلت اجيب الموبايل ماكانتش حجة”
“يانهار اسود…ايه المصيبة اللي وقعتينا فيها دي”
“ماتخافش لسه عايشة ماماتتش…الحمدϐ لحقتك قبل ماتقتلها”
جرحت لوجين ايدها وشربت سارة من دمها…
“خلاص كده هتبقى كويسة”
شالها امير وحطها على الكنبة”تاني مرة ماتعمليش كده من غير ماتقوليلي انتي فاهمة”
راحت لجين وحضنته”خلاص ياحبيبي انا آسفة”
“وحشتيني على فكرة”
…………………………………………………………………..
صحيت سارة مفزوعة بصت لقت امير ولجين نايمين فالسرير اللي جمبها قامت بشويش مسكت جزمتها فايدها وخرجت من
الاوضة كان بابها مفتوح…لسه خرجت خطوتين سمعت وراها..
“رايحة من غير ماتسلمي عليا”
لفت وشها لقت امير وراها
“ابعد عني”
“هههههههه هو انا جيت جنبك اصلا…عموما سوري امبارح كانت غلطة”
“غلطة ايه انت كنت هتموتني”
مسكت رقبتها لقتها سليمة مفيشهاش حاجة”ازاي انت امبارح…”
“ده تأثير دم مصاص الدماء على البشر …بيشفي..لازم افهمك حاجة قبل ما اسيبك تمشي”
قرب ناحيتها وهي بتبعد”بقولك ابعد عني”
“خلي باااااااالك”
” آآآآآآآآآآآه”
كانت وصلت السلم ماشفتوش اتكعبلت ووقعت من اول السلم لحد آخره وراسها اترزعت بقوة مع الارض
امير بسرعة راحلها مسك وشها
“سارة…سارة…ساااارة”
لوجين جت بسرعة على صوت الوقعة”ايه في ايه ياامير”
امير ماردش كل اللي عمله انه جرح ايده بسرعة وحطه فبؤ سارة بس هي مش بتبلعه”سارة ارجوكي اشربيه”سارة مش بتتجاوب
ومش بتشرب الدم سايح على شفتها بس”ساااااااارة”بس سارة كانت ماتت…بص امير على الارض وشاف دم رفع راس سارة لقى
الدم جاي منه..بص للوجين اللي كانت حاطة ايدها على بؤها وساكتة من الصدمة…
امير حط راسها على الارض بشويش وحط ايده على راسه..لوجين فهمت ان سارة ماتت لما شافت ايدين امير والارض مليانين
دم..بصت لامير لقته بيبص لسارة وهو ساكت تماما
“هنعمل ايه دلوقتي ياامير”
امير مجاوبش شال سارة وطلعها على سريره وحطها وخرج…
—————————————————————————
بالليل فاوضة امير سارة لسه على السرير…بعد شوية فاقت مفزوعة وبشهقة
بتبص حواليها…مش فاهمة حاجة…بتبص على جسمها لقت نفسها مافيهاش حاجة”ازاي ده انا متأكدة اني وقعت من السلم
الصبح..انا لازم اهرب باي شكل”
راحت على الباب لقته مقفول بصت من الشباك”كويس الاوضة مش بعيدة احنا فالدور التاني”مسكت الملايات ربطتها مع
بعض”اخيرا التسلق هينفعني”
رمتها من الشباك ونزلت بمهارة…جريت على برة لقت عربيتها لسه مركونة زي ماهي من يوم الحفلة..جابت حجر وكسرت الشباك
فتحت الباب ركبت العربية ومش عارفة هتدورها ازاي…شوية افتكرت انها كانت حاطة مفتاح احتياط لازق فكرسي العربية من
تحت..دورت بسرعة لقته لسه مكانه ابتسمت بسعادة ان لوجين ماشلتوش..دورت العربية ومشيت باقصي سرعهحقيقتى البشعة
الحلقة 7
نورا صحيت الصبح بصت حوليها لقت نفسها نايمة فسرير كبير ابيض اوضة شيك ونظيفةو لبسة فستان موف
لقت رقبتها واجعاها شافت مراية كبيرة واقفة قدامها راحت عليها لقت على رقبتها جرح زي اللي كان فاديها وافتكرت اللي حصل
امبارح”انا ازاي لسه عايشة لحد دلوقتي…اكيد عاوز يعذبني قبل مايقتلني”
وهي بتفكر دخلت سارة على الاوضة ماسكة فايديها علبة اسعافات ووراها شغالة جايبة لنورا الاكل…اول مانورا شافتها دورت
وشها ورجعت قعدت على السرير
سارة”حطي الصينية هنا واطلعي برة”
“حاضر”
بعد ماطلعت الشغالة سارة قعدت جمب نورا على السرير
“صباح الخير”
نورا بصت لها وضحكت بسخرية ودورت وشها
“انا عارفة انك زعلانة مني”
“هههه زعلانة؟..زعلانة دي لو ماستنتينيش الصبح…لو كسرتيلي حاجة…لو ضيعتي حاجة….مش لما تصاحبيني عشان تجيبيني
