رواية حور العاصي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ولاء ابراهيم
رواية حور العاصي الجزء الثاني عشر
رواية حور العاصي البارت الثاني عشر
رواية حور العاصي الحلقة الثانية عشر
غيرت الطريق ليه ياباشا
_هنروح علي المطار
= بالبنت الـ معاك دي، دا عاصي ممكن يقلب الدنيا
_مايقدرش يعمل ولا أي حاجة في إيدي نقطة ضعفه
وبخبث: وبصراحه كده البت عجبتني اوووي يا ماجد مافيش مشكله لو قضيت معاها ليله…
ماجد : يعجبني ذكائك ياباشاا
_دناا البوص يلاا ومحدش يقدر يقف ضدي والـ عايزه هاعمله غصب عن الـكل..
ماجد: وصلنا المطار اتفضل…
البوص بشرر : حياة جديده ليا وتدمير عاصي بقا علي إيدي دلوقتي
ماجد بتوتر: طب كده احنا هنزلها ازاي ياباشا وهي مغمي عليها داحنا ممكن نتحبس
البوص بخبث: اتفرج بس
هاعمل إيه، هات ازازه المايه الـ جمبك دي.
البوص وهو بيرش عليها مايه صحيت
ااه اناا فين دماغي مش قادره وبعدها ركزت في الملامح وبصت في وشهم خاافت:
انتو مين وعايزين مني إيه ف–ين عاصي
البوص : بقولك إيه يابت انتي
مش عايز كلام كتيير اسكتي
وبس قومي معايا وشدها من دراعها
حوور بصرااخ: لاااا سبني ياحيوان سبني يااعااااصيي
االبووص بغضب : بسس إخرسسسسي وضربعا علي وجهها
وبشششرر: بالله العظيم لو سمعتك بتنطقي تاني لاأكون موتلك حبيب القلب امشي من سكات فاهمه
حوور بخووف: انت انت هتعمل إيه
اتفضلي شوفي “فيديو تسجيل’عاصي واقف بيتكلم في الفوون بغضب علي اخره والملثمين في كل حته حواليه بس مخفيين اي حركه هيقتلوه”‘
حووور بدهشه: ع عاصيي عاصيي
هششش عرفتي بقاا عايزك تخرسي بقا لحد مانوصل…
حور سكتت بخوف ودموعها نزلت بصمت
************
علي الناحيه الاخري “عند عاصي”
واقف تايهه غضبان مكسور مهزوم مش عارف يعمل إيه؟ 😔جاله اتصال…
عاصي بلهفه: هاا عرفت مكانهم فين
شخص…..
عاصي بغضب: ايه مسافر أمرييكا مش ممكن ده يحصل
يسسرعه احجزلي علي اول طياره بسسسسسرعه.
وبحزن: مستتحييل تروحي مني يااحوور…. يااارب ياارب خليك معايا احفظها ياارب لحد ماأوصلها ياارب املي فيك كبيير ياارب.
و طلع بسرررعه شديدة
في خلال 10دقايق وصل المطار
يدور عليها بعنيه مش لاقيهاا نهائي راح يسأل مضيفة الطيران والـ كانو موجدين ماافيش أثر ليها….
عاصي: حضرتك في واحده بإسم حوور غسان هنا وفي طياره إيه بسرعه
المضيفه: مافيش اسم طلع بالطيارة بس في لسه طياره هتطلع خلال ثواني رايحه أمريكاا..
عاصي بإنهيار: إيه.وذهب الي معشوقته حوور مسرعا
لكن أيها القارئ سوف يكون القدر معهم هذه المرة ويلتقون أم سوف يكون ضدهم …
عاصي بصرااخ من بين الطرقات: ياااحوووووووور..حوووور
لـكن حياة لمن تنادي… لـقد فاات الاوان ياأيها العاشق أم للقدر رأي آخر
أما الناحية الاخري لدي هذه المسكينه…
دقة طبوول قلبها بشده وسمعت صوته هوو نعم هوو
قامت من مكانها بـفرحة وذهبت بحذر شديد حتي لايرونهاا
اما هما رجب والبوص: كانو مشغولان في أمر الورق ولا ينتبهون اليها
رجب عندما أدار وجههإنصدم انها ليست موجودة: الحق ياباشا البنت مش موجوده
_إييييييييييه بسىررععه ندوور عليها..
—————–&
حوور تمشي وراء صوت معشوقها وحبها نعم اعترفت لنفسها انها أحبته بل عشقته… لـكن هل يدووم هذا الحبب
عاصي علي الناحية الاخري
حوووووور
حووور ببكاء: ع عاااااصي انا هناا
عاصي أدار وجهه لحوريته ففرح لكن تلاشت إبتسامته عندما احد مسك المسدس وصوب باتجاه حوور
_ ، الــــــكل يـــــــــسكتتت حالا وضرب رصاصه في الهوا: الكل سكت بخوووف
الضابط: نزل مسدسك يابن ادم انت
حسين “البوص” بشششر بص الـعاصي: دلوقتي الحكاية هتنتهي وبروح مراتك ياعاصي هدمرك وهدمر كل حاجه كانت حلوه في حياتك.. مسك حور جامد والمسدس في إيده ومصوبة ناحيه رأسها بكل حقد طال لسنوات.
الضابط: سلم نفسك أحسن ليك هنقتللك
حسين بشششر: مايهمنيش ان امووت بس قبل ما أموووت هاخد روحها معايا
عاصي بخووف: سيبهاا اوعي تقتلها هتندم سيبها ياحسين وهاعملك الـ انت عاوزه سيبهاا ارجوك..
حسين: حلوو نظرة الذل الـ في عنيك دي اوووي
بس لها اخر لحظه ودعها لان خلاص هتمووت معاياا لان مش ممكن ادخل السجن
لـكن ضغط اتنين تلاته…
/ استني ياحضرة الضابط ارحوك لو ضربتو هي هتمووت لاا الضابط: معنديش حل غيره يابشمهندس
وطلعت الرصااصه بـ فجوة من المسدسين
عااصي بخوووف: حووووووور لااااااا
الضابط: كان لازم نعمل كده…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور العاصي)