رواية بنت الأسد الفصل الثاني 2 بقلم شيماء
رواية بنت الأسد الجزء الثاني
رواية بنت الأسد البارت الثاني
رواية بنت الأسد الحلقة الثانية
اسد: ملاك بنتي
حنان بصدمه: بنتك
اسد: ايوا بنتي
سليم: انت اتجوزت من ورانا
اسد: لا
حنان: امال بنتك ازاي
اسد: انا هقولكم ____
سليم بحب: ماشي يا اسد خليها هنا عشان تخلي بالك منها
اسد: انا هاخدها معايا في اوضتي
سليم بتفهم: ماشي يا ابني
اسد اخدت ملاك وطلع علي اوضته
ملاك ببراءة: الله الاوضه دي حلوه اوي ياعمو
اسد بحب: حلوه عجبتك
ملاك بطفوله: ايوا احسن من الاوضه التانيه الي هناك
اسد بضحك: خلاص اي رايك دي تبقا الاوضه بتاعتي انا وانتي
ملاك بسعاده: بجد ياعمو
اسد: اسمي اسد
ملاك ببراءة: اسد
اسد قلبه دق من سماع اسمه منها رغم انها مازلات طفله
ملاك بطفوله: اسد ملاك عوزه تنام
اسد بحب: طبعٱ ياقلب اسد يلا عشان ننام وخدها في حضنه ونام
_________
البنت: ها ناوي علي اي
الشخص: ناوي اخلص علي عيله الجبالي
البنت: ليه الكره ده كله
الشخص بحقد: عشان هما علطول احسن مني هما رقم واحد في السوق وانا لا بس لا السوق ده ليا انا ولازم اكون انا رقم واحد فيه
البنت: تفتكر اسد هيسيبك لما يعرف انك قتلت ابوه
الشخص: مش هيعرف دي حكايه فات عليها زمن وماحدش عرف بيها
البنت: بس الحكايه دي هيجي عليها وقت وتكشف
الشخص: لما الوقت ده يجي هتكون نهايته كمان جت
_________
ملاك صحيت من النوم وجت تقوم ماعرفتش
ملاك ببراءة: اسد اسد يلا قوم وعماله تلعب في وشه وشعره
اسد صحي بإبتسامة: صباح الخير ياملاكي
ملاك ببراءة: صباح الخير وباسته من خده
اسد اتفاجأ من فعلتها
ملاك ببراءة: يلا يا اسد نقوم عشان ملاك جعانه
اسد بحب: حاضر يلا نروح نغسل وشنا وسنانا الاول
ملاك بتذمر: طيب ما انا عوزه اقوم من بدري وانت ماسكني جامد
اسد برفع حاجب: انتي عندك كام سنه يابت
ملاك بطفوله: كده وكانت ترفع خمس اصابع
اسد بضحك: اشك فيكي بكلامك ده
ملاك: طيب يلا ملاك جعانه اوي
اسد: يلا وقامو جهزو ونزلو
________
عفاف بضعف: ملاك بنتي فين
الدكتور: الشب الي جابك هنا امبارح اخدها معاه وقال انه هيجي هنا تاني
عفاف بتعب: طيب ممكن تقوله يجي بسرعه عوزه اشوف ملاك قبل ما اموت
الدكتور: حاضر ارتاحي انتي بس
___________
علي السفره
اسد: صباح الخير
الجميع: صباح الخير
حنان: ملاك تعالي اقعدي جبي عشان اوكلك
اسد: لا ياماما سيبها معايا
حنان: بس يا ابني انت مش هتعرف توكلها
سليم: خلاص ياحنان هلي يجرب
يوسف: ازيك يا ملاك
ملاك ببراءة: الحمدلله
يوسف: تعالي اقعدي معايا
وقبل ما ملاك ترد
اسد: لا ملاك هتقعد معايا انا
حنان: طيب يا ابني خليها معاك
وفونه رن وبيمسك الفون عشان يرد
ملاك ببراءة: ماما بتقول ماينفعش نمسك الفون واحنا بناكل
اسد: بس انا مش بلعب انا هرد علي الفون بس
ملاك بتحذير: طيب بس بسرعه تقولها وهي رفع صوبعها
يوسف بضحك: اوبا دي بتحذرك
اسد بضحك: مالكش دعوه ملاك تعمل الي هي عوزه وترد علي الفون
اسد: ملاك يلا خلصي اكل بسرعه عشان نروح نشوف ماما
ملاك بسعاده: بجد طيب واكلت وبهدلت وشها وهي بتاكل
يوسف: اي ده ليه بهدلتي وشك كده كده غلط وكان صوته عالي شويه
ملاك بدموع: انت مش تزعق لملاك ومشت راحت قعدت بعيد
اسد بحده: يوسف مالكش دعوه بملاك سبها تعمل الي هي عوزه ومشي
سليم: يوسف قدر حاله البنت هي بعيده عن اهلها
يوسف: بابا والله مش قصدي حاجه انا بس بعلمها
حنان: يبقا براحه تكلمها براحه يا يوسف
اسد راح عند ملاك
اسد: يلا يا ملاك
ملاك بزعل: انا زعلانه منك
اسد وقد قلبه وجعه: ليه زعلانه منى ليه
ملاك ببراءة: عشان عمو الي هناك ده بيعالي صوته عليا وانت مش عملت حاجه
اسد بضحك: لا انا قوتله مايعملش كده تاني
ملاك: طب يلا عشان نروح لماما
اسد شالها وطلع ركب العربيه وقعدها جبه
وطول الطريق ملاك بتهزر مع اسد واسد مبسوط انها ملت حياته
__________
في المستشفى
عفاف بتعب: اسد لسه ماجاش
الدكتور: زمانه جي انا كلمته وقالي اني هيجي
بعد شويه دخل اسد بطالته الذي تخطف الانظار ومعه صغيرته
اسد: حمدالله علي السلامه يا امي
عفاف بتعب: اسد اسمعني يابني
اسد بخوف: مالك يا امي
عفاف: اسد انا عوزه اطلب منك خدمه
اسد: اتفضلي
عفاف: انا عوزاك تكتب كتابك علي ملاك بنتي
اسد بصدمه: نعم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)