روايات

رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى سامي

رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى سامي

رواية عشقت قمر الصعيد الجزء الرابع عشر

رواية عشقت قمر الصعيد البارت الرابع عشر

رواية عشقت قمر الصعيد الحلقة الرابعة عشر

تالين بجديه: قمر انتي بتحبي ابيه باسل صح؟!

قمر بتلعثم وصدمه: ااا انا لا طبعا انا مبحبش حد وبعدين انا تعبانه وعايزه انام

تالين: قمر احكيلي عشان ترتاحي وصدقيني والله محدش هيعرف متقلقيش ثقي فيا

قمر بتنهيده: اه بحبها وبحبه اووي كمان بس للاسف هو مبيحبنيش ولا هيحبني وعشان كدا مش عايزه حد يعرف خليني بحبه وانا ساكته كدا احسن عشان لو عرف هيقول اني طمعانه فيه وفي فلوسكم وانا والله مش كدا يا تالين

تالين: انا عارفه يحببتي وفاهمه والله بس لحقتي تحبي ابيه امتا الحب من اول نظره دا وغمزت

ضحكت قمر رغم وجعها وقالت

قمر: لا يا لمضه انا بحب باسم بقالي اكتر من خمس سنين

تالين بدهشه وصدمه: خمس سنين!! ازاي يقمر انتي اول مره تشوفيه لما دخلتي الڤيلا

قمر: لا يا تالين انا بحب باسل من اول لما شوفته عندنا في الصعيد لما كان بينفذ المشروع بتاعه هناك وانقذني من اخو العمده لما كان عايزني اروح معاه بالعافيه هو مشافش وشي عشان كنت مغطياه ومن يومه وانا بحبه وزعلت لما خلص المشروع ورجع مصر

 

 

تالين: ياااه يقمر معقوله بتحبيه طول المده دي وانتي مبتشفهوش طب مش فاهمه يعني انتي اللي جايه هنا عشان تكوني معاه ولا اي

قمر بنفي: لا والله انا جيت هنا وانا معرفش ان دا بيته ولا انتوا اهله انا اتصدمت لما شوفته وكنت فرحانه في نفس االوقت وحسيت اني بحلم بس في نفس الوقت زعلت علي نفسي لما قال كدا عليا

تالين: معلش يحببتي متزعليش منه

قمر: مش زعلانه منه انا زعلانه عليه ربنا يهديه

تالين: يارب اسيبك انا تنامي بقا

قمر: لا انتي كنتي جايه تحكيلي ف اي مالك

تالين: هحكيلك بعدين بقا

قمر: مش هسيبك غير لما تقوليلي ها

نسيبهم شويه ونروح عند باسل

باسل لسه سايق العربيه بسرعه جنونيه ومسك الفون ورن علي رامز

 

 

فاكرين رامز اللي كنا معرفينه ف اول الروايه اهو جه دوره هو صاحب باسل وبيشتغل معاه في الشركه وباسل بيعتمد عليه في كل حاجه وبيحبه كانه اخوه ورامز كمان

رامز رد علي باسل

رامز: ايوا يا باسل ف اي يعم حد يصحي الناس كدا ف الوقت دا قالها بمرح

باسل بضيق: اتكتم يا زفت عايزك تنزل وتروح المكان اللي بنتقابل فيه عشان عايزك ومتتاخرش ولم ينتظر منه رد واغلق الهاتف

راﻤز بغيظ: يعني هتوقع اي من واحد دماغه هربانه منه وقام بجهز عشان يروح لباسل

بعد نص ساعه وصل باسل المكان وهو عباره عن واسع بيطل علي البجر ومفيهوش اي حد وبعد خمس دقايق وصل رامز

باسل: اتاخرت لي يا زفت

رامز: ياخي نفسي مره تحترمني بقا

 

 

باسل: انت هترغي كتير ولا اي

رامز: يعم ولا هرغي ولا حاجه قول جايبني علي ماله وشي لي

باسل بتنهيده: انا تايه وتعبان اووي يا رامز ومفيش حد غيرك بيفهمني

رامز: احكي يا صاحبي انا سامعك

قص باسل علي رامز كل ما حدث بدايه من مجيء قمر الي الڤيلا لعند اللي حصل عند شيري

رامز: طب انت اي اللي بخليك متاكد ان قمر زي ولسه هيتكلم قاطعه باسل

باسل: قولت متجبش السيره دي تاني قدامي انا ماشي

مسكه رامز من ذراعه وقال

رامز: استني خلاص ياخويا حقك عليا مش هتكلم ف السيره دي تاني ونتكلم بهدوء

باسل: لا يصحبي وقت تاني لاني تعبان وحاسس ان رجلي مش شيلاني

 

 

رامز: طب تعالي نروح مستشفى

باسل: لا ملوش لازمه انا هروح واخد علاج يلا نمشي سلام

رامز: طب اوصلك

باسل: لا. انا هسوق سلام

رامز: لا انا همشي وراك بالعربيه لعند لما توصل الڤيلا وركب كل منهما سيارته ووصل باسل وودع رامز

نروح لتالين وقمر

تالين: انا هقوم اعمل كوبيتين نسكافيه ونىغي

قمر: لا خليكي انتي هعملهم انا

قمر نزلت من علي السلم وبتبص فجاه لاقت باسل وهو بيقع من طوله

قمر: باااااااااااااسل!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قمر الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى