رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم مي عبدو
رواية حور ياسين الجزء الثاني الجزء السابع
رواية حور ياسين الجزء الثاني البارت السابع
رواية حور ياسين الجزء الثاني الحلقة السابعة
رابح شد*ها من شعرها و هو ينظر فى عيونها بغضب
رابح : اع….ر..ض…ى نف….سك عل..يا
حور 🥺😳
رابح و هو يش*د أكثر : مش بكرر كلامى
حور : رابح مينفعش
رابح وهو ينظر لحور بر*غبة : هو ايه اللي مينفعش
حور : مينفعش تقرب من دار الروايات انت شاكك فيها مع اخوك و لو عملت كده متبقاش را*جل
رابح كان جوه حاجة عمياه عن كل حاجة من التفكير ماعدا أنه عايز حور تفضل معاه لانه فعلا خايف يفقدها لانه عارف فهد و كان نفسه يعرفها أنه مش شاكك فيها و لكن هو عايزها تبقى له و معاه
رابح : شاكك فيكى ايه ده انتى دار الروايات جاية تقولى بكل عين باردة دخل اوضتك امبارح أنا هعرف حصل ايه امبارح و ايه محصلش
حور : رااااااااااااااااابح بلاااااااااش ابعععععععععد عننننننننى
لحد ما قدرت تفلت منه و دخلت الحمام
رابح : هتروحى منى فين فاكرة كده استخبتى أنا سايبك بمزاجى يا حور
حور فضلت جوه خايفة من دار الروايات رابح لحد ما نامت
رابح لما اتاكد انها نامت دخل شالها و هو مستغرب ايه مصبره على حور و ليه ممكن يكون عايز حد للدرجة دى فى حياته و لاول مرة اصلا رابح ينام جنب حد أو اصلا يتقبل حد فى حياته هو واخد جناح دار الروايات بعيد عن البيت علشان مش بيعرف يتقبل حد بسهولة اخدها فى حض*نه و نام
فى الصباح استيقظ قبلها فضل يتأمل فيها و بعدين بص على رقبتها و افتكر أن ممكن اخوه ق*رب منها للدرجة دى بعد بضيق و هو نفسه يقوم يضر*ب فهد و أنه فهد مش زى كل مرة هياخد الحاجة اللى مع دار الروايات لانه من و هما صغيرين فهد كان الطفل المدلل و اللى مينفعش يترفض له طلب عكس رابح اللى كان والده يشد عليه فى تربيته حتى يطلع شخص يعتمد عليه
شد رابح حور و يضمها كأنه يخشى عليها أن يفقدها
انتفضت حور بخوف
حور افتكرت انها جت جنب دار الروايات رابح بالغلط و انها بليل اتحركت و نامت جنبه
حور بتوتر : أنا ايه جبنى هنا أنا اسفة بجد يا دار الروايات رابح مقصدش ممكن مشيت و انا نايمة
رابح برقة : متتاسفيش تانى يا حورى
حور فى سرها و هى مستغربة طريقة رابح
جت تقوم لقيت رابح مسكها
حور حاولت تبعد بهدوء
رابح : حور انتى كنتى حامل من مين….. أنا اتاكدت أن مفيش حاجة بينك و بين فهد
حور : 😳
عند فهد وصل القاعة وخلا واحد من رجلتو يقطع الانوار عن القاعة كلها وراح عند حور وحط منديل على بقها وشلها وخرج بسرعة ودخلها العربية
فهد للممرضة: بسرعة اديها مخدر عشان هتفوق بعد خمس دقايق بس.
الممرضة: حاضر يا بيه ادتها مخدر وساق فهد بسرعة كبيرة ورن عل ايمان (المكلمة☝) وقفل معاها و كمل سواقة وبعد دقايق بس لقا عربية ياسين ماشية وراه وزود السرعة جدآ ولقا عربية ياسين بقت جنبو بظبط فهد دخل من مناطق تتوه عشان ياسين ميلحقهوش دخل منطقة فاضية نهائي زي منطقة جبلية وصل ياسين المكان وفجأة العربية اتقلبت كذا قلبة ولسة هيجري عليها العربية انفجرت الكل اتصدم
ياسين كان هيجري عليها تاني ادهم مسكو
اسر مسك محمد بعياط: حوووووووور
ياسين بأنهيار: سيبوني حووور هتموت سيبني الحقها
ياسين بيبعدو عنو بس هو مكتفو جامد وسيف واقف مكانو مصدوم ادهم مسك دماغ ياسين جامد وخبطها في دماغو عشان يغمي عليه واسر خبط سيف والاتنين اغما عليهم ادهم ساب ياسين في الارض وراح لي سيف وقال: سيف فوق سيف
سيف دموعو نزلت: ح. و ور حور في العربية حووور
ادهم بحزن: سيف بالله عليك فوق كدا من الصدمة
قطع كلام ادهم وصول الشرطة /الاسعاف /المطافي
الاسعاف الاسعاف خدت ياسين ومحمد الدكتور اداهم مهدأ عشان ينامو
رجل الاسعاف: احنا هناخدهم المستشفي عشان هما في حالة انهيار تام
ادهم بحزن: تمام حمزة اركب معاهم متسيبهمش
حمزة بحزن: حاضر وركب معاهم عربية اسعاف وفضلو عربيتين اسعاف والمطافي بطفي العربية
ادهم واسر راحو وقفو عند سيف اللي واقف ودموعو نزلة على حور
سيف: هي خلاص راحت يعني مش هشوفها تاني
ادهم: اهدا ياسيف عشان امك واختك وياسين ومحمد
سيف: حور خلاص راحت مش هتيجي تتخانق معايا تاني لما تاخد هدومي لي ملك مش هحكلها تاني على اي حاجة في يومي مش هتعمل فيا مقالب مش هشوفها كل يوم هي قالتلي عمري ما قدر ابعد عنكم اهيي بعدت سيبتنا ومشيت بعياط: حووووور
اسر: سيف اهدا بالله عليك
الظابط: رجال المطافي عملو اللازم ولأسف الاتنين اللي كانو في العربية ماتو وجثثهم هناك اهه هننقلهم في عربية الاسعاف اهوو وتقدرو تستلموهم من المستشفي
سيف وادهم واسر بصو على مكان العربية كانت متفحما ورجال الاسعاف شايلين اتنين متفحمين
سيف واسر وادهم غمضو عينهم
سيف: حوووووور لا لا كل دا كدب اكيد دي واحدة غيرها دي مش حور حوور لا لا
ادهم: سيف اهدا لو سمحت وركبو كلهم واتنقلو المستشفي
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــ
في الاقصر كانت سلمي و اسماء و ايمان وحنان وتاليا وملك قاعدين خايفين على حور
حنان: انا قلبي واجعني اووي وخايفة على حور
سلمي: ان شاء الله خير ربنا يستر
ملك بعياط: يارب يا حور ترجعي بسلامة
اسماء: انا هرن على سيف تاني يمكن يرد
حنان: ايوا رني يا اسماء
اسماء رنت على سيف مرة وتانية
اسماء: الو الو ياسيف انتو فين ولقيتو حور ولا لا
ادهم: انا مش سيف انا ادهم
اسماء: اومال فين سيف وانتو فين وعملتو اي لقيتو حور ولا لسة
ادهم بحزن: احنا جاين كمان ساعتين او اكتر
اسماء: تمام حوى كويسة يعني
ادهم بكدب وحزن عليهم: ايوآ يلا سلام وقفل
حنان: ها قالك اي
اسماء: دا ادهم اللي رد عليا مش سيف وهما شويا وجاين وحور كويسة
حنان: قلبي بيقولي انو لا بنتي مش كويسة فيها حاجة
اسماء: انشاء الله خير
ــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفي وصلو وكان ياسين ومحمد فاقو
وفون سيف رن رد ادهم (المكلمة☝) قفل معاها ودخل اوضة ياسين ومحمد عشان هما في اوضة واحدة
ياسين فاق: حووووور وهيقوم من عل السرير حور حور كويسة صح هي عايشة صح
سيف هنا ودموعو نزلت
