روايات

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء

رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الثالث عشر

رواية لا اعلم من حبيبي البارت الثالث عشر

رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الثالثة عشر

خلود.. قول
كريم… انتي فاضيه بكره
خلود… ليه
كريم… عايز اشوفك
خلود… ايوه في ايه
كريم… هو احنا مش صحاب والصحاب بيخروجه وكده
خلود.. بس انا مش بخرج ال فين وفين ومش بحب الخروج اووي
كريم حسه انا بترفض بزوق… اها تمام
خلود… عامل ايه
كريم… الحمد الله وانتي
خلود… تمام الحمد الله ماشي ال حال
كريم.. دايماصحيح مش النهارده كانت قرانه الفاتحه
خلود حسيت انها ضايقة من غير سبب… الف مبروك ربنا يتمملك علي خير
كريم… اكيد مش انا يا ذكيه
خلود بفرحه… بجد
كريم… اها دي اختي ومصطفي صحبي
خلود… اختك وصحبك في نفس اليوم ماشاء الله
كريم… دا الذكاء معدوم
خلود… ما تحترم نفسك ياض
كريم…. اعملك ايه ما انتي غبيه
خلود… حوش ياض الذكاء بيقع منك
كريم…هق هق هق ايه يبت الخفه دي
خلود… بت لما تبتك
كريم… اهو سبنا الخفه ندخل في الاحضانه
خلود… علي فكره هشتمك
كريم… يامه يامه خاف يعيد
خلود… غور دا انت عيل
كريم… ها عيل ايه ها
خلود… ايه عيل رخم هخاف يعني
كريم….لسانك دا عايز اقطعو
خلود… ان شالله انت يقطع ضوافرك يبعيد
كريم ضحك علي كلامها…. وربنا انتي طفله
خلود… بقولك ايه انا مسكه نفسي فا اتلم
كريم… احلفي
خلود… احلف علي ايه
كريم.. انك كده مسكه نفسك
خلود.. استغفرالله العظيم المهم هو قراءت فاتحة مين
كريم… مصطفي صحبي قراء الفاتحه علي نوره اختي
خلود بتهزر وبتعصبه… ينهار ابيض البقاء لله
كريم…لا بقا لا كده كتير انا مرارتي واحده ياشيخه اتقي الله
خلود ضحكت بصوت عالي….هموتتتت مش قدره فاهمه فاهمه
بهرر ههههه يبني
كريم سمع ضحكها وساكت….
خلود بضحك… كريم بهزر واللهي يعيني دا نصدم
وعماله تضحك
كريم كان نفسه تكون قدامه …. ضحكتك حلوه اوي
خلود بتحاول تبطل ضحك… شكرا
خلود بضحك.. الف مبروك عقبالك يا يابو مراره واحده
كريم ضحك.. دا انتي عصبتيني بطريق خالتيني مش عارف اقولك أيه
خلود….احسن
كريم… يابنتي اتلمي
خلود…لا
وفضل يتكلم معاها ويتخانق ويرجعو يتكلمو
وعده اسبوعين وخلود بتطمن على مامتها كل يوم وقالتلها انها هتقعد اكتر لان عمها تعبان جدا ولسه الاوارق فيها شويه مشاكل بسبب عيال عمها
واحمد كل يوم يكلمه ولو معرفش يكلمها بيطمنها ب مسدچ اما كريم بقا شئ اساسي انهم يتكلمه مع بعض كل يوم
وخلود.. اتغيرت بقت هي ال تستنا يكلمه
وهو اتعلق بيها اكتر من الاول
وجه اليوم ال كريم يعترف بحبه
ــــــــــــــ
كريم… صباح الخير يا خوخه
خلود.. صبح صبح يا عم الحج
كريم… ربنا يهديكي
خلود… ويهدك
كريم… لمي لسانك علي الصبح
خلود… ولو ملمتهوش
كريم… المه انا
خلود ضحكت… ايه وراك ايه نهارده
كريم… اخر سكش النهارده الحمد الله
خلود… اي دا هتسيب شغلك
كريم…. انتي هبله لا طبعا اجازه
خلود….اها
كريم… وانتي
خلود.. مافيش هقوم اصلي واساعد خالتو
كريم… نفسي اشوفك اوووي
خلود… ليه
كريم… بصي بصراحه
خلود.. اممم عشان ااديكي قلمين قديمه.
