رواية وقعت في حب مجنونة الفصل التاسع 9 بقلم شهد محمود
رواية وقعت في حب مجنونة الجزء التاسع
رواية وقعت في حب مجنونة البارت التاسع
رواية وقعت في حب مجنونة الحلقة التاسعة
حور: استهدي بلله يا ست ماماالس*لاح يطول يا وليه ايه يا حجه انتي هتعملي في بنتك الوحيده ايه يعني مش مستهله كل ده
حور و تذهب الي داخل غرفتها مسرعه: حور في ايه يا ماما كل ده علشان اتخانقة مع المدير
الاء: افتحي الباب ده يا حور انتي بتستخبي ورا الباب زي العيال كده ليه
حور: علشان انتي هتضربي وانتي ايدك تقيله اوي الصرحه
الاء: طب اخرجي و ما تخافيش انا مش هعملك حاجه
حور: لاء مش هخرج من الاوضه
الاء: يعني هتقعدي في الاوضه طول عمرك
حور: اه هقعد في الاوضه علي طول
«ليقاطعهم صوت دق الباب»
الاء: هشوف مين الي علي الباب وهجيلك تاني….. حاضر يلي بتخبط هفتح اهو
روفان: في ايه يا خالتو صوتك جايب اخر الشارع ليه كده
الاء: هو في حد غير الجزمه الي جوا هي الي مسمعا صوتي للشارع كله انا عرفه ان اخرتي هتكون علي ايد البت الي جوا
روفان: ليه هي عملت مصيبت ايه المرا دي علشان كل ده
الاء: ادخلي اسأليها بنفسك عملت ايه
روفان: طيب هي فين
الاء: قفله باب الاوضه الجبانه ومستخبيها ومش عوزي تطلع
روفان: و هي تدق علي باب غرفة حور: حور انتي يا بنتي افتحي الباب ده
حور: لاء يا حبيبتي انا مش هفتح الباب
روفان: ماتخفيش خالتو مش هتعمك حاجه
حور: وانا ايه الي يضمنلي اني لما افتح الباب ما القيش شبشب خالتك طاير في وشي
روفان بضحك علي كلام حور: لاء ما تخافيش مفيش حاجه هطير في وشك
حور: انا هفتح الباب وعلي ضمنتك
روفان: يا بت بطلي كلام وافتحي الباب ده علشان عوزا اعرف في ايه
حور خلاص هفتح الباب وامري الي الله
«في غرفة الجلوي»
روفان: ممكن حد يفهمني ايه الي حصل
لاء: انا عمري ما شوفت حد يبعمل مشاكل مع المدير بتاعه في الشغل غيرحور بنتي…. مع اني قولتله اوعي يا حور تعملي اي مشكله مع حد في الشغل تقوم تعمل مشكله ومع المدير كمان مشاء الله بتسمع الكلام بس بل عكس
روفان: طيب يا خالتو ما ممكن يكون في سبب ان حور تعمل مشكله معاه
حور: اكيد يعني هو انا هبله علشان اعمل مشكله من غير سبب
الاء: وايه السبب ده يا اخرت صبري
حور ببرود مستفز: النهارده بعد الاجتماع ما خلص قالي رواحي البيت النهارده علشان انا مش حروح الشركه النهارده
الاء: طيب راجل محترم انتي بقا تتخنقي معا ليه
روفان: اصبري يا خلتو خليها تكمل كلمها
الاء: اهو سكت اما نشوف اخرتها معاكي
حور: المهم وانا مشيا بقا وقفني وقالي تعالي اما اوصلك
ليه يعني يوصلني هو كان من بقيت اهلي علشان يوصلني
روفان: وانتي عملتي ايه لما قالك اوصلك
حور ببراء مصطتعه: ولا حاجه قولتلو ليه شايفني مكسحه او مشلوله ولا يعني علشان معاك عربيه عاوز توصلني وتشوف نفسك عليا و قومت سيبا ومشيا
روفان: انتي عملتي كده
حور: اه طبعاً عملت كده
روفان: انتي عارفه خالتو ليه حق تو*لع فيكي هو الراجل كان عملك ايه يعني لكل الي انتي عملتي فيه
الاء: حرام عليكي الي انتي عملتي في البني ادم.. طيب ما ممكن يكون كان عوز يتقدملك علشان كده قالك يوصلك علشان يعرف البيت
حرو: تؤ تؤ انتي اصلاً ما تعرفيش زين كويس ده انا اكتر وحده مش بيطيقها في الدنياه دي كلها وانتي تقوليلي يتقدملي مرا واحدا
الاء: انا هقوم اشوف انا هعمل ايه علشان انتي الكلام معاكي مفيش منه فيدا