هدية لوحش يتسلى بيا”
“انا عارفة انك مش ممكن تسامحيني ابدا…بس ممكن تسمعيني”
“اسمع ايه ياسارة انتي من الاول نيتك كانت كده؟؟…صاحبتيني واهتميتي بيا عشان تجيبيني ليه…وهاجمتيني
فالسكن…وعملتي نفسك خايفة عليا..انا مش مصدقة انا اتخدعت فيكي كده…بجد انا طلعت غبية اوي ومش بفهم حاجة…انا
اللي فاكرة ان ربنا بعتلك ليا..تبيعيني بسهولة كده…عملتلك ايه…حرام عليكي”
وقفت قدام الشباك وظهرها لسارة..سارة بسرعة وقفت وراها
“انا ماهجمتكيش..والله العظيم مش انا…ده مصاص دماء تاني…كان مراقبني وشافك…وعشان كده جبتك البيت وانا عارفة انه
هيجي…وهددته بس ماضمنتش انه مايلمسكيش تاني عشان كده ماسبتكيش ترجعي السكن…”
“مين ده”
“تامر اللي جه وقف معانا يوم الحفلة”
“انا مش مصدقة اللي بسمعه..ازاي بتمشو وسطنا كده وبتعيشو معانا وفالآخر بتقتلونا”
“بصي تعالي اشوف جرحك واغطيه عشان مايتفعفنش…افطري وهحكيلك كل حاجة…”
زياد فالكلية بيدور على نورا..شاف عمر راح عليه
“صباح الخير”
“صباح النور…خير”
“بص انا عارف انه تعارفنا مكانش كويس…انا زياد”
ومد ايده يسلم عليه…عمر مد ايده”انا عمر”
“بص ياعمر انا بس عاوز اشوفها واطمن عليها…ممكن تقولي هي فين اوعدك مش هضايقها”
عمر حس فكلامه فانه معجب بيها”بس هي مش موجودة دلوقتي”
“راحت البلد عند اهلها”
“هي من انهي بلد”
“*********”
“ماشي متشكر جدا..هبقى آجي بعدين تكون رجعت…مع السلامة”
————————————————————————
نورا بتفطر وبتسمع لقصة سارة..رجعت سارة لذاكرتها ل5 سنين ورا…..
“انا لما اتحولت كان عندي 19 سنة..كنت ساكنة فاسكندرية..عايشة احلى ايام حياتي…بحب وعندي عيلة غنية جدا…اتعرفت
على بنت اسمها لوجين بقت صاحبتي..وعزمتني على حفلة راس السنة…”
فلاش باك
“ايه ده الكل لابس اسود ليه”
“احنا اتفقنا نلبس كده عشان كده قلتلك البسي اسود”
“امممم الجنينة الحلوة اوي…بيت مين ده؟
“بيت حبيبي هههههههههههه”
“بس انتي مرتبطة بهشام زميلنا”
“انا مش برتبط…انا بحب وبس”
سكتت سارة وهي مستغربة كلامها…
بعد شوية دخل صاحب البيت الحفلة..ايوة هو امير …معاه نفس الشخص اللي كان فحفلة عيد الميلاد ..اللي راحت لها
نورا..شادي….
“سارة يلا معايا نسلم عليه…ومنها اعرفكو على بعض”
راحت سارة مع لوجين وصلو باب اسود..خبطت لجين الباب سمعت صوت من جوه يسمحلها بالدخول…
دخلت سارة وهي بتبص حواليها..لقت نفسها فاوضة نومه..هي كبيرة اوي وشبه الصالون بس فيها سرير…اتكسفت اووي..
لوجين راحت على امير باسته من خده وحضنته
سارة مكسوفة من الوضع…انتبه ليها امير..
“بس يالوجين صاحبتك وشها بقى احمر هههههههه”
“ههههههههههه آه سوري ياسارة لما بشوفه بنسى الدنيا”
سارة متوترة”آه عادي”
“مش تعرفينا بالقمر يالوجين”
“آه سارة صاحبتي…سارة ده امير حبيبي”
“آه اهلا وسهلا..”
“صاحبتك حلوة اوي”
“ميرسي…”
“آه سارة معلش هجيب موبايلي من العربية وآجي..ماتتكسفيش من امير”
سارة عاوزة تقولها ماتسبينيش هنا بس كانت لوجين بسرعة البرق اختفت
“مالك ياسارة…خايفة مني”
“لا مش خايفة هخاف من ايه”
“بس لازم تخافي”
“قصدك ايه”
“يعني..مع شاب وسيم لوحدكم فاوضة نومه..ماتعرفيش ايه ممكن يحصل”
سارة ابتدت تخاف وهو بيقرب منها جريت على الباب عاوزة تفتحه لقته تقيل اووي مش قادرة تفتحه…
“ايه اللي بيحصل..لوجيييييييييييين…” ابتدت تعيط”انت عاوز مني ايه”
وقف قدامها امير وهو بيضحك”بس بس ايه ده…انا مش ممكن المس واحدة غصب عنها..بس”
“بس ايه”
“انا عاوز حاجة تانية”
“حاجة ايه..”