كريم… لا واللهي
خلود… اومال ايه يا اخرت صبري
كريم… اسمعيني بقا
خلود… ما انا سمعك اهو قول
كريم… توعدين تفضلي مهما حصل
خلود… ايه جو الافلام دا في ايه
كريم… اوعديني بقا
خلود… وعد ياسيدي افضل
كريم.. بصي بصراحه
خلود…. اها
كريم… انا بحبك
خلود فضل قلبها يدق جامد ومصدومه وفرحانه ومتوتره ومش فاهمه فيها ايه
كريم. كان حاسس بخوف وتوتر
كريم… سكتي ليه
خلود….
كريم… خلود انا بحبك بجد وببقا مبسوط بوجودك وبدبش وطفولتك وضحكتك ال ببقا عايز افضل سمعاها انا عمري متعلقت بحد كده ولا كان في حياتي زايك
خلود…
كريم… متوجعيش قلبي ردي
خلود…. حبتني زاي
كريم… معرفش واللهي لقيت دايما بفكر فيكي عايزك متجبيش سيرت اي راجل عايزك تتكلمي معايا انا وبس بجد.عمري ما حد بهدلني زايك وخالني استنا منه الكلمه اللي يطمني عليه
خلود ابتسمت… مش عارفه اقولك ايه
كريم… قولي موافقه
خلود… انا معرفش انا بحبك ولا لا مش فاهمه اي حاجه
كريم… خلاص اديني فرصه
خلود.. تمام
كريم.. خوخه
خلود… امم
كريم… بحبك ااووي
خلود… متظتش بقا
كريم… دا انتي فصيله دا انا كنت مستني اقولك عشان عايزه اقولهالك في كله كلمه
خلود… لا شكرا عفونا عنك
كريم… انتي متاكده انك بنوته ورقيقه
خلود…. عندك شك
كريم…لا انا متاكد
خلود… يبقا تسكت ايه ايه متاكد ايه
كريم… متاكد انك احلي واجمل بنت في الدنيا
خلود… لا بقولك ايه مش بحب كده خلينا زاي ماحنا
كريم ضحك علي طريقتها… تمام شكلك هطلعي عيني اكتر
خلود… واللهي محدش ضربك علي ايدك وانت اللي قولت بتحبني مش انا
كريم… انتي يبنتي حد قالك حاجه
خلود… ما انت بتقول اطلع عينك
كريم…. لا اله الا الله علي فكره انا بحبك وبحب ارخم عليكي مش قصدي حاجه وايه مش انا دي انتي محسسني غصبك وبعدين احنا اتفقنا تديني فرصه
خلود… بقولك ايه
كريم… اممم
خلود.. تعالي نتكلم في اي حاجه عشان انا متوتره فا عدي يومك علي خير
كريم كتم الضحكه… تصدقي وتؤمني بالله
خلود…. لا اله الا الله
كريم… انتي غريبه يعني اول مره القيكي كده كان دايما لسانك طويل الا دلوقتي
خلود…. بقولك ايه انا هقفل عشان انت رخم سلام
كريم بضحك… سلام
ـــــــــــــــــ
احمد.. رن علي هاجر.
هاجر.. الو يا حبيبي وحشتني
احمد.. وانتي كمان
هاجر… عامل ايه
احمد..الحمد الله اومال خلودفين برن عليها فونها مشغول
هاجر… في االاوضه بتعتها
احمد.. طيب انتم كويسين
هاجر… اها الحمد الله كلهم كويسين المهم انت هتيجي امتا
احمد… فاضل اسبوعين واجي
هاجر… تيجي بالسلامه يارب
احمد… طيب انا هقفل عشان ورايا شغل
هاجر… ربنا يقوي يارب خالي بالك علي نفسك
احمد…. وانتي كمان يا قلبي سلام
هاجر….سلام
سمر… كنتي بتكلمي مين
هاجر… احمد يا ماما وبيسلم عليكم كلكم
سمر… كنتي قولتيلي اكلمه
هاجر.. متخفيش هو كويس.
سمر… الحمد الله
هاجر… ماما هو
خلود…هو ايه قولي
هاجر…عااا يخربيتك فجعتيني
خلو د بضحك… احسن
سمر… ربنا يهديكم
خلود…خالتو انا عوزه انزل انا وهاجر نتمشي شويه
سمر… طيب بس متتاخروش
خلود… باستها من خدها ربنا يخليكي ليا يارب
هاجر…وربنا انتي الست دي امي
سمر… يلا يا هبله.