روفان بضحك: طيب يا لولو يا قمر انتي هتعملي اكل ايه النهارده بقا علشان انا جعانه وهتغدا معاكو النهارده
الاء: يارب صبرني علي ما بلاني…. تعالو بقا علي المطبخ وسعدوني في الاكل علشان نخلاص بسرعه
حور و روفان: ماشي يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في ڤيلا المنشاوي»
زين و هو يدلف الي الداخل ليقابله طفل صغير يركض نحوه لينخفض لمستواه و يقوم بحمله
فاردف الولد الصغير الذي لم يتخطا السادسه من عمره بحماس: خالو زين خالو زين
زين: ببسمه حبيب خالو زين انت هنا من امتا
عمر: انا جيت بعد اما خلصت المدرسه علشان
علشان نقعد مع جدو وتاتا علشان وحشوني اوي
زين: يعني خالو ما وحشكش يعنى
عمر: لاء وانت كمان وحشتني
زين: ماشي يا سيدي كل بعقلي حلوه
ام زين: ايه ده غريبه جيت النهارده بدري من الشركه
زين: لاء أنا اساساً ما روحتش الشركه انا حضرت الاجتماع وقولت اخود النهارده اجازه واقعد معاكو النهارده… بس اه صح هي فين ريماس عمر ولا عمر جه لوحده
ريماس من خلف زين: لاء مجاش لوحده انا جيت معا ولا انا مش مرحب بيا هنا
زين: لاء طبعاً انتي مرحب بيكي في اي وقت.. امال جوزك فين
ريماس: في الشغل و هيجي بليل علشان نرواح معا
عم: خالو زين
زين: حبيب خالو عاوز ايه
عمر: انا هلعب برا تعالي ولعب معايا
زين بصدمه: العب معاك
عمر: اه انا عوزك تلعب معايا يلا بقا تعالي
زين بحزن مصطتع: اه يا برستيچي الي اتمسح بيه الارض وهيبتي الي كلاها رحت بعد الكلمه دي.. انا بقول يا ريماس انتي تخدي ابنك و ترواحي دلوقتي علشان ما تتأخريش ومنو توفري علي جوزك الطريق
ريماس بضحك: ايه ده هو انا مش كان مرحب بيا ولا ايه اصل انا حسه كده ان انا بترد… كل ده يعني علشان ابني الملاك البريئ قالك تعالي العب معايا يا خالو وفيها ايه يعني اما تلعب مع ابن اختك الوحيده
ابو زين ببتسمه: مافيعاش حاجه وبعدين هو عمر عندو كام خال ولي انت ايه رأيك يا زين
زين ببتسمه: وانا كمان بقول كده بردو هو عمر عندو كام خال يعني… هو فين عمر يا عمر
ام زين: عمر برا بيلعب
زين ببتسمه: طيب انا هطلع اشوفه يارب تكون مبسوط انت بس يا حج
«في حديقة الفيلا»
عمر: خالو تعالي قعدني علي المرجيحه علشان انا مش عارف اقعد عليه
زين: اهو قعتك عاوز حاحه تاني
عمر: خليها تتحرك بقا
زين و هو يحرك الأرجوحة: اه يا زين لو حور شفتك دلوقتي مش هتبطل ضحك عليك
عمر ببرأه: خالو هي مين حور دي هي دي البنت الي انت بتحبها
زين: لاء وخليك في خالك بدل ما امشي واسيبك
«نسيب وين وهو بيلعب عمر شويا ونروح عند حور في المطبخ»
الاء: بس بس انتي وهيا ايه الي انتو بتعملو ده
حور: في ايه يا ماما ما احنا بنقلي السمك زي ما قولتي
الاء: وهو في حد بيقلي السمك كده
روفان: كده ازي يعني ما احنا بنعملو في الدقيق وبعدين بنحطو في الزيت
الاء: بس يا موكوسه منك ليها انتو شكلكو كده مش ناوبين تقلو السمك بس انتو نتوبين تقلو المطبخ كله
حور: ليه يعني
الاء: وبتسألي كمان انتو خليتو الدقيق في المطبخ كله
اغسلي ايك انتي وهيا ومش عوزا اوف وش وحده فيكو في المطبخ
روفان: شوفتي انتي الي مش بتخلينا نسعدك اهو علشان ما تقوليش انتو ليه مش بتسعدوني
الاء: براااا يا بت انتي وهي
حور: خلاص هنطلع يله يا بنتي قبل ما تو*لع فينا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب مجنونة)