امير بيبصلها وهي بتعيط….وشه ابتدى يتحول وغرز انيابه فرقبتها…سارة بتصرخ..لوجين دخلت بسرعة
“بس ايه اللي بتعمله ده”
سابها امير وقعت على الارض مش بتتحرك لوجين جريت عليها..امير بيمسح الدم من على بؤه”ايه اللي بعمله ده؟؟…انتي…مش
جايباها عشان كده”
“لا مش هي يا امير اللي جايباها عشانك..دي في مية واحد يسأل عليها واهلها اغنياء جدا مش هيسكتوا”
“نعم ياختي امال جبتيها معاكي هنا ليه”
“انا جبتها عشان تتعرف عليك بجد..وفعلا نزلت اجيب الموبايل ماكانتش حجة”
“يانهار اسود…ايه المصيبة اللي وقعتينا فيها دي”
“ماتخافش لسه عايشة ماماتتش…الحمدϐ لحقتك قبل ماتقتلها”
جرحت لوجين ايدها وشربت سارة من دمها…
“خلاص كده هتبقى كويسة”
شالها امير وحطها على الكنبة”تاني مرة ماتعمليش كده من غير ماتقوليلي انتي فاهمة”
راحت لجين وحضنته”خلاص ياحبيبي انا آسفة”
“وحشتيني على فكرة”
…………………………………………………………………..
صحيت سارة مفزوعة بصت لقت امير ولجين نايمين فالسرير اللي جمبها قامت بشويش مسكت جزمتها فايدها وخرجت من
الاوضة كان بابها مفتوح…لسه خرجت خطوتين سمعت وراها..
“رايحة من غير ماتسلمي عليا”
لفت وشها لقت امير وراها
“ابعد عني”
“هههههههه هو انا جيت جنبك اصلا…عموما سوري امبارح كانت غلطة”
“غلطة ايه انت كنت هتموتني”
مسكت رقبتها لقتها سليمة مفيشهاش حاجة”ازاي انت امبارح…”
“ده تأثير دم مصاص الدماء على البشر …بيشفي..لازم افهمك حاجة قبل ما اسيبك تمشي”
قرب ناحيتها وهي بتبعد”بقولك ابعد عني”
“خلي باااااااالك”
” آآآآآآآآآآآه”
كانت وصلت السلم ماشفتوش اتكعبلت ووقعت من اول السلم لحد آخره وراسها اترزعت بقوة مع الارض
امير بسرعة راحلها مسك وشها
“سارة…سارة…ساااارة”
لوجين جت بسرعة على صوت الوقعة”ايه في ايه ياامير”
امير ماردش كل اللي عمله انه جرح ايده بسرعة وحطه فبؤ سارة بس هي مش بتبلعه”سارة ارجوكي اشربيه”سارة مش بتتجاوب
ومش بتشرب الدم سايح على شفتها بس”ساااااااارة”بس سارة كانت ماتت…بص امير على الارض وشاف دم رفع راس سارة لقى
الدم جاي منه..بص للوجين اللي كانت حاطة ايدها على بؤها وساكتة من الصدمة…
امير حط راسها على الارض بشويش وحط ايده على راسه..لوجين فهمت ان سارة ماتت لما شافت ايدين امير والارض مليانين
دم..بصت لامير لقته بيبص لسارة وهو ساكت تماما
“هنعمل ايه دلوقتي ياامير”
امير مجاوبش شال سارة وطلعها على سريره وحطها وخرج…
—————————————————————————
بالليل فاوضة امير سارة لسه على السرير…بعد شوية فاقت مفزوعة وبشهقة
بتبص حواليها…مش فاهمة حاجة…بتبص على جسمها لقت نفسها مافيهاش حاجة”ازاي ده انا متأكدة اني وقعت من السلم
الصبح..انا لازم اهرب باي شكل”
راحت على الباب لقته مقفول بصت من الشباك”كويس الاوضة مش بعيدة احنا فالدور التاني”مسكت الملايات ربطتها مع
بعض”اخيرا التسلق هينفعني”
رمتها من الشباك ونزلت بمهارة…جريت على برة لقت عربيتها لسه مركونة زي ماهي من يوم الحفلة..جابت حجر وكسرت الشباك
فتحت الباب ركبت العربية ومش عارفة هتدورها ازاي…شوية افتكرت انها كانت حاطة مفتاح احتياط لازق فكرسي العربية من
تحت..دورت بسرعة لقته لسه مكانه ابتسمت بسعادة ان لوجين ماشلتوش..دورت العربية ومشيت باقصي سرعه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حقيقتي البشعة)