خلود وهاجر نزله
ــــــــــــــــ
خلود… تعالي المول دا في حاجات حلوه
هاجر… ايه رايك اجيب نسكافيه نشربه وبعدها نتمشا في المول
خلود.. اشطا انا هقعد واستناكي هنا
هاجر.. تمام
فون خلود رن
خلود… ايون
كريم.. وحشتيني
خلود… لا بقولك ايه انا مش بحب كده
كريم ضحك… بتحبيني انا بس صح
خلود.. الله مطولك ياروح
كريم… انتي مكسوفه ولا مش حبه تسمعني
خلود… كريم احنا لسه وغيركده مافيش اي حاجه راسميه بنا فا لو سمحت بطل كده
كريم… تمام ياستي ايه الصوت دا انتي فين
خلود… مع هاجر بنتمشا شويه
كريم..فين بالظبط يعني
خلود… في مول
كريم… اي رايك اجي
خلود… اي رايك تشوف شغلك احسن
كريم ضحك.. حاضر
خلود… يلاسلام عشان هاجر جي
كريم…باي
هاجر… اتفضلي ياستي النسكافيه بتاعك اهو
خلود… تسلم ايدك
هاجر… اها صحيح احمد كان بيرن عليكي لقه الفون مشغول كان بيطمن عليكي
خلود.. بجد ماخدش بالي
هاجر… كنتي بتكلمي مين صحيح
خلود توترت… مكنتش بكلم حد تلاقي شبكه
هاجر…اها
وخلصو واتمشه وراحو
ــــــــــــــــــــ
خلود… الو
احمد… عامله ايه
خلود… انت ال عامل ايه وحشتني واليس الكريم وحشني وضحكت
احمد… كويس يا ام بطن حمض
خلود… اخس عليك لا بجد وحشتني مش لقي حد يرخم عليا
احمد… مين انتي اللي بترخمي عليا
خلود… مش هتفرق المهم ايه الدنيا معاك
احمد… اهو ادعيلي
خلود…. ربنا يقويك يارب يا قلبي
احمد… وانتي ايه الدنيا معاكي
خلود… الحمد الله صحيح ماما كلمتني وقالت ان عيال عمي هما الموقفين الدنيا
احمد… متخافيش المحامي شايف شغله معاهم انامتابع وبابا مش ساكت
خلود…ربنا ميحرمنيش منك يارب ولاومن بابا
احمد.. ولا منك سمعت انك مش بتاكلي يا خوختي
خلود… هاجر الفتنه
احمد…كولي عشان خاطري
خلود.. باكل بس هاجر دي كدب
احمد… كولي عدل
خلود ضحكت.. حاضر
احمد…يحضرلك الخير ياحببتي انا هقفل عشان انام واريا شغل يامه
خلود.. ربنا يقويك خالي بالك من نفسك تصبح علي خير
احمد… وانتي من اهل الخير يارب باي
خلود…باي
ــــــــــــــ
جت رساله لي خلود..