ياسين: انت بتعيط ليه حور فين هي كويسة وكل دا كدب صح حور مش تقدر تسيبني انا عارف هي بتحبني وعارف برضو اني زعلتها كتير مني خليها ترجع وانا هصلحها ومش هزعلها مني تاني ياحووور
ادهم: ياسين اهدا هي خلاص راحت عند اللي خلقها هي في مكان احسن ادعيلها
ياسين: انت بتقول اي لا انت كداب
حمزة: ياسين اهدا بقا هي الله يرحمها فووق بقا عشان اهلك اللي لسة ميعرفوش حور كانت اختنا يعني موتها وجعنا كلنا بس مينفعش ننهار كدا على الاقل عشان مامتك واختك اللي الله واعلم هيحصلهم اي لما يعرفو
محمد فاق: حور حور فين
اسر قرب منو: ادعيلها يا محمد احسن من اللي انت هتعملو ادعيلها واقرأ لها قرأن
محمد بعياط: حتى هي راحت دا انا مصدقت يبقا ليا اخت عارف اني عرفت متأخر اني عندي اخت بس انا اتعلقت بيها اووي بقت ليا اخت وام من بعد ما ماما ماتت كنت بحكيلها كل حاجة وكنت برن عليها كل يوم ونكلم سوا ونهزر هي راحت زي ماما ليه حووور
اسر: ادعلها يا حبيبي
بعد وقت كبير ياسين ومحمد هديو شويا
الدكتور: تصريح الدفن اهوو اتفضل
اداهم: خدو منو ماشي شكرآ
ادهم: حمزة وسيف واسر روحو الاقصر عرفوهم وهاتوهم على المقابر عشان الجنازة والدفن وياريت
حمزة: تمام يلا خرجو حمزة وسيف اللي كان لسة مصدوم ومش مصدق ان حور ماتت واسر
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
في الاقصر قاعدين خايفين عشان عدا 3سعات ومحدش جه
حنان: انا قلبي مقبوض حاسة ان في حاجة
ملك: وانا كمان يا ماما انا خايفة عل حور اووي
قطع كلامهم دخول حمزة وسيف واسر
الكل قامو بسرعة
حنان: ها فين حور وياسين هما كويسين
حمزة بص لي اسر بمعني اتكلم
اسر: احم اصلي يعني
حنان: انطقو في اي مالك يا سيف انت كنت بتعيط
حمزة: البقاء لله الكلمة وقعت على دماغ الكل بصدمة
حنان: انت بتقول اي فين ياسين وحور
سيف بدموع وحزن: حور حور ماتت يا امي
الكل اتصدم محدش مستوعب
ملك بضحك: بلاش المقالب الرخمة دي
اسر: مش مقلب
حنان: انت بتقول اي
حمزة: اطلعو اجهزو عشان هنتحرك على المقابر
وبعد ساعتين عقبال ما فوقو حنان وملك اللي اغما عليهم بسبب الخبر كان راكبين العربيات بس لسه مصدومين مش مصدقين
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
في المستشفي اتحركو وياسين ومحمد مش مصدقين ان حور ماتت وهتدفن اصلآ
وركبو العربيات واتجخو لي المقابر كانو كل وصل هنالك تمت الدفن والبنات بيعيطو عليها وياسين ومحمد مش مصدقين انها حور اصلآ وبعد ساعة روحو كلهم الاقصر الحزن مغيم على الاقصر بكامل وياسين اول ما دخل الاقصر راح اوضة حور ونام فيها وملك وحنان بيعيطو واسماء وايمان وسلمي كذالك محدش قادر يصدق انها ماتت وانهم خلاص مش هيشفوها تاني عدا اليوم ومنال نزلت القاهرة وعملو عزا بس ياسين محضرش العزا عشان مش مصدق انهت ماتت وحاسس انها عايشة لسه وحابس نفسو في اوضتها وحاضن صورتها…………… ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عدا شهر واتنين وتلاتةواربعة وخمس وستة شهور وياسين مكنش بيخرج من اضتها ومش بيكلم حد وملك وسيف وحنان محدش كان لي نفس يعمل حاجة او يخرج من اوضتو اساسآ ومحمد كانت نفسيتو متقلش عن ياسين ماهي كانت لي اخت وام واديها ماتت وسلمي وحمزة اتنقلو بعد شهرين من موت حور بس وايمان واسماء فضلو موجودين ومنال اللي كانت فرحانة جدآ بأن حور ماتت وكدا ياسين هيتجوز ايمان
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين الجزء الثاني)
حلوه اوي
جميله
حلوه
تحفه