خلود….اها روحت
كريم…لسه فاكره تردي وبعدين برن فونك مشغول
خلود.. اها دا احمد
كريم بغير..اها ماشي
خلود..بس
كريم… اكلتي
خلود… اها من بدري
كريم… امتا
خلود.. قبل منزل
كريم.. نعم ياختي قومي كولي
خلود… هو في انت واحمد النهارده
كريم… مالو احمد
خلود… هو كمان قالي كولي
كريم… خلود انتي مش شايفه انك بتتكلمي عن احمد يامه
خلود… ودا فيها ايه
كريم… ولا حاجه. المهم قومي كولي يلا
خلود… لا مش جعانه عوز انام
كريم…كولي ونامي
خلود… مش جعانه واللهي هنام
كريم.. تمام
خلود..تصبح علي خير
كريم… وانتي من اهلو
خلود..باي
كريم…باي
ــــــــــــــــــــــ
خلود بعد ما قفلت مع كريم معرفتش تنام
خلود.مع نفسها انا بحبه ولا لا
القلب…اها بتحبي انتي مش بتشوفي نفسك بتضحكي ازاي وبتبقي فرحانه
العقل.. بس مينفعش تفضلي ككده
خلود… كده زاي
العقل… تتكلمي وانتي عارفه انه كده غلط
القلب… سيبك منه انتي بتحبي وبتفرحي لما بيكلمك اديله فرصه وكريم بين عليه كويس
العقل… مقولناش حاجه بس
القلب…بس ايه سبها تفرح
خلود.. بصراحه انا بحبه وبفرح لمايرخم نتكلم بس بخاف ابين حبي ليفكر اني ضعيفه
القلب… الحب مافهوش ضعيف وقوي الحب حاجه بتقوي ال بتحبي
العقل… واللهي انت ال هتودينا في داهيه
القلب… اقعد انت علي جم شويه كده
خلود… باااس انابحبه بس لزم اتقل شويه عشان ميفكرش اني ضعيف
القلب… ياربي انتي هبله حبي ونبسطي يا خلود وهو حبك اساس هل كده هو ضعيف
خلود… ضحكت لا
القلب… يبقا خلاص
خلود… ربنا يقدم اللي في الخير يارب
ونامت
ــــــــــــــــــ
تاني يوم
سمر…صباح الخير
هاجر… يا امي بالله عليكي سبيني اانام حد قالك اني ورايا حاجه
سمر… اصحي يا جزمه عشان النهارده عايزين ننزل نشتري حاجات للبيت
هاجر…ياربي وانا مالي
سمر… انتي وخلود هتيجو معايا ياختي يلا وقومي صحي خلود عقبال ما اعمل اكل
هاجر بشر… من عيني
هاجر دخلت لي خلود لقتها نايمه
هاجر… استعنا علي الشقا بالله احم احم
قال ايه بيتطمن عليا وايه كمان دي وحشا ها عينيا
وايه هترجعلي تاني وتاني وتاني دي مهزقه بقا ما علينا
واي اللي فكرها فيا ازاي دي هتحس بيا يعني هو في بنت ترجع لي راجل تبقا بتحس يلا مش مهم
اكيد هتخدعني تاني وتاني وتاني هو ليه كان بيكرار الكلمه شكله كان بيعلق مش مهم
انااااا مش هضعف تاني انا معاها جدع ياض انت عندك كرامه عن المهزقه اللي عايزه ترجعلك
ولا حتي ادوب انا في هواها بعد هدوب دي اشك انك ترجع شكلك مهزق
خلود… وربنا انتي اللي مهزقه
هاجر بضحك…انتي صحيتي اخيرا دا انا كنت بغني وديتهم رائي في الاغنيه سمعتيها
خلود…سمعتي راعد يبعيد
هاجر… الله وانا مالي اللمبي امي اللي قالت اصحيكي
خلود… صحيني مش تخرمي وداني
هاجر… مختلفناش المهم صحيتي بس ايه رايك
خلود بستغراب… علي ايه
هاجر.. علي تعليقي في الاغنيه
خلود… هاجر
هاجر.. نعم
خلود… امشي من قدامي عشان ماموتكيش دلوقتي
هاجر بدلع… اهون عليكي
خلود حدفتها بالمخده… امشي يمستفزه
هاجر جريت بتضحك… يلا عشان امي بتقولك هننزل نشتري حاجات وقفلت الباب وراها
خلود… ياربي ابتلاني بواحده صوتها مقرف وكمان بتدينا رائيها
خلود قامت وفطارو ونزلت معاهم
ـــــــــــ
خلود ضربت جبهتها…اخخخخ
هاجر… ايه مالك
خلود…نسيت الفون في البيت
هاجر… عادي ياستي ما احنا معاكي لو احمد ولا خالتو اتصلو علينا احنا
خلود ابتستم… تمام
ومن جوها ان كريم هيرن ومقلتش انها رايحه حتي
بعد ما خلصو حاجات ال كانت خالتها عايزها
سمر… ايه رايكم ناكل برا النهارد
هاجر…اها اها ياريت
خلود.. لا لا انتي تاخدي قلبي كده
سمر ضحكت… تاكلو أيه بقا
خلود.. عندي فكره احنا ناكل بيتزا بس علي البحر بتبقا حاجه كده مقولكيش يا خالته حلوه اووي
هاجر…اها فعلا
سمر…طب والحاجات دي هنوديها فين
خلود… نسبها في العربيه عادي
سمر… تمام
اكلو وهما مروحين احمد رن علي مامته
ــــــــــــــــــــــ
سمر… الو يا حبيبي عامل ايه
احمد.. الحمد الله يا امي وانتي
سمر… بخير طول ما انت بخير
احمد.. دايما يارب اومال هاجروخلود فين برن علي خلود مش بترد وهاجر فونها مقفول
سمر… متخفش هما معايا
هاجر…مين يا ماما.
سمر… دا احمد بيرن عليكي لقي فونك مقفول وخلود مش بترد
خلود… ما انا فوني نسيته في البيت
احمد… طب افتحي الاسبيكر
سمر… حاضر
احمد… عاملين ايه
هاجر… تمام يا ابو حميد
خلود.. الحمد الله يا ابو طويل
احمد… بس يا اوزعه
خلود.. احم حاضر
احمد… بتعملو ايه
هاجر… ماما ياسيدي نزلتنا من بدري عشان نشتري حاجات للبيت وانت فاهم لفينا المول كله
احمد… انتي هتقوليلي
سمر… اخس عليك يا احمد
احمد… بهزار يا حببتي ربنا يحفظك لينا يارب
خلود… ايه الدنيا عندك
احمد… تمام اهو ادعولي.
كلهم ربنا يوفقك
احمد… انا هقفل بقا قولت اطمن عليكم قبل ما انام
سمر… ربنا يقويك يا حبيبي تصبح علي خير
احمد.. وانتي من اهل الخير يارب سلام يابنات
هاجر وخلود… سلام
ـــــــــــــــ
بعد مافقلت معا وصلت البيت
سمر… يلا يا بنات كل واحده فيكم تاخد حاجه تطلعها فوق
خلود وهاجر.. حاضر
هاجر…اها نفسي افاهم ليه كل دا
خلود… مش عارفه ما خالتك نفس نظام بس انقحح كانت تنزلني يومين
هاجر.. لا انا كده احمد ربنا
خلود… الحمد الله علي كل حال ياختي ايه دا انتي هتقعدي قومي لسه في حاجات
هاجر… ماما هطلعهم
خلود… حرام دا كتير يلا متبقيش بروطه
هاجر… يوووه بقا يلا ياختي
سمر… نزلته ليه
هاجر.. شوفتي
خلود.بصتلها لي هاجر… كتير ياخالتو تشلي لي واحدك
سمر… ربنا يحفظك يا حببتي مش زاي الموكوسه ال وراكي
هاجر… الله ما انا نزلت اهو
سمر… اكيد خلود قالتلك عموما شكرا ياختي يلا شيلي
هاجر.. حاضر يا ابيض انت اعسل
خلود… هاتي يا خالتو
سمر… طب وانا كده هشيل ايه
خلود.. انت ياقمر تطلع وتستريح
سمر… ربنا يحفظكم يارب
ـــ
سمر… يلا يابنات اطلعو خدو دوش عقبال ما اعملكم حاجه حلوه
خلود… واللهي انت عسل
هاجر… تصدقي انا اموت فيك
سمربضحك… لا ياختي بعد الشر يلا اطلعي
ضحكو وطلعو
خلود سمعت فونها بيرن…
خلود.. الو
كريم… واللهي فاكره تردي دلوقتي انتي بتستهبلي
خلود.. انت بتزعق
كريم…. دا ال فرق معاكي مش مهم انا طول اليوم عمل ارن وابعت مسدچات لي حضرتك وانتي مطنشاني اها ما لو انا احمد كان زمانك رديتي
خلود… ومال احمد دلوقتي وبعدين قبل متزعق مش تسمع
كريم…اسمع ايه انا عمل ارن وحضرتك مهنش عليكي تطمنيني
خلود… اكيد مكانش قصدي وانا نزلت نسيت الفون وبعدين متزعقش انا محدش يزعقلي كده
كريم… كمان نزلتي ومقولتيش
خلود… لا بقا انت شكلك فرحان بصوت لما تعرف تتكلم عدل يبقا كلمني سلام
كريم… الو وكمان بتقفلي في وشي تمام انا اللي استهل
مصطفي كان بيرن… الو
كريم… ايوه
مصطفي… مالك
كريم… مافيش
مصطفي.. مافيش ازاي انت فين
كريم… في البيت
مصطفي.. طب اهدا وتعال اقعد معايا
كريم… تمام جي
ـــــــــــــــــ
مصطفي… ها قولي مالك
كريم…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى